Kertokaapa miten sitä saisi itselleen uskoteltua, että on kelvollinen seksiin, kun puolisoa ei yhtään kiinnosta?
Onko kellään kokemusta oikeasti toimivista keinoista kohottaa omaa itsetuntoa tällaisessa tilanteessa? Olen 40+ nainen.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten tapahtuu jos et kelpaa seksiin?
Mitä sitten tapahtuu, jos kelpaat?
Miksi sulle on tullut pakkomielle siitä, kelpaatko kenellekään seksiin?
Hyvä kysymys. Eikö se ole ihmisenä onnistumisen tärkein mittari? Ap
Mekin olemme puolisoni kanssa seksin suhteen eriparisia. Minä haluan enemmän, olen nainen. Lukuisista yrityksistä huolimatta, asia ei muutu mihinkään suuntaan. Itseäni tämä on muuttanut siten, että minusta on tullut stressiherkkä, iloton ja väsyneen näköinenkin. Jossain vaiheessa myös laski itsetunto, mutta sen olen saanut takaisin saatuani huomiota muilta miehiltä, esim. töissä. Pettänyt en ole, en mitään sinne päinkään. Olen myös harrastanut liikuntaa paljon enemmän, sekin on vaikuttanut positiivisesti siihen miten itseni koen. Harrastatko liikuntaa?
Tutkiskele ja työstä seksiriippuvuuttasi ja hanki terveempiä mielenkiinnon kohteita elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan vaikuttaa kenen tahansa itsetuntoon, jos ei kelpaa vastakkaiselle sukupuolelle. Etenkin, jos kyseessä on oma puoliso kenelle ei kelpaa. Typerä kysymys. Seksi on iso osa ihmisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mekin olemme puolisoni kanssa seksin suhteen eriparisia. Minä haluan enemmän, olen nainen. Lukuisista yrityksistä huolimatta, asia ei muutu mihinkään suuntaan. Itseäni tämä on muuttanut siten, että minusta on tullut stressiherkkä, iloton ja väsyneen näköinenkin. Jossain vaiheessa myös laski itsetunto, mutta sen olen saanut takaisin saatuani huomiota muilta miehiltä, esim. töissä. Pettänyt en ole, en mitään sinne päinkään. Olen myös harrastanut liikuntaa paljon enemmän, sekin on vaikuttanut positiivisesti siihen miten itseni koen. Harrastatko liikuntaa?
Harrastan liikuntaa, en ole luovuttanut ulkonäöstä huolehtimisen suhteen, päin vastoin kiristänyt ruuvia koko ajan lisää. Mutta elämästä puuttuu kaikki ilo ja olen jatkuvasti alakuloinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan liikuntaa, en ole luovuttanut ulkonäöstä huolehtimisen suhteen, päin vastoin kiristänyt ruuvia koko ajan lisää. Mutta elämästä puuttuu kaikki ilo ja olen jatkuvasti alakuloinen. Ap
Oletteko jutelleet asiasta miehen kanssa rehellisesti ja avoimesti?
Mies on varmaan stressaantunut, masentunut, uupunut? Kai jotain selitystä löytyy ja olette asiasta keskutelleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jutelleet asiasta miehen kanssa rehellisesti ja avoimesti?
Olemme, miehen mielestä negatiivisuuteni asian suhteen lienee suurin ongelma. Täydellinen noidankehä siis. Ap
Minä aloin vastaavassa tilanteessa flirttailla töissä miehelle, jota onneksi näen töiden merkeissä tosi harvoin. Ajan kanssa meni rivojen viestittelyksi, mutta ei epäilystäkään, etteikö hän pitänyt minua haluttavana. Nosti kivasti naisellista itsetuntoa. Mitään fyysistä ei ole koskaan tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras ja tehokkain keino on ihastua johonkin, ja parasta jos tulee vastakaikua. Ei tarvitse siis pettää, flirttailla vaan. Se saattaa piristää ja etäännyttää sinua puolisostasi, joka ehkä saa puolisonkin heräämään eri tavalla. Toinen vaihtoehto on ero, jos ei tilanne parane. Turhaan itseäsi näivetät.
Ei flirttailusta saa tietää, kelpaako seksiin. Eikä näin huonolla itsetunnolla ihastuta eikä flirttailla. Missä ajassa suosittelisit eroa, jos tilanne ei parane? Tilanteen paraneminen olisi tietysti se paras vaihtoehto kun lapsiakin on.
ApNo laitat sitten sen itsetuntosi kuntoon, siihen et seksiä tarvi.
Mutta kun joudun kokemaan etten kelpaa seksiin, itsetunto on nolla. Taidan olla myöskin masentunut seksittömyyden takia.
Ap
Seksikö määrittelee itsetuntosi? Hohhoijaa
Ainoat asiat joihin ehkä voisin vielä pystyä on yrittää vielä enemmän panostaa liikuntaan ja ulkonäkööni muutenkin sekä keskittyä enemmän töihini, niin mietin vähemmän kotiasioita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras ja tehokkain keino on ihastua johonkin, ja parasta jos tulee vastakaikua. Ei tarvitse siis pettää, flirttailla vaan. Se saattaa piristää ja etäännyttää sinua puolisostasi, joka ehkä saa puolisonkin heräämään eri tavalla. Toinen vaihtoehto on ero, jos ei tilanne parane. Turhaan itseäsi näivetät.
Ei flirttailusta saa tietää, kelpaako seksiin. Eikä näin huonolla itsetunnolla ihastuta eikä flirttailla. Missä ajassa suosittelisit eroa, jos tilanne ei parane? Tilanteen paraneminen olisi tietysti se paras vaihtoehto kun lapsiakin on.
Mutta kun joudun kokemaan etten kelpaa seksiin, itsetunto on nolla. Taidan olla myöskin masentunut seksittömyyden takia.
ApSeksikö määrittelee itsetuntosi? Hohhoijaa
Mihin sinun itsetuntosi perustuu? Oletko joutunut vuosia suhteessa kokemaan olevasi epähaluttava? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On onnistunut ihmisenä kun kelpaa seksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSeksikö määrittelee itsetuntosi? Hohhoijaa
Mihin sinun itsetuntosi perustuu? Oletko joutunut vuosia suhteessa kokemaan olevasi epähaluttava? Ap
Kukaan muu ei määrittele sitä mitä minä olen kuin minä itse. Yhden ihmisen ajatukset minusta eivät kerro minusta mitään.
Vinkki naisille: hyvää seksiä haluaa aina. Miksihän miehet eivät halua sitä seksiä, mitä teillä on tarjolla?
Sulla on ilmeisesti rahaa. Jospa ostaisit muutaman tunnin seksuaaliterapeutilta. Esim Tanja Moring on ihana ihminen ja toimii etävastaanotoin. Netistäkin varmaan löytää googlaamalla muistakin suosituksia.
Itselläni oli sama tilanne, seksittömyyttä kesti pari vuotta. Olen aina ollut hyvässä kunnossa, kivan näköinen ja hymyilevä nainen -- ja hiljalleen näivetyin puutteeseen. Itsetunto aivan nolla jatkuvista torjumisista, mieliala maassa, peilistä tuijotti synkkä naama. Lopulta kyllästyin. Sanoin miehelleni, että nyt on aika valita -- elvytetään parisuhde - tai muutan pois yhteisestä kodista. Usko tai älä, mies havahtui ja heräsi -- meillä eletään taas niinkuin mies ja vaimo. Tehdään yhdessä asioita, matkustellaan - ja heilutellaan peittoa.
Mies kun tulee tiettyyn ikään, ei sillä pelaa mikään...
Naiset saa itsetunnon kuntoon ukon keuhilla, siitä sitten vain vieraisiin.