Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö listaa taloyhtiössänne asuvista ihmisistä, kuka asuu missäkin asunnossa yms.?

Vierailija
26.04.2022 |

Ei mitään tulemisia ja menemisiä vaan henkilö x asuu asunnossa 7 jne.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin saman kerroksen seinänaapurit ja suoraan ala- ja yläpuolella asuvat

Vierailija
22/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

xidfir kirjoitti:

Mites tässä nämä GDPR-asiat toteutuu?

Ketään ei kiinnosta

Vierailija
24/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä mitään listaa täytyisi pitää? Jos olisin utelias naapurikyylä, en minä mitään listoja tarvitsisi. Kunhan vain omassa päässäni kävisin raput ovi kerrallaan läpi. Mitä ihmettä millään listalla tehdään? Unohdatko sinä sitten välillä, ketkä olivatkaan sinun naapureitasi vai mitä tarkoitat? 

Vierailija
25/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä mitään listaa täytyisi pitää? Jos olisin utelias naapurikyylä, en minä mitään listoja tarvitsisi. Kunhan vain omassa päässäni kävisin raput ovi kerrallaan läpi. Mitä ihmettä millään listalla tehdään? Unohdatko sinä sitten välillä, ketkä olivatkaan sinun naapureitasi vai mitä tarkoitat? 

Jokainen unohtaa välillä asioita. Siksi on järkevää kirjoittaa asukkaiden nimet (ja sosiaaliturvatunnukset jos mahdollista) johonkin listaan jota voi vaikkapa iltaisin aina tutkiskella. Listalta on myös hauska seurata kuinka usein ja milloin asukkaat vaihtuvat taloyhtiössä. Poismuuttavien asukkaiden tietoja ei nimittäin tietenkään pidä listalta poistaa.

Vierailija
26/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöllä on velvollisuus pitää tällaista listaa. Kun joku muuttaa taloon tai pois, tehdään asianmukaiset ilmoitukset ja talonkirjojen on oltava ajan tasalla. Mitä tässä oikein ihmetellään?

Vierailija
27/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen unohtaa välillä asioita. Siksi on järkevää kirjoittaa asukkaiden nimet (ja sosiaaliturvatunnukset jos mahdollista) johonkin listaan jota voi vaikkapa iltaisin aina tutkiskella. Listalta on myös hauska seurata kuinka usein ja milloin asukkaat vaihtuvat taloyhtiössä. Poismuuttavien asukkaiden tietoja ei nimittäin tietenkään pidä listalta poistaa.

Ei niitä juu sieltä poisteta. Merkataan pois muuttaneiksi talonkirjaan.

Vierailija
28/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetelläänkö täällä nyt tosissaan jo sitäkin, että taloyhtiön edellytetään pitävän kirjaa asukkaista?

Vierailija
29/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetelläänkö täällä nyt tosissaan jo sitäkin, että taloyhtiön edellytetään pitävän kirjaa asukkaista?

Palstamammat ihmettelevät kaikkea.

Vierailija
30/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurpiirtein tiedän ketä asuu, oma rappu 4 kerrosta eli yhteensä 12 asukasta. En oo nähnyt uusia asukkaita jotka muutti entisten tilalle kolmanteen kerrokseen ja itse asun nelosessa. Asukkaita voi olla enemmän koska en oo varma kuka on parisuhteessa, suorassa linjassa olevat tiedän että asuvat yksin. 

Vierailija
31/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nähnyt tässä ketjussa ketään joka sitä ihmettelisi.

Vierailija
32/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurpiirtein tiedän ketä asuu, oma rappu 4 kerrosta eli yhteensä 12 asukasta. En oo nähnyt uusia asukkaita jotka muutti entisten tilalle kolmanteen kerrokseen ja itse asun nelosessa. Asukkaita voi olla enemmän koska en oo varma kuka on parisuhteessa, suorassa linjassa olevat tiedän että asuvat yksin. 

Olet hyvin perillä taloyhtiösi asukkaista. Jatka samaan malliin :)

Vierailija
33/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään pidä listaa, mutta olen tai ainakin yritän olla perillä ketä missäkin talossa asuu. Ihan naapurisovun ja perus ystävällisyyden nimissä. Tosin moikkaan kaikki vieraatkin ketä tulee vastaan.

En voi oikein ymmärtää ihmisiä jotka ei es seinänaapureitaan tiedä tai tunne. Rivitalossa asun.

Vierailija
34/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään pidä. Terapeuttini osaa työnsä hyvin.

Vierailija
35/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään pidä. Terapeuttini osaa työnsä hyvin.

Hänkö siis pitää listaa sinun puolestasi?

Vierailija
36/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa.. Kuinka voi kukaan keksiä näin hienoja aloituksia.

Vierailija
37/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on isännöitsijän tehtävä, ei naapureiden.

Tätä mä just pelkään, isännöitsijä kyylää kuka ja minkä näköinen ja ikäinen, perheellinen vai sinkku, lapsia vai ei, tulee ja menee koska ja kenen kanssa ja miksi. 

Vierailija
38/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pidän listaa kaikista naapureista. Kirjaan ylös etunimet ja muistan heitä aina nimipäivinä. Kaikki tykkää ihan tosi tosi paljon. Naapurisopu <3

Vierailija
39/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän listaa asukkaista. Ikkunasta näen myös kun vievät roskia, merkkaan ajat ja määrät listaan, jotta suurimmat jätekulujen aiheuttajat saadaan sitten vastuuseen taloyhtiön vuosikokokouksessa.

40/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Nyt kun mietin, niin on minulle vuosien varrella muodostunut jonkinlainen kuva joistain pitkäaikaisista asukkaista, että asuvatko he ylä- vai alapuolellani, mutta siinä se.