Miesystävän jutustelu- ja somekäytös?
Olemme 50-kymppinen, nyt pari vuotta seurustellut pariskunta, asumme vielä erillään, mutta tapaamme monta kertaa viikossa. Minua on nyt jonkin aikaa häirinnyt seurustelukumppanini tapa ottaa harvoin, mutta toistuvasti kuitenkin puheeksi joku entisistä naisystävistään keskustelujemme lomassa, esim: missä kaikissa maissa oli 90-luvulla matkustellut Reijan kanssa ja kuinka Outin kanssa Norjassa matkaillessaan oli ollut jännittävää ajella vuonomaisemien kapeilla teillä. Viimeisintä naisystäväänsä Marjoa hän mainitsi toivottoman mustasukkaiseksi, koska tämä oli kuulemma saanut aina raivarit, jos hän puheessaan oli maininnut jonkun eksänsä. Kysyin, että miksi hänellä on ylipäänsä tarve puhua entisistään, jos toinen on sen kokenut ja sanonut sen loukkaavana ja totesin, ettei se minustakaan kovin mukavaa ole, jos tehdään vaikka yhdessä ruokaa ja hän kertoo, millä tavoin joku ex oli tavannut tehdä jonkin ruoan. En ole erityisen mustis, mutta koen eksistä puhumisen kummallisena, koska itse en tapaa samaan tyyliin vanhoja muistella periaatteella nyt on nyt, ja mennyt on mennyttä. Saitte tästä nyt varmasti selkeyttävän kuvan miehen tavoista. Noh, nyt viikonloppuna huomasin sattumalta yhdessä somessa ollessamme, että hän laittoi takavuosien avokilleen synttäritoivotukset sydänhymiön kera. Minusta tuollainen on kummallista, sillä itse en eksiäni somessa seuraa enkä pidä fb-kavereina. Kysyin asiasta ja mies totesi, että kyllä hän mielenkiinnolla seuraa mitä eksälleen kuuluu ja että vaikka rakkauselämä onkin päättynyt, niin kaveruus voi jatkua. Minun mielestäni taas tuollainen eksien seuraaminen ja sydämien lähettely on ...noh, epäilyttävää. Koin tapahtuneesta mustasukkaisuutta ja epäluottamustakin ja harkitsen nyt vakavasti, kannattaako jatkaa ihmisen kanssa, jolla tuntuu olevan toinen jalka hieman liian tukevasti "eilisessä". Mitäs ajatuksia tällainen tilanne teissä muissa herättää, onko somessa eksien elämien seuraamien ja sydämien lähettely tavallista ja hyväksyttävää, vai onko se merkki siitä, että toisella on jäänyt ns. vanha suola janottamaan?
Kommentit (23)
Kokeile itse samaa. Alat muistelemaan eksiä. Miehen reaktio kertoo kaiken. Jos suuttuu eikä ota onkeensa, heivaa koko ukko. Jos sille on ok, että sinäkin muistelet, ehkä se on vaan hänen tapa. Mutta silti voisi toista kunnioittaa.
alkuperäinen aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renessanssi-ihminen kirjoitti:
Olemme 50-kymppinen, nyt pari vuotta seurustellut pariskunta
Kunnioitettavaan ikään olette päässeet, onnittelut! Rohkaisevaa, että noinkin korkeassa iässä on vielä mahdollisuus löytää elämän rakkaus
Tai olla ylipäätänsä elossa...
Heh, kyllä ollaan hyvinkin elossa ja eläväisiä, elämä monin tavoin aktiivisempaa kuin monilla nuoremmilla ihmisillä. Ja pelottavasti vaikuttaa siltä, että miesystävällä hieman liiankin aktiivisuutta hameväen perään.
Jos nyt meni vielä ohi edellisen kommentin pointti, niin 50-kymppinen...500-vuotias.
Heh, kyllä ollaan hyvinkin elossa ja eläväisiä, elämä monin tavoin aktiivisempaa kuin monilla nuoremmilla ihmisillä. Ja pelottavasti vaikuttaa siltä, että miesystävällä hieman liiankin aktiivisuutta hameväen perään.