Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä yksityinen lääkärikäynti on tullut maksamaan?

Vierailija
25.04.2022 |

Vastaanoton hinnat näkee hinnastosta 50-200 eur.

Mutta entä sitten tutkimukset, hoidot ja jatkokäynnit?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista on. Itsellä olisi kierukan vaihto tässä edessä. Laskeskelin, että olisi melkein 400euron käynti. Gyne tutkimus ja kierukan poisto, ultra, papa, kierukka. Voi myös olla ettei uutta kierukkaa ei laiteta samalla käynnillä, vaan odotetaan papan tulos.

Eikö näitä saa julkisella puolella hoidatettua?

Minulle sanoi terveyskeskuslääkäri näistä jutuista, että ”mene gynekologille”.

Olisit sanonut ettei ole varaa!

Vierailija
22/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista on. Itsellä olisi kierukan vaihto tässä edessä. Laskeskelin, että olisi melkein 400euron käynti. Gyne tutkimus ja kierukan poisto, ultra, papa, kierukka. Voi myös olla ettei uutta kierukkaa ei laiteta samalla käynnillä, vaan odotetaan papan tulos.

Papan ja kierukan saa, mutta ultraa ei saa. Haluan tietää, että munasarjat ym on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynekologilla tehty perusultra ja -haastattelu vuotohäiriön selvittelyn takia melkein 300 e. Laittoi lähetteen julkiselle, jossa homma sitten hoidettiin loppuun.

Minkä pienen toimenpiteen gynekologi tekee 120 eurolla, kuten tuolla ylempänä mainittiin? Avaa oven?

Sairainta ikinä - nimittäin hinta. Ja erikoissairaanhoitoonhan ei tahdo terveyskeskuksista päästä millään gynekologisista vaivoista. Sitten ihmetellään että ”miten naisten munasarjasyövät leviävät näin!” Olisikohan siksi, että noihin hintoihin monellakaan ei ole varaa. Minä ainakin kuolen tosiaan syöpään, koska ei ole varaa.

Jep. Tähän on vielä lisättävä, että (monen muun asian lisäksi) tuo minasarjasyöpähän _ei_ näy joukkoseuloissa.

Eikä välttämättä näy yksityisellä normi gynekologitarkastuksessakaan. Mulla läheinen menehtyi tähän. 9kk jälkeen gynekologitarkastuksesta jossa kaikki OK, kriittisessä tilassa leikkaukseen. Sen jälkeen 2v kemoa ja sitten kuolo korjasi. Nopea painon nousu, närästys ja pieruvaivat ovat merkkejä tästä taudista. Läheiseni kävi terkkarissa valittamassa näistä vaivoista, mutta ei saanut apua. Lähetteen nopeasti leikkaukseen kun tilanne oli todella kriittinen. Tämä tuli liian myöhään.

Vierailija
24/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papan ja kierukan saa, mutta ultraa ei saa. Haluan tietää, että munasarjat ym on kunnossa.

Minä sain koko repertuaarin ehkäisyneuvolassa, johon pääsi melko hyvin.

Ultrattiin vielä pariinkin otteeseen varmuuden vuoksi.

N42

Vierailija
25/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin yksityisten hintojen halpuudesta.  Minä pidän n. 5000:-   sairauskassaa.

Vierailija
26/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin terveysvakuutuksen ennen, kuin minulla oli mitään terveysongelmia. Siitä on vain vuosi, ja tässä ajassa tullut kaksi vaivaa. Vakuutus on tähän mennessä kattanut minulle tutkimuksia ja lääkkeitä 1800€ edestä, omavastuu vuodessa 100€ ja vakuutusmaksu itsessään kuittaantuu asuntolainan bonuksilla… eli joo, sanomattakin selvää että kannatti ottaa, tuotahan on melkein mahdoton saada enää sitten, kun terveys alkaa reistailemaan. Pelkkä naaman näyttäminen yksityisellä erikoislääkärillä maksaa sen alkaen 100 euroa, ultraäänen hinta on 300-400€, holter-tutkimuksen ja rasitusekg:n yhteishinta normaalisti näyttäisi olevan 700€.

Vierailija
27/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin verikokeessa ja magneettikuvauksessa, jotain 800€ meni.. 😣

Hirvee summa.

Vierailija
28/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekäynti yksityisellä 200 €, sis. sisätutkimuksen, ultrauksen ja sp-tautitestit (klamydia ja tippuri, ei nielunäyte). Olen saanut julkisella suoraan sanottuna niin kamalaa ja traumatisoivaa kohtelua, joten minun on pakko käydä yksityisellä jossa osataan hoitaa pelkopotilaita. Toivottavasti on jatkossakin varaa. 

Vierailija
29/29 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain koko repertuaarin ehkäisyneuvolassa, johon pääsi melko hyvin.

Ultrattiin vielä pariinkin otteeseen varmuuden vuoksi.

N42

Täällä ei neuvolassa ole gynekologiaan erikoistunutta lääkäriä, joten epäilen ettei tutkimus vastaa naistentautien poliklinikan tai yksityisen gynen vastaavaa. Ihan en menisi täydellä luotolla, ainakaan jos on enemmänkin outoja oireita.