Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö listaa taloyhtiössänne asuvista ihmisistä, kuka asuu missäkin asunnossa yms.?

Vierailija
26.04.2022 |

Ei mitään tulemisia ja menemisiä vaan henkilö x asuu asunnossa 7 jne.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pidetään. Myös naapuritalon asukkaat tiedetään.

Vierailija
2/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Mä asun isossa kerrostalossa, joten olisi mahdotonta kyllä, en tunne ulkonäöltä edes seinänaapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on isännöitsijän tehtävä, ei naapureiden.

Vierailija
4/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta laittomia henkilötietorekisterejä.

Vierailija
5/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa ollessa ne tiesi ilman listojakin. Nykyään asun pienemmässä taloyhtiössä mutta en tiedä suurinta osaa missä asuvat. Oman rapun ihmiset tiedän. En ole tekemisissä naapureiden kanssa.

Vierailija
6/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkään pidempään asunut taloyhtiössä niin kyllä sen käytännössä tietää, että kuka asuu missäkin ja mikä auto kuuluu kenellekin. Jos normaali uteliaisuus ei riitä niin talonkirjanote on ihan laillinen asiakirja joka on saatavissa isännöitsijältä.

Vierailija
7/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on porraskäytävässä sellainen taulu, jossa lukee asukkaiden sukunimet.

Etunimet ei minua kiinnosta.

Vierailija
8/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on porraskäytävässä sellainen taulu, jossa lukee asukkaiden sukunimet.

Etunimet ei minua kiinnosta.

Sama. Tosin tiedän vain muutaman ihmisen yhdistää taulussa oleviin nimiin, mutta ei minua kiinnosta muuten.  

Vierailija
9/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kämpillä vain nukkumassa, vieraiden ihmisten elämä ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
10/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on sinulle, kuka asuu missäkin? Kunhan posti tulee oikeaan osoitteeseen ja vesimaksut maksetaan oikean henkilömäärän mukaisesti, niin mitä väliä muuten?

Vierailija
11/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nään henkilön menevän/tulevan tietystä asunnosta, jää se mieleen ilman erillistä listalle laittoakin

Vierailija
12/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan talonkirjaksi, ja sitä pitää se taloyhtiö.

Sinänsähän kukaan ei asu taloyhtiössä (joka on aineeton) vaan siinä sen yhtiön omistamassa talossa.

Vierailija
13/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sijoitusasunto, jonka postiluukussa lukee oma sukunimeni, koska vuokralainen ei halua että te uteliaat naapurit saatte selville hänen nimensä.

Kaverini asuu avoliitossa ja postiluukussa lukee vain miehen ja lasten sukunimi, koska nainen ei halua paljastaa uskovaisille sukulaisilleen, että ei ole virallisesti naimisissa. (Hänen perheensä mielestä avoliitto on syntiä)

Vierailija
14/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sijoitusasunto, jonka postiluukussa lukee oma sukunimeni, koska vuokralainen ei halua että te uteliaat naapurit saatte selville hänen nimensä.

Kaverini asuu avoliitossa ja postiluukussa lukee vain miehen ja lasten sukunimi, koska nainen ei halua paljastaa uskovaisille sukulaisilleen, että ei ole virallisesti naimisissa. (Hänen perheensä mielestä avoliitto on syntiä)

Ei ole mitään väliä mitä postiluukussa ja rappukäytävän taulussa lukee. Talon kirjoissa, jota isännöitsijä pitää, on kaikkien asukkaiden nimet.

Vierailija
15/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes minkä näköisiä ihmisiä asuu seinän toisella puolella eikä edes kiinnosta tietää.

Vierailija
16/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Mä asun isossa kerrostalossa, joten olisi mahdotonta kyllä, en tunne ulkonäöltä edes seinänaapureita.

Heh! Uskoo ken tahtoo. Joko olet kirjoittanut listaasi kaikkien asukkaiden nimet?

Vierailija
17/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on laitonta.

18/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tässä nämä GDPR-asiat toteutuu?

Vierailija
19/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, jokaisesta löytyy kuvallinen tiedosto

Vierailija
20/40 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väliä mitä postiluukussa ja rappukäytävän taulussa lukee. Talon kirjoissa, jota isännöitsijä pitää, on kaikkien asukkaiden nimet.

Jos henkilö on virallisesti kirjoilla esim. vanhemmillaan tai siirtänyt muodollisesti itsensä kirjoille kuolleelta omaiseltaan perimäänsä asuntoon mutta asuu silti vuokralla asunnossa, jonka ovessa on omistajan nimi, niin ei välttämättä lue talonkirjassa. Ja kuka muka tuhlaa isännöitsijän aikaa ramppaamalla jatkuvasti nuuskimassa talonkirjoista mahdollisten uusien asukkaiden nimiä, jos vaikka jonkun seurustelukumppani / fwb yöpyy monta kertaa viikossa jonkun luona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi