++++++ Maalismasut viikonloppuna +++++
Huomenta kaikille...
Olin viime yönä klo 23 asti töissä, mutta ei sitä saa nukkua rauhassa lauantai aamunakaan, poikani pitää siitä huolen; äitiiiiiii alkaako pokemon joooo????
Luin pikaisesti eilisen keskusteluja ja kiitän teitä kun autoitte minua tuossa erityisäitiys-vapaa asiassa. Siis jos ymmärsin oikein voisin siis päästä jo nyt lomalle, mahtavaa!!!!!!
Altistun siis joka päivä enemmän tai vähemmän tupakan savulle, ja mun työni on seisoma työtä, niin jalatkin rupee olemaan jo ihan kasassa. Olisin kyl jo siis 100% jäämään kotia.
Maanantaina menen neuvolaan hoitamaan noita paperi asioita kuntoon. Ja sitten tapaamaan pomoa.
Mutta, kohta täytyy lähteä pojan kanssa jumppaan, joten palailen taas asiaan.
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!!!
HANAN RV 16
Kommentit (21)
Täällä kans tuli jo käytyä ultrassa ja kaikki hyvin! Kovin heilutteli jo käsiä ja näky tosi hyvin suuta mussutti. =) Oliskohan tyttö? En ainaskaan nähny mitään poikaan viittaavaa mutta sen näkee sitte maaliskuussa. Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin varsinki iltaisin. Neuvolan akka vaan ottaa taas päästa ku kuukausi sitte oli tullu painoa 2 kiloa lisää ni vähän mutuutti ja nyt ku kävin tiistaina ni paino oli laskenu 100 grammaa ja sekään ei ollu hyvä! Oon tietysti syöny liika vähän tai jotain sen mielestä. Ihan samalla lailla on kaikki menny alas niinku ennenki. Ens viikolla tosin sitte on lääkäriin aika niitten supistelun takia, tsekataan onko paikat kiinni ja muuten kaikki ok. Ai niin paino oli vaavilla 296 grammaa ja kuulemma tosi pitkä reisiluu. ( tulisko sukuun ku ite 173 ja isäntä 185 )
KIITOS kaikille ' tsemppauksesta' ja kauniista sanoistanne. Liittyen siis tähän istukkabiopsiatuloksiin. Eilen piti käydä kirjoittamassa, mutta olin kyllä ' henkisesti' niin väsynnyt, että miehen kainalossa olin koko illan ' sellaisessa' puolinarkoottisessa tilassa :-) Nyt kuitenkin voi alkaa innostumaan tästä vauvasta ja odotuksesta ja nauttia yleensäkin elämästä. Ihanaa. Kirjekin löytyi kotoolta, kun sinne pääsin ja siinä vain todetaan, että lapsella terveen kromosomit ja paljon onnea jatkoon !!
Mulla on hieman samoja ongelmia kuin Tappertillakin, eli tuntuu välillä, että masu on kadonnut kokonaan, ihan ihmettelee miten siellä voisi olla melkein sellainen 20cm epeli (?) Ja mulle tapahtuikin jotakin ihan outua muutama päivä sitten, kattelin itseäni peilistä ja olin jotenkin niin kaposen näköinen, ja päätin punnita, ja paino oli pudonnut tismalleen siihen samaan kuin ennen odotusta (?) Kyllä pelästyin, mutta viikko enään neuvolaan. Mullahan paino on ollut välillä yli viisikin kiloa noussut, ja nyt kaikki on poissa (?) Ihan normaalipainoinen olen ollut ennen raskautta. Mutta onhan joukossa teitäkin kellä paino ei ole noussut ..
Tänään täytyisi käydä vanhempia moikkaamassa, toivottavasti siellä olisi äiti laittanut jotakin hyvää ruokaa :-) Itse pyörittelin illalla vielä lihapullia, ja erehdyin syömäänkin muutaman ja alkoi närästämään niin pirusti, mua närästää lihapullat ihan ilman raskauttakin. Eräs tuttuni neuvoi ottamaan närsätykseen siliceaa saa ostaa apteekeista ja luontaistuotekaupoista. Ja on kuulemma hyvää.
Ensi viikolla olen iltavuorossa ja hieman ahdistaa jo koko viikko. Iltaisin on ollut sellaista lievää huonoaoloa aina välillä ja muutenkin vatsan seutu aristaa. Voi kun menisi hyvin. Mutta päätin jo etten iltavuoroja enää ota vaikka saisikin iltalisät, ei kannata ruveta ahneeksi oman terveyden uholla ja tietenkin vauvankin hyvinvointia ajatellen.
Hyvää ja haukaa lauantaita kaikille teille t. emmi rv-15+6
Sitä helpotuksen tunnetta ei osaa sanoilla kuvata, mikä niistä hyvistä
tuloksista tulee.
Meillä rakenneultra oli viimeviikolla ja laskettuaika aikaistui eli näillä näkymin meistä olis tulossa helmimasuja. Mutta enköhän pysyttele täällä pinossa, kun jo puoliraskautta on täällä mennyt mukavasti : )
Uusi laskettu aika on 26.2.06.
Kaikki oli onneksi rakenneultrassakin hyvin. Jännitti ihan hirveästi kun nyt " osasi" pelätä että kaikki ei aina olekaan hyvin.
Liikkeet ei oikein vieläkään tunnu. Hentoja töytäisyjä silloin tällöin, mutta ei läheskään päivittäin. Ultraaja sanoi, että johtuu etuistukasta.
Harmaata viikonloppua,
Pirriäinen ja uudet raskausviikot 19+5
Kävin töiden jälkeen kiertelemässä kauppoja ja löysin kuin löysinkin kivan talvitakin.
Järkyttävät kivut vaan kokoajan. Eilisestä ainakin ollut. Kokoajan sattuu johonkin. Lähinnä siis tuonne vatsan seudulle. Nyt on samanlaiset kivut kun menkkojen aikaan, mutta ainakin tuplasti pahemmat. Parin viikon päästä vasta on neuvola. Ens viikolla kylläkin ultra.
Nyt meen tekemään ruuan valmiiks, ihan kauhee nälkä!
Heidi 19+1
hei missä te kaikki ootte?? ei kai teillä nyt mitään muuta elämää ole kun netissä roikkuminen?? Eihän??
No, ei vaan..kiva jos muilla on jotain fiksumpaakin tekemistä :) mullakin oikeesti olis, mut en kehtaa..
(.) mulla on sellanen on/off-masu nykyään..aamullakaan ei masusta näkyny häivähdystäkään kun peilailin ennen töihin lähtöä (fiksut huvit)..nyt kun tulin töistä ja vetäsin mamma-housut jalkaan niin vatsa miltei hyökkää kohti peiliä!
Testailenkin tänään..meen kaverin kanssa kahville joka ei ole mua nähnyt moneen kuukauteen, eikä tiedä raskaudesta vielä mitään..saa nähdä tuleeko uteluja vai onko saanut tietoonsa jo jostain muualta.
Me ollaan vissiin jotenkin vähän outoja - siis minä ja mies..ette te :) kun kaveri raskautu, se toitotti siitä kaikille het kun 12vkoa oli täynnä, samoin moni muu tuttavani..me ei olla kerrottu kun vanhuksille ja minä lisäks töissä..ja tietty siskoille ja näille läheisille sukulaisille. Niitä ystäviäkään en ole infonnu joita en ole nähnyt - oikeestaan ei olla kerrottu kenellekään " ylimääräselle" . Lienee jotain alitajuista pelkoa siitä ettei kaikki menekään hyvin.
Ensin hihkuin että kun 12 on täys niin kerron koko maailmalle, sitten se siirty nt-ultraan, sitten siihen kun alkaa vähän näkyä, nyt sitten ootellaan rakenneultraa enkä vieläkään ole saanu sanottua oikein kenellekään..taidetaan tosiaan olla vähän outoja.
Sama juttu on vauva-kamojen ostamisessa..moni on ostanut ainakin jo jotain pientä jos on jotain kivaa nähnyt - me ei olla uskallettu ostaa mitään. Ajattelin että sitten puolenvälin jälkeen..ehkä..mitään ei ole varsinaisesti suunniteltu - kaikki on yh sellasessa -> sitten kun- vaiheessa..millonhan se loppuu, vai juokseeko mies ostelemassa vaunuja ja turvakaukaloa siinä vaiheessa kun mä olen jo synnärillä!! HUI!
Mutta nyt tää outo-otus lähtee lämmittämään leivinuunia, on jotenkin tosi kalsea ilma ja tahtoo lämpöä tupaan..
Tappert ja Puksu 18+0 *POKS
Olipas pino tippunut alas, jospa saatais hinattua se taas vähän ylemmäksi.
Täällä olen nauttinut tällä viikolla jo ihan normaalista olosta! Alkuviikosta hieman vielä öklötti, mutta mitä pidemmälle viikko on edennyt, sitä paremmin olen voinut. Voi miten ihana tunne!!!! =D
Minulla on vähän samanlainen ilmiö tän vatsan kanssa, että tuntuu välillä että se on kutistunut jne. Onneksi eilen illalla viimeksi tunsin hentoisia liikkeitä, ettei ihan epäuskoiseksi tule.
Selän kanssa on ollut ongelmia, aivan kuin edellisessä odotuksessakin ja pitkiä maratoneja ei tällä alaselkäkivulla voi vetää. No, kaiken muun kolotuksen ja vaivan kyllä kestän, kunhan ei ole huono olo! Hih!
Sateiselta näyttää tämä aamu, joten kotitöitä voisi tehdä... Mukavaa päivää kaikille!
~ elo-maa 16+4
Täällä ainakin yksi maalismasu !!! On ollut todella hiljainen viikonloppu. Eilen me käytiin vanhempieni luona, ja siellä oli äiti tehnyt ihanaa lohilaatikkoa ja porkkanalaatikkoa, ai että oli hyvää, oli pakko kaksi kertaa santsata !!! Äiti ihmetteli kanssa, kun vatsaa ei vielä ole, kovin mittaili ja katseli, ja sanoi, ettei hän ainakaan huomaa vielä mitään .. Ja on muutama työkaverikin, ketkä ei tiedä ja ei edes aavistele mitään, ihmettelivät kyllä, miksi olin poissa monia viikkoja silloin elo-syyskuun aikana-siis silloin kun voin pahoin.
Mulla on myös ollut tuota menkkamaista jomotusta, ja eräällä toisella palstalla sitä kanssa kysyttiin, että onko ihan normaalia. Ja siihen tuli sellainen vastaus, että nuo menkkakivutkin olisi ' supistelua' tuli ihan paniikki, kun mähän en edes tiedä mitä ne supistelut on, ELI voiko menkkakivut merkitä SUPISTELUA ??? Onneksi viikonkuluttua on neuvola.
Ja tuohon raskaudesta kertomiseen: Mekään ei olla kerrottu, kuin omille ihmisille eli ei olla hihkuttu ympäriinsä. kahdelle kaverilleni kerroin jo elokuussa, mutta nyt istukkabiopsian aikoihin kerroin myös kahdelle muulle ystävälleni, ja muille ei ole tarkoitus edes kertoa, saavat sitten nähdä ajallaan. Ollaan muutenkin otettu hissukseen, kun koko ajan on sellainen epävarma olo, jos kaikki ei menekkään niin miten toivoo. Ja vauvan tarvikkeista/vaatteista: Me ei olla ostettu myöskään mitään, mutta marras-joulukuun aikana olisi tarkoitus alkaa valmistautumaan, että kaikki olisi sitten kunnossa maaliskuuta ajatellen.
Nyt keittiötä siivoamaan t. emmi rv-16
Täällä ollaan.
Eilen olin töissä (heräsin jo ennen viittä, plääh) ja sitten oli ne sukulaisen 60-kymppiset. Kyllä oli mukava päivä ja juhlakalu oli oikein tyytyväinen juhliin (oli toiveiden mukaiset). Illalla ei paljon tarvinnut unta houkutella.
Tappert: esikoisesta kyllä heti kerroin (en osannut pelätä mitään), mutta mitään hankintoja en tehnyt, kun vasta ihan lopulla (lähinnä vaunut ja muutama vaateparsi). Enkä tehnyt mitään hankintoja kun kuopusta odoteltiin. Ihan hyvin ehtii hankkia vauvan syntymän jälkeenkin. Ja mulle sukulaiset toi heti sairaankin vaatteita, joilla pärjäs (+ tietty ä-pakkaus).
Luontaistuotteista: kannattaa olla varovainen ja tarkistaa nla:sta mitä voi käyttää. Mun ymmärtääkseni niitä ei suositella raskauden aikana (ne on lääkkenomaisia tuotteita, mutta niillä ei ole välttämättä tehty yhtä tarkkoja tutkimuksia).
Pirriäinen:älä lähe mihinkään. Täällä on hyvä kirjotella.
(.) Ei uutta. Eilen olin taas kuvittelevani liikkeitä, mutta en todellakaan ole varma. Epäilen että istukka on mullakin edessä. Masua kyllä riittää, kumartelu on jo vaikeaa. Oikea pakara kiristää ja nyt jo pelottaa, että näinkö joudun taas sairikselle etukäteen (olin kuopuksesta 4kk ja ei se aina ollut niin herkkua). Keskiviikkona mullakun on rakenneultra, jess.
Syksyistä sunnuntaita maaleille.
-m- ja Hippu rv 18+6
Taasen on ollut mukava viikonloppu. Eilen vuokrattiin dvd ja syötiin namia. Poikakin valvoi myöhään, ei olis malttanu ruveta nukkumaan ollenkaan. Sit olikin vähän kiukkuinen. Tänään ollaan vaihdettu vesiä akvaarioista ja pesin koiran.
EMMILLE SUPISTELUISTA: mä täällä kirjoittelin niistä menkkamaisista supistuksista (tai siis ainakin mä, voi olla joku muukin kirjoittanut). Väitin tosin kysyneeni terveydenhoitajalta, mutta myöhemmin muistin, että se olikin nauvolalääkäri, jolle soitin. Mulla jomotteli mahaan varsinkin iltaisin ja se vähän huoletti. Tää lääkäri sit sanoi, että voi olla kohdun kasvusta johtuvia kipuja tai supistuksia, vaikea sanoa ja ettei niille oikein mahda mitään. Olla vaan rauhassa ja levätä. Nepä sitten otti ja loppui, ne menkkakivut.
Oli tässä viikonlopussa yksi sairaalareissukin. Oltiin perjantaina saunomassa ja mies lähti jo suihkun puolelle pojan kanssa ja mä jäin löylyihin. Kohta kuului meteliä, että tulee verta, paljon verta ja kiroilua. Suihkussa on kolmesta alhaalla olevasta kaakelin alareunasta lähtenyt palasia. Siihen oli poika tökännyt varpaansa. Paljon sitä verta tulikin. No, koipi pakettiin, vaatteet niskaan ja kysiin näyttämään ihan varmuuden vuoksi. Päästiinkin sit heti kaikkien ohi. Ensin hoitsu katsoi, että joo, pintanaarmu. Sitten haavaa vähän tökättyä huomasikin, että täähän on tosi syvä. Eipä pysyny hoitsun teippaukset paikoillaan kun verta alkoi valumaan. Kutsui lääkärin katsomaan. Lääkäri olis laittanu tikit, mutta noin pienelle on vaikeaa laittaa puudutuspiikkiä. Niinpä varpaaseen laitettiin haavaliimaa. Tekis mieli laittaa lasku firmalle, joka tätä kämppää vuokraa. Me muutettiin tähän toukokuussa ja huoltomiehelle näytettiin ja kirjattiin ylös asunnon viat. Kaakeleista sanoi, ettei niitä ruveta korjaamaan. Ja kuinkas kävi? Saavat ainakin maanantaina palautetta asiasta. Hitsi kun ei aina osaa kaikkee varoa ja ennakoida. Näitähän sattuu aina toisinaan, näitä pikku onnettomuuksia.
Menenkin jatkamaan sunnuntain viettoani.
rimma 17+4
Täällä on harmaata ja sateista jälleen... sisätouhupäivä tänään.
Mulla on ollut myös noita menkkamaisia kipuja alamahalla ja ne tulevat levossakin, onneksi kuitenkin aika harvakseltaan. Sitten yleensä rasituksen (lenkin tms) jälkeen maha menee ihan kovaksi palloksi, mutta se ei tee yhtään kipeää. Juttelin terkkarin kanssa näistä ja hän oli sitä mieltä että ne ovat ihan normaaleja ilmiöitä; viattomia supistuksia ja kohdun kasvukipuja. Kun on jo synnyttänyt useamman lapsen, noita supisteluja kuulemma tulee herkemmin. Nyt kun olen saanut olla levossa (parin viikon saikulla rasitusvamman vuoksi) noita supistuksiakaan ei ole juurikaan ollut.
Rimma; anna ihmeessä palautetta vuokranantajalle noista rikkinäisistä kaakeileista ja tapahtuneesta! He ovat vastuussa tilanteesta, koska olette heitä jo aiemminkin asiasta informeenanneet eikä korjausta asiaan ole tullut.
Taidetaan muuten asua samoilla seuduilla, kun mainitsit tuon kysin ;)
Jaahas, nälkä alkaa kurnimaan masussa. Vasta nyt sain tehtyä ruuan tällepäivälle, kun aamusta innostuin siivoamaan lasten vaatekaappeja. Pitkästäaikaa tein meksikonpataa, nam. Alkoi niin tekemään mieli välillä jotain riisiruokaa, kun viimeaikoina on tullut syötyä enimmäkseen perunoita.
Eipä tässä tälläkertaa muuta kuin leppoisaa sunnuntaita kaikille!
Minnis rv 17+4
huomasinkin vasta, että Rimmalla on täysin samat viikot!
=)
Täällä sataa ruhtinaallisesti vettä,oikein maahan asti siis....
Uusi viikko alkaa kohta ja viimeiset ns. painajaispäivät vielä jäljellä.Tieto lapsivesipunktion tuloksista pitäisi tulla alkuviikosta.Johan niitä on odotettu.Toisaalta kauhea olo..jospa kaikki ei olekkaan hyvin....kun riski kohdallani oli 1:30. Vatsassa tuntuu kaveri melskaavan ja antaa elonmerkkejä tämän tästä,mutta silti pieni pelko jäytää mielessä vähän väliä. Tämän raskauden kanssa kun kaikki on jotenkin mennyt vähän joka lajia " pieleen" . Tai sanotaan että verrattuna edellisiin raskauksiin,silloin kun kaikki on mennyt normaalisti....nyt on sitten tapahtunutkin kaikenlaista. Onneksi mies on jaksanut olla tukenani vaikka murehtii hänkin miten tässä vielä käy. Mutta toivotaan parasta..... =)
Eve rv 17+6
sekä ulkona että mielessä. mies on ollut vl töis, tulee illlalla ysin maissa. kahdestaan 4v kanssa yritetty puuhata kaikenlaista (muovailtu, maalattu, pikkuautoilla, elias-laiva-leikkiä jne). ulkona tulee vettä niin, ettei sinne " voi" mennä, vaikka mieli tekisi.
lisäksi pää ja niskat on turkasen kipeät!!väsyttäääääää. äskön nukuttiin 2tunninpäikkärit ja nyt on entistä tokkurampi olo.
lisäksi mieltä masentaa, kun en tunne varmoja liikkeitä. viikkoja on 18+3. esikoisen aikana (luin muistiinpanoja) tähän aikaan tunsin jo varmat ja säännölliset liikkeet. nyt joskus kuvittelen tuntevani pukkaisun, mutta sitten en ehkä kuitenkaan. nukkumaanmennessä oikein yritän kuunnella, vaihdan asentoa jne. ahdistaaaaaaaa.
joko te kaikki muut tunnette liikkeet?
neuvolaan aikaa vielä melkein 2vkoa ja rakenne ultraan melkein 3vkoa. jos ens viikolla ei ala liikkeet tuntua, soitan neuvolaan ja käyn kuunteleen sydänäänet.
kuitenkin joitain raskausoireita on jäljellä, nimittäin mun nivuset on ollut kipeät ja arat jo pari viikkoa... nopeissa liikkeissä tuntuu masun sivulla vihlaisuja. täytyy yrittää noista repiä iloa :)
en olekaan aikoihin kirjoittanut tänne ja nyt kun kirjoitan tuli tämmönen masentava vali-vali-juttu...
esikoinen onneksi on reipas ja nytkin leikkii olkkarin lattialla veneleikkejä keskittyneesti.
jospa ens kerralla olisi positiivisempi fiilis.
anniliinu
Hei taas!
En ole käynyt nyt kirjoittelemassa ollenkaan,syy siihen ystäväni menehtyminen pari viikkoa sitten moottoripyörä onnettomuudessa.
Olen surrut kun kaksi pientä lasta jäi nyt ilma äitiä.
No hautajaiset on olleet ja elämä jatkuu jotenkin heidänkin perheessä.
Tiistaina sitten minullakin rakenne ultra ja jänskättää ihan kauheasti jos vaikka jotain vialla...
Mutta toivotaan että kaikki ok. Tulen kyllä kertomaan.
Kauhea närästys päällä koko ajan syö sitten mitä tahansa...
Ensimmäinen työviikko takana ja rankkaa on ollut, kyllä työtahti vaan muuttuu koko ajan,saas nähdä miten kauan jaksetaan ilman saikkulomaa.
No täytynee taas mennä laittamaan murkinat valmiiksi huomis päivälle!!! Onnea kaikille ultraan!!!!! Meitä menossakin monta =)
kata-72&18+5
Käyn aina välillä kyttäämässä, josko esittelylistalla ois muitakin kysiläisiä ja mietin, miksi en ollut huomannut sua. Kävin siellä äsken uudelleen ja hokasin, ettei siellä oo sun kohdalla mainintaa synnäristä. Jospa oltais sit vaikka samaan aikaan synnyttämässä! Vai synnytätkö jossakin muualla? Samalla listaa silmäillessäni huomasin, et sun laskettuaika on 15.3 ja mulla 14.3. Mulla viikot vaihtuu keskiviikkoisin. Kummalla on viikot väärin? Ei sillä, et sillä mitään merkitystä olisi. Mulla nyt on aina muutenkin tapana sekoilla ;)
Nukuinpa tuossa pienet päiväunet. Tarkoitus oli vaan maata selälleen, kun alaselkä tuntui kipeältä. Mutta niinpä vaan nukahdin. Ai että tekikin hyvää!
Seulonnasta: Kuinka moni teistä on käynyt/aikoo käydä siinä veriseulassa? Mikä sen virallinen nimitys olikaan...? Millaisia tuloksia sieltä on tullut?
Kahvia tekis mieli. Ei kai sitten auta kuin mennä keittämään sitä.
rimma 17+4 (kai)
Pääsin just pois töistä ja jalat on ihan kasassa. Ei jaksais millään enää seisoa koko päivää.
huomenna aamulla olisi sitten toinen neuvola käynti.
Tehdään siinä sit samalla ne erityisäitiysvapaa-paperit. Meil duunis mennään aina kolme viikoa kerrallaan noiden työvuoro listojen kanssa, ja huomenna alkaa uus kolme viikois jakso.En osaa yhtään arvuutella milloin sit olisin jäämässä pois töistä. Mä en ole kertonut muille vielä tästä salamatkustajasta, ja ne kaikki tulee yllättymään aika hyvin, kun olenkin jäämässä pois...
Neuvola tädiltä täytyy taas muistaa kysellä kaikenlaista.Pitää varmaan laittaa lapulle ne ylös et muistais sit kaiken.
Masukki ei paljoakaan mua vielä vaivaa, rauhallisesti aina välillä ilmoittelee olostaan.
Mutta huomenna olenkin taas paljon viisaampi tän vauvelini kanssa.
Hyvää loppu iltaa kaikille.
Hanan rv 16+1
ANNILIINU;
Ei mulla tunnu sen paremmin liikkeet kun sullakaan (18+0), välillä jotain, mut ei mitään varmaa :( ärsyttävää kun ei tiedä, mutta minkäs teet. Kai ne sieltä ilmaantuu kun niiden aika on.
RIMMA;
Mikä mun kaloja vaivaa? Platyt on vaa piilossa ja arkoja, ennen päin vastoin. Albiinomonniselta syöpy rasvaevä, mut muita eväruton merkkejä ei näy..eikä muissa kaloissa ole vikaa..ymmälläni olen.
Ja toi pikkupiski piti muhun katsekontaktia eilen kokonaiset kolme metriä!! Käveli samalla lyhtytolppaa päin vaikka yritin varottaa..enää ei vilkasekaan mua kohti :( Tais tehä sen tahallaan et pääs tostakin piinasta.
(.) ai..onks ne menkkamaiset kivut siis supistuksia? Ou jee..niitä löytyy välillä täältäkin, tosin löytyy myös niitä kovetus-suppareita, harvakseltaan kyllä - ja kivuttomia.
Kaveri ei tänään kahvilla huomannut mitään vaikka laitoin päälle vaatteet jotka mun mielestä oikein korostaa vatsaa...oli raasu ihan järkyttyny kun kerroin että muutaman vkon päässä puol väli häämöttää. Ei kuulema uskois ollenkaan, kun ei vatsaakaan ole...pah, mun masu on vaan enempi sisäänpäin kasvanu malli :)
Joo, mut nyt tää alkaa vapaan vieton miettimällä mitä ihmettä loihtia iltaruoaks kun mitään ei oikein ole...huomenna sitten heti aamusta koiruuksien kanssa kohti metsää ja pupu-ajoja..
Huu, kauheen monella on ens vkolla rakenneultra :) kivaa!! Mullakin, keskiviikkona..hrrrr, pelottaa kyllä ihan kauheesti. Mies muistutti et pitää muistaa sanoa heti ettei sit saa kertoa sukupuolta :( höh, kyllä se tieto mulle olis ehkä kelvannu..vaan eipä sillä väliä..kun vaan kaikki menis nappiin!
Onnea siis kaikille ultrautujille!! Ja tiedot sitten HETI tänne eikä viikon päästä - täällä ollaan uteliaita..nih.
Tappert ja Puksutti..
RIMMA: Juu, Kysillä olisi minunkin tarkoitus synnyttää. Jospa me siellä sitten nähtäisiin ;) Saas vaan nähdä milloin se sitten tapahtuu tämän neljännen kohdalla, kun kolme aik. muksua ovat syntyneet hieman ennen laskettua aikaa, eka rv 39, toka rv38+3 ja kolmas rv38... Mullakin viikot vaihtuu keskiviikkoisin, mutta LA on kyllä kieltämättä hakusessa. En ymmärrä miten se voikin niin vaihdella eri ihmisten laskemana. Vauvalehden(muistaakseni?) laskurin mukaan la on 15.3, mutta neuvolan terkkarin mukaan 14.3 ja kun kävin yksityisellä alkuraskauden uä:ssa, siellä merkattiin äitiyskorttiin la 17.3! Rv 12 Ultran mukaan sikiön koko vastasi viikkoja, eikä Pekka Taipale maininnut lasketusta ajasta mitään..eli en todellakaan tiedä mikä noista ajoista oikeesti pitää paikkansa.
Kolmen viikon kuluttua pääsen minäkin äitipolille rakenneultraan, ja kieltämättä jännittää....
Kiva oli kuulla EVEstäkin pitkästäaikaa. Jotenkin se sun istukkabiopsia episodi jäi erityisesti mieleeni. Toivottavasti lopulta kaikki on hyvin ja saatte terveen vauvan!!! Pidän peukkuja pystyssä!
ANNILIINUlle piristystä harmaaseen syksyyn! Täälläkin välillä on mieli maassa, mutta onneksi niitä ilonkin hetkiä on välillä. Noista vauvan liikkeistä sen verran, että siihenhän vaikuttaa esim. istukan paikka eli jos se on etuseinässä, niin liikkeitä ei välttämättä tunnu koska istukka vaimentaa ne. Tai jos se on takaseinässä ja vauva potkii selkään päin, sama juttu. Itselläni on istukka takaseinässä, ja aika harvoin tunnen kunnolla vauvan liikeitä. Saattaa mennä montakin päivää, etten tunne yhtään mitään, mutta sitten niitä voi tuntua useitakin peräkkäin. Eli uskon, että sinulla jotain vastaavaa ja vauvallasi on kaikki hyvin! Mutta käy ihmeessä neuvolassa kuunteluttamassa sydän äänet niin ei tarvitse ainakaan murehtia turhaan.
Nyt töllössä alkaa maajussille morsian, joten se on moi!
Minnis
HANAN;
Mä olen ymmärtäny kans että jos joutuu olemaan tupakansavussa niin pääsee kyllä erityisäitiysvapaalle (vai mikä hitto se nyt oli). Harmi ettei lomittajan hommissa taida olla riittävää vaaratekijää et pääsis kans..no, kai tän kestää.
(.) mun napa on vetäytyny takas!!!! Juujuu, ettekö usko! Siis YKSIKÄÄN joka ei tiedä, ei ole edes vilkaissut masuani siihen malliin että epäilis jotain, saati sitten sanonut mitään. Ja kyllä vaan, tuntuu että masu on kutistunut, ainakin vähäsen :( eilen ei tuntunut liikkeitä ollenkaan, ei siis mitään myllerrystä eikä mitään muutakaan..ei edes mitään mistä olis voinu kuvitella vauvan olevan liikkeessä. Mua alkaa hirvittää!! Mitä jos vauva onkin kuollut? juujuu, tiedän ettei tässä vaiheessa joka pvä liikkeitä tunnu ja se on ihan normaalia..mutta kun masukin katoaa..sen piti kasvaa eikä kadota! ÄÄÄäääää...en ala mitää! Onneks keskiviikkona on rakenneultra ja näkee mitä masussa tapahtuu vai tapahtuuko mitään....jos mä olen ollu liian pitkään kyykyssä ja vauva on rutistunu kuoliaaks, jos mä venyttelin väärin ja se kierty ja meni rikki...jos...
Tappert ja Puksu 17+6?