Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++Kesäkuun kullanmurujen viikonloppu++

07.10.2006 |

Pinoudutaan pinoudutaan... Hurjasti on tullu uusia kesävauvan odottajia, ihanaa ja huippua! Tervetulloo! Minäkin vähän valaisen tota ikäasiaa, eli mä 26 v, mies 27 v ja mulla ed.suhteesta 5-vuotias lapsi ja miehelläni ed.suhteesta 7-vuotias lapsi. Eli ensimmäinen yhteinen nyt sit tulossa, toivottavasti... mä oon vielä hirmu skeptinen raskauden suhteen ... en vieläkään uskalla kunnolla iloita... Mä en muuten omaa tarkkaa laskettua aikaa edes tiedä koska kierto ihan sekaisin ja olin huomaavinani ovulaation jo muutama päivä menkkojen jälkeen! Muutamana päivänä oon nyt huomannu et kahvi tökkii ja pahasti!!! Vaihdoin teehen, sitä oikein himoitsen... Hyviä vointeja kaikille ja sori kun en kommentoinu ketään erityisesti mut ku en tarkkaan muista mitä kukakin kirjotti!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ensimmäinen aamu kun en kerta kaikkiaan kyennyt juomaan kahvia, hajukin kuvotti! Täytynee minunkin kokeilla menisikö tee paremmin alas, on nimittäin vähän pää kipeä kun ei sitä aamukahvia saanut.

Muuten ei mitään kummempaa täällä, väsyttää kovasti vaikka yönkin nukuin tosi hyvin. Täytyy mennä vähän päivälevolle...

Mies sanoi tänään että hehkun koko ajan tosi kauniisti :) Lämmitti kyllä mieltä. Ja töissä työkaveri (joka ei tiedä raskaudesta) mainitsi myös eräänä päivänä, että mun posket punottaa koko ajan ihan eri lailla kun yleensä. Hih...

Hyvää vointia ja mukavaa lauantaita toivotellen,

Tanjuska rv 5+3

Vierailija
2/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun pinoon mukaan. Olen 31-vuotias, mies 34 v. ja poika 1v 4kk. Tänään sain testiin ihan selkeän viivan :), kun maltoin odottaa aika monta päivää ennen kuin testasin. Tosin kierto ei ole ollut ihan säännöllinen viime aikoina, ei oo vielä ehtiny olla monia menkkojakaan tuon ekan lapsosen jäljiltä. Joka tapauksessa, jos kaikki menee hyvin, niin kesäkuussa olemme sitten nelihenkinen perhe, la on 9.6.

Täytyy tässä vielä ihmetellä, kuinka sitä näköjään helpostikin voi raskautua. Ajattelin, että kun eka tuli helposti, niin toinen ei voi tulla, mutta tämän päivän plussa osoitti muuta ;) Tosin tässä on vielä matkaa edessä, joten katsotaan rauhassa kuinka käy.

Äitykkä rv 5+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla kun meillä on maanantaina ensimmäinen ultra. Toisaalta pelkään että jotain ei toivottua näkyy ja välillä on epätodellinen olo että olenkohan edes raskaana... Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Oikeastaan muita oireita mulla ei ole kuin että kahvi alkaa närästää ja tulee paha olo siitä ja rinnat on todella kipeät. Niin ja mahan turvotus, huhu iltaisin olen kuin neljännellä kuulla!! Eilen äitini katselikin hiukan turvonnutta masuani, mutta ei kehdannut todeta että oletko lihonut noin paljon...? No olemme taas tänään menossa sinne ja saas nähdä mitä kyselyjä tulee kun siellä on juhlat ja tarjolla alkoholia ja joudun kieltäytymään!!!

Rv 6+5 ja Tytär 3,5v.

Vierailija
4/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa aikani kuluksi odotellessa, että kahvi tippuu ja pääsen kahvittelemaan kera suklaa herkkujen.:) Eli minulla ei kahvi tee ainakaan vielä pahaa. Tyttö päikkäreillä ja mies rakennuksella.

Meidän tytöllä on sellainen " riepu" unipupu, joka on kultaakin kalliimpi ja hukassa ollaan, jos se joskus on hävyksissä. Retuuttaa pupua korvista aina joka paikkaan.Suloista!:) No mutta, kun sitäkin pitäisi aina välillä saada pestyä niin tänään aamulla otin ja pesin tuon pupun, että ehtisi kuivua illaksi ja yritin tarjota tytölle päikkäreille toisen melkein samanlaisen pupun uni kaveriksi niin ei tullut mitään muuta, kun kauhea huuto ja syyttävään sävyyn lausuttu Äiti anna pupu! Ja tuolla tuo tytteli nyt nukkuu tyytyväisenä märkä pupu kainalossa. Tyttö on mennyt aina suht helposti nukkumaan ilman tuttia, pulloa tai sen kummempia kikkailuja, kunhan vaan tosiaan pupu on kainalossa.

Mies sanoi eilen ohimennen, että kylläpäs näytät kauniilta.Lämmitti sydäntä. Olen kyllä itsekkin huomannut, että iho hehkuu ja on oikein kuulas ja hyvässä kunnossa. Minulla oli viime raskaudessakin iho ja hiukset aivan unelma kunnossa ja hiukset kasvoi hurjaa vauhtia. Niin ja hiukset muuttui entisestä taipuisasta ihan rehellisen luonnonkiharaksi. Sitä vähän ihmeteltiin kampaajan kanssa, mutta sanoi että on ennenkin kuullut, että hormoonit voi tehdä tuollaisenkin tepposen. Nämä kaikki raskausoireet on oikein tervetulleita taas jos vaan on tullakseen.:)

Muuten olo jatkuu aika oireettomana. Maha on iltaisin mahdottoman turvoksissa ja rinnat on raskaat ja arat, mutta ei mitään muuta.

Hyviä vointeja.

Tuuli@ la 9.6 (kiekon mukaan rv 5+2)

Vierailija
5/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille,

5. viikolla minäkin. Tein testin torstaina, vaikka tiesin muutenkin jo, että olen raskaana. Menkat myöhässä ja olo lievästi mutta ei mitenkään elämää haittaavasti kuvottava. En ole ihan varma, teinkö testin oikein, mutta toinen viiva tikkuun ilmestyi, haalea, mutta kuitenkin. Nyt viikonloppuna ei oikeastaan ole ollut yhtään pahoinvointia. Nälkä sen sijaan tuntuu olevan jatkuvasti, erityisesti tekee mieli kaikkea tuoretta ja raikasta. Toisaalta myös suklaata, sipsejä ja muuta suloisen epäterveellistä...

Edellisenkin raskauden selvisin ilman pahempia kuvotuksia. Poikani on kaksivuotias. Viimeksi en osallistunut Vauvan keskusteluihin, mutta seurasin niitä kyllä ahkerasti. Nyt päätin rohkaista mieleni:)

Nukuimme juuri päikkärit koko perhe. Liekö syksyn vai alkuraskauden syytä, mutta uni tulee silmään jo iltayhdeksältä ja keskellä päivääkin välillä. Harmi, ettei työpaikalla ole mahdollista ottaa nokosia!

Olen hiukan alle kolmekymppinen ja pk-seudulta.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
6/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas me kovin samoilla viikoilla, mulla myös la 9.6.!!! Meillä ennestään poika 5v ja tyttö 2v. Oireita ei vielä juuri ole, ei ole ollut aiemminkaan vielä tässä vaiheessa. En ole arvannut poistua vielä täysin tuolta " kolmoskuumeilijoista" ja lisäksi kirjoittelen " kotiloissa" , kiva kun kesäkuisillekin on pino. Vietetään mukavat 9kk yhdessä!!

T: Uteriina rv5+0

Vierailija
7/19 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään olen huomannut kumman asian... Vessassa käydessä haisee ihan kissanpissa!! Onko kukaan muu huomannut tuollaista? Ei pitäis mitään virtsatulehdustakaan olla, koska muuten ihan ok olo...

Muuten olo on ollu ihan hyvä, hajut tuntuu kyllä selvemmin kuin ennen. Pitääkö sitä hajuvettäkin lutrata puoli pulloa kerralla ;)

Työpaikalla oli eilen jääkaapissa kaalilaatikkoa rasiassa, yäk....

Kiksu rv 4+6 (?)

Vierailija
8/19 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen kohta 34-vuotias 1,5-vuotiaan tytön äiti ja nyt odotan toista, laskettu aika kaiketi 8.6. Uusi odotus on ihmeluomu, koska minun ei pitänyt saada luomuna lasta.

Tein plussan jo kp 26, koska kiertoni on lyhyt. Plussa tuli tikkuun samassa ajassa kuin pissa nousi tikkua pitkin joten raskaushormonia on paljon...

Esikoisen odotusaikana kärsin tässä vaiheessa kovista vatsakivuista, joita jatkui jonnekin rv 20 saakka. Nyt ainoat oireet ovat olleet rintojen arkuus ja huomattavasti parempi ruokahalu kuin esikoista odottaessa. Lievää kuvotusta ollut pari kertaa, mutta ei vielä todellista. Vatsakin tuntuu jo pömpältä, mutta se johtunee siitä kun toinen vauvamasu tulee kuulemme herkemmin esille kuin eka. Hierontapöydällä tuntuu selvästi paineentunnetta alavatsassa, joten kohtu on todellakin jo suurentunut.

Ovulaationi oli jo 12.9. joten pidemmällä taidan oikeasti olla kuin rv 5+2.

Onnea kaikille kesävauvan odottajille ja tarrasukkia vauvoille!

Pauliina

Vierailija
9/19 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiksulle: esikoista odottaessa minullakin oli muistaakseni kissanpissan hajuista pissaa...

Muillekin: Minullakin hajut käyvät jo nenään. Odotan innolla milloin en enää pysty menemään työpaikan ravintolaan. Niin kävi viimeeksi joskus rv 6 tienoilla. Edessä ajavan auton pakokaasut käyvät pahasti nenään ja varsinkin pikiautot, joita täällä kulkee paljon.

Pauliina

Vierailija
10/19 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi uusi odottaja. Minä 32v., mies 33v. ja tyttö 2v. La 11.6. Tiistaina plussasin. Oireina on vatsan kipristelyä ja turvotusta sekä rinnat on kipeät. Viimeksi pääsin tosi helpolla koko raskausden, ei juurikaan ollut pahaa oloa. Toivottavasti nytkin käy näin :). Varhaisraskauden ultraan menen 7+0 viikolla. Ihan vaan tarkistamaan, että siellä on jotain ja se jokin on oikeassa paikassa.

Vierailija
11/19 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5- ja 3- vuotiaat tytöt ja nyt ois sit kolmas tulossa. Ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa, huomasin jo joitakin raskausoireita: monet hajut kävi sietämättömiksi ja väsytti ihan kamalasti. Tosin väsymystä lisäsi myös muutto isompaan asuntoon. Nyt saan todeta että tämä isompi asunto tulee jäämään meille pian pieneksi. Jännittää kuinka raskauden käy. Mulla on nääs yksi tuulimunaraskaus takana. Odotan neuvolatutkimuksia että voisi asennoitua oikein tähän odotukseen.

Vierailija
12/19 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin että täälä olikin uudempikin ketju alotettu!

mulla ei oikeastaan ole taas mitään oireita..joinakin päivinä on rinnat arat ja joinakin ei..välillä tosi kuvottava ällö olo ja välillä ei..maha ei oo kasvanut..hih no ei varmaan vielä kuulukkaan olla:) eikä oo kyllä turvonnutkaan..vähän pelottaa tää oireettomuus..:(

sain neuvolan jo ensi tiistaille kun terkka haluaa mut tavata ennenkuin laittaa siihen alkuraskauden ultraan. oli aika hassua kun kysyin siltä terkalta että pääseekö taas siihen alkuraskauden ultraan kun on ollut sillon joskus ennen esikoista yks kohdun ulkopuolinen niin terkka vastas että mielellään kyllä laittaisivat siihen mutta ei pakko ole.. kysyi vielä tyyliin että enkö halua mennä siihen.. no tietty haluan:)

koska ootte ajatellu kertoa raskaudesta sukulaisille yms..??

Kesäntuuli: meillä poika täyti juuri eilen 10kk eli melko sama ikäero tulee meillä kun teilläkin..

esittelystä sen verran.. elikkä minä 22v ja mies 29v ja ja poka 10kk

nyt untenmaile!yöt ja unet kaikille!

t:börri rv 4+4 ja poika 10kk

Vierailija
13/19 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin viime launtaina. Kolmatta odotetaan. Esikoispoika pian 4v ja kuopus poika 1v 4 kk. Kovasti toivottu on tämä pikku3, mutta silti vielä epävarma olo. Lähinnä taloudelliset seikat mietityttää. Emme voineet kuitenkaan enää odottaa, koska olen jo 36v, kun vauva syntyy. Onneksi tärppäsi näin nopeasti. Mulla kesti kuukautisien palautuminenkin melkein vuoden. Niitä ei tämän jälkeen varmaan enää tule ollenkaan :-)

Pientä kuvotusta ilmassa. Usein myös palelee. Kahvi ei yökötä, päinvastoin haluttaa. Ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan, jos vauva vaan pysyy mukana. Takana myös yksi km 07/04. Luulen ,että laskettu aika 7.6. siirtyy vähän eteenpäin, kun plussasin niin myöhään.

Vompatti rv 5+4

Vierailija
14/19 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukkasen arasti tänne jo kurkistelen. Viimeviikolla tuli plussattua ja tulossa olisi neljäs lapsi. Miehelle ja minulle ensimmäinen yhteinen ja miehelle ensimmäinen lapsi.

Olinpas yllättynyt kun huomasin, että meitä kesäkuun vauvoja odottavia on näinkin paljon. =) Hyvä niin! Ja lisää mahtuu porukkaan.

Olen itse kirjoitellut tuolla kuumeilijoissa, mutta parin kuukauden sisällä todella vähän. Ajatukseni on vienyt täysin uuden kodin etsintä ja sellaisen löysimme juuri puolitoista viikkoa sitten. Iki-ihanan omakotitalon jonne muutamme nyt tulevana viikonloppuna. :)

Tämä kaikki ihanien asioiden sattumat saa meikän hieman varpailleen eli kovasti jännittää ettei vain tämä olisi unta mistä kohta herää.

Minua pelottaa , että meneekö kaikki varmasti hyvin ja siis toivon parasta, että kesäkuussa meilläkin on pieni tuhiseva vauva.

Tuulimunia olen kokenut 3 kpl, tosin en perättäisiä vaan lasten " välissä" ja tämän vuoksi menen varmasti alkuraskauden ultraan yksityiselle ellei sitten oireet ole muutaman viikon päästä niin vahvat, että varmasti koko ajan tuntee olevansa raskaana. :) Nimittäin tuulimunaraskauksissa en ole voinut tippaakaan pahoin ja kahdessa oli myös vuotoa 8. viikolla.

Mutta nyt pitää mennä pakkauspuuhiin jälleen, jotta saa kaiken kasaan viikonlopuksi! :)

Tulen sitten välillä kurkkimaan kuulumisianne ja josko meitä ilmaantisi vielä lisää!

Str@wberry ja Ruu 4+4

Vierailija
15/19 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan kesäkuisten pinoon :o)

la 1.6. ja neljättä odotellaan.

Itsellä ikää 28v, ukolla 29v ja lapsukaiset 6v, 4,5v ja 2,5v

Oireita ei hirveesti ole vielä ollut, hiukan turvotusta massussa, väsymystä ja jonkin verran pahoinvointia mutta siinäpä se onkin. Kummeksuttaa toi oireiden vähäisyys kun muissa raskauksissa mm. etominen on ollut tässä vaiheessa jo huippuluokkaa. Niinpä hyvin varovaisin mielin tästä eteenpäin vaikka mieli tekiskin jo kailottaa raskaudesta koko maailmalle ;o)=

Joten jos loppuun päästään, synnärinä L-PKS

Vointeja kaikille raskautuneille!!

akmjk ja masukki rv 6+3

Vierailija
16/19 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedustelen seuraavaa asiaa: Eli millä perusteilla ja kuinka herkästi olette päässeet kunnallisella puolella alkuraskauden ultraan. Mieli tekisi tietysti kovasti varmistaa raskaus ultralla.

Olen 30-vuotias kahden tytön äiti ja nyt varovasti ilmoittaudun tällekin puolelle. Plussasin pe- ja la-aamuina ja viikkoja olisi nyt niinkin hurjasti kuin 4+2. Siksikään en uskalla vielä kovin riemuita. Oireitakaan ei ole oikeastaan mitään, tietysti oikein kuvittelemalla jotain löytyy, mutta jos rehellisesti, niin oireettomana.

Vierailija
17/19 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 vuotias äiti etelä-savosta.

Positiivisen testin tein jo 11.9-06 ja nyt siis odottelen pikku kakkosta.

Entuudestaan meillä on suloinen 2vuotias esikois poikamme.

Onko kellään ollut kovia pahoinvointi kohtauksia?

Mulla on ollut jo jonkin aikaa ihan kaameita kuvotus oireita.

Kerran olen oksentanut, mutta muuten kuvottaa ihan hirmuisesti.

Ruokaa ei tee mieli ja kaikki haju etoo.

Netti laskurin mukaan olen nyt rv 6+2.

T: Nappula rv 6+2

Vierailija
18/19 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan odottajiin liittyisi minä, 28-v. äiti torstaina 1-vuotta täyttävälle tytölle. Mieheni on myös 28 ja asumme Kymenlaaksossa.

Raskausviikkoja vasta n. 5+2 ja la olisi jonkun nettilaskurin mukaan 10.6. Pitäisi varata tänään alkuraskauden ultra yksityiselle niin saa varmuutta asioihin. On tää niin jännää taas :)

Kiva saada odottaa teidän kanssa, kun omassa kaveripiirissä ei juuri nyt muita odottajia.

T: Panda-Agentti rv 5+2

Vierailija
19/19 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille! Kurkistan varovaisesti tänne pinoon, sillä lauantaina tein raskaustestin kun menkat oli pari päivää myöhässä. Olin jo ihan asennoitunut pettymykseen, mutta mutta, sehän näyttikin haaleaa plussaa! Nyt kuitenkin olen vielä niin epäluuloinen, että olen menossa neuvolaan tekemään uutta testiä ja toivottavasti sitten voin huokaista helpotuksesta.

Meillä on ennestään 1,5-vuotias tyllerö ja tämän toisen la. olis nettilaskurin mukaan 14.6.

Toivottavasti tämän päivän jälkeen tulen siis vielä pinoon!

Nojanda ja ehkä pikku-pulla