Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päivystyksessä lapsen kanssa...

07.10.2006 |

istuin tänään viisi tuntia lapsen kanssa päivystyksessä. virtsatietulehdus melko varma ja kuumetta melkein 40 astetta.

no pissanäyte ei tietenkään ollut kovin runsas, eikä siitä voitu testata kaikkea. lääkäri lähetti verikokeisiin.. no, jonotettiin lääkärille taas pari tuntia vaan sen takia, että sen lääkärin mielestä ei verikokeen tulehdusarvoista edes näe onko virtsateissä tulehdus vai ei. sano, että maanantaina uudet kokeet jos vielä vaivaa...

kummastuttaa vaan, kun terveyspalvelunumerosta sanottiin, että kiireellä lääkäriin, että saa lääkkeet...

kummaa porukkaa.

sanokaa, mitä pitäis tehdä? kuka tässä mua nyt sitten neuvo väärin?

kiitti vaan kun sain vuodattaa...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla kotona helpompi ottaa ja ei tarvisi kuin viedä labraan...

Vierailija
2/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekkään niissä kävisi jos olisi varaa yksityiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummallista kun eka lääkäri määrää verikokeet, ja toinen sanoo, että ne oli ihan turhat... saa nyt nähdä mikä on tilanne maanantaina... se lääkäri väitti, että voin siis maanantain atosta noin vaan kävellä oman tk:n labraan uusiin testeihin... eikös niihin kuitenkin tarvita lähete?eikä se mies ainakaan sanonumkirjoittavansa sellaista...

mur

Vierailija
4/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissatesti ois tietty otettu, ja laitettu viljelyyn kun kerran lapsesta kyse, vaikka oiskin ollut puhdas. Sairaanhoitaja ois ottanut pika-crpn ja oireista riippuen lääkitys olisi aloitettu, pissakippo annettu kotiin sitävarten että aamuvirtsan ois saanu tuotua huomenaamulla.

Huomiseksi soitto/käynti jos ei selviä oireita muuta kuin kuume, jolloin viljelyn tuloksesta riippuen lääkityksen aloitus.

Vierailija
5/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä multa on aina saatu otettua vaikka ois ollu vaan purkin pohjallinen

Vierailija
6/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut soittoaikaa huomiseksi päivystykseen, jotta saisitte viljelyn tulokset? Lasten virtsa lähtee aina viljelyyn.

-6, päivystyksen hoituri

Vierailija
7/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritettiin vrk:n aikana VIISI pissapunktiota ottaa kun ei saatu pissapussinäytettä:( Tarina on pitkä ja paskamainen meillä. Pissatulehdusta ei ollut, crp hetkellisesti oli koholla ja sitten lähti laskuun...

Vierailija
8/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyte oli niin niukka, ettei siitä voinu tehdä viljelyä tai kattoo soluja... se lääkäri puhu hoono soomi, mutta ei se kyllä mun ymmärtääkseni lähetettä laittanu, vaikka yritin vähän asiasta tiedustella

Vierailija
9/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap, kerrohan vähän muita oireita.

Onko esim. vatsa kovin kipeä ja onko tosiaan kuume noin kova ? Mistä syntyi epäilys virtsatieinfektiosta ? Saattaahan olla jo kysymys munuaisten tasolle nousseesta infektiosta. Ei siinä tapauksessa noin aikailla. Hieman rennon kuuloista meininkiä lääkäriltä.

Vierailija
10/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme saaneet jopa puhelinsoitolla omalta (yksityiseltä) lastenlääkäriltä lähetteen sairaalaan. Hän määrittelee lähetteessään mitä kokeita pitää ottaa ja mitä epäillään. Ja niiden mukaan toimitaan.

Homma on hoitunut ja vakuutus korvannut kustannukset.

Kai teillä on pienille lapsille hoitokuluvakuutukset???

Vierailija
11/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pissa haisee pistävälle, eikä sitä tule kun pari tippaa kerralla. tyttö alkaa kiljua jos sen laittaa selälleen tai potalle.

kuume nousi eilen 38.6, nyt illalla oli 39.7. tyttö on kitissyt ja heräillyt öisin nyt viikon verran.. pistin hampaiden piikkiin, kun niitäkin pukkaa...

