Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hoitajilla mahdollisuus irtisanoutua ilman karenssia. Liitto maksaa 140 per päivä karenssin ajan. Sitten voi päättää viitsiikö palata töihin ollenkaan vaan jääkö ansiosidonnaiselle
Rahat on loppu joten tuskinpa
Tämä on myytti. Sanottiin ihan suoraan jäsenillassa että rahaa kyllä on, siitä ei ole huolta.
No kerropa sitten että miksi se keväinen lakko oli niin kovin lyhyt? Rahan puutteeseen se kaatui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot vaan kaikki niin palkataan pienemmällä summalla takaisin ja tietysti uusina työntekijöinä :)
Kuka tuollaiseen lähtee? Minä lähden mieluummin vaikka kaupan kassalle tai johonkin varastoon töihin, mieluummin vaikka keikkailen hoitajana jolloin vastuu ei ole niin suuri työvuorossa. Jos muutoksia ei saada aikaan niin hoitoalalta häivyn todennäköisesti jollain keinolla.
Olen valmistunut muutama kuukausi sitten ja olen töissä erikoissairaanhoidossa, kaipaisin tuekseni alan konkareita sillä opittavaa on valtavasti. Sen sijaan työvuorossa työparinani on usein opiskelija, jolloin vastuun kannan potilaista yksin. Palkka ei vastaa työn vaativuutta. Mieluummin teen pienemmällä palkalla jotakin muuta, joka ei stressaa tällä tasolla.
Näin kaikki tekee. Ei kukaan tule palaamaan huonoilla ehdoilla. Se on pelkkää toiveajattelua. Luuleeko oikeasti ihmiset ettei hoitajat pysty edes muutamaa kuukautta olemaan ilman palkkaansa? Liitto turvaa toimeentulon karenssin ajalta, eikä yhteiskunta kyllä kestä edes lähellekään sitäkään aikaa ilman erikoissairaanhoitoa, joten ei kestä kauaakaan kuin palkankorotuksiin myönnytään.
Voisi edes vähän laskea että miten sillä liitolla on rahaa sellaisiin maksuihin. Ei nimittäin ole mitään nappikauppaa jos korvataan edes lähellä täysimääräisinä koko karenssin aika.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitajan homma on oikeasti helppoa ja 3000 euron palkka riittää, niin eikös hoitajahalukkaita pitäisi olla oikein jonoksi asti sairaalan ovella työtä kysymässä??? >:(
No ei meillä ole mitään valtavaa reserviä hoitajia odottelemassa että pääsisikö töihin. Jos hoitajia olisikin paljon työttömänä niin varmasti olisi kyselijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hoitajilla mahdollisuus irtisanoutua ilman karenssia. Liitto maksaa 140 per päivä karenssin ajan. Sitten voi päättää viitsiikö palata töihin ollenkaan vaan jääkö ansiosidonnaiselle
Tämä on myytti. Sanottiin ihan suoraan jäsenillassa että rahaa kyllä on, siitä ei ole huolta.
No kerropa sitten että miksi se keväinen lakko oli niin kovin lyhyt? Rahan puutteeseen se kaatui.
Keväinen lakko oli lyhyt, koska Linden kumppaneineen alkoi puuhata "pakkotyölakia" eli lakia, jolla voitaisiin hoitajat velvoittaa töihin just silloin, kun työnantaja niin haluaa. Nythän vain valmiuslaki mahdollistaa tuon, mutta valmiuslakia taas ei voida ottaa käyttöön, jos ei ole julistettu pikkeustilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitajan homma on oikeasti helppoa ja 3000 euron palkka riittää, niin eikös hoitajahalukkaita pitäisi olla oikein jonoksi asti sairaalan ovella työtä kysymässä??? >:(
No ei meillä ole mitään valtavaa reserviä hoitajia odottelemassa että pääsisikö töihin. Jos hoitajia olisikin paljon työttömänä niin varmasti olisi kyselijöitä.
Et ymmärtänyt edellisen kysymystä. Jos hoitajan homma on oikeasti helppoa ja 3000 euron palkka riittää, niin miksi me alaa vaihtaneet sairaanhoitajat emme palaisin takaisin sairaanhoitajiksi?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan olisi yksinkertaisesti ollut rahan tuhlausta jatkaa kun työnantaja olisi voinut päättää itse minkä verran hoitajia tarvitsee välttämättömän hoidon turvaamiseksi. Lakkohan olisi jatkunut silloin ikuisesti, joten järkevä päätös lopettaa välittömästi. Joukkoirtisanoutumiset tulee olemaan paljon tehokkaampi keino.
