5v tytölle oli kerrottu kylässä, mistä kinkku leivän päälle tulee, nyt pistää vihaksi kun tyttö ei enää syö
"mä otan äiti pelkkää voita ja kurkkua" ei halua enää syödä kun tietää, että liha on "pikku possua" Muutenkin anemiaa ja juuri kun alkoi ruokailut sujua, oli kaverillaan kuullut tämän. Olisin itse kertonut myöhemmin, ehkä kouluiässä.
Kommentit (48)
Mitähän piltti sanoo kun kerrot mistä kananmunat tulee....?
Olikohan vihervassari joka kertoi eläinten keskitysleireistä.
Pistät sen syömään kinkkua tai sitten itkemään ja syömään. Sanot myös että hepoista tehdään meetwurstia, että otatko sitä mieluummin.
Tuon ikäisiä ei saa päästää hyppimään silmille.
Mikset kasvata vielä kuplassa ja sano, että hänelle valehdeltiin. Kinkku kasvaa kinkkupuussa.
Miten olette onnistuneet pitämään salassa? Kyllä 5-vuotias on jo tietoinen, että kinkku on possun lihaa tai nugetti on kanaa (=eläintä)? Olen kotoisin maalaistalosta ja ihan pienestä asti oli lapsilla tiedossa, että lautasella oleva lihapulla on peräisin viereisen laitumen ja navetan eläimistä. Miten pumpulissa te kaupunkilaiset kasvatatte lapsenne?
Eikö raukka lapsi tiedä mistä voi tulee? Lehmiltä riistetään lapset että saataisiin maitoa....
No miksi sitä kinkkua pitäisi syödä? Anna syödä kurkku/juustoleipää jos haluaa. Kyllä sitä eläinproteiinia saa muualtakin kuin kinkusta.
5-vuotiaissa on jo huimia eroaja. Me keskustelimme päiväkodissa seksistä ja sinun 5v ei edes tiedä mitä liha on 😆
Miten viisivuotias ei jo tiennyt? Jokainen lapsi taitaa käydä läpi tuon vaiheen.
Minä olen kertonut lapsille rehellisesti esim. sen, että kaurapuurossa on jauhettuna myös lukuisia hyönteisiä ja todennäköisesti melkoinen määrä hiirenpaskaa. Ja että porkkanaa on nakertanut moni ötökkä. Tai että Helsingissä juomavedessä on mökkiläisten pissaa.
Asian voi selittää niin että jos olisi ihmistä älykkäämpi laji, sekin riistäisi vastasynnyttäneiltä ihmisemiltä vauvat teuraaksi ja joisi itse niille tarkoitetun maidon.
Vierailija kirjoitti:
Miten viisivuotias ei jo tiennyt? Jokainen lapsi taitaa käydä läpi tuon vaiheen.
Äiti onks tää possua? Ei, se on sikaa. Ja niin jatkui joulukinkun syönti.
Simpanssitkin söis kinkkua heti jos niille antais, ainatkin sen lauman simpanssit, mitkä käy metsästämässä toisia apinoita syötäväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Pistät sen syömään kinkkua tai sitten itkemään ja syömään. Sanot myös että hepoista tehdään meetwurstia, että otatko sitä mieluummin.
Tuon ikäisiä ei saa päästää hyppimään silmille.
Lapsen osoittaminen empatiaa eläimiä kohtaan on silmille hyppimistä? Mä olisin todella ylpeä tuosta lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Asian voi selittää niin että jos olisi ihmistä älykkäämpi laji, sekin riistäisi vastasynnyttäneiltä ihmisemiltä vauvat teuraaksi ja joisi itse niille tarkoitetun maidon.
Eikös Demokraatit tätä harrasta? Ainakin omasta mielestään älykkäimpiä.
Kannattaa kertoa lapselle, että se voi on tehty eläimestä saadusta rasvasta ja kurkun takia on tapettu tuhansia vahingollisia kirvoja sekä ryöstetty suolta turvetta ja siten tuhottu tärkeä elinympäristö. Että tosissasiko haluat syödä jotain sellaista, jonka takia eläimiä on kuollut?
Taitaa olla yhä lähempänä aika, jolloin saamme ns. ravinnon erilaisista pillereistä.
Keinotekoisia possupillereitä, leipäpillereitä, kuitupillereitä ja vesitippoja jne...
Uusi uljas tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eikö raukka lapsi tiedä mistä voi tulee? Lehmiltä riistetään lapset että saataisiin maitoa....
Ja se kurkkukin mitä haluaa leivälle kasvatetaan lannotteiden voimalla.
5v on empaattisempi kuin sinä, eikä halua tukea eläinrääkkäystä, ja nyt harmittaa?