Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5v tytölle oli kerrottu kylässä, mistä kinkku leivän päälle tulee, nyt pistää vihaksi kun tyttö ei enää syö

Vierailija
24.04.2022 |

"mä otan äiti pelkkää voita ja kurkkua" ei halua enää syödä kun tietää, että liha on "pikku possua" Muutenkin anemiaa ja juuri kun alkoi ruokailut sujua, oli kaverillaan kuullut tämän. Olisin itse kertonut myöhemmin, ehkä kouluiässä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v on empaattisempi kuin sinä, eikä halua tukea eläinrääkkäystä, ja nyt harmittaa?

Vierailija
2/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän piltti sanoo kun kerrot mistä kananmunat tulee....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan vihervassari joka kertoi eläinten keskitysleireistä.

Vierailija
4/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät sen syömään kinkkua tai sitten itkemään ja syömään. Sanot myös että hepoista tehdään meetwurstia, että otatko sitä mieluummin.

Tuon ikäisiä ei saa päästää hyppimään silmille.

Vierailija
5/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kasvata vielä kuplassa ja sano, että hänelle valehdeltiin. Kinkku kasvaa kinkkupuussa.

Vierailija
6/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette onnistuneet pitämään salassa? Kyllä 5-vuotias on jo tietoinen, että kinkku on possun lihaa tai nugetti on kanaa (=eläintä)? Olen kotoisin maalaistalosta ja ihan pienestä asti oli lapsilla tiedossa, että lautasella oleva lihapulla on peräisin viereisen laitumen ja navetan eläimistä. Miten pumpulissa te kaupunkilaiset kasvatatte lapsenne?

Vierailija
7/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö raukka lapsi tiedä mistä voi tulee? Lehmiltä riistetään lapset että saataisiin maitoa....

Vierailija
8/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitä kinkkua pitäisi syödä? Anna syödä kurkku/juustoleipää jos haluaa. Kyllä sitä eläinproteiinia saa muualtakin kuin kinkusta.

Vierailija
9/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaissa on jo huimia eroaja. Me keskustelimme päiväkodissa seksistä ja sinun 5v ei edes tiedä mitä liha on 😆

Vierailija
10/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viisivuotias ei jo tiennyt? Jokainen lapsi taitaa käydä läpi tuon vaiheen.

Vierailija
11/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoossa.

Vierailija
12/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut lapsille rehellisesti esim. sen, että kaurapuurossa on jauhettuna myös lukuisia hyönteisiä ja todennäköisesti melkoinen määrä hiirenpaskaa. Ja että porkkanaa on nakertanut moni ötökkä. Tai että Helsingissä juomavedessä on mökkiläisten pissaa.

Vierailija
13/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voi selittää niin että jos olisi ihmistä älykkäämpi laji, sekin riistäisi vastasynnyttäneiltä ihmisemiltä vauvat teuraaksi ja joisi itse niille tarkoitetun maidon.

Vierailija
14/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten viisivuotias ei jo tiennyt? Jokainen lapsi taitaa käydä läpi tuon vaiheen.

Äiti onks tää possua? Ei, se on sikaa. Ja niin jatkui joulukinkun syönti.

Vierailija
15/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpanssitkin söis kinkkua heti jos niille antais, ainatkin sen lauman simpanssit, mitkä käy metsästämässä toisia apinoita syötäväkseen.

Vierailija
16/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistät sen syömään kinkkua tai sitten itkemään ja syömään. Sanot myös että hepoista tehdään meetwurstia, että otatko sitä mieluummin.

Tuon ikäisiä ei saa päästää hyppimään silmille.

Lapsen osoittaminen empatiaa eläimiä kohtaan on silmille hyppimistä? Mä olisin todella ylpeä tuosta lapsesta.

Vierailija
17/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian voi selittää niin että jos olisi ihmistä älykkäämpi laji, sekin riistäisi vastasynnyttäneiltä ihmisemiltä vauvat teuraaksi ja joisi itse niille tarkoitetun maidon.

Eikös Demokraatit tätä harrasta? Ainakin omasta mielestään älykkäimpiä.

Vierailija
18/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa lapselle, että se voi on tehty eläimestä saadusta rasvasta ja kurkun takia on tapettu tuhansia vahingollisia kirvoja sekä ryöstetty suolta turvetta ja siten tuhottu tärkeä elinympäristö. Että tosissasiko haluat syödä jotain sellaista, jonka takia eläimiä on kuollut?

Vierailija
19/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yhä lähempänä aika, jolloin saamme ns. ravinnon erilaisista pillereistä.

Keinotekoisia possupillereitä, leipäpillereitä, kuitupillereitä ja vesitippoja jne...

Uusi uljas tulevaisuus.

Vierailija
20/48 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö raukka lapsi tiedä mistä voi tulee? Lehmiltä riistetään lapset että saataisiin maitoa....

Ja se kurkkukin mitä haluaa leivälle kasvatetaan lannotteiden voimalla.