Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut kasvissyöjänä kohta vuoden.

Vierailija
07.10.2006 |

En ole täysin kasvissyöjä, koska syön joskus kalaa ja luomumunia. Mutta lihansyönti on ruvennut tosi paljon ällöttämään.

Olen nähnyt sellaisia unia joissa joudun syömään nakkeja tai jotain porsaan lihaa. Minua on oksettanut ja aamulla on ollut kauhea olo tuosta. Kyllä huomaa että tein oikean valinnan, enää en näköjään edes voisi laittaa toisten ruumiita suuhuni (paitsi sitä kalaa).

Miten teillä muilla, kuinka nopeasti liha on ruvennut ällöttämään?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän Hitlereitä ovat lihansyöjät.... Kidutuslaitoksia ja julmaa teurastusta jne..... :(

Vierailija
2/47 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi elää elämänsä saman kaavan mukaan, toimia samalla tavalla ja ajatella samalla tavalla. Jos olet jossain asiassa erilainen, sinua on syytä paheksua. Kasvissyöjähän saattaa vaikkapa kuvitella olevansa parempi kuin muut.

Kyllä kasvissyöjät tunnetusti ovat hoikkia ja oikein koostetusta kasvisruuasta saa kaiken tarvitsemansa, varsinkin jos siihen kuuluu kananmunat ja maitotuotteet. D-vitamiinia saa mm. voista ja metsäsienistä, B 12-vitamiinia esim. hapankaalista. Kasvisruokavalioon kannattaa sisällyttää siemeniä, ituja, versoja, pähkinöitä, palkokasveja.

t. kasvissyöjä vuodesta 1990 (multa on mitattu verestä B12-taso ja se oli huomattavasti keskivertoa korkeampi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole mitään puutoksia ilmennyt. Tänä aikana kolme tervettä lasta synnyttänyt, enkä ole tosiaankaan tarkkaillut mistä saisi mitäkin lihan korvaavia juttuja. Mies meillä on kaikkiruokainen ja aika usein kipee, mutta en ole niin tyhmä, että luulisin sen lihasta johtuvan. haha.

Vierailija
4/47 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin että joku uskaltaa ajatella ITSE mitä haluaa tehdä ja mitä ei.

Vierailija
5/47 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuhuni! Se inho tulee tosi nopeasti, kun lihan jättää pois eettisistä syistä.

Vierailija
6/47 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen kasvissyöjä, mutta syön myös kananmunia ja kalaa silloin tällöin." Joopa joo. Niitä kutsutaan wanna be-kasvissyöjiksi.

Vierailija
7/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vegenä" olen ollut nyt noin 8 vuotta.

Vierailija
8/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syön lihasoppaa, lihakastiketta jne mut esim jauhelihaa tai vaikkapa kebabbia syödessa ei mitään hätää.

Vierailija
9/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen kuollutta ruumista. Etovaa.... t. ap

Vierailija
10/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotta saatte kaiken tarvittavat eikä tule mitään putoksia. Kasvisruokavalioon moni lähtee helpoin perustein eikä tiedä mitä elimistö tarvitsee eikä osaa käyttää korvaavia tuotteita

Vierailija
11/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syön ns lihaköntin mut ei tule jos syön vaikkapa jauhelihakastiketta. Outoa???

Vierailija
12/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän maailman väestöstä kaikki syö lihaa. Suomessa se vaan on " maan tapa" ja monessa muussakin paikassa.

Vierailija
13/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ja mieskään eivät syö lihaa. Lapset tosin kalaa n kerran viikossa.

Hieno valinta lopettaa lihan syöminen!

Vierailija
14/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana kun aloitin kasvissyönnin, ei liha sinänsä ällöttänyt, olinhan syönyt sitä siihen asti, silloin tällöin saatoin ajatella kaiholla jauhelihapizzaa tai vastaavaa. kyljyksistä ja makkaroista en ollut koskaan edes liiemmin välittänyt. vähän aikaa sitten söin vahingossa jotain, jossa ilmeisesti oli jauhelihaa tai jotain, silloin kyllä oksetti hieman vaikka sen heti suusta ulos syljin.

en vois kuvitellakaan aloittavani kanan ta punaisen lihan syöntiä näin monen vuoden jälkeen, kalan suhteen lipsuin periaatteistani ja siitä koen pientä henkistä morkkista:(

Vierailija
15/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alussa söin, kun en vielä tiennyt ko. aineista, mutta en enää :)

T: se 12 vuotta kasvissyöjä ollut

Vierailija
16/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en siis minkään aatteen takia ole lihaa syömättä, en vaan yksinkertaisesti pidä mausta/hajusta.

Vierailija
17/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin shokki sillon teininä tais olla kun jacky-makupalat piti jättää, kun niissäkin on liivatetta:)

t.9

Vierailija
18/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään paljon pähkinöitä ja siemeniä, niistä saa paljon hyviä ravintoaineita. Mitään puutoksia ei varmastikaan ole. t. ap

Vierailija
19/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten ikinä söinkään haisevaa lihaa jota on tuotettu ahdistuksessa huutavien eläinten stressaantuneesta kropasta. Liha alkoi ällöttää jo ainakin 10 vuotta sitten, jokin heikkous esti heti antautumasta rehdille menolle.

Vierailija
20/47 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän etsiä netistä tietoa siitä miten amaranttia idätetään.