Taistellaanko teilläkin töissä heinäkuun lomaviikoista? Hermo menee...
Meillä jokainen saa esittää toiveensa ja jos liian moni on toivonut samalle viikolle niin arvotaan, että ketkä saa pitää lomansa silloin.
Minä lapsettomana sinkkuna onnistuin tänä vuonna saamaan kesälomani juuri heinäkuulle ja ai kauhea mikä raivo siitä repesi. Ja jatkuvasti muutama työkaveri pommittaa viestein ja yrittää painostaa minua vaihtamaan heidän toukokuun ja kesäkuun alun lomaviikkoihin. Perusteluna toki lapset ja lasten kesäloma. Toiselle huomautin, että ovathan ne sun kouluikäiset lapsesi lomalla silloin kesäkuun alussakin jolloin lomasi on :D Olen kuulemma itsekäs, koska minulla ei ole perhettä kuten heillä ja siksi minun ei kuulemma kuuluisi ottaa parhaita lomaviikkoja. Ei hemmetti. Ja onhan minullakin perhe, omat vanhemmat ja nuorempia sisaruksia, joista nuorin on myös alakouluikäinen.
Onko teidän työpaikoilla samaa?
Kommentit (45)
Huoh, taasko tää sama provo? Tätä ei tapahdu, hajaantukaa, ap on joku hullu lapsivihatrolli, joka keksii aloituksia saadakseen omalle vela-ajatukselleen vahvistusta. Jos vela-päätös ahdistaa noin paljon, hanki apua tai tee lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Kiertävät listat ainoa ratkaisu...
Minä haluan pitää lomani touko- tai syyskuussa, ja merkittävä kriteeri työpaikan valinnassa onkin se (minulla, ei suurimmalla osalla), ettei kiertäviä listoja ole. Ellei sitten saisi sovittua, että saisin pitää lomani aina touko- tai syyskuussa ja tämä huomioitaisiin muiden kierrossa. Tuskin se ketään haittaisi, että olisi hieman suurempi todennäköisyys saada lomansa heinäkuulle.
Työntekijöiden tasapuolinen kohtelu vaaditaan jo työlainsäädännön perusteella. Toki toiveita saa esittää, mutta oikeus ja kohtuus on merkitä kiertävät listat. Jotkut voivat sitten halutessaan luopua heinäkuun viikoistaan ja antaa ne perheelliselle tms. jos vaikka haluavat matkustaa heti toukokuun lopussa edullisemmalla hinnalla. Eihän noista nyt oikeasti kannata tapella.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöiden tasapuolinen kohtelu vaaditaan jo työlainsäädännön perusteella. Toki toiveita saa esittää, mutta oikeus ja kohtuus on merkitä kiertävät listat. Jotkut voivat sitten halutessaan luopua heinäkuun viikoistaan ja antaa ne perheelliselle tms. jos vaikka haluavat matkustaa heti toukokuun lopussa edullisemmalla hinnalla. Eihän noista nyt oikeasti kannata tapella.
Eikä niistä tapellakaan. Täällä on pari trollia, jotka väittävät tätä ongelmaksi saadakseen lisäaihetta jauhaa omaa pahaa oloaan.
Meillä muut harrastaa metsästystä ja ovat mielellään kesälomilla syksymmällä.
Minä saan pitää omani kesällä miten tykkään.