Onko se totta että sairaanhoitajat nukkuvat yövuorossa?
Samalla kun nostavat korkeaa palkkaa. Onpa leppoisa työ
Kommentit (59)
Siis mitä ihmettä? Olen sairaanhoitaja enkä ole koskaan törmännyt osastoon jossa saa nukkua yövuorossa. Olen työskennellyt sairaaloissa, vanhustenpalveluissa jne. Kahden tunnin välein kierrot yleensä, yksi kierto kestää 30min-2h. Ja siihen päälle muut oheistyöt ja kelloihin vastaamiset. Lisäksi täytyy kokoajan vahtia kameroista osastoa.
Jossain vammaisten palveluissa ehkä saa nukkua, mutta siellä onkin ns itsepärjääviä ja hoitaja on vain hädän tullen avuksi paikanpäällä.
Älkää vaan uskoko näitä feikkihoitajia jotka kertoo että yövuorossa nukutaan! Siellä taas jotkut yrittävät saada hoitajat näyttämään vieläkin huonommilta mitä media jo näyttää.
Hyi kuin kateellista porukkaa täällä on! Hankkikaa itsellenne ammatti ja lopettakaa tämä ilkeily.
No emme nuku. Olen osastolla töissä. 20 v ollut sairaanhoitajana. Meitä on osastolla 2 hoitajaa yövuorossa. Joskus jompikumpi saattaa nuokahtaa väkisin jos on hiljaista istualleen. Yleensä ei kumpikaan edes ehtisi. Vastaillaan kelloihin, viedään kipulääkettä, tehdään kirjallisia töitä ja yöllisiä tilauksia. Syödäkin on kiva jossain välissä..
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat siis vaativat 4000e/kkpalkkaa töissä nukkumisesta 🤣 kun on niin rankkaa ja vastuullista!
Lopeta.Ajattele omilla aivoilla äläkä lue mitä tolot täällä valehtelee.
Ei ole kerinnyt ,erikoissairaanhoidossa eri paikoissa 30 v sairaanhoitajana olen työskennellyt.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat siis vaativat 4000e/kkpalkkaa töissä nukkumisesta 🤣 kun on niin rankkaa ja vastuullista!
Älä usko palstatrolleja..
Päivystävät lääkärit nukkuvat, ei hoitajat.
Koko yövuoro hereillä. Klo 04 aikoihin täytyy taistella nukahtamista vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki valehtele. Exäni on sairaalassa töissä ja ainakin siellä oli toinen yöpäivystävä sh nukkunut yövuorossa.
10 tunnin yövuorossa nukun noin 6 tuntia.
Toki jos olen nukkunut kotona todella huonosti ja tilaisuus olisi laittaa silmät hetkeksi kiinni, niin laittaisin. Kerran huonosti nukutun päivän jälkeen kiireinen yö ja aamulla kotiin ajaessa tajusin olleeni ratin takana hetken silmät kiinni. Auto pysyi kaistalla vain todella syvien urien takia.
Eli kaikkien turvallisuuden takia, jos mahdollista, niin silmät hetkeksi kiinni töissä yöllä jos oikein väsyttää.
Leikkaussalia päivystäjät sh voivat nukkua, jos ei ole töitä. Pienemmissä sairaaloissa harvoin leikataan yöaikaan. Eli kyllä saa ja voi nukkua yövuoroissa jos tilanne sallii.
Vierailija kirjoitti:
Olin Turun Mehiläisessä, Neossa ainut potilas ja tarkkailuhuoneessa yötä tänä keväänä ison leikkauksen jälkeen. Sairaanhoitaja nukkui koko yön.. Kerran kävi unisena tuomassa lääkkeen, kun huusin ja muuten heräsi aamulla klo 6. Itse valvoin koko yön. Todella huonon kuvan antoi koko sairaalasta. Myöskin samoilla hanskoilla otti tipan pois, millä käsitteli alusastiaa. Ja tämä oli heidän kokenut yöhoitajansa kuulemma.
Nimimerk. Itsekin sairaalassa töissä
Samanlainen kokemus, tosin pienempi sairaala ja heräämöyö. Koko työpäivän kestäneen leikkauksen tulos meni kuolioon. Seurauksena vuosien korjauskierre haavanhoitoineen ja infektioineen. Potilasvakuutus korvasi, muta kalliiksi tuli hoitsujen unet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki valehtele. Exäni on sairaalassa töissä ja ainakin siellä oli toinen yöpäivystävä sh nukkunut yövuorossa.
Ja sun uskottavuutesi on nolla.. 🤣
Mä hoitsuna nukun päivisinkin töissä.