Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti synnytyksen jälkeen voi periaatteessa alkaa vaihdevuodet?

Vierailija
27.04.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heti.

Vierailija
2/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka heti ja itseasiassa synnytyksen jälkeen keho meneekin sellaiseen tilaan, joka hormonaalisesti muistuttaa vaihdevuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menopaussi kovin pian luonnollisesti alkaneen raskauden jälkeen tod.näk. ole tulossa, koska tutkitusti viimeiset mahkut tulla raskaaksi ovat n. 10 v. ennen kuin kuukautiset loppuvat.
Ja ennen kuin alapeukutat, googlaa tai kysy lääkäriltä.

Vierailija
4/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle yläpeukku, pitää paikkaansa.

Vierailija
5/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta ainahan löytyy poikkeuksia.

Vierailija
6/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta ainahan löytyy poikkeuksia.

Ei itse asiassa taida löytyä. Ellei munasarjoja poisteta tai joku sairaus vaikuta niiden toimintaan, niin aikataulu on jotakuinkin tuo. Se milloin kukin saa vaihdevuotensa vaihtelee ja sen myötä se milloin on viimeiset hedelmälliset ajat. Jos on kyennyt tulemaan raskaaksi eli keho kypsyttää vielä kelvollisia munasoluja, ei menopaussia ole ihan pian odotettavissa.

Vierailija
7/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo sain kuopuksen 49-vuotiaana ja imetti häntä 3-vuotiaaksi. Enpä tullut koskaan kysyneeksi, kuinka pian synnytyksen jälkeen alkoivat vaihdevuodet.

Vierailija
8/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että kävin syksyllä gynellä, täysi pöhinä vielä päällä, kierto säännöllinen. Tammikuussa positiivinen testi, vauva syntyi syksyllä. Vuoden imetys ja imetyksen jälkeen gynellä todettu perimenopaussi, ei munasarjoja enää näkyvillä, toiminta lakannut. Sitten kohta alkoikin jo hikoilu puuskat sun muut, eli menopaussi. Ikää oli 45 kun synnytin, eli lapsi sai varmaan alkunsa viimeisellä munasolulla

Vierailija
9/14 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 20 v myöhemmin.

Vierailija
10/14 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait lapsen 25-v.?

Vierailija
11/14 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvistan, että tutkimusten mukaan vikat mahkut on noin 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Tämä aika ei juurikaan vaihtele, mutta se vaihtelee, koska ne esivaihdevuodet ja lopulta vaihdevuodet alkaa. Normaali-ikä on 40-60 vuotta. Eli ääripäillä parasta ennen on 30 v ja toisilla 50 v, keskimäärin se 35 v.

Vierailija
12/14 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait lapsen 25-v.?

Koska kaikkien naisten vaihdevuodet alkaa 55 vuotiaana. Mulla oli viimeisin raskaus 2007, oon nyt 51 ja vielä täysin säännöllinen kierto, oviskin selvästi havaittava. Sit taas kaveri, vuoden vanhempi, mutta samaan aikaan viimeinen raskaus, on ollut vaihdevuosissa ja pari vuotta.

Vierailija
13/14 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvistan, että tutkimusten mukaan vikat mahkut on noin 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Tämä aika ei juurikaan vaihtele, mutta se vaihtelee, koska ne esivaihdevuodet ja lopulta vaihdevuodet alkaa. Normaali-ikä on 40-60 vuotta. Eli ääripäillä parasta ennen on 30 v ja toisilla 50 v, keskimäärin se 35 v.

Mielenkiintoista. Tulin vielä 37- vuotiaana raskaaksi ja äitini kuukautiset alkoi reistailla 43- vuotiaana ja 45 vuotiaana ei puhettakaan, että raskaaksi enää. Eikös tyttärillä noudata samaa kaavaa kuin äidillään? Myös mummolla siis äidinäidillä alkoi suht nuorena vaihdevuodet. Äitini kyllä tupakoinut nuoresta asti enemmän ja vähemmän, itse en ollenkaan. Miten siis tulin raskaaksi vielä?

Vierailija
14/14 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Tulin vielä 37- vuotiaana raskaaksi ja äitini kuukautiset alkoi reistailla 43- vuotiaana ja 45 vuotiaana ei puhettakaan, että raskaaksi enää. Eikös tyttärillä noudata samaa kaavaa kuin äidillään? Myös mummolla siis äidinäidillä alkoi suht nuorena vaihdevuodet. Äitini kyllä tupakoinut nuoresta asti enemmän ja vähemmän, itse en ollenkaan. Miten siis tulin raskaaksi vielä?

Koska olette eri ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä