Onko se totta että sairaanhoitajat nukkuvat yövuorossa?
Samalla kun nostavat korkeaa palkkaa. Onpa leppoisa työ
Kommentit (59)
Toivottavasti on. Jo vartinkin unet piristävät ja sen jälkeen on paljon terävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ainakin nukkuu.
Sairaalasa päivystävä lääkäri voi nukkua päivystyshuoneessa jos ehtii. He työskentelevät usein kaksikin vuorokautta putkeen joten turha kadehtia. Varsinkin nuoremmat lääkärit ja kandit tekevät useamman vuorojauden päivystyksiä, vanhemmat sitten harvoin.
Palkka on tähtitieteellinen ja kiitokseksi v*ttuilevat hoitajille ja muulle henkilökunnalle.
Ei säälipisteitä.
Toisaalta sairaalalääkärin palkka siitä päivystysajasta, kun hän ei tee töitä, on mitättömän pieni. En tiedä nykyisiä taksoja, mutta max 20 euroa tunnilta, jos sitäkään. Mutta lääkäri saa sitten erikseen korvauksen jokaisesta potilaasta, jolle hänen pitää tehdä jotain päivystystuntien aikana. Sairaanhoitaja saa yöunistaan (jos hän niitä ehtii ottaa) selvästi parempaa palkkaa kuin lääkäri.
Ei voi nukkua ainakaan sairaalassa, jossa on yleensä 2 hoitajaa yövuorossa per osasto. Mutta muistan aikoinaan yhdessä vanhainkodissa torkahdelleeni joskus öisin. Eli nukuin sellaista koiran unta tuolilla istuen ja pää pöytään nojaten. Ei siinä oikein hyviä unia voinut nukkua ja 1-2h välein oli käveltävä kierto.
Riippuu ihan työpaikasta. On paljon sellaisa paikkoja missä ei todellakaan voi nukkua, mutta sitten on sellaisiakin missä voi. Tosin sellaista torkkumista se on, ei kunnon unta. Silti ihan tervetullut tauko päivävuoron kiireistä kun riittää että on paikalla. Harvoin mitään suurempaa tarvitsee tehdä. Omalla työpaikalla siis näin. Meitä on aina kaksi yövuorossa, ja vuorotellen nukutaan muutama tunti aamuyöllä. Hyviä vuoroja, mutta palautuminen ja rytmin kääntäminen on ainakin mulle vaikeaa. Vaikka yritän tosiaan muutaman tunnin torkkua. Se ei kuitenkaan ole syvää unta, ja olen aika huono nukkumaan päivällä, joten univelkaa kertyy kyllä.
Ei nuku,eikä saa!!töitä yövuorossa kin paljon.Itse alalla OLIN.Yönukkuminen on lopputulos.Meitä oli kaksi yöv.
Maakuntasairaalassa töissä, yövuoroissa ei käytännössä tehdä töitä yhtään. 12h vuorosta 8-10h menee nukkuessa, palkka 4200e/kk lisineen
Yleensä joku on hereillä osastolla. Yleensä moni nukkuu/torkkuu yövuoron . Tunti toitä alussa ja lopussa. Joskus menee TVNetflix katsoessa.
Ensihoidossa nukutaan ihan varatuissa sängyissä ja palkka juoksi täysillä vaikkei yhtään hälytystä tulisi. Myös monessa hoitolaitoksessa ja osastolla sai nukkua ihan luvalla ja niillä muillakin torkuttiin ilman lupaa. Nykyisessä työssä teollisuudessa on valvottava koko yö, hommat pyörii yötä päivää arkena ja pyhänä. Vain lastauksia/purkuja on yöllä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuku,eikä saa!!töitä yövuorossa kin paljon.Itse alalla OLIN.Yönukkuminen on lopputulos.Meitä oli kaksi yöv.
Opettelisit kirjoittamaan selkeämmin.
Olin kauan sitten opiskeluaikana vanhusosastolla parissa yövuorossa. Osa opiskelijoista ei joutunut yövuoroon kertaakaan, mulle napsahti kaks kertaa. Ei ainakaan siellä tullut kuuloonkaan, että olisi saanut nukkua. Ohjaajan kanssa kahdestaan oltiin. Aamun tunnit oli vaikeimmat, ja siinä vaiheessa ekat vanhukset alkoi jo heräillä. Seiskalta pääsi kotiin ja menin kyllä heti nukkumaan.
Kun olin synnytykseen jälkeen osastolla ja soitin yöllä kelloa, kun vauva ei rauhoittunut eikä maitoa vielä noussut, tuli viiveellä tosi unisen näköinen hoitaja kysymään kiukkuisena, että "mitä asiaa?". Että hän ainakin nukkui yövuorossa ollessaan.
Eihän ne ole nyt edes töissä. Kotona ovat nukkumassa
Yritän nukkua aina jos voin yövuorossa, mutta minä en nukahda helposti. Ja joskus ei vaan ehdi.
Noin 2/3 osaa - puolet yö vuorosta tulee koisittua.
Sh
Ei todellakaan. Ainakin meikäläisen työpaikoissa on saanut melkoisesti tehdä hommia yölläkin.
Olin Turun Mehiläisessä, Neossa ainut potilas ja tarkkailuhuoneessa yötä tänä keväänä ison leikkauksen jälkeen. Sairaanhoitaja nukkui koko yön.. Kerran kävi unisena tuomassa lääkkeen, kun huusin ja muuten heräsi aamulla klo 6. Itse valvoin koko yön. Todella huonon kuvan antoi koko sairaalasta. Myöskin samoilla hanskoilla otti tipan pois, millä käsitteli alusastiaa. Ja tämä oli heidän kokenut yöhoitajansa kuulemma.
Nimimerk. Itsekin sairaalassa töissä
Saa nukkua. Harmi että viimeiseen 10 vuoteen ei ole osunut yövuoroa, jolloin olisi ehtinyt nukkumaan eli koko ajan on pitänyt olla skarppina ja menossa.