Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi USA ja Britannia eivät tuota kunnon pop-musiikkia kuten aina ennen?

Vierailija
23.04.2022 |

Tämä asia ärsyttää helvetisti. Ärsyttää myös ettei sitä noteerata lainkaan eikä missään. Toopet!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovat nuoret tekee nykyään muuta -> pelejä

Vierailija
2/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pop-musiikki on jo keksitty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pop-musiikki on jo keksitty

Tämä myös. Ei kai klassikkokirjojakaan tule enää samaan tahtiin kuin ennen.

Vierailija
4/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rap ja hiphop ovat syrjäyttäneet pop-musiikin USA:ssa

Vierailija
5/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räpinsönkötys pilannut kaiken.

Vierailija
6/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nekin ovat huonompia kuin ennen.

Vierailija
7/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä nyt ainakin Dua Lipa ja Ed Sheeran. Ja Amerikassakin taitaa olla jotain. Jokaisella sukupolvella omat tähtensä.

Vierailija
8/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nekin ovat huonompia kuin ennen.

Olen varmaan pudonnut kelkasta, ja luovat nuoret ovat löytäneet jo jotain vielä uudempaa.

Vierailija
9/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä nyt ainakin Dua Lipa ja Ed Sheeran. Ja Amerikassakin taitaa olla jotain. Jokaisella sukupolvella omat tähtensä.

Se joka laulaa Elton Johnin lauluja? :O

Vierailija
10/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikillisesti on vajottu aika alas jos Snoop Dogg vaikuttaa nerokkaalta nykymusiikin rinnalla.

Vierailija
11/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pop-musiikkia tuotetaan muuallakin kuin Euroopassa ja USAssa.

Vierailija
12/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa uusi populaarimusiikki on rap, hiphop, r'n'b -tyylistä ollut jo vuosikaudet. Iso-Britanniassa on jossain määrin sama juttu. Se uusi musiikki ei kuulosta enää popilta, vaan on sellaista ylituotettua ja autotunetettua, hiphopilla höystettyä höttöä. Ns. klassista rockia ja popia tekee harvempi bändi enää.

T. Kalkkeutunut melkein-millenniaali

Vierailija
13/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tekijöiden vika vaan oman, muuttumattoman musiikkikorvani. 2020-luvulla on tehty vain kaksi pitämääni kappaletta, Dua Lipan Physical ja Weekendin Blinging Lights.

En siis syytä nykyisiä tekijöitä, vaan omaa kaavoihin kangistumistani. Tosin en minä voi vain päättää musiikkimakuani muuttaa tai laajentaa.

Vierailija
14/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rockia on paaaaljon vaikeampi (=kalliimpi) tehdä kuin "räppiä".

Vierailija
15/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. En saa nykymusiikista oikein otetta. Jos miettii vaikka jotain isoja pophittejä kuten Bäkkäreiden Everybody ja Britneyn Hit me baby one More time, niin ei sen tyyppisiä tarttuvia ja meneviä biisejä enää tehdä. Toki nuokin oli ruotsalaisten kirjoittamia :D Räppikin on outoa autotunea ja sanoista ei saa selvää.

Vierailija
16/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykästynyt Harry Stylesin musiikkiin. Tosi hyviä biisejä hänellä.

Vierailija
17/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. En saa nykymusiikista oikein otetta. Jos miettii vaikka jotain isoja pophittejä kuten Bäkkäreiden Everybody ja Britneyn Hit me baby one More time, niin ei sen tyyppisiä tarttuvia ja meneviä biisejä enää tehdä. Toki nuokin oli ruotsalaisten kirjoittamia :D Räppikin on outoa autotunea ja sanoista ei saa selvää.

Nuo ovat ysärin puolivälin tuntumasta ja tosiaan ruotsalaista käsialaa. Voi olla niinkin, että suomalainen mieltää popin tietyllä tavalla ja kokee kaipuuta tietyntyyppisiin tutun kuuloisiin (ruotsalaisperäisiin) melodioihin.

Ehkä musiikkiskene on Suomeakin eriytyneempi ikäluokkien välillä muualla ja siellä vähän vanhemmat ihmiset (60-luvulla syntyneet ja vanhemmat) kuuntelevat countrya ja klassista tai perinteisempää rockia ihan estottomasti (USA) ja briteissä sama juttu paitsi countryn sijaan on ehkä easy listening, evergreenit ja jälleen klassinen rock ja klassinen musiikki. Tai kuuntelevat nuoruutensa musiikkia edelleen.

Vierailija
18/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tässä Freddie Mercuryn muistokonsertin 30 vuoden takaa ja ajattelin, että ei hitsi, kyllä silloin musiikki oikeasti oli niin paljon parempaa ja upeita esiintyjiä.

Vierailija
19/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin tässä Freddie Mercuryn muistokonsertin 30 vuoden takaa ja ajattelin, että ei hitsi, kyllä silloin musiikki oikeasti oli niin paljon parempaa ja upeita esiintyjiä.

Lueskelin taannoin 1980-luvun Iltalehdestä levyarvosteluja ja Queenin levy oli saanut murska-arviot. Olin todella hämmästynyt. Tuolloin arvostettiin aivan erilaisia kappaleita kuin nykyisin ja arvotettiin musiikkia siten, että verrattiin ilmeisesti bändin uudempia levyjä heidän aiempiin 1970-luvun levyihinsä ja sillä perusteella teilattiin niitä 80-luvun levyjä huonoiksi. Queenin tuotanto on jäänyt timanttisiksi klassikoiksi ja moni 80-luvulla arvostettu kasarihöttö jäänyt unholaan.

Vierailija
20/37 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi alkaa itse luoda musiikkia, jos muiden tuotokset eivät innosta.