Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oudot kysymykse treffipalstalla

Vierailija
24.04.2022 |

Miksi niin monet kysyvät, kauanko on ollut sinkkuna ja haluaa tietää tosi pian suhdehistorian. Mitä väliä tällä on? Onko kyse jostakin moralismista vai mistä? Itse puhun aiemmista suhteista vasta muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, en heti ensi tapaamisella...

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet myös unohtaa mainita jälkikasvustaan. Mulla lukee, että ei lapsellisia, kiitos. Ja silti nää isit ottaa yhteyttä. Pitää aina muistaa erikseen kysyä asiasta. Hiemanko jurppii.

Tämä. Jopa 50v miehillä saattaa olla alle kouluikäisiä lapsia viikko-viikkohuoltakuudessa. Omat lapset ei edes asu enää kotona, joten ei kiinnosta ryhtyä äitipuoleksi.

Tässäkin asiassa vallitsee melkoinen kaksinaismoralismi. Jos eronnut äiti ei mainitsisi lapsiaan joko profiilissa tai viimeistään heti matchin jälkeisessä viestissä, sitä pidettäisiin törkeänä vedätyksenä, mutta yllättävän moni vuoroviikkoisä katsoo, että asian voi ottaa esille vasta jossain vaiheessa pitkän viestittelyn jälkeen tai jopa vasta treffeillä.

Vierailija
42/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet myös unohtaa mainita jälkikasvustaan. Mulla lukee, että ei lapsellisia, kiitos. Ja silti nää isit ottaa yhteyttä. Pitää aina muistaa erikseen kysyä asiasta. Hiemanko jurppii.

Tämä. Jopa 50v miehillä saattaa olla alle kouluikäisiä lapsia viikko-viikkohuoltakuudessa. Omat lapset ei edes asu enää kotona, joten ei kiinnosta ryhtyä äitipuoleksi.

Tässäkin asiassa vallitsee melkoinen kaksinaismoralismi. Jos eronnut äiti ei mainitsisi lapsiaan joko profiilissa tai viimeistään heti matchin jälkeisessä viestissä, sitä pidettäisiin törkeänä vedätyksenä, mutta yllättävän moni vuoroviikkoisä katsoo, että asian voi ottaa esille vasta jossain vaiheessa pitkän viestittelyn jälkeen tai jopa vasta treffeillä.

Ja sitten kun lapsiin vedoten ilmoitat, että eiköhän jatketa etsimistä, miehet suuttuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole koskaan seurustellut, on todennäköistä että jossain vaiheessa haluaa kokeilla tokaakin seurustelusuhdetta, eli onko ruoho aidan takaa vihreämpää. Samoin se joku syy, miksi vanhempi ihminen ei ole koskaan kenellekään kelvannut seurustelukumppaniksi, on oleellista tietää.

Jos taas on just suhteen lopettanut, se uusi pikasuhde on laastari..

Ihan yhtä todennäköistä on, että se aikaisemmin seurustellut alkaa kaipaamaan vaihtelua. Samaten voi kysyä, miksi ne aikaisemmat suhteet ovat katkenneet. Missä oli vika, kun ensin kelpasi mutta sitten ei kelvannutkaan?

Tää jaksaa aina naurattaa kyllä, että sarjaseurustelijat kehuvat sillä kokemuksellaan, mutta silti suhteet vain päättyvät. Kokematon ei heidän mukaansa osaa seurustella, mutta näyttää siltä, että he eivät itsekään osaa, eroja kun tulee eron jälkeen.

Kaikki eivät suhtaudu asiaan niin kaavamaisesti, että yksi, koko elämän kestävä monogaminen suhde olisi ainoa oikea tavoite elämässä. Olen ehtinyt erota keski-ikään mennessä monta kertaa, mutta kaikesta kokemastani olen oppinut ja kasvanut ihmisenä. En ajattele yhtäkään eroa niin, että olisin siinä jotenkin epäonnistunut ihmisenä. Arvostan myös muissa ihmisissä sitä, että on uskallettu rakastaa, saatu siipeen ja toivon mukaan opittu jotain siinä sivussa. En tiedä, mitä siinä oppii, jos vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vain odottaa jotain yhtä ainutta täydellistä parisuhdetta.

Vierailija
44/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ei saisi kysyä? Yksi tärkeimmistä asioista, kun miettii haluaako toisen kanssa mennä pidemmälle.

En minä ainakaan kolmikymppisenä halua kumppanikseni miestä, joka hyppii suhteesta toiseen tai miestä, joka ei ole koskaan ollut suhteessa tai vaikka täysin kokematon. Nuo ovat täysin no no. Siksi näitä asioita kysytään heti alussa ja jos ei halua vastata niin sekin on no no.

Vierailija
45/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyselee, että milloin on viimeksi seurustellut? Järkyttyvät kun kerron etten koskaan.

M

Sama. Tämä on täydellisesti toimiva keino, jos haluaa, että toisia treffejä ei tule tai että ei pääsisi edes niille ekoille treffeille. Toimii 100 % tapauksista.

Vierailija
46/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä käyn nuo läpi toisen kanssa aika alussa, jos yhtään kiinnostaa. On ihan kivääreitä, onko toinen eronnut eilen vai viisi vuotta sitten. Mitä salattavaa sinulla on?

Mitä väliä sillä on, onko eronnut eilen vai viisi vuotta sitten jos henkilö on sopiva juuri sinulle? Ajattelen, että entiset suhteet ovat sen verran henk koht juttuja, etten niistä tuntemattomien kanssa keskustelu.

Itse en ainakaan sekaannu enää yhteenkään "eilen" eronneeseen mieheen. Yleensä asiat niin levällään elämässä ja pääkoppansa sisällä että ihan turha vaiva.

Vierailija
47/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä ei saisi kysyä? Yksi tärkeimmistä asioista, kun miettii haluaako toisen kanssa mennä pidemmälle.

En minä ainakaan kolmikymppisenä halua kumppanikseni miestä, joka hyppii suhteesta toiseen tai miestä, joka ei ole koskaan ollut suhteessa tai vaikka täysin kokematon. Nuo ovat täysin no no. Siksi näitä asioita kysytään heti alussa ja jos ei halua vastata niin sekin on no no.

Itse olen tapaillut sekä miestä, joka ei ollut seurustellut koskaan että miestä, jolla lyhyitä suhteita oli ollut varmaan kolminumeroinen luku. Molemmat ääripäät yhtä huonoja ainakin minulle. Ja kyllä, nämä on parempi selvittää ajoissa, ettei sitten kuukausien päästä havaitse, ettei homma toimi ollenkaan.

Vierailija
48/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tapaillut sekä miestä, joka ei ollut seurustellut koskaan että miestä, jolla lyhyitä suhteita oli ollut varmaan kolminumeroinen luku. Molemmat ääripäät yhtä huonoja ainakin minulle. Ja kyllä, nämä on parempi selvittää ajoissa, ettei sitten kuukausien päästä havaitse, ettei homma toimi ollenkaan.

Aivan. Siksi asia pitääkin selvittää mahdollisimman ajoissa, että tietää olevansa tekemisissä normaalin miehen kanssa. Kymmenet tai jopa enemmät suhteet eivät ole normaaleja. Normaalia ei ole myöskään suhteettomuus. Ja jos ihminen ei näistä halua puhua niin siellä taustalla on aina jotain epänormaalia ja jotain pahasti pielessä.

Vierailija
49/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kysyn. Jos toinen on kaks päivää sitten eronnut niin turha jatkaa juttua. Jos ei suostu vastaamaan niin turha jatkaa juttua.

Eli jos ei tee niin kuin sinä naisena halua niin turha jatkaa juttua

Vierailija
50/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kysyn. Jos toinen on kaks päivää sitten eronnut niin turha jatkaa juttua. Jos ei suostu vastaamaan niin turha jatkaa juttua.

No kukin tavallaan, itse pidän aika moukkamaisena kysellä henk koht juttuja heti alussa...

Minä taas pitäisin melko epäilyttävänä ihmistä, joka on hakemassa parisuhdetta, mutta ei halua kertoa mitään henkilökohtaista itsestään. Miten sen tutustumisen olisi tarkoitus edetä? Ei minulla ole aikaa käydä saman ihmisen kanssa kymmenillä treffeillä puhumassa säästä ja arvuuttelemassa, sovitaanko yhteen ollenkaan.

Kyllähän tottakai henkilökohtaisia asioita kerrotaan, mutta tuollaiset asiat kuuluvat sitten puitavaksi vasta seurustelusuhteeseen. Mutta ehkä se on juuri tuo pinnallisuus, minkä itsekin tuot esille, että ei ole enää aikaa tutustua ihmiseen kunnolla.

Ihmisen menneisyysden kysyminen kertoo juurikin siitä, että haluaa tutustua ihmiseen kunnolla jo ennen kuin alkaa seurustelemaan. Oleellisten tietojen salaaminen herättää kyllä suuresti kysymyksiä on turn off. Normaalilla ihmisellä ei asiassa pitäisi olla salaamisen tarvetta. 

Mutta kun ne edelliset suhteet eivät ole sitä oleellista tietoa...

Vierailija
51/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukin tavallaan, itse pidän aika moukkamaisena kysellä henk koht juttuja heti alussa...

Minä taas pitäisin melko epäilyttävänä ihmistä, joka on hakemassa parisuhdetta, mutta ei halua kertoa mitään henkilökohtaista itsestään. Miten sen tutustumisen olisi tarkoitus edetä? Ei minulla ole aikaa käydä saman ihmisen kanssa kymmenillä treffeillä puhumassa säästä ja arvuuttelemassa, sovitaanko yhteen ollenkaan.

Kyllähän tottakai henkilökohtaisia asioita kerrotaan, mutta tuollaiset asiat kuuluvat sitten puitavaksi vasta seurustelusuhteeseen. Mutta ehkä se on juuri tuo pinnallisuus, minkä itsekin tuot esille, että ei ole enää aikaa tutustua ihmiseen kunnolla.

Ihmisen menneisyysden kysyminen kertoo juurikin siitä, että haluaa tutustua ihmiseen kunnolla jo ennen kuin alkaa seurustelemaan. Oleellisten tietojen salaaminen herättää kyllä suuresti kysymyksiä on turn off. Normaalilla ihmisellä ei asiassa pitäisi olla salaamisen tarvetta. 

Kieltämättä se kaikkein suurin red flag on se, jos ihmisen on jostain syystä vaikea puhua näinkin yksinkertaisesta asiasta. Ei varmaan ole luvassa parisuhdetta jossa luontevasti jaetaan elämän ilot ja surut tällaisen kanssa.

Kysyttekö samalla myös ketä on äänestänyt viime eduskuntavaaleissa ja mikä on lempiseksiasento? En minä ainakaan mene treffeille puimaan eksieni asioita.

Vierailija
52/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyselee, että milloin on viimeksi seurustellut? Järkyttyvät kun kerron etten koskaan.

M

Miten tuo asia paranee sillä, että tietoa jemmataan seurusteluvaiheeseen asti ja nainen huomaa sen sinä vaiheessa viimeistään itsekin? Aikuinen ihminen, joka ei ole seurustellut vaan ei osaa seurustella tuosta noin vain ja kokemattomuus kyllä tulee esiin ennemmin tai myöhemmin. Sitä ennen se on mahdollisesti aiheuttanut paljonkin mielipahaa ja harmia varsinkaan jos toisella ei ole tietoa siitä, että kyse on kokemattomuudesta eikä esim. kusipäisyydestä. 

Missä ihmeen maailmassa sinä elät? :D Ei se seurustelu ole mitää rakettitiedettä, eikä kukaan opi toisen kanssa seurustelua seurustelemalla kolmannen kanssa. Ei se, että ei ole ollut elämässä parisuhdetta, tarkoita, etteikö osaisi ottaa muita huomioon tai ettei tuntisi itseään. Päinvastoin, moni kokematon on joutunut miettimään asiota hyvinkin pitkään. Eihän seurustelukokemattomuus tarkoita sitä, että ihminen olisi moukka. Seurustelustelusuhteessa ei ole mitään sellaista elementtiä, jota ei olisi voinut oppia sen ulkopuolella. Tuo, että kokematon aiheuttaisi kokemattomuudellaan mielipahaa, kuulostaa vain kokeneen kontrollifriikkeydeltä. Jos kaikki ei mene kokeneen ajatuksen mukaisesti, on vika kokemattomassa kun hän "ei osaa olla".

Vierailija
53/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Siksi asia pitääkin selvittää mahdollisimman ajoissa, että tietää olevansa tekemisissä normaalin miehen kanssa. Kymmenet tai jopa enemmät suhteet eivät ole normaaleja. Normaalia ei ole myöskään suhteettomuus. Ja jos ihminen ei näistä halua puhua niin siellä taustalla on aina jotain epänormaalia ja jotain pahasti pielessä.

No entä jos menneisyydessä on vaikka traumaattinen tapahtuma joka on estänyt seurustelun, ihanko tosissaan vaadit jakamaan vaikeita asioia tuntemattomien kanssa?

Ja tuo ettei ole normaalia, jos on ollut 10 suhdetta tai ei yhtään suhdetta, on vaan sinun käsityksesi normaalista.

Vierailija
54/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole koskaan seurustellut, on todennäköistä että jossain vaiheessa haluaa kokeilla tokaakin seurustelusuhdetta, eli onko ruoho aidan takaa vihreämpää. Samoin se joku syy, miksi vanhempi ihminen ei ole koskaan kenellekään kelvannut seurustelukumppaniksi, on oleellista tietää.

Jos taas on just suhteen lopettanut, se uusi pikasuhde on laastari..

Ihan yhtä todennäköistä on, että se aikaisemmin seurustellut alkaa kaipaamaan vaihtelua. Samaten voi kysyä, miksi ne aikaisemmat suhteet ovat katkenneet. Missä oli vika, kun ensin kelpasi mutta sitten ei kelvannutkaan?

Tää jaksaa aina naurattaa kyllä, että sarjaseurustelijat kehuvat sillä kokemuksellaan, mutta silti suhteet vain päättyvät. Kokematon ei heidän mukaansa osaa seurustella, mutta näyttää siltä, että he eivät itsekään osaa, eroja kun tulee eron jälkeen.

Kaikki eivät suhtaudu asiaan niin kaavamaisesti, että yksi, koko elämän kestävä monogaminen suhde olisi ainoa oikea tavoite elämässä. Olen ehtinyt erota keski-ikään mennessä monta kertaa, mutta kaikesta kokemastani olen oppinut ja kasvanut ihmisenä. En ajattele yhtäkään eroa niin, että olisin siinä jotenkin epäonnistunut ihmisenä. Arvostan myös muissa ihmisissä sitä, että on uskallettu rakastaa, saatu siipeen ja toivon mukaan opittu jotain siinä sivussa. En tiedä, mitä siinä oppii, jos vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen vain odottaa jotain yhtä ainutta täydellistä parisuhdetta.

Miksi pitäisi alkaa seurustelemaan henkilön kanssa, jonka kanssa ei halua seurustella? sitten kun tapaa henkilön, jonka kanssa haluaisi seurustella ja tämä toinenkin haluaa, mutta ei enää sen jälkeen, kun saa tietää, että toinen on kokematon, eikä ole seurustellut sopimattoman kanssa niin tämäkö sitten on normaalia? :D

Osalla ihmisistä on sen verran itsetuntemusta ettei tarvitse hyppiä kukasta kukkaan "saamaan siipeensä".

Vierailija
55/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua kokematonta?

Vierailija
56/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entä jos menneisyydessä on vaikka traumaattinen tapahtuma joka on estänyt seurustelun, ihanko tosissaan vaadit jakamaan vaikeita asioia tuntemattomien kanssa?

Ja tuo ettei ole normaalia, jos on ollut 10 suhdetta tai ei yhtään suhdetta, on vaan sinun käsityksesi normaalista.

Ei ole. Se on lähes kaikkien käsitys normaaliudesta. Ainakin kaikkien normaalien ihmisten käsitys.

Vierailija
57/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se on lähes kaikkien käsitys normaaliudesta. Ainakin kaikkien normaalien ihmisten käsitys.

Tottakai se on sinun käsityksesi. Eihän ole olemassa mitään normaalia sinänsä vaan normaali on jokaisen oma luomus.

Vierailija
58/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on sinun käsityksesi. Eihän ole olemassa mitään normaalia sinänsä vaan normaali on jokaisen oma luomus.

Meillä on normaalijakauma. Sen keskikohta on kirjaimellisesti normaali ja molemmat ääripäät epänormaaleja. Näin se menee kaikessa, myös seurustelussa. 

Vierailija
59/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua kokematonta?

Harva kai tietyn iän jälkeen ainakaan haluaa. Se on niin outoa, se on niin poikkeavaa ja siihen liittyy niin paljon ennakkoluuloja, että helpompi vain etsiä toinen vaihtoehto. Harva osaa aikuisen ihmisen täydelliseen kokemattomuuteen edes suhtautua. Minulle ainakin on asian takia naurettu, minua on pilkattu, on suututtu, alettu syyttämään valehtelusta ja myös kysymyksillä on tentattu. En siis lopulta ole saanut täysin selvää miksi asia niin suuria reaktioita aiheuttaa, mutta se nyt ainakin on selvinnyt, että asia on niin epämiellyttävä ja poikkeuksellinen, että parempi on vain valehdella siitä.

Vierailija
60/62 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on äärimmäisen oleellinen kysymys aikuisten maailmassa. Itse etsin uutta parisuhdetta leskenä. On aika korkea kynnys nuorena leskenä alkaa uudelleen seurustelemaan ja asia oli minulle hyvin tärkeä. Jos toinen olisi vain väistänyt suhdehistoriaan liittyvistä asioista keskustelun, en olisi jatkanut keskustelua. 

Miksi se on sinulle tärkeää, onko sinulle sopivalla ihmisellä takanaan 0,1,5 vai kymmenen suhdetta?

No, kertoohan se vähän ihmisen sitoutumishaluista, jos vaikka 30v tyypillä on 10 alle vuoden pituista suhdetta takanaan tai kaksi 5 vuoden pituista suhdetta. Ei tuommosen sarjasuhteilevan kanssa suhteesta tule yhtään mitään, kun ero tulee ekan riidan/ongelman jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi