Miksi USA ja Britannia eivät tuota kunnon pop-musiikkia kuten aina ennen?
Tämä asia ärsyttää helvetisti. Ärsyttää myös ettei sitä noteerata lainkaan eikä missään. Toopet!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pop-musiikki on jo keksitty
Tämä myös. Ei kai klassikkokirjojakaan tule enää samaan tahtiin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Luovat nuoret tekee nykyään muuta -> pelejä
Ikävä kyllä nekin ovat huonompia kuin ennen.
Onhan siellä nyt ainakin Dua Lipa ja Ed Sheeran. Ja Amerikassakin taitaa olla jotain. Jokaisella sukupolvella omat tähtensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä nekin ovat huonompia kuin ennen.
Olen varmaan pudonnut kelkasta, ja luovat nuoret ovat löytäneet jo jotain vielä uudempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä nyt ainakin Dua Lipa ja Ed Sheeran. Ja Amerikassakin taitaa olla jotain. Jokaisella sukupolvella omat tähtensä.
Se joka laulaa Elton Johnin lauluja? :O
Musiikillisesti on vajottu aika alas jos Snoop Dogg vaikuttaa nerokkaalta nykymusiikin rinnalla.
USA:ssa uusi populaarimusiikki on rap, hiphop, r'n'b -tyylistä ollut jo vuosikaudet. Iso-Britanniassa on jossain määrin sama juttu. Se uusi musiikki ei kuulosta enää popilta, vaan on sellaista ylituotettua ja autotunetettua, hiphopilla höystettyä höttöä. Ns. klassista rockia ja popia tekee harvempi bändi enää.
T. Kalkkeutunut melkein-millenniaali
Ei se ole tekijöiden vika vaan oman, muuttumattoman musiikkikorvani. 2020-luvulla on tehty vain kaksi pitämääni kappaletta, Dua Lipan Physical ja Weekendin Blinging Lights.
En siis syytä nykyisiä tekijöitä, vaan omaa kaavoihin kangistumistani. Tosin en minä voi vain päättää musiikkimakuani muuttaa tai laajentaa.
Olen miettinyt samaa. En saa nykymusiikista oikein otetta. Jos miettii vaikka jotain isoja pophittejä kuten Bäkkäreiden Everybody ja Britneyn Hit me baby one More time, niin ei sen tyyppisiä tarttuvia ja meneviä biisejä enää tehdä. Toki nuokin oli ruotsalaisten kirjoittamia :D Räppikin on outoa autotunea ja sanoista ei saa selvää.
Minä olen tykästynyt Harry Stylesin musiikkiin. Tosi hyviä biisejä hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. En saa nykymusiikista oikein otetta. Jos miettii vaikka jotain isoja pophittejä kuten Bäkkäreiden Everybody ja Britneyn Hit me baby one More time, niin ei sen tyyppisiä tarttuvia ja meneviä biisejä enää tehdä. Toki nuokin oli ruotsalaisten kirjoittamia :D Räppikin on outoa autotunea ja sanoista ei saa selvää.
Nuo ovat ysärin puolivälin tuntumasta ja tosiaan ruotsalaista käsialaa. Voi olla niinkin, että suomalainen mieltää popin tietyllä tavalla ja kokee kaipuuta tietyntyyppisiin tutun kuuloisiin (ruotsalaisperäisiin) melodioihin.
Ehkä musiikkiskene on Suomeakin eriytyneempi ikäluokkien välillä muualla ja siellä vähän vanhemmat ihmiset (60-luvulla syntyneet ja vanhemmat) kuuntelevat countrya ja klassista tai perinteisempää rockia ihan estottomasti (USA) ja briteissä sama juttu paitsi countryn sijaan on ehkä easy listening, evergreenit ja jälleen klassinen rock ja klassinen musiikki. Tai kuuntelevat nuoruutensa musiikkia edelleen.
Katselin tässä Freddie Mercuryn muistokonsertin 30 vuoden takaa ja ajattelin, että ei hitsi, kyllä silloin musiikki oikeasti oli niin paljon parempaa ja upeita esiintyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Katselin tässä Freddie Mercuryn muistokonsertin 30 vuoden takaa ja ajattelin, että ei hitsi, kyllä silloin musiikki oikeasti oli niin paljon parempaa ja upeita esiintyjiä.
Lueskelin taannoin 1980-luvun Iltalehdestä levyarvosteluja ja Queenin levy oli saanut murska-arviot. Olin todella hämmästynyt. Tuolloin arvostettiin aivan erilaisia kappaleita kuin nykyisin ja arvotettiin musiikkia siten, että verrattiin ilmeisesti bändin uudempia levyjä heidän aiempiin 1970-luvun levyihinsä ja sillä perusteella teilattiin niitä 80-luvun levyjä huonoiksi. Queenin tuotanto on jäänyt timanttisiksi klassikoiksi ja moni 80-luvulla arvostettu kasarihöttö jäänyt unholaan.
Aina voi alkaa itse luoda musiikkia, jos muiden tuotokset eivät innosta.