Vierailija
12/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa on kyllä vakuutus, mutta jotenkin niiden olemassa olo unohtuu.. en siis ole jaksanut perehtyä miten se systeemi toimis... ilmeisesti helpommalla pääsis, kun opettelis...

Vierailija
13/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi jo illalla tai viimeistään huomenaamulla hakeutua sellaiselle. Jos ei pussiin tai puhtaaseen pottaan saada siellä näytettä, niin sitten rakkopunktiolla. Ja jos ei lääkäriasemalla rakkopunktion ottajaa löydy, niin lähettävät varmaan erikoissairaanhoitoon, jossa homma osataan.

Vierailija
14/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainut kertoa lapsesi ikää, mutta virtsatulehdusepäily (ja varsinkin kuumeellinen) tulee heti selvittää. Pissanäytteen voi ottaa kotonakin eli mukaan olisi pitänyt saada näytteenotto purkit. Jos tulehdus on, tulee lääkitys aloittaa HETI, ettei tulehdus etene munuaisiin. Tulehdusarvot jos otettiin selviävät verinäytteestä kyllä ennen huomisaamua. Leväperäistä toimintaa, johon ei ainakaan minä tyytyisi.

Esim. meillä 6v oli vähän aikaa sitten pissatulehdus. Ramppasi vessassa ja lorautteli housuihin. Han tk:sta purkit, joihin saattiin näyte. Vein näytteet labraan, hoitaja stiksasi heti ja totesi, että tulehdus on. Hain tytön kotona jonottamaan, pääsimme lääkärille ja saimme reseptin.

Vierailija
15/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllähän täältä kaupungista löytyy.. oon just muuttanu, niin on vielä hakusessa... joo kyllä sen verran tekee pahaa katsoa vierestä tota lapsen pahaa oloa, että homma pitäis saada kuntoon. ihan omankin mielenrauhan vuoksi.

jotenkin kun on tottunu menemään aina sinne kaupungin laitoksiin, niin ei osaa muuta ajatellakaan.. luojan kiitos otin sen vakuutuksen.

Vierailija
16/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, siis lapsi 1v 3kk. näyettä yritettiin saada pussiin puoli tuntia. siis laihoin tuloksin. ehkä meen sinne yksityiselle huomenna ja aina tulevaisuudessa, säästää ainakin monta metriä hermoja.

mulle tää koko homma on vaan niin uutta, kun lapsi oli ihan terve paria nuhaa lukuunottamatta, kunnes kuukaus sitten alotti tarhassa. nyt on ollu jo eka korvatulehduskin. :) olihan se odotettavissa

Vierailija
17/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se siis nukkuu... lähden mieluummin vaikka keskellä yötä, jos kipu yltyy.

huomaa, että olo vaihtelee.. ensin se siellä lääkärissäkin pyyti kävelemään ja touhusi leluilla.. vikat pari tuntia se sitten vaan itki ja torkku vuoron perään mun sylissä. ja sillon se kuume tais nousta korkeemmalle.

Vierailija
18/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotona ottaa itse näytteen. Anna kuumelääkettä, ja menkää aamulla yksityiselle. Otettiinko ne labrat vai ei, jäi hiemna epäselväksi?

Vierailija
19/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

verikokeista katottiin tulehdusarvot, ne normaalit. en nyt ole ihan varma mitä kaikkea siitä pissanäyttestä voitiin katsoa ja mitä ei... mutta jotain sieltä katottiin, muttei niissä ollu mitään. viljelyä ja jotain soluja ei voitu katsoa.

vähän ne oli että voivoi, eikö se nyt pissaa... juotin sitä jo ennen sairaalaan tuloa ja sielläkin oloi juotavaa mukana, mutta ei lapsi käskemällä pissi. ja itse raskausaikana samasta kärsineenä muistan, ettei se aikuisellekaan tuossa tilassa helppoa ole.

Vierailija
20/30 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiitanna:

näyte oli niin niukka, ettei siitä voinu tehdä viljelyä tai kattoo soluja... se lääkäri puhu hoono soomi, mutta ei se kyllä mun ymmärtääkseni lähetettä laittanu, vaikka yritin vähän asiasta tiedustella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän