Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö hoitajille maksaa tipeillä?

Vierailija
24.04.2022 |

Olisiko tässä ratkaisu hoitajien palkkakehitykseen? Eli peruspalkka on X, mutta mitä parempaa hoitoa hoitaja antaa hoidettavalleen, sitä parempaa tippiä hoitaja saa. Tippien antaminen kävisi helposti käteisellä, mobilepaylla yms. Tällöin myös työn laatu ja tuottavuus paranisi kun hoitajat menisivät tippien perässä. Omaiset voisivat myös tipata hoitajia, jotta saisivat parempaa hoitoa omaiselleen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä tippiä antaa nytkin. Ei ole kiellettyä.

Kyllä niille annetaankin, hyvästä palvelusta tippaa mielellään.

Vierailija
22/22 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko näin yhteiskunnan toimivan? Että myös insinöörit, rakennusmiehet, bussin kuljettajat, lääkärit, psykologit ym. ym. saavat tippiä työstään? Laitetaanko kaikille töitä tekeville tästä lähtien jokin "tippikuppi," että mihin voi heittää muutaman kolikon? Onko ap sinulla jokin "tippikuppi," kun huomaa aina näistä aloituksista, että itse olet työtön, ja sinulla niin voimakkaita mielipiteitä hoitajia kohtaan? Et itse ole ollut alalla ja suurin asenne sinulla haukkua tai alistaa niitä, jotka tekevät arvokasta työtä. Niinkuin moni muukin. Ei se ole ammatti sidonnaista, että kuka tekee hyvin työt ja kuka huonosti tai siltä väliltä? Meitä jokaista tarvitaan tittelistä huolimatta ja jokaisen työpanosta tulee arvostaa. Ei se hoitaja ole mikään sinun sylkykuppisi, näin varmasti ajattelit. Mutta kautta aikojen, jos on naisten perinteinen ammatti, niin sitä aina haukutaan ja helppo saalis haukkua, että miehenä olen mukamas parempi kuin nainen? Mutta herää jo ap tähän tasa-arvoon. Me kaikki teemme oman osamme töistä, joten älä huolehdi meidän muiden töistä, koska sinulla ei ole siihen osaa tai arpaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä