Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa sananvastuu ja ajatuksenvastuu! Mitä vaan ei voi sanoa tai ajatella.

Vierailija
27.04.2022 |

Niin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella saa kyllä ihan mitä vain, mutta on hyvä ajatella ensin mitä sanoo eikä heti sanoa, mitä ajattelee. 

Vierailija
2/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella saa kyllä ihan mitä vain, mutta on hyvä ajatella ensin mitä sanoo eikä heti sanoa, mitä ajattelee. 

Kyllä ajatuksissakin on vastuu oltava. Vaikka emme ehkä vielä pysty näkemään toisen ajatuksia niin kyllä teknologia siihen on tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksenvastuu olisi syytä liittää lakikirjoihinkin.

Vierailija
4/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triggeröidyn jo tästäkin aloituksesta, melkein ajattelin ite ja se tuntu pahalta ja työläältä!

Vierailija
5/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksenvastuu olisi syytä liittää lakikirjoihinkin.

No ainakin silloin jos niistä käydään rangaistuksia jakamaan tosielämässä.

Vierailija
6/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triggeröidyn jo tästäkin aloituksesta, melkein ajattelin ite ja se tuntu pahalta ja työläältä!

Suosittelen että jatkossa et ajattele itse. Katsot vain mitä kuuluu ajatella.

Vierailija
7/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus ei tarkoita sanan vapautta. Se tarkoittaa sananvastuuta. Vaikeneminen on kauneinta sananvapautta! 

Vierailija
8/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtui tärkeä seikka. Omassa olohuoneessa sanotuista asioista ei ole vastuussa, muuta kun itselle ja olohuoneessa olijoille ja keskustelupalstoilla nimettöminä laitetuista sanomisista ei myöskään ole vastuussa muuta kun oikeudessa.

Vierailija
9/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännä, miten esim Ps tarttuu tähän "sananvapauteen" ja aina kummasti kyse onkin rasismista tai ivaamisesta/pilkkaamisesta. Itseään he pettävät uskottelemalla kyseessä olevan "kritiikki" tai "arvostelu", no, ne ovat sitten taas ihan eri asia, jota kyllä saa tehdä.

Vierailija
10/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvastuu, ajatuksenvastuu ja kirjahyllyn vastuu myös:

https://pbs.twimg.com/media/EJzZ51eWwAEcHB7?format=jpg&name=small

Vierailija
11/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus on vapautta siltä osin kun se ei ole rikoslaissa määritelty rikokseksi. Eli mitä tahansa saa suustaan päästää, mutta joistakin asioista saattaa seurata juridisia vastuita. Sitten tulee tietty sosiaaliset sanktiot eli ei kannata ihmetellä jos fiksut kaverit jättää vastaamatta viesteihin jos suu suoltaa mitä sattuu.

Vierailija
12/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muistettava myös yksilön vastuu ilmastonmuutoksesta.

Vierailija
13/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ajattelit tarkistaa tai selvittää mitä olen ajatellut?

Vierailija
14/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Uskoisin että teknologia ratkaisee tämän ajan kanssa. Nyt voimme vain olettaa mitä ehkä olisit voinut ajatella ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
15/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää oo jo aika vanha ja väsyny trolliaihe?

Vierailija
16/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tää oo jo aika vanha ja väsyny trolliaihe?

Tämä on tulevaisuutta eikä mikään peikko-aihe.

Vierailija
17/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Uskoisin että teknologia ratkaisee tämän ajan kanssa. Nyt voimme vain olettaa mitä ehkä olisit voinut ajatella ja toimia sen mukaisesti.

ihmiset eivät ole tarpeeksi älykkäitä osatakseen olettaa mitä toinen on ajatellut. Ongelma on siinä, että ihmiset eivät osaa ajatella muuten kuin omasta navastaan käsin ja silloin tulee oletettua toisen ajattelevan asioita, joita itsekin ajattelisi. Ei siis kannata mennä tuohon olettamisharhaan.

Vierailija
18/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtui tärkeä seikka. Omassa olohuoneessa sanotuista asioista ei ole vastuussa, muuta kun itselle ja olohuoneessa olijoille ja keskustelu palstoilla nimettöminä laitetuista sanomisista ei myöskään ole vastuussa muuta kun oikeudessa.

Keskustelupalstojen sanomisista on vastuussa aina itselleen. Moraalinen vastuu on olemassa, vaikka moni ei myönnäkään sitä.

Vierailija
19/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin kun vaadit ajatusteni sensurointia. Onko ahdistus tästä riittävä haastamaan oikeuteen?

Vierailija
20/35 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jos erehdyt sanomaan, että kannattaa vähän miettiä mitä netissä kirjoittelee ja levittää, saat laitaoikeiston ja muun sivistymättömän j u n ttiporukan möykän niskaasi. Minun oikeus, minun mielipide, minun minun minun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän