oudot kysymykse treffipalstalla
Miksi niin monet kysyvät, kauanko on ollut sinkkuna ja haluaa tietää tosi pian suhdehistorian. Mitä väliä tällä on? Onko kyse jostakin moralismista vai mistä? Itse puhun aiemmista suhteista vasta muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, en heti ensi tapaamisella...
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kysyn. Jos toinen on kaks päivää sitten eronnut niin turha jatkaa juttua. Jos ei suostu vastaamaan niin turha jatkaa juttua.
No kukin tavallaan, itse pidän aika moukkamaisena kysellä henk koht juttuja heti alussa...
Minä taas pitäisin melko epäilyttävänä ihmistä, joka on hakemassa parisuhdetta, mutta ei halua kertoa mitään henkilökohtaista itsestään. Miten sen tutustumisen olisi tarkoitus edetä? Ei minulla ole aikaa käydä saman ihmisen kanssa kymmenillä treffeillä puhumassa säästä ja arvuuttelemassa, sovitaanko yhteen ollenkaan.
Kyllähän tottakai henkilökohtaisia asioita kerrotaan, mutta tuollaiset asiat kuuluvat sitten puitavaksi vasta seurustelusuhteeseen. Mutta ehkä se on juuri tuo pinnallisuus, minkä itsekin tuot esille, että ei ole enää aikaa tutustua ihmiseen kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole koskaan seurustellut, on todennäköistä että jossain vaiheessa haluaa kokeilla tokaakin seurustelusuhdetta, eli onko ruoho aidan takaa vihreämpää. Samoin se joku syy, miksi vanhempi ihminen ei ole koskaan kenellekään kelvannut seurustelukumppaniksi, on oleellista tietää.
Jos taas on just suhteen lopettanut, se uusi pikasuhde on laastari..
Ihan yhtä todennäköistä on, että se aikaisemmin seurustellut alkaa kaipaamaan vaihtelua. Samaten voi kysyä, miksi ne aikaisemmat suhteet ovat katkenneet. Missä oli vika, kun ensin kelpasi mutta sitten ei kelvannutkaan?
Tää jaksaa aina naurattaa kyllä, että sarjaseurustelijat kehuvat sillä kokemuksellaan, mutta silti suhteet vain päättyvät. Kokematon ei heidän mukaansa osaa seurustella, mutta näyttää siltä, että he eivät itsekään osaa, eroja kun tulee eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kysyn. Jos toinen on kaks päivää sitten eronnut niin turha jatkaa juttua. Jos ei suostu vastaamaan niin turha jatkaa juttua.
No kukin tavallaan, itse pidän aika moukkamaisena kysellä henk koht juttuja heti alussa...
Säästäkö juttelemalla sä treffeillä tutustut toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on äärimmäisen oleellinen kysymys aikuisten maailmassa. Itse etsin uutta parisuhdetta leskenä. On aika korkea kynnys nuorena leskenä alkaa uudelleen seurustelemaan ja asia oli minulle hyvin tärkeä. Jos toinen olisi vain väistänyt suhdehistoriaan liittyvistä asioista keskustelun, en olisi jatkanut keskustelua.
Miksi se on sinulle tärkeää, onko sinulle sopivalla ihmisellä takanaan 0,1,5 vai kymmenen suhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoista, elämänsuunnitelmista, mieltymyksistä yms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pitäisin melko epäilyttävänä ihmistä, joka on hakemassa parisuhdetta, mutta ei halua kertoa mitään henkilökohtaista itsestään. Miten sen tutustumisen olisi tarkoitus edetä? Ei minulla ole aikaa käydä saman ihmisen kanssa kymmenillä treffeillä puhumassa säästä ja arvuuttelemassa, sovitaanko yhteen ollenkaan.
Kyllähän tottakai henkilökohtaisia asioita kerrotaan, mutta tuollaiset asiat kuuluvat sitten puitavaksi vasta seurustelusuhteeseen. Mutta ehkä se on juuri tuo pinnallisuus, minkä itsekin tuot esille, että ei ole enää aikaa tutustua ihmiseen kunnolla.
Kyllä minä ainakin haluaisin ennen seurustelua tietää, onko edellinen suhde jo käsitelty (eli onko siitä mennyt jo hyvän aikaa). Muutenhan sitä ottaa sian säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin haluaisin ennen seurustelua tietää, onko edellinen suhde jo käsitelty (eli onko siitä mennyt jo hyvän aikaa). Muutenhan sitä ottaa sian säkissä.
No mikset kysy noilla sanoilla? Eihän se sinulle kuulu heti alkuvaiheessa, onko henkilö kokematon tai onko hänellä ollut vaikkapa vuosi sitten vielä vakava suhde. Kysy mitä haluat tietää, äläkä tee oletuksia omien ajatustesi pohjalta.
Monet miehet myös unohtaa mainita jälkikasvustaan. Mulla lukee, että ei lapsellisia, kiitos. Ja silti nää isit ottaa yhteyttä. Pitää aina muistaa erikseen kysyä asiasta. Hiemanko jurppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset kysy noilla sanoilla? Eihän se sinulle kuulu heti alkuvaiheessa, onko henkilö kokematon tai onko hänellä ollut vaikkapa vuosi sitten vielä vakava suhde. Kysy mitä haluat tietää, äläkä tee oletuksia omien ajatustesi pohjalta.
Kysyn mitä haluan tietää: oletko ollut pitkään sinkkuna? Kuinka kauan edellinen suhteesi kesti? Noilla tiedoilla saan kyllä tietää mitä haluan ja ihan oma-aloitteisesti jaan nuo tiedot omalta osaltani sen toisenkin kanssa. Jos tyypin mielestä nuo asiat eivät minulle kuulu, tiedän ettemme ole sopivia toisillemme. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on äärimmäisen oleellinen kysymys aikuisten maailmassa. Itse etsin uutta parisuhdetta leskenä. On aika korkea kynnys nuorena leskenä alkaa uudelleen seurustelemaan ja asia oli minulle hyvin tärkeä. Jos toinen olisi vain väistänyt suhdehistoriaan liittyvistä asioista keskustelun, en olisi jatkanut keskustelua.
Miksi se on sinulle tärkeää, onko sinulle sopivalla ihmisellä takanaan 0,1,5 vai kymmenen suhdetta?
Minulla oli takana yksi suhde, josta jäin leskeksi. Jos toisella olisi ollut kymmenen suhdetta, en usko, että meillä olisi synkannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvoista, elämänsuunnitelmista, mieltymyksistä yms..
Arvoihin kuuluu suhtautuminen ihmissuhteisiin. Jos vastapuolella on sata seksisuhdetta, mutta ei ainuttakaan avioliittoa ja toisela puolella ihminen, jolla on ollut vain yksi ihmissuhde, avioliitossa, niin eihän ne millään sovi yhteen.
Miehet on kysyneet mun pituutta aika usein. Pitäiskö se sit laittaa profiiliin? Jotenkin tuntuis hassulta laittaa se näkyviin. 166cm
Olen 48v. On todellakin eroa miehissä, joilla on takana esim 20 vuoden avioliitto ja perhe-elämä verrattuna mieheen, joka ei ole koskaan seurustellut. Tai takana liuta epämääräisiä seurustelu- ja tapailusuhteita. Kaikkia näitä on tullut deittailtua. Sovittiin parhaiten yhteen sellaisen kanssa, jolla sama tausta kuin itsella eli pitkä liitto, isot lapset, pari vuotta sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet myös unohtaa mainita jälkikasvustaan. Mulla lukee, että ei lapsellisia, kiitos. Ja silti nää isit ottaa yhteyttä. Pitää aina muistaa erikseen kysyä asiasta. Hiemanko jurppii.
Tämä. Jopa 50v miehillä saattaa olla alle kouluikäisiä lapsia viikko-viikkohuoltakuudessa. Omat lapset ei edes asu enää kotona, joten ei kiinnosta ryhtyä äitipuoleksi.
En muista, kuinka noista asioista silloin keskusteltiin, kun viimeksi pitkälti toistakymmentä vuotta sitten nettideittailin. Nykyiseen puolisooni minut tutustutti yhteinen ystävämme, joten tiesin jo hänet tavatessani, milloin hänen edellinen avioliittonsa oli päättynyt ja mihin. Sen sijaan en ole koskaan kysellyt, oliko hänellä sen jälkeen parisuhteita muiden kanssa ennen kuin hän tapasi minut.
Ajattelen kuitenkin, että olisi ihan luontevaa kysyä, onko toisella vielä kotona asuvia lapsia ja siinä samalla sitten käy ilmi myös milloin on eronnut mahdollisten lasten äid(e)istä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen menneisyysden kysyminen kertoo juurikin siitä, että haluaa tutustua ihmiseen kunnolla jo ennen kuin alkaa seurustelemaan. Oleellisten tietojen salaaminen herättää kyllä suuresti kysymyksiä on turn off. Normaalilla ihmisellä ei asiassa pitäisi olla salaamisen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö edes onko hänellä lapsia? Vai oletko niin nuori, että pidät itsestäänselvyytenä, ettei ole? Koska minusta se on hyvin perustavaa laatua oleva kysymys ja samalla kun sen kysyy, on helppo kysyä myös onko ollut naimisissa tai avoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen menneisyysden kysyminen kertoo juurikin siitä, että haluaa tutustua ihmiseen kunnolla jo ennen kuin alkaa seurustelemaan. Oleellisten tietojen salaaminen herättää kyllä suuresti kysymyksiä on turn off. Normaalilla ihmisellä ei asiassa pitäisi olla salaamisen tarvetta.
Kieltämättä se kaikkein suurin red flag on se, jos ihmisen on jostain syystä vaikea puhua näinkin yksinkertaisesta asiasta. Ei varmaan ole luvassa parisuhdetta jossa luontevasti jaetaan elämän ilot ja surut tällaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyselee, että milloin on viimeksi seurustellut? Järkyttyvät kun kerron etten koskaan.
M
Miten tuo asia paranee sillä, että tietoa jemmataan seurusteluvaiheeseen asti ja nainen huomaa sen sinä vaiheessa viimeistään itsekin? Aikuinen ihminen, joka ei ole seurustellut vaan ei osaa seurustella tuosta noin vain ja kokemattomuus kyllä tulee esiin ennemmin tai myöhemmin. Sitä ennen se on mahdollisesti aiheuttanut paljonkin mielipahaa ja harmia varsinkaan jos toisella ei ole tietoa siitä, että kyse on kokemattomuudesta eikä esim. kusipäisyydestä.
No eihän tuo noin mene. Ihminen, joka ei ole koskaan seurustellut, osaa myös arvostaa sitä saatua parisuhdetta ihan eri tavalla kun sarjaseurustelija.
Tuon ajattelutavan takia, joka sinullakin on, moni ei juuri pääse sopivan henkilön kanssa edes siihen ensimmäiseen suhteeseen... tuntuu todella oudolta, että joku jättää seurustelematta sopivan henkilön kanssa, ellei joku muu ole ensin koeajanut häntä...