Sanna Ukkolan kolumni - mitä mä just luin?
Ihan kuin olisin lukenut jonkun 15-vuotiaan teinin mielipidekirjoitusta. Tautologiaa ja jankkaamista. Keksimällä keksitty Marinista jotain pahaa
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kommentoida asiaa mutta kommenttini poistetaan.
Olet ilmeisesti trolli tai spammaaja ?
Ilmeisesti sitten olen, en osaa muuta vastata tuohon.
Olen ammatiltani opettaja. Tehtäväni on olla aina vahva oppilaiden edessä. Vuosien aikana on tapahtunut ikäviä asioita ja suuria menetyksiä, esimerkiksi koulumme opettajia ja oppilaita on menehtynyt. Silti opettaja on se, joka tukee oppilaita ja esiintyy vahvana. Itken sitten vasta kotona, töissä edustan oppilaille turvaa olemalla vahva. Myötätuntoinen, lempeä, empaattinen, mutta vahva tuki. Samaa odotan pääministeriltä.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani opettaja. Tehtäväni on olla aina vahva oppilaiden edessä. Vuosien aikana on tapahtunut ikäviä asioita ja suuria menetyksiä, esimerkiksi koulumme opettajia ja oppilaita on menehtynyt. Silti opettaja on se, joka tukee oppilaita ja esiintyy vahvana. Itken sitten vasta kotona, töissä edustan oppilaille turvaa olemalla vahva. Myötätuntoinen, lempeä, empaattinen, mutta vahva tuki. Samaa odotan pääministeriltä.
N32Et näytä tunteita ja opetat että on väärin tuntea. Itket yksin kotona? Aika surullista. Mielestäni olen vahva ja jos itken se ei tee minusta heikkoa?
En ole tuo kirjoittaja, mutta eihän se, ettei itke, tarkoita, ettei osoita tunteita. Tunteita voi osoittaa muutenkin kuin itkemällä. Kyllä lasta pelottaa, jos aikuinen itkee ja on menettänyt kontrollin. Lasten edessä pitää säilyttää kontrolli, ainakin sitä mieltä minä olen. Ei se, ettei huutoitke lapsen edessä, tarkoita, ettei näyttäisi tunteita. Oma äitini itki meidän lasten edessä, ja muistan edelleen täysin kirkkaasti sen turvattomuuden tunteen, mikä siitä tuli. Elämäni pahimpia hetkiä, kun halusi tukea, mutta äidiltä sitä ei saanut. Vielä nyt 41-vuotiaana muistan nuo hetket kuin eilisen päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32Et näytä tunteita ja opetat että on väärin tuntea. Itket yksin kotona? Aika surullista. Mielestäni olen vahva ja jos itken se ei tee minusta heikkoa?
Mun luokanvalvoja itki vuosina 1993-1995 koko ajan ja se oli tosi ahistavaa lapselle.myöhempi luokanvalvoja ei itkenyt mutta oli kiltti ja mukava joten jäi paljon parempi fiilis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sannafanit ovat niin psykoosissa, etteivät näe johtajassaan edes pientä kauneusvirhettä. Samassa ne ikävät faktat leimataan vihapuheeksi.
Valitettavasti juurikin näin tärkeintä tuntuu olevan ihmisille minkänäköinen ja miten pukeutuu Ja ylistetään marinia arkipäivän asioissa mitä jokainen ihminen nyt tekee. On todella huolestuttavaa millaisen esimerkin pm antaa nuorisolle: kunhan olet langanlaiha ja kaunis niin saat olla törkeä ja ilkeä ja eriarvoistaa kaikki ne jotka ei näytä samalta ja ole samaa mieltä sun kanssa. Kaikki muut maat varustautuu sotaan,tauteihin yms ja täällä vaan vouhkataan kuinka ihana pm on kun osaa vetää leukoja ja leipoa piirakkaa ja pitää samalla mustaa nahkatakkia yllä.
Ja pilkataan vanhempia kansalaisia boomereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persua itkettää kun ei enää voi olla niin putinmieleinen, koska jankatakseen konservatiivista paskaläppäänsä hän tulee ilmaisseensa olevansa lähellä putinin arvomaailmaa.
Kaikenkukkuraksi nuori ja kaunis pääministeri tekee rajuja päätöksiä ja kyllähän se kateeksi käy.
Siksi pitää inistä ja homotkin ärsyttää salaa, mutta ei enää saa olla putinin kanssa samaa mieltä.
Siksi.Haluaako joku konservatiivinen ukrainalainen mies joka taistelee tälläki hetkellä itä-Ukrainassa muka Putinin valtaa?
Koitat vaan esittää että on olemassa vaan punavihreä liberalismi tai Putinin valta eikä mitään siinä välillä.
Mikäs siinä jos tämä konservatiivi haluaakin vain putiiniksi putiinin tilalle.
Jos ajattelee samalla tavoin kuin putin, niin silloin varmasti haluaa vain tehdä asiat paremmin kuin putin tai samalla tavoin mutta olla putinin tilalla.
Kyllä liberaali ajattelu sallii muille tilaa elää omalla tavallaan, eikä painosta tai uhkaile elämään kuten konservatiivi elää huolissaan muiden aikuisten ihmisten itsenäisestä ja itse rahoitetusta elämästä.
Onhan se hullua sotia arvomaailmassaan samaa arvomaailmaa vastaan, mutta minkäs konservatiivi sille tekee, kun aina tekee miten on ennenkin tehty ja käsketty tekemään, vailla omaa ajattelukykyä.
Miehet ei saa itkeä ja naiset ei ole miehiä ja jos ovatkin johtajia, niin imitoikoon miehiä, koska miehet on aina olleet johtajia. Koska johtaja niin käskee ja on aina käskenyt ettei itketä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persua itkettää kun ei enää voi olla niin putinmieleinen, koska jankatakseen konservatiivista paskaläppäänsä hän tulee ilmaisseensa olevansa lähellä putinin arvomaailmaa.
Kaikenkukkuraksi nuori ja kaunis pääministeri tekee rajuja päätöksiä ja kyllähän se kateeksi käy.
Siksi pitää inistä ja homotkin ärsyttää salaa, mutta ei enää saa olla putinin kanssa samaa mieltä.
Siksi.Haluaako joku konservatiivinen ukrainalainen mies joka taistelee tälläki hetkellä itä-Ukrainassa muka Putinin valtaa?
Koitat vaan esittää että on olemassa vaan punavihreä liberalismi tai Putinin valta eikä mitään siinä välillä.
Punaiset tai vihreät eivät koskaan perinteisesti ole olleet liberaaleja minkään suhteen.
Eivätkä nykyään ole pitkään aikaan tai sukupolviin esittäneet mitään aktivimallin tyylisiä sosialistisia työkokeiluja esille kuten oikeisto on. Kopio suoraan Neuvostoliitosta.
Nykyään vasemmisto on lähinnä omatunto oikeistolle ja muistuttaa oikeistoa oikeasta kapitalismista ja sen laajuudesta. Nimenomaan tuo liberaaleja ideoita mukaan mitä kotimainen oikeisto fasismissaan ei ole koskaan tunnustanut kuten kapitalismi ja oikeistolaisuus Yhdysvalloissa ymmärretään.
Tästä syystä meillä oikeisto ei ole kommunismia vapaampaa, vaikka sen pitäisi olla erittäin liberaalia.
Oikeisto on nimenomaan liberaalia ja vasemmisto kollektiivista yksilöä säädeltyä.
Kapitalismissa yksilö hankkii itse rahansa ja rahoittaa elämänsä miten haluaa ja konservatiiveillä ei ole siihen mitään sanottavaa, vaikka raamattu sanoisi ihan mitä tahansa.
Tämä pitäisi tältä erää olla selvä.
Suomessa ei ole pitkään aikaan vasemmisto tai oikeisto riidelleet vaan pikemminkin konservatiivi fasistit ja liberaalit keskenään. Jako ei enää ole ollut sukupolviin oikea tai vasen arvomaailmaltaan.
Olet ilmeisesti trolli tai spammaaja ?