Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ammattiin tyhmä voisi ruveta opiskelemaan?

Vierailija
07.10.2006 |

Koulussa en ole ikinä pärjänny.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset AINOASTAAN hyvää muistia, et älliä.

Vierailija
2/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaan ammattiin tarvitsee varsinaista älyä...pitkäjänteisyyttä ja muistia kyllä.

Sinuna miettisin ennemminkin MITEN opiskella kuin mitä opiskella. Oletko ajatellut esm oppisopimusta?

Se sopii ihmisille, joita koulun penkit eivät kiehdo;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ala, joka voisi kiinnostaa ja johon ei vaadita yliopistokoulutusta.

Vierailija
4/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

konsultti

markkinointiala ylipäätään

salaraikas

Vierailija
5/5 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnet itsesi tyhmäksi?

Mikä koulussa oli vaikeaa? Keskittyminen? Paikallaan olo? Kuunteleminen? Ihmisten kanssa toimeen tuleminen? Muistaminen?

Mieti mistä asioista pidät ja mistä et. Missä olet hyvä? Mistä pidät?

Moniin ammatteihin pääsee helposti sisälle ilman erityisiä koultuksia ainakin pääkaupunkiseudulla. Hakeudu oppisopimukseen tai muuten harjoittelijaksi alalle joka sinua kiinnostaa.

Käy netissä työvoimaministeriön sivuill a ja etsi avosivut, niissä on paljon tietoa eri ammateista. Oli muistaakseni joku kyselyn tapainenkin, jolla voi tutkailla mielenkiinnon kohtiaan.

Kyllä maailmassa löytyy ammatteja kaikille ja niitä voi vaihtaakin eläkeikään asti oman mielenkiinnon mukaan. Itse olen nelikymppinen ja toiminut yli kahdellakymmenellä ammattinimikkeellä. Työt aloitin kun olin 15. Kävin sitten ammattikoulun, iltalukion, teknisen oppilaitoksen ja ammattikorkeakoulun töiden ohessa. Seuraavaksi menen ehkäpä korkeakoulun opiskelemaan.

Ei sen puoleen että sinun tarvitsisi opiskella näin paljon :-) vaan että elämässä ehtii. Kokeile mielenkiintoisia vaihtoehtoja, käy kysymässä neuvoja työkkäristä ja opolta.

Tsemppiä