Lapsista haaveillessa täytyisi ottaa huomioon
myös se tosiasia, että niiden kanssa saattaa " joutua" olemaan 24/7/365. Oon jotenkin kurkkua myöten täynnä niitä, jotka valittaa, kun ei koskaan saa lapsia hoitoon tai niille hoitajaa.
Kommentit (37)
Ja kyllä otti päähän nämä " jokainen saa hoitajan halutessaan" -kommentit
pyydän anteeksi yleistystäni. Ymmärrän että joskus hoitoapua sitten on mahdotonta saada. Eikö sairaan lapsen hoitoon sitten saa mitään apua mistään? Terveydenhuollon kautta? Pahalta kuulostaa jos näin on. -ap-
Lapsilla on kyllä yksi mummila, mutta jotenkin vain tuntuu hankalalta kysyä, voisivatko lapset olla siellä. Mummi ei itse koskaan ehdota, että voisi ottaa lapset, hän on vielä nuori ja omiakin menoja varmasti paljon.
Syy miksen ota kotiini lastenhoitajaa, on se, etten luota tuntemattomiin. haluaisin siis että lapseni tuntevat hoitajan ja itse myös.
Silloin kun ensimmäistä lasta odotin, minulla oli paljon ystäviä, jotka olivat " valmiita" hoitajaksi. vaan kun lapsi syntyi, ei näitä " ystäviä" ole paljoa saanut edes puhelimeen ja monella on kuitenkin niitä omiakin menoja, etten halua vaivata.
Kun itse olen isoäiti, haluan itse tarjota hoitoapua, koska tiedän, kuinka vaikea on kysyä sitä.
Mutta monet lapsista vaativat sellaisia hoitotoimenpiteitä, joita hoitajat eivät osaa.
kannattais niellä ylpeytensä. Meillä teki isovanhemmat ennen lasten syntymää selväksi etteivät tuppaudu, mutta auttavat pyydettäessä. Eli kyllä se on vaa oma suu avattava, jos apua haluaa. -ap-
Omat lapset on 5,5-v ja 3,5-v joten eihän enää edes ole rahallisesti mahdollista olla kotona.
että lapsi oppisi tuntemaan isovanhempansa. Tilanne on aivan erilainen kun vanhemmat ovat läsnä. Itselle isovanhemmat olivat tärkeä osa elämää. Haluaisin että omillakin lapsilla olisi muitakin läheisiä aikuisia kuin vanhemmat. Samalla voisi itse hengähtää. Mutta ilmeisesti se on kiellettyä haluta joskus omaa pientä hetkeä. Pitäisi olla marttyyrivanhempi, joka ei koskaan väsy ja valita.
Mutta eipä tätä rataa näytä kovin kiinteä suhde muodostuvan isovanhempiin :/
Vierailija:
Mutta ilmeisesti se on kiellettyä haluta joskus omaa pientä hetkeä. Pitäisi olla marttyyrivanhempi, joka ei koskaan väsy ja valita.:/
vaan oman ajan eteen täytyy nähdä vähän vaivaa. Pyytää apua tai palkata hoitaja.
Kaksi isovanhemmista kuollut, yksi ulkomailla ja yksi ei ole muuten vaan kiinnostunut. Kah kun kaikilapeheillä taustat eivät ole sellaiset, että 4kpl isovanhempia on toimintavalmiudessa 50km säteellä kun vaan pyytää.
Vierailija:
pyydän anteeksi yleistystäni. Ymmärrän että joskus hoitoapua sitten on mahdotonta saada. Eikö sairaan lapsen hoitoon sitten saa mitään apua mistään? Terveydenhuollon kautta? Pahalta kuulostaa jos näin on. -ap-
MLL:n hoitajat ei hoida vaikeasti sairata lapsia, mitään avuliasta lukiolaistyttöä ei yksinkertaisesti edes voi jättää yksin lapsen kanssa tietyissä tapauksissa... ainoa hoitopaikka jonne meillä lapsen olisi saanut hoitoon, oli sairaala. Ja sinnekin vain jos osastolla on tilaa eikä ole sulku päällä. Ja sairaalassa henkilökuntapulan takia se hoito on sitä että lapsi makaa sitten sängyssä ja saa vain välttämättömän perushoidon.
Vierailija:
Kaksi isovanhemmista kuollut, yksi ulkomailla ja yksi ei ole muuten vaan kiinnostunut. Kah kun kaikilapeheillä taustat eivät ole sellaiset, että 4kpl isovanhempia on toimintavalmiudessa 50km säteellä kun vaan pyytää.
Miksette palkkaa apua?
on pärjätty ja ollaan ylpeitä itsestämme, kun lapset on pienellä ikäerolla ja ollaan jaksettu näinkin hyvin. Oishan sitä jonkun saanut, mutta minusta tuntui esikoisen kanssa niin pahalta ajatuskin. Nyt kun niitä on kaksi, voisin hyvinkin jättää hoitajalle. mutta, mutta...Se, mikä ärsyttää, on ihmiset, joilla esim. isovanhemmat auttaa, ja silti valittavat, kun on vauvan kanssa raskasta. Yksikin tuttu ASUI anoppinsa luona ja anoppi otti vauvan heti aamulla, että tää nainen sai nukkua. Silti hän oli niin kovasti rasittunut...En tajua.
Ilmiselvä provo ei kai kukaan ota tosissaan tai vieläpä ota syyllisyyttä niskoilleen.
todellista pohdintaa ja tukea väitteillesi :)
pointti oli se, että jokaisella on mahdollisuus saada lapsilleen hoitaja, mikä ei tosin sitten aina pidä paikkaansa esim. erityistapauksissa. Minua ärsytti hetken ne valittajat, jotka haluaa omaa aikaa, mutta eivät näe vaivaa sen eteen. Mutta enää ei ärsytä. -ap-
vuoden ikäiset " normaalit" kaksoset -ap-