Miksi monet ihmiset ovat valmiita maksamaan ravintoloissa oluesta jopa 10 euroa ja pizzasta 13 euroa?
Tuon hintaisia ne nykyään ovat. Mitä järkeä maksaa tuollaisia hintoja?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa hinnoissa ole mitään järkeä.
Eteläisemmässä Euroopassa saat tuopin parhaimmilllaan kahdella eurolla.
Suomessa joutuu maksamaan tyhmyysveroa.
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa muussakaan asiassa ei ole järkeä, jos tuolla tavalla ajattelee. Mitä järkeä käydä kampaajalla, kun voi itse leikata hiukset? Mitä järkeä ostaa trendikkäitä vaatteita, kun voi ostaa kirppikseltä jotain, mikä pitää lämpimänä? Mitä järkeä matkustella, kun voi pysyä kotona? jne jne.
Ravintola-ateria on kokonaisuus, johon kuuluu sen ruoan lisäksi palvelu, ilmapiiri ja ympäristö. Tottakai välillä haluaa nauttia niistä! Sama oluen tai viinin suhteen. Älyttömiä en suostu maksamaan enkä ole kymppiä tainnut vielä koskaan kaljasta maksaa, mutta enpä ole pariin vuoteen baareissa käynytkään.
Laatuolut maksaa kympin luokkaa baarissa, eri asia halvat lagerit.
Kyllä nuo palvelut ja hinnat on tarkoitettu hyvätuloisille, pienituloisilla ei ole enää mitään asiaa mennä ravintolaan, pizzan hinta noussut 6 euroa siitä kun viimeksi kävin kotipizzassa.
Maksaa siitä elämyksestä kun ei tarvitse kotona juoda ja syödä. Joillekkin kymppi on pieni raha.
No eihän nuo summat ole paljon mitään. Eikä siellä ravintolassa jatkuvasti rampata. Enemmän olen huolissani kauppalaskusta. Joka kerta menee 120 euroa vähintään.
Pakki mustaa Pirkkaa ja omatekemä pitsa, kotoisa tunnelma, sehän on jo juhlat porukalle.
Helsingissä normaali hinta. Tai oikeastaan edullinen pizza :D
Ostin Rossossa lasin valkoviiniä ja pulitin siitä 11 euroa. Kyllä kävi mielessä, että tuolla hinnalla olisi saanut Alkosta litran valkkaria. Harvoin tulee ravintolassa tai baarissa nykyään käytyäkään. Ei ihme.
No jos on laadukas pizza niin kyllä siitä tuon verran voi maksaa. Ei mulla ole pizzauunia kotona, jolla saan samanlaista pohjaa aikaan kotona.
Vain vauvapalstalla voidaan miettiä tällaista. Esimerkiksi viikonloppuna Turussa oli paaaaaljon ihmisiä liikenteessä syömässä ja juomassa. Jotkut varmaan jopa tilasivat jopa härän sisäfileetä, 35e. Onpa tosiaan ihmeellistä! *huomaa sarkasmi
Joissain kallion baareissa saa tuopin n.5e. Jos ei niin väliä missä sen juo.
Tuo 13 euroa vastaa mulla aika lailla kymmenen minuutin palkkaa.
Halpa alkoholi houkuttelee ravintoloihin humalanhakuista väkeä joka pilaa yleensä oman rauhaisan iltani kavereiden kanssa.
Just tilailin netistä oluita 21,90€ per tölkki. Mutta pitsan kanssa kympillä tuleva olut lienee kuitenkin ylihinnoiteltua kaljaa.
Täälläpä saa tuohon hintaa lähes kaksi isohkoa oikein maukasta pitsaa.
En juo olutta mutta 13 euroa ei ole edes kallis pitsa. Hyvästä pitsasta joutuu maksamaan lähemmäs 20e monissa paikoissa. Maksan silti koska en osaa tehdä yhtä hyvää kotona.
Pizzaan en ota kantaa mutta oluen suhteen olen hifistelijä. Haluan kokeilla kaikkea jännää, ja usein se maksaa paljon.
Vähän mun käy sääliks tähän ketjuun osallistujia, ollaan niin pyrkyreitä ja merkityksettömiä et jonkun pitsan hinnalla retostellaan ja ilkeillään, te ootte pahinta mahdollista ns paska sakkia. :D
Oletko sinä myös niitä, jotka suureen ääneen mölisevät harmaasta taloudesta ravintola-alalla?