Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ihan normaalia nykymummoilta?

Vierailija
17.08.2008 |

Kaverini meni naimisiin, pienten lasten äiti. Lastensa isän kanssa siis.

Hääjuhlista lapset lähtivät illalla kotiin palkatun lastenhoitajan kanssa, että mummot saivat jäädä sukulaisten kanssa juhlimaan ja viinaa juomaan.

En kyllä voisi kuvitellakaan, että oma äitini laittaisi sukulaisten kanssa juopottelun lastenlastensa edelle.

Kaverini mielestä tämä on ihan ok.

Minusta kyllä on kaikkea muuta kuin ok, jos mummot mieluummin kittaa viinaa kuin katsovat lapsenlapsiaan pari tuntia. Kun lapset kuitenkin olivat juhlissa melkein kymmeneen, eli ei olisi mummojen vielä iltapäivällä tarvinnut juhlapaikalta lähteä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus hoitaa lapsenlapsiaan.

Vierailija
2/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko sitten velvollisuutta viihdyttää sukulaisia? Eikö ne pärjää omillaan?

Mielestäni kertoo aika paljon ihmisestä jos mieluummi jää juomaan viinaa kuin haluaa olla lastenlastensa kanssa.

Tietysti jos asenne on se, että viinanjuonti on kivaa, mutta lastenlasten hoitaminen on ikävä velvollisuus, niin ymmärtäähän sen sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsille hankitaan "ulkopuolinen" hoitaja tuollaisessa tilanteessa! Minusta taas olisi ollut todella törkeää olettaa, että mummot lopettavat hääjuhlan vieton ja kesken ja lähtevät istumaan kotiin kun lapset nukkuvat! Voisi luulla, että nämä mummot olisivat osallistuneet häiden kustannuksiinkin jollain tapaa, joten olisi tosi noloa laittaa heidät hoitamaan vielä lapsetkin!

Vierailija
4/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini joutui poikansa häistä lähtemään lapsenlikaksi, harmittelee vieläkin vuosien jälkeen kun kaikki loppuillan ohjelmat jäi näkemättä.

Vierailija
5/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten hoidosta hääiltana.

kyllä se on isovanhemmillekin juhla ja tilaisuus nähdä sukulaisia jne... oli sitten alko kuvioissa tai ei.

miksi sinua noin asia kuohuttaa ap?

Vierailija
6/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riittää ymmärrys tähänkin.Monelle vanhemmalle lapsen naimisiin meno on tärkeää ja haluavat juhlia,tärkeintä että lapsilla oli hoito järjestetty.Kyllä mummot kerkiää hoitamaan lapsia myöhemminkin=)

Vierailija
7/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuten syyllistä pappoja?

Vierailija
8/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien ne lapset kuuluu hoitaa eikä mummojen. menis naimisiin ennen lapsia, jos se häissä ryyppääminen on noin tärkeää!

Vierailija
9/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä ole tavannut sellaista pappaa joka haluaisi / pystyisi yksin hoitamaan lapsia. Meillä hyvät mummot, pappa ei edes puhu lapsille eikä ota syliin tms. Ei mitenkään huomioi. Sellaiselleko pitäisi jättää lapset. Voi haloo!

Vierailija
10/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omilla lapsillani on tosi hyvät mummot, jotka haluavat olla paljon heidän kanssaan. Säälittää, että joillain toisilla lapsilla sitten mummot vaan kittaavat viinaa, eivätkä halua olla lasten kanssa... Surullista.

Minusta vaan arvot eivät ole kohdallaan jos pidetään normaalina sitä, että pitää saada ryypätä ja rellestää sukulaisten kanssa mieluummin kuin olla lastenlasten kanssa. Ehkä olen sitten vanhanaikainen.

Ja minun ei todellaakaan ikinä tarvitsisi PYYTÄÄ mummoa lasta hoitamaan. Aina itse tarjoutuu!

En minäkään todellakaan kehtaisi pyytää, ja kertaakaan en ole pyytänyt. Sen sijaan itse aina tarjoutuu.

Vierailija
11/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omilla lapsillani on tosi hyvät mummot, jotka haluavat olla paljon heidän kanssaan. Säälittää, että joillain toisilla lapsilla sitten mummot vaan kittaavat viinaa, eivätkä halua olla lasten kanssa... Surullista.

