Korona-aikana hankittiin paljon koiria, joista halutaan nyt eroon. Kouluttamattomia, agressiivisia piskejä ei kuitenkaan kukaan halua ottaa
lmiö on kiihtynyt viimeisen kolmen vuoden aikana. Vuonna 2019 Rekku Rescuelle tarjottiin 117 koiraa ja vuonna 2020 140 koiraa. Viime vuonna määrä oli jo 160, mutta vastaan voitiin ottaa vain 62 koiraa.
Kommentit (37)
Tuo luontopoluille paskattaminen on kyllä törkeää. Ei suinkaan siis yhtään sivumpaan vaan ihan keskelle polkua ja sitä paskaa siis näkyy kertyneen siihen ihan todella paljon.
Piikki ratkaisee tämänkin ongelman.
Ymmärrän paljon asioita, mutta ihmisten idiottimaisuutta ja itsekeskeisyyttä en vain voi millään käsittää.. Ikävästi sanottu, mutta leikkisivät ihan vain omalla jälkikasvullaan!
Niin sääliksi käy noita koiria..
Hyi, kun tuntuukin pahalta ajatella, miltä koirasta tuntuu elää jatkuvassa epävarmuuden ja ahdistuksen ilmapiirissä. Ja kaiken kukkuraksi tulee vielä dumpatuksi pois omasta laumastaan :( :(
Vierailija kirjoitti:
Korona vuodet 2020 ja 2021, erityisesti se eka, oli minunkin kenneltoiminnan kannalta jotain järkyttävää. Oli pakko sulkea kennelin nettisivut ja poistaa yhteystiedot rotuyhdistyksen kasvattajalistasta. Puheluita ja muita yhteydenottoja tuli ihan hirveä määrä aamusta iltaan. Minulla ei ollut silloin pentuesuunnitelmia ollenkaan ja laitoin toiminnan kokonaan jäihin. Sinnikkäimmät olisivat ostaneet minulta aikuiset koiranikin.
Tänä vuonna olen kaikessa hiljaisuudessa kasvattanut yhden pentueen ja ne pennut menivät sellaisille, joilla oli jo aiemmin ollut minulta pentu.
Kun tuolla kaduilla kulkee oman lauman kanssa, näkee hyvin mitä se koronan koirabuumi sai aikaan. Pas*aa joka paikassa ja kurittomia remmirähjääjiä enemmän kuin ikinä aiemmin.
Tämä pitää paikkansa. Uimarannat, kadut, pururadat, polut, kaikki täynnä koiranpaskaa. Vapaana sinkoilevia hurttia, joihin omistajilla ei ole mitään otetta. Hymyilevät vaan puolimielistä hymyään kun oma rekku sekoilee hulluuttaan. Hihnoissaan ja pihoillaan sekopäisesti pyöriviä ja hyökkäileviä piskejä, jotka haukkuvat ja ulvovat kaiken päivää ja yötä vailla mitään tolkkua. Mihin hittoon ovat hävinneet kaikki mukavat koirat ja viisaat sekä vastuulliseset koiranomistajat? Ei tätä saatana koira-anarkiaa kohta enää jaksa. Kai tällekin joku raja tulisi olla.
Mulla ei ole minkäänlaista ymmärrystä tai sympatiaa näille, jotka hankkivat eläimen kuin jonkin lelun ja sitten viskaavat syrjään. Jumaliste, saunan taakse pitäisi viedä tuollaiset ihmiskuonat.
Hieman asian vierestä: miksei Suomessa ole sellaisia lemmikkiliikkeitä kuin Amerikassa. Siellä on suloiset koiranpennut näyteikkunoissa sydämiä murskaamassa ja kutsuvat nappisilmät katsovat lasin läpi: ota minut kotiisi. Olisi metkaa jos täälläkin Mustin&Mirrin ikkunassa samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämän koirabuumin huomaa myös kaduilla. Ainahan on keväisin valitettu keräämättömistä koiran kakoista, mutta tämän keväinen on ollut aivan järkyttävää!! Koiran kakkaa on keskellä tietä, kulkureiteillä, järkyttäviä määriä heti tien poskessa. Tuskaa kulkea lasten kanssa jalkakäytävillä. Yritettiin lähteä kauemmas asustusalueen lähellä sijaitsevalle luontopolulle ja sama siellä!! Oon niin loppu tähän, ei ole mitään virkistyspaikkaa minne mennä ilman jatkuvaa koiran kakkojen varomista... Tästä jos mistä kuvastuu pelkkä välinpitämättömyys.
Mä väittäisin että sonnan määrä keväällä korreloi eniten talven pituuden ja lumimäärän kanssa. Moni näyttäisi ajattelevan että poissa silmistä, poissa mielestä. Eli lumi peittää niin ei tarvi kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Hieman asian vierestä: miksei Suomessa ole sellaisia lemmikkiliikkeitä kuin Amerikassa. Siellä on suloiset koiranpennut näyteikkunoissa sydämiä murskaamassa ja kutsuvat nappisilmät katsovat lasin läpi: ota minut kotiisi. Olisi metkaa jos täälläkin Mustin&Mirrin ikkunassa samanlaista.
Huono vitsi. Jokainen täysjärkinen tajuaa että on eläinrääkkäystä myydä koiria noin ja suunta pitäisi takapajuloissakin olla pois tästä.
