Oletko mennyt pyytämättä kylään/ mökille?
Nyt kyllä vaivaa niin paljon, että tehdäänpäs oikein tämmöinen gallup. Viitaten tuohon mökkikeskusteluun.
Halutessasi voit vielä kommentoida erikseen. Miten vierailu sujui ym.
Kommentit (36)
Tein yllätysvierailun naapurin mökkiin viime kesänä. Olin aika kovassa tuiskeessa enkä muista käynnistä juuri mitään. Olin kuulemma kussu Mariskooliin ja sammunu kuistille kalsarit puolitangossa. Onneks naapurin isäntä on aika leppoisa kaveri ja otettiin se lähinnä huumorilla. Sen vaimo ei tosin oikeen tykänny tosta kusitempusta.
Mauricio kirjoitti:
Tein yllätysvierailun naapurin mökkiin viime kesänä. Olin aika kovassa tuiskeessa enkä muista käynnistä juuri mitään. Olin kuulemma kussu Mariskooliin ja sammunu kuistille kalsarit puolitangossa. Onneks naapurin isäntä on aika leppoisa kaveri ja otettiin se lähinnä huumorilla. Sen vaimo ei tosin oikeen tykänny tosta kusitempusta.
Hyi yök 🤮
Avatkaa joku nyt sitä ajatuksenjuoksua, mitä tuolla mökkikeskustelussa puidaan. Kuka menee kutsumatta toisen mökille syömään, juomaan, uimaan tms?
En käyttäydy noin. En myöskään koskaan avaa oveani kenellekään, joka tulee kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Avatkaa joku nyt sitä ajatuksenjuoksua, mitä tuolla mökkikeskustelussa puidaan. Kuka menee kutsumatta toisen mökille syömään, juomaan, uimaan tms?
Maalaisjuntit, jotka ovat muuttaneet vuosia sitten "Hesaan" ja lokkeilevat sitten kesäisin sukulaistensa mökeillä.
En ikinä. En yleensäkään harrasta kyläilyjä, koska pidän sellaista touhua niin teennäisenä. Viihdyn todella hyvin yksin ja tietenkin perheeni kanssa, joten en mene kenellekään, enkä tosin edes kutsu ketään kotiimme tai mökille.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. En yleensäkään harrasta kyläilyjä, koska pidän sellaista touhua niin teennäisenä. Viihdyn todella hyvin yksin ja tietenkin perheeni kanssa, joten en mene kenellekään, enkä tosin edes kutsu ketään kotiimme tai mökille.
Pidät kyläilyä teennäisenä.. öö okei? Miten sä tapaat kavereita ja sukulaisia?
Ap on palstatrolli, sama joka kirjoittelee niin-juttuja
Te jotka vastasitte kyllä, niin avatkaa hieman. Tarkennuksia kiitos :) Millainen tilanne, mikä johti tämmöiseen? Miten yllätysvisiitti sujui, kuinka suhtauduttiin?
Vierailija kirjoitti:
En käyttäydy noin. En myöskään koskaan avaa oveani kenellekään, joka tulee kutsumatta.
Sama juttu. Miehen puolen sukulaisissa on tällaisia tyyppejä, jotka yrittävät aina silloin tällöin tulla meille tai mökille "kun ollaan siellä päin liikenteessä", mutta he eivät ole tervetulleita silloin. Kerran he pöllähtivät oven taakse ja en päästänyt heitä sisälle. Oma tupa, oma lupa.
Silloin kun kutsun vieraita meille tai mökille, niin vieraat saavat tuntea olonsa varmasti mukavaksi ja tarjoilut ovat hyvät.
Mummon mökillä olen käynyt useasti. Tosin en tiedä voiko sanoa että se olisi kutsumatta, koska mummo sanoo aina että tulukeehan käymään, eli sinne on jatkuva avoin kutsu :D
Itsensä kutsumista pitää harrastaa... Eli ilmoitellaan veljelle tai miehen sukulaisille milloin ollaan maisemissa. Jos ei silloin sovi tarjota kaffetta, niin ei siinä mitään, katotaan seuraavalla reissulla sitten. Harvakseltaan nähdään, kerran pari vuodessa. Ja vielä ooppera-asuntoketjuun viitaten, siinä on 1 syy meidän kaupunkikodille, mulla ei pää kestä toisten lattioilla nukkumista.
Minä pidän sitä jopa töykeänä käytöksenä sitä että tullaa ilmoittamatta oven taakse. Voi olla että olen jo niin erakoitunut että siksi tämä ajatus minulla on.
Aina kun menen jonkun luokse nii ilmoitan tulostani etukäteen ja samaa toivon jos minun oven taakse joku tulee.
Voisko joku sellainen avata ajatuksenjuoksuaan joka harrastaa yllätysvisiittejä?
No en. Enkä koskaan näin tekisi. Omasta näkökulmasta yllätysvieraat olisivat hyvin epämiellyttäviä. Ei välttämättä ole ns. henkisesti siihen valmistautunut plus tykkään elää aika "sottaisesti". Toisinsanoen voi olla vaatteita sun muuta levällään pitkin kämppää. Aina siivoan jos on vieraita tiedossa. Tosi kiva siinä sitten olisikin yllärivieraiden kanssa. Voisi toimia paremmin kesäaikaan, kun voi vaan istua hetken ulkona ilman, että tarvitsee sisälle tunkea arvostelemaan miten tykkään omassa kodissani elää.
En mene kutsumatta kylään.
Mutta muutaman läheisimän kaverin ja yhden vanhan sukulaistädin kanssa on voimassa "kestokutsu" puokin ja toisin: poiketa saa aina, jos paikalla ollaan. Tätä on käytetty ja siitä on nautittu, kaverit käyttävät lapsiaan lähes päivittäin uimassa tai talvella luistelemasssa ja hiihtämässä meidän mökkirannalla ja grillailevat siinä odotellessaan. Me taas voidaan poiketa heilä kahvilla kun odotellaan omia lapsia harrastuksesta siinä kulmilla. Tämä on sujunut ihan mainiosti, ketään ei harmita, kaikki tuovat syömisensä (melkein) aina mukanaan, ketään varten ei siivota ja jos jostain syystä sattuisi, ettei toinen olekaan kotona, niin sitten ei ole. Se ei ole ongelma, kun siitä ei tehdä ongelmaa, mutta toki se edellyttää yhtäältä vastavuoroisuutta ja toisaalta sitä, että sen enempää vierailta kuin isänniltäkään ei edellytetä mitään toisten viihdyttämistä tai passaamista.
Jos ollaan sukulaisten nurkilla ni ihan hyvin voi käydä kahvilla. Sukulaiset jeesaa toisiaan. Voi poiketa vaikka pariks yöks tarvittaessa. Ei tartte mennä hotelliin. Mun mielestä ei oo isoin synti maailmassa, jos käy mökillä kastautumassa. Ei se vesi siitä kulu. Siististi olen ollu enkä jättänyt mitään jälkeeni. Tumpitkin otin mukaani. Ihan turhaa jeesustelua tämäkin kalluppi.
Kaikki jotka vastaavat ei ovat todellisuudessa tehneet useampiakin yllätysvierailuja mutta nyt he eivät muka muista niitä.
En, enkä tekisi. Yllätysvieraiden lisäksi hyvin rasittavia ovat myös väkisin vierailijat.