Naiset on tunnetusti ahneita kun mikään ei koskaan riitä ja aina pitää saada enemmän vaikka itse ei ole valmis tekemään yhtään lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväinen lakko oli lyhyt, koska Linden kumppaneineen alkoi puuhata "pakkotyölakia" eli lakia, jolla voitaisiin hoitajat velvoittaa töihin just silloin, kun työnantaja niin haluaa. Nythän vain valmiuslaki mahdollistaa tuon, mutta valmiuslakia taas ei voida ottaa käyttöön, jos ei ole julistettu pikkeustilaa.
Näin. Ja jopa sen poikkeustilankin voi kiertää jos on valmis irtisanomaan ammattioikeutensa. Tiedän monia jotka ovat tähänkin jo valmistautuneet. Oikeudethan on helppo palauttaa jos tilanne muuttuu ja haluaakin palata hoitotyöhön, mutta ilman oikeuksia ei voi kukaan pakottaa töihin kun ei silloin ole lain edessä enää sairaanhoitaja ollenkaan. Helppo tapa on myös jättää lääkeluvat uusimatta.
Noh, ei ihan kaikki ole aina saaneet palkkaa ylipäätään..tiedän montakin jotka on hakeneet palkkojaan oikeusteitse. Kyllä kai sitä täytyy irtisanoutua jos ei rahaa saa, tulkoon joku muu pyyhkimään pebaa vapaaehtoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mitään tästäkään uhittelusta. Yleiskorotuksilla mennään.
Mistä niin päättelet? Sopimuksettomassa tilassa ollaan edelleen ja syksyllä vuorossa on organisoitu joukkoirtisanoutuminen erikoissairaanhoidossa. Sitten katsotaan vasta kortit.
Ja kotisairaanhoidossa. Olettehan valmiita ottamaan vanhuksenne omaan kotiin hoitoonne?
Vinku, vinku. Aina voit lähteä sosiaalialalle, jossa on vielä huonommat palkat. Kokeile vaikka lastensuojelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mitään tästäkään uhittelusta. Yleiskorotuksilla mennään.
Mistä niin päättelet? Sopimuksettomassa tilassa ollaan edelleen ja syksyllä vuorossa on organisoitu joukkoirtisanoutuminen erikoissairaanhoidossa. Sitten katsotaan vasta kortit.
Ja kotisairaanhoidossa. Olettehan valmiita ottamaan vanhuksenne omaan kotiin hoitoonne?
Muutin juuri iäkkään isäni luokse ja olen omaishoitaja. Joten vastaus on: kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hoitajista suurin osa edes tee töitä. Mussutetaan kampaviinereitä kansliasssa.
Taasko tämä t am p i o? Joka hoitajaketjussa itse mussutat tätä kampaviinereitä kansliassa mantraa. Saatko o r k u t , kun pääset jälkeenkerran kirjoittamaan tämän? Vem putat ko aina, kun pääset kirjoittamaan kampaviinereitä kansliassa mussuttaa hoitajat?
P. S Ota nyt t o o p e edes fakto7sta selvää- kansliassa ei kukaan syö mitään hygieniasyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vinku, vinku. Aina voit lähteä sosiaalialalle, jossa on vielä huonommat palkat. Kokeile vaikka lastensuojelua.
Vinku vinku. Aina voi vaihtaa sosiaalialta terveydenhoitoalalle jos noin paljon hiekka siellä p i l l u s s a kirvelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot vaan kaikki niin palkataan pienemmällä summalla takaisin ja tietysti uusina työntekijöinä :)
Kuka tuollaiseen lähtee? Minä lähden mieluummin vaikka kaupan kassalle tai johonkin varastoon töihin, mieluummin vaikka keikkailen hoitajana jolloin vastuu ei ole niin suuri työvuorossa. Jos muutoksia ei saada aikaan niin hoitoalalta häivyn todennäköisesti jollain keinolla.
Olen valmistunut muutama kuukausi sitten ja olen töissä erikoissairaanhoidossa, kaipaisin tuekseni alan konkareita sillä opittavaa on valtavasti. Sen sijaan työvuorossa työparinani on usein opiskelija, jolloin vastuun kannan potilaista yksin. Palkka ei vastaa työn vaativuutta. Mieluummin teen pienemmällä palkalla jotakin muuta, joka ei stressaa tällä tasolla.
Lähtisit mieluummin kassalle töihin nollatuntisopimuksella? Anna mun nauraa! Ja miksi sinut sinne kassalle edes otettaisiin? Millaisen osaamisen hoitotyössä on pätevöittänyt sinut kaupan alalle? Tai varastohommiin, jonne vaaditaan mm. logistiikantutkinto? Luuleeko hoitsu nyt vähän liikoja itsestään
Tämä pohjaton hoitajaviha ja halveksunta on yksi syy, miksi hoitajat lähtee alalta. Mutta hei, onneksi te saatte sieltä Filippiineiltä lisää hoitajia- menkää hakemaan.
annetaan vaihdossa sinne suomalaisia sossunpummeja (esim hoitajia), jotka ovat haitaksi suomalaisille veronmaksajille
Ei, sosiaalipuolelta ei tule hoitajien palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kaikki tekee. Ei kukaan tule palaamaan huonoilla ehdoilla. Se on pelkkää toiveajattelua. Luuleeko oikeasti ihmiset ettei hoitajat pysty edes muutamaa kuukautta olemaan ilman palkkaansa? Liitto turvaa toimeentulon karenssin ajalta, eikä yhteiskunta kyllä kestä edes lähellekään sitäkään aikaa ilman erikoissairaanhoitoa, joten ei kestä kauaakaan kuin palkankorotuksiin myönnytään.
Voisi edes vähän laskea että miten sillä liitolla on rahaa sellaisiin maksuihin. Ei nimittäin ole mitään nappikauppaa jos korvataan edes lähellä täysimääräisinä koko karenssin aika.
Rahat riittää kyllä. Kassa ei nytkään ole tyhjä, ja irtisanoutumisethan on tarkoitus kohdentaa. Kaikki ei siis irtisanoudu, vaan joukko hoitajia jotka ovat sellaisessa työssä ettei heitä tuosta vaan korvata. Heitä on paljon, mutta kassaan virtaa lisää rahaa koko ajan kun perusterveydenhuolto jatkaa ja maksaa siis koko ajan jäsenmaksuja. Tosiasiassa näiden tärkeimpien hoitajien poissaoloa yhteiskunta ei varmuudella kestä kovinkaan pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan hoitajien joukkoirtisanoutumista. Saavat sitten päättäjät oikeasti uskotella itselleen, että hoitajien palkkaus on riittävän hyvä.
Mihin se kiristäminen loppuu? Jos gansteri sanoo sulle et anna mulle 1000 euroa, että saat pitää henkes, annatko? Eikö käy mielessä, et kohta saattaa vaatia taas lisää?
ENTÄ MUUT ALAT? Kenelle hoitajat ovat valmiita maksamaan (omasta lompakostaan toki) lisää? Ei ole vastauksia kuulunut.
Mikä kiristäminen? Täällähän sanotaan että kyllä hoitajia riittää irtisanoutuneiden tilalle, ja loput haetaan filippiineiltä. Ottakaa sieltä ne hoitajat.
Ei siinä olekaan, paitsi että hoitajat on alistettu kummalliseen rooliin. Ei saisi irtisanoutua, ei saisi valittaa palkasta, pitäisi jaksaa tehdä kohtuuttomia työvuoroja 0-sopimuksella tai sijaisena, pakko ottaa vain vähän testatut rokotteet ym ym. Hoitajia ei pidetä normaalina ihmisenä. Heistä on tehty kaikkien yhteinen sylkykuppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se meni niin, että paskat konkarit ja vanhat ämmät joutaa lähtee h** vettiin alalta. No nyt kun me sit mentiin, niin sekin on huono. Kuule, ei muuta kun et pärjäile miten parhaaksi katsot vänisijä! So'on moro!
Kyllä. Minä olin työssä yliopistosairaalan osastolla, jossa osastonhoitaja sanoi, että haluaa päästä kaikista vanhoista hoitajista eroon, ja haluaa sinne vain nuoria hoitajia. No hän irtisanoi/ savusti pois ison joukon vanhoja hoitajia. Nyt ko yksikössä on niin kova pula hoitajista, kun ne nuoret lähtee, kun eivät opi/ eivät pysty, että kohta ko yksikkö joudutaan varmaan sulkemaan.
Välttämättä eivät palaa rahallakaan. Tunnen kolme hoitajaa jotka ovat vaihtaneet eri alalle ja tykkäävät uudesta työstä. Ei tarvi valvoa öitä töissä ja olla vastuussa ihmisistä eikä joudu oikeuteen, jos tekee virheen.