Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen lapsen asioihin puuttuvat vanhemmat

Vierailija
24.04.2022 |

Ärsyttää, kun vanhempani eivät kunnioita minua aikuisena, vaan puuttuvat toistuvasti pyytämättä asioihini. Olen 35-vuotias töissä käyvä nainen, asun omillani, maksan veroni ja huolehdin asioistani siinä missä kaikki muutkin aikuiset. Iäkkäät vanhempani eivät kuitenkaan kunnioita minua aikuisena, vaan pyrkivät jatkuvasti "auttamaan" ja järjestelemään asioita puolestani, vaikka olen useita kertoja puhunut tästä heille, pyytänyt lopettamaan ja jopa suuttunut.

Viimeisin tilanne on nyt sellainen, että varasin itselleni hammaslääkärin kuukauden päähän. Satuin mainitsemaan asiasta, että onpas pitkät jonot, niin tämä kaksikko oli ottanut asiakseen olla yhteydessä hammaslääkäriin minulta mitään kysymättä (pieni paikkakunta, sama hammaslääkäri). He saivat järjestettyä minulle hammaslääkäriajan ensi viikolle, mikä sinänsä on mukavaa, mutta en pyytänyt heitä tekemään tätä enkä pidä siitä, että he järjestelevät tällaisia puolestani, varsinkaan kertomatta minulle mitään etukäteen. (Kai he tässä jotain lakiakin ehkä rikkoivat, mutta en halua heille sellaisia vaikeuksia.)

Vastaavia tilanteita on ollut vuosien aikana useita. Olen niin turhautunut tästä, kun he eivät kuuntele. Ymmärrän, että yrittävät auttaa ja haluavat huolehtia, mutta minä olen aikuinen ja pyydän kyllä apua, jos tarvitsen sitä. Ei heille voi kertoa enää yhtään mitään, kun puuttuvat sitten kaikkeen. He yrittävät auttaa, mutta eivät ymmärrä, että samalla tuhoavat suhteen väliltämme, koska olen tästäkin nyt niin suivaantunut, että en halua edes nähdä heitä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen kirjotteluni olen aikuinen ihminen ( kehitysvammainen) 

Vierailija
62/63 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertakaikkiaan jaksa ymmärtää näitä riippuvuussuhteita.  Äideillä avaimet?  ja tarvitaan äitien apuja, tahdotaan sääliä ja myötätuntoa äidiltä , itse ei olla aikuistuttu kuitenkaan.

Onneksi mun lapset on fiksumpia ja varakkaampia  kuin minä, asuvat kaukana.  Ei sotkeennuta toistemme elämään.   Puhuvat mitä puhuvat mitä asioistaan,  itse en puhu mitään asioistani, eivät pääse sanomaan että valitan tai pyyTäisin apua.  80 v

Normaali small talk ei ole säälin kerjäämistä, ja nythän itse sekoitat asioista puhumisen ja avun pyytämisen keskenään aivan samalla tavalla kuin ap:n vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kehitysvammainen täysi-ikäinen aikuinen nainen vanhemmat ovat minun huoltajat. töissä esim: aloitan töistä kysellä firman asioita, työkavereiden yksityiselämästä kuten onko naimisissa onko lapsia, olenko häirikköinyt pomoa tai työkavereita vapaa-ajalla. esim huomenna olisi ollut vapaapäivä siirsin vapaapäivän perjantaille syy on tämmönen siis työkaveri on kokki työkaverin menon takia. kokkeja on yhteenssä 4 yksi on lomalla yksi kipeänä yksi on vapaalla (vaitiolovelvolisuus) kaikki pitää tietää mitä tulee ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi