Pidättekö listaa taloyhtiössänne asuvista ihmisistä, kuka asuu missäkin asunnossa yms.?
Ei mitään tulemisia ja menemisiä vaan henkilö x asuu asunnossa 7 jne.
Kommentit (40)
Miksi ihmeessä? Mä asun isossa kerrostalossa, joten olisi mahdotonta kyllä, en tunne ulkonäöltä edes seinänaapureita.
Tuo on isännöitsijän tehtävä, ei naapureiden.
En harrasta laittomia henkilötietorekisterejä.
Lapsuudenkodissa ollessa ne tiesi ilman listojakin. Nykyään asun pienemmässä taloyhtiössä mutta en tiedä suurinta osaa missä asuvat. Oman rapun ihmiset tiedän. En ole tekemisissä naapureiden kanssa.
Jos on vähänkään pidempään asunut taloyhtiössä niin kyllä sen käytännössä tietää, että kuka asuu missäkin ja mikä auto kuuluu kenellekin. Jos normaali uteliaisuus ei riitä niin talonkirjanote on ihan laillinen asiakirja joka on saatavissa isännöitsijältä.
Meillä on porraskäytävässä sellainen taulu, jossa lukee asukkaiden sukunimet.
Etunimet ei minua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on porraskäytävässä sellainen taulu, jossa lukee asukkaiden sukunimet.
Etunimet ei minua kiinnosta.
Sama. Tosin tiedän vain muutaman ihmisen yhdistää taulussa oleviin nimiin, mutta ei minua kiinnosta muuten.
Käyn kämpillä vain nukkumassa, vieraiden ihmisten elämä ei kiinnosta yhtään.
Mitä merkitystä sillä on sinulle, kuka asuu missäkin? Kunhan posti tulee oikeaan osoitteeseen ja vesimaksut maksetaan oikean henkilömäärän mukaisesti, niin mitä väliä muuten?
Jos nään henkilön menevän/tulevan tietystä asunnosta, jää se mieleen ilman erillistä listalle laittoakin
Sitä kutsutaan talonkirjaksi, ja sitä pitää se taloyhtiö.
Sinänsähän kukaan ei asu taloyhtiössä (joka on aineeton) vaan siinä sen yhtiön omistamassa talossa.
Minulla on sijoitusasunto, jonka postiluukussa lukee oma sukunimeni, koska vuokralainen ei halua että te uteliaat naapurit saatte selville hänen nimensä.
Kaverini asuu avoliitossa ja postiluukussa lukee vain miehen ja lasten sukunimi, koska nainen ei halua paljastaa uskovaisille sukulaisilleen, että ei ole virallisesti naimisissa. (Hänen perheensä mielestä avoliitto on syntiä)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sijoitusasunto, jonka postiluukussa lukee oma sukunimeni, koska vuokralainen ei halua että te uteliaat naapurit saatte selville hänen nimensä.
Kaverini asuu avoliitossa ja postiluukussa lukee vain miehen ja lasten sukunimi, koska nainen ei halua paljastaa uskovaisille sukulaisilleen, että ei ole virallisesti naimisissa. (Hänen perheensä mielestä avoliitto on syntiä)
Ei ole mitään väliä mitä postiluukussa ja rappukäytävän taulussa lukee. Talon kirjoissa, jota isännöitsijä pitää, on kaikkien asukkaiden nimet.
En tiedä edes minkä näköisiä ihmisiä asuu seinän toisella puolella eikä edes kiinnosta tietää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Mä asun isossa kerrostalossa, joten olisi mahdotonta kyllä, en tunne ulkonäöltä edes seinänaapureita.
Heh! Uskoo ken tahtoo. Joko olet kirjoittanut listaasi kaikkien asukkaiden nimet?
Mites tässä nämä GDPR-asiat toteutuu?
jep, jokaisesta löytyy kuvallinen tiedosto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään väliä mitä postiluukussa ja rappukäytävän taulussa lukee. Talon kirjoissa, jota isännöitsijä pitää, on kaikkien asukkaiden nimet.
Jos henkilö on virallisesti kirjoilla esim. vanhemmillaan tai siirtänyt muodollisesti itsensä kirjoille kuolleelta omaiseltaan perimäänsä asuntoon mutta asuu silti vuokralla asunnossa, jonka ovessa on omistajan nimi, niin ei välttämättä lue talonkirjassa. Ja kuka muka tuhlaa isännöitsijän aikaa ramppaamalla jatkuvasti nuuskimassa talonkirjoista mahdollisten uusien asukkaiden nimiä, jos vaikka jonkun seurustelukumppani / fwb yöpyy monta kertaa viikossa jonkun luona?
Juu, pidetään. Myös naapuritalon asukkaat tiedetään.