En kehtaa enää olla sairaanhoitaja, irtisanoudun
syksyllä, kun saan vähän rahaa säästettyä. En ole ollut tällaisten palkkatavoitteiden kannalla, mitä Tehy ajaa. Nyt kun sairaanhoitajilta hävisi viimeinenkin arvostus lakkosekoilun myötä, koen että en enää voi tehdä tätä työtä. Olen masentunut tästä tilanteesta. Olisin halunnut olla sairaanhoitaja urani loppuun saakka.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me hoitajia arvosteta palkan kautta vaan käytöksen ja ammattitaidon.
Kukaan ei enää arvosta hoitajia. Melkein sama asia kertoa olevansa sairaanhoitaja kuin kertoa olevansa väkivaltarikollinen.
On ihan eri asia kertoa olevansa rikollinen: heistä tehdään myyviä elämänkertoja, uutisia iltapäivälehtiin, haastatteluja. Ihailu on vahvaa ja taattua.
Korotukset tuntuvat nyt älyttömiltä, koska palkka on laahannut pitkän aikaa. Jos korotuksia olisi saatu aina vähän joka sopimuskaudella, niin ei oltaisi pudottu näin pahaan palkkakuoppaan. Tässä sen huomaa, kuinka vaikeaa on päästä kerralla sille oikealle tasolle. Se on se ja sama tarvitseeko joku yksittäinen hoitaja korotuksia vai ei, mutta on ihan oikea ongelma, että palkkataso on muita pohjoismaita huomattavasti alempi, se on yksi iso syy hoitajapulaan. Enkä ole edes itse hoitoalalla, vaan kauppislainen.
No irtisanoudu! Et ole korvaamaton ja tilallesi löytyy aina uusi tekiä joko suomesta tai sitten ulkomailta.
Hyvä, että ne hoitajat nyt ymmärtävät irtisanoutua, joilla ei ole ollut työmotivaatiota eikä alan identiteettiä.
Irtisanoutuminen on tällöin kaikkien edun mukaista.
Liiton takia kansa luulee kaikkia hoitajia ahneiksi. Todella väärin niitä todellisia hoitajia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen depressiossa, joten eroan välittömästi presidentin virastani. On se niin noloa.
sanoisit puuttinille etteivät he uskalla hyökätä suomeen niin pääsisit eroon nopeasti masennuksesta.
Jaha ,palstan hoitajavihatrolli taas asialla- nyt esittää sairaanhoitajaa, että pääsee haukkumaan sairaanhoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että ne hoitajat nyt ymmärtävät irtisanoutua, joilla ei ole ollut työmotivaatiota eikä alan identiteettiä.
Irtisanoutuminen on tällöin kaikkien edun mukaista.
Joo, eli meitä irtisanoutuu varmaan se 13 000 , ja kaikki ovat ns krittisten alojen hoitajia, ja kaikki irtisanoutuvat yhtä aikaa. Kai tajuat, mitä tarkoittaa ja tapahtuu silloin?
Vierailija kirjoitti:
Millariikka on kaivertanut aika pahan kuopan työnantajiensa arvostukseen. No saapahan jotain aikaiseksi 13000 egellä kuussa.
Eihaittaa vaivat. jos tulee niin sit vaan ajaa rekan alle niin pääsee kärsimyksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ja luonnollista joten ny vaan alat juopottelemaan ankarasti niin pääset uuden ura"putken" alkuun sekä myöskin loppuun jossain vaiheessa ;-D
Olen töissä lääkinnyt masennusta käsidesillä enkä ole ainoa hoitsu joka on päissään töissä.
Ap
Miksi nyt näin aikaisin käräytit provosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutuminen on tällöin kaikkien edun mukaista.Joo, eli meitä irtisanoutuu varmaan se 13 000 , ja kaikki ovat ns krittisten alojen hoitajia, ja kaikki irtisanoutuvat yhtä aikaa. Kai tajuat, mitä tarkoittaa ja tapahtuu silloin?
tarkoittaa, ettei kukaan irtisanoudu, jatketaan vain uhoamista.
Kannattaakin irtisanoutua, jos tuollainen asia on sinulle nolo ja vaikuttaa kehtaamiseen.
Eroa liitosta, älä töistä. Antaa liitollekin selkeän viestin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei enää arvosta hoitajia. Melkein sama asia kertoa olevansa sairaanhoitaja kuin kertoa olevansa väkivaltarikollinen.
Kyllä mä lähtökohtaisesti arvostan ihmisiä ammattiin katsomatta. Käytöksellään voi toki tämän arvostuksen menettää.
Mä kyllä syytän Tehyä ja huomiohakuista pullariikkaa tästä lakkoilusta ja muusta omaan pesään p@$komisesta. Ihan tahallaan lokaavat sairaanhoitajien ammatin mainetta, ja typerimmät hoitsut ovat lähteneet tähän joukkopsykoosiin mukaan. Miksi sh-opiskelijoita on vaikea saada? No, Tehyn propaganda puree.
Tsemppiä ap! Ei ole sinun häpeäsi, vaan ihan jonkun muun.
Höpsis. Hyvät hoitajat ja muutkin työntekijät erottuvat kyllä aina joukosta. Liitosta voi erota.
Vierailija kirjoitti:
Korotukset tuntuvat nyt älyttömiltä, koska palkka on laahannut pitkän aikaa. Jos korotuksia olisi saatu aina vähän joka sopimuskaudella, niin ei oltaisi pudottu näin pahaan palkkakuoppaan. Tässä sen huomaa, kuinka vaikeaa on päästä kerralla sille oikealle tasolle. Se on se ja sama tarvitseeko joku yksittäinen hoitaja korotuksia vai ei, mutta on ihan oikea ongelma, että palkkataso on muita pohjoismaita huomattavasti alempi, se on yksi iso syy hoitajapulaan. Enkä ole edes itse hoitoalalla, vaan kauppislainen.
Kummallinen palkkakuoppa, kun keskiansio on keskiarvon yläpuolella.
Semmosta, työnantaja larppaamassa hoitajaa et saadaan lakon rivit rakoileen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin sellaista, että mikäli palkkoja nostettaisiin olisiko se enää kutsumusala? Nimittäin itse en ole erityisen kiinnostunut ollut alasta koskaan, mutta jos palkka nousisi yli 4000 tai ihan vaan 3500 niin lähtisin opiskelemaan alaa (mikäli pääsisin) vain euron kuvat silmissä. Enkä tiedä onko se hyvä vai huono.
Ei kukaan kutsumuksella elä. En itsekään ole kutsumusammatissani, mutta kunnialla saan tehtäväni suoritettua. Miksi näin ei vois hoitoalalla tapahtua?
Lieneekö elämä opettanut sen verran, etten hae muitten mielipiteitä omieni tueksi. Tiedän arvoni, osaamiseni, eivätkä ne ole muitten arvostuksen varassa. Olen työni osaava sairaanhoitaja, eikä sitä keikuta mikään torilla uhoaminen tai palstatrollaus. Jatkan työssäni, kunnioitan osaamistani, samoin potilaita joita kohtaan. Hekin oletettavasti kokevat näin. Jos eivät, ei se minun venettäni kaada, ammattilaisuuteni ei ole yleisen mielipiteen varassa. Tämä lähinnä aloittajalle, ellei nyt kuitekaan ole provo, niinkuin tulee mieleen.