Vierailija kirjoitti:
Olit jopa kolmas joka keksi tämän verrattoman nerokkaan heiton! Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole minkäänlaista ymmärrystä tai sympatiaa näille, jotka hankkivat eläimen kuin jonkin lelun ja sitten viskaavat syrjään. Jumaliste, saunan taakse pitäisi viedä tuollaiset ihmiskuonat.
Olen täysin samaa mieltä!
Koiravero, niin jatkossa miettisivät vähän pidempään koiran hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Mä väittäisin että sonnan määrä keväällä korreloi eniten talven pituuden ja lumimäärän kanssa. Moni näyttäisi ajattelevan että poissa silmistä, poissa mielestä. Eli lumi peittää niin ei tarvi kerätä.
Pariisi on surullisenkuuluisa koiransonnan määrästä kaduilla, eikä siellä voi edes syyttää pitkää talvea. Tietty prosenttimäärä koiranulkoiluttajista on aina huithapeleita, Suomessa luku on noin 40-50 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit jopa kolmas joka keksi tämän verrattoman nerokkaan heiton! Onnea!
Samaa ratkaisua on tuputettu ihmisillekin jo vuoden verran. Koiraongelma ratkeaisi heitolla.
Ehkä koirista pitäisi ostohetkellä maksaa vaikkapa 3 000 € panttimaksu, jonka saa takaisin, jos lemmikistä ei luovu missään vaiheessa.
Koiraveron kannalla olen minäkin. Yksi koira menisi vielä verottomana, mutta en käsitä, miksi kaupungeissa pitää olla 2-4 (usein samanrotuista) koiraa yhdellä ihmisellä/perheellä. Kakkoskoirasta vero, kolmannesta hieman suurempi vero jne. Eipä vain taida yhdelläkään poliitikolla olla kanttia ehdottaa moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona vuodet 2020 ja 2021, erityisesti se eka, oli minunkin kenneltoiminnan kannalta jotain järkyttävää. Oli pakko sulkea kennelin nettisivut ja poistaa yhteystiedot rotuyhdistyksen kasvattajalistasta. Puheluita ja muita yhteydenottoja tuli ihan hirveä määrä aamusta iltaan. Minulla ei ollut silloin pentuesuunnitelmia ollenkaan ja laitoin toiminnan kokonaan jäihin. Sinnikkäimmät olisivat ostaneet minulta aikuiset koiranikin.
Tänä vuonna olen kaikessa hiljaisuudessa kasvattanut yhden pentueen ja ne pennut menivät sellaisille, joilla oli jo aiemmin ollut minulta pentu.
Kun tuolla kaduilla kulkee oman lauman kanssa, näkee hyvin mitä se koronan koirabuumi sai aikaan. Pas*aa joka paikassa ja kurittomia remmirähjääjiä enemmän kuin ikinä aiemmin.Monet täälläkin valittaa, että kun kasvattajilta ei saa pentua jne.
Itsekin hankin koiran korona-aikana, koska edellinen koirani menehtyi. Koiria ollut kotona koko elämäni ja kummasti minulle 4 kasvattajaa olisi myynyt pennun, ihan ilman jonotusta.
Joten kasvattajat kyllä hieman rajoittaa tuota, mutta toisaalta se on luonut järjettömät markkinat koiratehtailulle, jonka kyllä huomaa seropien hinnoissa, jotka maksaa jo enemmän kun rekisteröity rotukoira.
Niin no. Mulla oli useita syitä olla pennuttamatta.
1, mulla ei ollut asiaan sopivaa narttua.
2, olisi ollut kyllä narttuja, jos kasvattaisin rahankiilto silmissä, mutta kun periaatteisiini ei kuulu määrän lisääminen vaan joka pentue on harkittu.
3, riskiryhmäläisiä perheessä, en halua vieraita nurkkiini pyörimään kun kulkutauti velloo. Ja kun meillä tämä kenneltoiminta on täällä meidän omassa huushollissa, jossa eletään jokapäiväistä elämää, niin pentujen katsojat ja ostajat olisivat tulleet meille kotiin kaupantekoon.
4, se yhteydenottojen määrä oli jotain ihan ihmeellistä, kaikki mahdolliset idiootit soitteli tyyliin, "ottaisin yhden pennun, mitä maksaa, voinko tulla tänään hakemaan", kun sanoin ettei meillä ole pentuja alettiin joko tivaamaan että ettekö te ole kenneli, että kyllä nyt kennelissä luulis pentuja olevan? Tai sitten tosiaan kyseltiin, että enkö voisi myydä sitten jotain aikuista koiraa. No en todellakaan myy.
En todellakaan halunnut olla osa sitä buumia, enkä koe olevani vastuussa siitä, että jotkut muut ottivat buumista kaikki irtoavat eurot irti. Olihan siellä niitä asiallisiakin yhteydenottoja. Juuri sellaiset ymmärsivät meidän tilanteen ja odottivat pentua tähän kevääseen asti.
Tämän koirabuumin huomaa myös kaduilla. Ainahan on keväisin valitettu keräämättömistä koiran kakoista, mutta tämän keväinen on ollut aivan järkyttävää!! Koiran kakkaa on keskellä tietä, kulkureiteillä, järkyttäviä määriä heti tien poskessa. Tuskaa kulkea lasten kanssa jalkakäytävillä. Yritettiin lähteä kauemmas asustusalueen lähellä sijaitsevalle luontopolulle ja sama siellä!! Oon niin loppu tähän, ei ole mitään virkistyspaikkaa minne mennä ilman jatkuvaa koiran kakkojen varomista... Tästä jos mistä kuvastuu pelkkä välinpitämättömyys.