Minusta vaan arvot eivät ole kohdallaan jos pidetään normaalina sitä, että pitää saada ryypätä ja rellestää sukulaisten kanssa mieluummin kuin olla lastenlasten kanssa. Ehkä olen sitten vanhanaikainen.

Ja minun ei todellaakaan ikinä tarvitsisi PYYTÄÄ mummoa lasta hoitamaan. Aina itse tarjoutuu!

En minäkään todellakaan kehtaisi pyytää, ja kertaakaan en ole pyytänyt. Sen sijaan itse aina tarjoutuu.

Vierailija
12/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne lasten vanhemmat oli? Eikö niillä olisi ollut vielä paremmin velvollisuus hoitaa lapsensa? Törkeetä tommonen että laittaa lapset hoitajan kanssa ja jää itse juomaan viinaa!

Niinkö?

Vierailija
13/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymummot ovat niitä jotka itse kävivät kerran pari viikossa 30+ ikäisenä bailaamassa kun lapset olivat pieniä. Sellaisille on ihan normaalia että saa vetäistä känöset kerran viikossa, ja laittaa lapset hoitoon. Nykyiset mummot ne on tottuneet juomaan reippaasti jo nuoresta lähtien.

Vierailija
14/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti..miten joku jaksaa tuollaisesta välittää..eri asia jos mummot juo joka viikko eikä siksi kykene hoitaa lastenlapsiaan..

t.Naimisiin mennyt ja hoitoon lapsensa laittanut ja hyvinkin kännissä ollut morsian=)

Vierailija
15/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sinun tuttavapiirissäsi varmaan ihan yleistä...

ap

Vierailija
16/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää, että joillain toisilla lapsilla sitten mummot vaan kittaavat viinaa, eivätkä halua olla lasten kanssa... Surullista.

Minusta vaan arvot eivät ole kohdallaan jos pidetään normaalina sitä, että pitää saada ryypätä ja rellestää sukulaisten kanssa mieluummin kuin olla lastenlasten kanssa.

Miten mitään lapsia voisi jättääkään tollaisten mummojen hoiviin jotka vain "kittaavat viinaa"? Kyllä mummoillakin on oikeus juhlia. Vaikka mun mielestä se on surullista kenen tahansa kohdalla, jos juhliminen tarkoittaa viinan kittaamista, ryyppäämistä ja rellestämistä.

Meillä juhlitaan aina ilman alkoholia, ja mukavaa on silti! Ei tartte lastenkaan pelätä tai lähteä kesken pois...

Vierailija
17/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä ole tavannut sellaista pappaa joka haluaisi / pystyisi yksin hoitamaan lapsia. Meillä hyvät mummot, pappa ei edes puhu lapsille eikä ota syliin tms. Ei mitenkään huomioi. Sellaiselleko pitäisi jättää lapset. Voi haloo!

varsinaiseen kysymykseen vastaan, että ehkä on haluttu ajatella myös isovanhempia, että saisivat nauttia häistä

Vierailija
18/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piireissä on yleistä juhlia niin, että lapsetkin voivat olla mukana. Mun piireissä myöskin on yleistä se, että lapset tulevat vasta häiden jälkeen. ;)

Mutta silti mun mielestä mummoilla on yhtä hyvin oikeus juhlia kuin kellä tahansa muullakin. Vanhempien todellakin kannattaa järjestää lastenhoito niin, ettei kenenkään (ei edes sen mummon) tarvitse lähteä juhlista kesken pois.

t. 15

Vierailija
19/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se vieraskin yleensä on joku tuttu sieltä häävieraslistalta. Niin oli tässäkin tapauksessa. Mielestäni tosi noloa! Ensiksi kutsutaan häihin, sitten että, onkos sulla loppuillasta mitään? Voisitko katsoa meidän lapsia, että päästään juhlimaan? Maksetaan kyllä!

NOLOA!!! Eihän siitä nyt voi kieltäytyä... Harmittaa tosi paljon sen puolesta joka joutui lähtemään juhlista lapsenhoitajaksi kun hääpari oli näin toivonut.

Teidän muiden mielestä tämä on ok? Että pyydetään jotain vieraista sen sijaan että pyydetään mummoa?

ap

Vierailija
20/47 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö morsiuspari lähtisi omista häistään kesken pois? Juu, sinun tuttavapiirissäsi varmaan ihan yleistä...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi