Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taistellaanko teilläkin töissä heinäkuun lomaviikoista? Hermo menee...

Vierailija
22.04.2022 |

Meillä jokainen saa esittää toiveensa ja jos liian moni on toivonut samalle viikolle niin arvotaan, että ketkä saa pitää lomansa silloin.

Minä lapsettomana sinkkuna onnistuin tänä vuonna saamaan kesälomani juuri heinäkuulle ja ai kauhea mikä raivo siitä repesi. Ja jatkuvasti muutama työkaveri pommittaa viestein ja yrittää painostaa minua vaihtamaan heidän toukokuun ja kesäkuun alun lomaviikkoihin. Perusteluna toki lapset ja lasten kesäloma. Toiselle huomautin, että ovathan ne sun kouluikäiset lapsesi lomalla silloin kesäkuun alussakin jolloin lomasi on :D Olen kuulemma itsekäs, koska minulla ei ole perhettä kuten heillä ja siksi minun ei kuulemma kuuluisi ottaa parhaita lomaviikkoja. Ei hemmetti. Ja onhan minullakin perhe, omat vanhemmat ja nuorempia sisaruksia, joista nuorin on myös alakouluikäinen.

Onko teidän työpaikoilla samaa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni hyvin. Vapaaehtoinen löytyi heinäkuulle ja koska omalle työlle vähiten haittaa tuo se, että olen heinäkuun poissa niin valinta oman loman ajankohdalle oli helppo.

Vierailija
22/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin oman kesälomani aina syksyllä elo/ syyskuussa edellisessä työpaikassa jossa olin 5 v. Mulla on vain 1 poika ja hänkin jo melkein aikuinen.

Juuri siksi, ettää nämä monen lapsen iäidit saavat ne heinäkuun huvipuistolomat. No auta armias, kun minun kesälomani tulee syksyllä. " Etkö voisi pätkiä lomaa"," miten me nyt pärjätään" " juuri kiireimpään aikaa" jne. Ihan niinkuin en olisi ollut oikeutettu kesälomaani.

Naisvaltainen ala oli ja hoitoala. Nykyisin eri hommat ja kiertävät listat. Luojan kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli huono provo, kun lasten loma on kesäkuusta -elokuun puoleen väliin.

Vierailija
24/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa todeksi. Kyllä on ihan jokaisessa työpaikassa missä olen ollut, niin nuo kiertävät listat yms tarkat ja tasapuoliset tavat millä ne lomat on aina jaettu. Olen ollut äiti 10 vuotta.

Itse teen sijaisuuksia elokuun alusta juhannukseen, muun ajan lomailen. En edes ottaisi nyt vakipaikkaa vastaan tuon takia.

Vierailija
25/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö jonka kanssa tuuraamme toisiamme sanoi että jutellaanko kuinka pidetään lomat. Sitten ilmoitti että hänellä on menoa juhannuksen jälkeen ja siitä pitäisi mielellään 4vk putkeen. Eli se siitä neuvottelusta. En viitsinyt kinata, olen tuoreempi tulija. Jaan lomani kahteen viikkoon alku ja loppukesään. Käy onneksi mulle.

Olisihan tuon nyt voinut muutenkin jakaa, vaikka kesäkuun puolivälistä heinäkuun puoliväliin ja toinen jatkaa siitä elokuun puoliväliin asti.

Vierailija
26/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaveri ilmoitti, ettei hän ota tänä vuonna heinäkuussa lomaa. No sitten laittoikin viimeisenä myös heinäkuulle ja varattuhan se jo oli. Hirveä haloo häneltä, kun ei nyt sitten saanutkaan heinäkuussa lomaa. En edes viitsinyt hieroa pitkin hänen naamaa, ettet sä edes halunnu heinäkuussa!! Vanha kakara!!

Vierailija
27/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on. Ei koske mua enää, irtisanoin itseni ja teen nykyään syys- ja kevätlomia eli syyskuun puolestavälistä vappuun. Loppu on mun lomaani.

Vierailija
28/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kiertävät lomat, sen verran kuitenkin joustetaan, että jokainen saisi olla edes viikon lomalla puolisonsa kanssa.

Vierailija
29/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli huono provo, kun lasten loma on kesäkuusta -elokuun puoleen väliin.

Jos on päiväkoti-ikäisiä lapsia, heinäkuu on paras, kun päiväkodit on silloin kiinni ja varahoito saattaa olla ties missä.

Itse olin viime vuonna kesäkuussa ja elokuussa, kun mies oli koko kesän vanhempainvapalla. Tänä vuonna sitten pääosin heinäkuussa.

Vierailija
30/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vituraa te siitä heinäkuusta tappelette, lomakausi on ajanjaksolla touko-syyskuu!!

Esim.elokuu mainio kuukausi olla lomalla, ei tunnu syksykään niin pitkältä sen jälkeen ja on hyvin todennäköistä, että lämpöäkin vasta silloin.

Vierailija
31/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö jonka kanssa tuuraamme toisiamme sanoi että jutellaanko kuinka pidetään lomat. Sitten ilmoitti että hänellä on menoa juhannuksen jälkeen ja siitä pitäisi mielellään 4vk putkeen. Eli se siitä neuvottelusta. En viitsinyt kinata, olen tuoreempi tulija. Jaan lomani kahteen viikkoon alku ja loppukesään. Käy onneksi mulle.

Mistäs tiedät että se olisi kinaamiseksi mennyt? Meillä oli sama systeemi joskus, eli pareittain sovittiin lomat niin, että ei olla samaan aikaan. Toinen ehdotti että hän olisi mieluiten juhannuksesta neljä viikkoa. Minä vastasin, että sopisiko hänen aloittaa jo viikkoa aiemmin kun mulla oli heinäkuussa joku meno. Se sopi hänelle hyvin ja ihan ilman kinaa päästiin, vaikka hänen toiveensa tuo klassinen olikin ja monena vuonna sen hänelle soin.

Vierailija
32/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä alkaisi tappelemaan, huh.

Tulevana kesänä olen äitiyslomalla, edellisenä kesänä lomailin 3 viikkoa heinäkuussa ja tein kesäkuun töitä vain kolmena päivänä viikossa. Sitä edellisenä olinkin vielä hoitovapaalla. Sitä edellisen olin töissä kokonaan, en pitänyt lomaa ollenkaan kesällä. Sitä edellisen tein koko kesän töitä 3 päivää viikossa. Sitä edellisenä olin 2 viikkoa lomalla. Sitä edellisen kokonaan töissä, samoin sitä edellisen, ja sitä edellisen, ja sitä edellisen olin hoitovapaalla, samoin sitä edellisen ja sitä edellisen. Sitä edellisen olin vapaalla muuten vaan kokonaan, sitä edellisenä 5 viikkoa lomalla, ja sitä edellisen töissä kokonaan.

Sitä edelliset olinkin vielä peruskoululainen joten lomailin.

Jännä miten sitä muistaakaan nuo kesät taaksepäin näin kun rupeaa miettimään. Mutta jokaisena kesänä olen ihan itse päättänyt paljonko teen töitä tai lomailen ja koska lomailen ja niin aion tehdä kyllä jatkossakin.

Vierailija
33/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut tapella, vaikka listaan lomatoiveen laittajia liki 20kpl ja on isoja ja pienempiä lapsia. Ehkäpä se johtuu siitä, että meillä arvostetaan toinen toistamme ja ollaan huomioiva+joustavia.

Vierailija
34/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ole mitään taistelemista, hommaa saikun haluamalleen ajalle, ja jää lomat varastoon. Kas kun sattui kipeästi ero ja kummitädin kuolema juuri päällekkäin ja nyt on hirveä masennus ja stressi päällä.

Vierailija
35/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomat riippuu ihan siitä miten asiakkaat pidetään lomilla. Jos heidät tungetaan esim.päivystykseen niin sitten ollaan mekin suurin osa siellä ja lomaillaan elo-ja syyskuussa (kesäkuussa ei paljoa vielä lomailla, koska silloin riittää yleensä aika paljon vielä asiakkaitakin) jolloin pitäisi jo töiden pyöriä ihan kunnolla ja ns sisäänajaa kaikkia heitä. Mutta sen hoitaa sitten vieraat sijaiset, jos heitä siis saa, koska meidänkin on jossain vaiheessa kesäkautta lomamme pidettävä.

T. Vakamaailmasta

Vierailija
36/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuus just hyvä olla duunis kun kaikki on lomilla. Mukavan rauhallista ja toimistossa ei tartte helteistä kärsiä.

Vierailija
37/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan muiden lomailla heinäkuussa. Olen silloin lähes yksin töissä, ja töitä on minimaalisesti, kun kaikki suomalaiset ovat silloin lomalla eikä asioita tule meilläkään pahemmin vireille. Heinäkuu töissä on rentouttava. Esim. lomamatkat kannattaa varata kesäkuulle, kun etelämpänä Euroopassa ei ole vielä pahimmat helteet, ei ole liikaa muita turisteja ja majoitushinnat ovat halvempia.

Vierailija
38/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikki haluavat heinäkuun. Meillä lasten päiväkoti lopettaa kesäkuun lopussa kokonaan eli ovat koko heinäkuun kotona, kävi minun lomani miten kävi. Noh, olen sitten aika paljon saikulla jos en saa siihen lomaa.

Vierailija
39/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä oli rankasti ylibuukattu ja jeesmiespomon oli pakko ahdistuneena ja ääni täristen ilmoittaa, että neljän ihmisen pitää siirtää tai hänen on pakko määrätä.

Hyvin herkästi olen sen jälkeen saanut aloitteellisuusbonuksia vähän joka asiasta, kun heti palaverin jälkeen pyyhkäisin nimeni listasta.

(Vaikka syy on se, että haluankin oikeasti pitää lomani nyt rauhan aikana ja nostaa kohta kytkintä)

Vierailija
40/45 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole samaa. Olen opettaja :D

Niinpä niin. Minullakin kesäloma oli yksi painavimmista syistä ammatinvalintaan. Toki sitten töihin ruvetessani aloin tykätä ihan siitä työstäkin.