Sain juuri tietää olevani rikollinen
Viime kesänä ulkoillessa vastaan tuli melkein joka kävelylenkki sulkia. Päätin sitten alkaa ottaa niitä mukaan. Nyt sain tietää, että rauhoitettujen eläinten ruumiinosien hallussapito on kiellettyä (ymmärrettävää), mutta tuohon kategoriaan lukeutuu myös linnunsulat, koska iso osa linnuista on suomessa rauhoitettuja.
Kommentit (25)
16
Älköön kukaan myykö, pitäkö kaupan tai käyttäkö koristeena sellaisten Suomessa tavattavien lintujen nahkoja tai sulkia, jotka tämän lain tai muiden säännösten mukaan ovat aina rauhoitettuja. Tämä kielto koskee myöskin sellaisten lintujen ulkomailta tuotuja nahkoja ja sulkia.
Luonnonsuojelulain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikot lakia myös, jos et viljele talossasi kahtasataa salkoa humalaa. Tällainen laki on Suomessa yhä voimassa. Kaikkea ei tarvitse ottaa niin tosissaan.
Eihän ole.
Jos olisi, niin pystyisit sanomaan, minkä niminen laki on kyseessä. Mutta et pysty, koska ei ole. Miksi siis valehtelet?
Rakennuskaari vuodelta 1734, 7. luku, 1. pykälä. Voit itse tarkistaa Finlexistä, että laki on yhä voimassa. Älä anna itsestäsi typerää vaikutelmaa. Kunnianloukkaus on myös rikos.
Olen eri, mutta mikä tossa on kunnianloukkaus? Myöskään itsestään typerän vaikutelman antaminen ei ole rikos. Ei ole myöskään typerää epäillä moisen lain olemassaoloa, vaikka sellainen onkin, koska uskomattomaltahan se kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sairaampaa harrastusta kuin keräillä kuolleiden eläinten ruumiinkappaleita ja säilöä niitä?
Putsasin mun kuolleen hamsterin kallon. Ällöttävyyden lisäksi se oli myös mielenkiintoista, haastavaa ja opettavaista. Sai ajattelemaan elämää ja kuolemaa, sitä millaista taidetta ruumis pitää sisällään, kaikki on niin hienovarasesti ja tarkalleen rakennettua. En vois kuvitellakkaan että päättäisin ottaa elämän pois elävästä, mutta valmiiksi kuolleen eläimen säilömisen ymmärrän. Sairauden määritelmä ei oo yksoikoinen ja mustavalkoinen, että vois vaan osoittaa millainen on sairas. Niinkin toki voi tehdä, mutta ei silleen että se pätis joka tapauksessa.
Olet itse puhdistanut kalloja. Laitan ne häkkiin ja vien mökillä muurahaispesään. Toinen hyvä on keittää raparperimehussa.
Olis kätevä jollain porukalla alkaa laatiin noita ilmotuksia niin saa poliisisetät hommia