Synnytä Suomessa - jäät työttömäksi
Lapsettomana kannattaa muuttaa lapsiystävälliseen ja vauraampaan maahan missä olisi äidiksi tulon jälkeenkin töitä.
Kommentit (18)
Outoa. Suomessa kuitenkin on monissa paikoissa huutava pula päiväkotien henkilökunnasta. Miksi lapset ovat päiväkodeissa, jos heidän äideillään ei ole töitä?
Vierailija kirjoitti:
Eli minne?
Minuakin kiinnostaa tämä.
Onhan tuo totta, jos ei ole vakituista työpaikkaa, ei kannata synnyttää. Ja silloinkin on riski tulla poispotkituksi.
Suomessa voi saada myös potkut liian "sairastelun" vuoksi raskausaikana. Koettu on. Kannattaa vähintään kuulua liittoon, jos aikoo raskautua.
Jäin 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua työttömäksi (voitin kyllä jutun, mutta koko paikka meni nuron, enkä muutenkaan olisi palannut) ja nyt sitten työttömänä etsin äitiysloman jälkeen töitä. 2 korkeakoulututkintoa, erittäin pudetty ja hyvä työssäni. Yhtään kutsua haastatteluun ei ole tullut. Päiväkotipaikka pitää olla lapsella, koskamuiten katsotaan, että olen estynyt ottamasta paikkaa vastaan enkä saa työttömyyskorvausta.
Kääntäisin tämän niin päin, että yh jää työttömäksi, kun ei kannata mennä töihin. Tukia tulee enemmän kuin duunari tienaa palkkaa täyspäivätöistä.
Tähän maahan ei enää kannata panostaa muutenkaan millään tavoin. Pahoinvointi yhteiskunta numero 1 vauvasta vaariin. Antaa Suomen soistua, siihenhän se nimikin vahvasti viittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäin 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua työttömäksi (voitin kyllä jutun, mutta koko paikka meni nuron, enkä muutenkaan olisi palannut) ja nyt sitten työttömänä etsin äitiysloman jälkeen töitä. 2 korkeakoulututkintoa, erittäin pudetty ja hyvä työssäni. Yhtään kutsua haastatteluun ei ole tullut. Päiväkotipaikka pitää olla lapsella, koskamuiten katsotaan, että olen estynyt ottamasta paikkaa vastaan enkä saa työttömyyskorvausta.
Päihoitopaikan puute ei todellisuudessa estä työttömyyskorvausta, ellet ole itse ilmoittanut työkkäriin, että et pysty ottamaan vastaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ongelmia.
Käsittääkseni miehetkin on joku synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ongelmia.
Ei vaan koko yhteiskunnan ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Potkut sait ja riitelit siitäkin, vaikka olitkin pudetty ja hyvä työssäsi. Olitkohan kuitenkaan kovin pudetty ja hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa voi saada myös potkut liian "sairastelun" vuoksi raskausaikana. Koettu on. Kannattaa vähintään kuulua liittoon, jos aikoo raskautua.
Mammaliitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minne?
Saksaan. Miehen eläkkeestä siirtyy naiselle oma osuus erotilanteessa, jos on hoitanut yhteisiä lapsia ja kotia, vai miten tämä nyt menikään?
"Miksi lapset ovat päiväkodeissa, jos heidän äideillään ei ole töitä?"
Saamassa laadukasta varhaiskasvatusta.
Tulin raskaaksi vuoden määräaikaisessa työsuhteessa, jossa oli sanottu, että vakinaistettaisiin heti jatkoksi. Ikinä ei vakinaistettu! Ensimmäinen kysymys oli, kun kerroin raskaudestani, että "Onko sinulla vielä koeaika menossa?", johon vastasin "Se päättyi kaksi päivää sitten", johon kuulin "Samperi! Onneksi olkoon sitten".
Yksityinen työnantaja ja sairaspoissaoloja minulla ehti olla raskauden aikana 0 vrk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minne?
Saksaan. Miehen eläkkeestä siirtyy naiselle oma osuus erotilanteessa, jos on hoitanut yhteisiä lapsia ja kotia, vai miten tämä nyt menikään?
Jos ei ole kotiäiti eikä eroa, mitä syytä muuttaa Saksaan?
Eli minne?