Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaupoissa on niin paljon myytävänä pikkusieviä, muka naisellisia naistenvaatteita?

Vierailija
24.04.2022 |

Järkyttäviä kukkakuoseja ym.

Jos jostain lenkkareista on naisten malli ja miesten, niin se naisten on joku järkyttävä pinkki tai lila.

Aikuisille ihmisille????

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kukkakuvioisista mekoista ja housuista. Aloin vasta aikuisena käyttämään :D

Vierailija
2/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä joku ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin voisin laittaa pinkit ja liilat lenkkarit tai kukkakuosia päälle. Mustaanko sitä aina pitäisi pukeutua sen jälkeen kun täyttää 18?

N40

Vierailija
4/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliä ei paljon vaatekaupoista löydy. Rumat polyesterirätit yritetään markkinoida kuorruttamalla ne kukkaiskuoseilla ja sesonkikohtaisilla mauttomilla väreillä. Kauan sitten sai hyvin leikattuja mekkoja ja hameita laadukkaista materiaaleista jopa keskihintaluokassa, vaan eipä enää. Pitäisiköhän teettää ompelijalla, olen tuuminut...

Vierailija
5/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, ettei liila tai kirkuvan pinkki/ kukkaiskuosi ole kaikkien suosikki. Yksi kuitenkin, mitä en ymmärrä, on naisten vaatteiden karsea laatu. Olin pari päivää sitten urheiluvaatteita myyvässä liikkeessä ja kyllä tosi moni oli pinkkiä ja pastellivärejä, mutta jokaisessa niissä hapsotti saumat ja ne vaikuttivat sellaisilta, että hajoavat parin käyttökerran jälkeen. Sitten miesten puolella oli samasta kankaasta samanlainen paita, kivassa sinisessä, mustassa ja kirkkaan oranssissa värissä. Miksi ihmeessä niissä oli huomattavasti paremmin tehdyt saumat?

Tätä en ymmärrä.

Vierailija
6/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli markettien ostetuimmat vaatteet ja ne oli jotain tunikoita roosalla kukkakuviolla. Siihen suuntaan kehitetään tarjontaa mikä eniten myy.

Itse olen siirtynyt yksivärisiin ja klassisiin raita, ruutu, pallokuvioihin kun vanhoja kuviani katsellessani mietin miten kamalia ja tätimäisiä ne kikerrykset ja kukerrukset oli mitä intona ostin kolmekymppisenä. Ei edes kunnon kukkakuvioita vaan jotain sekavia ja lisäksi pidin sahalaitakuviosta ja seeprakuviosta. Ne vaatteet ovat aikansa eläneitä nyt myöhemmin.

Vierailija
7/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, että missä te katselette noita vaatteita kun kaikki ovat joko ruman näköisiä tai huonolaatuisia?

Vierailija
8/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tottuneet askeettiseen, käytännölliseen.

Mutta kun väestöpohja on muokkautunut, on tullut kirjavampaa kuosia. Saako tätä selvemmin sanoa.

Vierailija
9/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, katsokaa nyt jotain Maria Veitolaakin. Se pukeutuu kuin 5-vuotias.

Vierailija
10/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kukkia on nyt kevät- ja kesävaatteissa. Pitääkö kaiken olla vain valkoista tai mustaa? Pöh.

Vierailija
11/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aikuisena piti olla mustaa ja niin sportista ja yksinkertaista. Nyt 43v valitsen sen röyhelön ja kukkaisen pinkin. Olen myös alkanut tykkäämään keltaisesta väristä, mikä on aina ennen ollut inhokki. Pukeudun miten haluan. Aikuisen oikeus.

Vierailija
13/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, katsokaa nyt jotain Maria Veitolaakin. Se pukeutuu kuin 5-vuotias.

Oma tyylini ei ole näin värikäs, mutta paljon mielenkiintoisempaa kaupungilla katsella persoonallisesti pukeutuvia ja värikkäitä ihmisiä kuin mustabeigeharmaaklooneja.  Mistä on tullut tämmöinen käsitys, että värit ovat vain lapsille? 

Vierailija
14/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää värejä vaan kiitos!

Ja kukkakuviotkin käy. Myös yksiväriset!

Vierailija
15/15 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikästä sen olla pitää kirjoitti:

Tyyliä ei paljon vaatekaupoista löydy. Rumat polyesterirätit yritetään markkinoida kuorruttamalla ne kukkaiskuoseilla ja sesonkikohtaisilla mauttomilla väreillä. Kauan sitten sai hyvin leikattuja mekkoja ja hameita laadukkaista materiaaleista jopa keskihintaluokassa, vaan eipä enää. Pitäisiköhän teettää ompelijalla, olen tuuminut...

Riippuu täysin minkälaisista kaupoista hakee. Jos etsii noista halpisrättikaupoista kuten H&M ja kaltaisensa ei takuulla mitään laadukasta, hyvin tehtyä, kunnollisesta materiaalista valmistettua, tyylikästä, päälle istuvaa vaatetta löydä.

Panosta hieman enemmän rahaa ja käy pienemmissä putiikeissa joissa vielä palvelukin pelaa.  Asiantunteva myyjä osaa palvella ja antaa vinkkiä. Itse en muualla aikaani tuhlaakaan. Kun ostat laatua etkä kanna kassikaupalla heikkolaatuista lumppua kotiin jota voi pitää kerran kaksi säästät ajan kanssa rahaa, näytät aina huolitellulta ja tyylikkäältä ja sinulla on toisiinsa sopiva asukokonaisuus joka lähtöön.  Ja tietysti myös kenkien kanssa sama.