Miten pääsee kohdunpoistoon? Kokemuksia?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asuinpaikasta. Jossain julkisillakin, mutta taksi tai oma kuski on paras vaihtoehto. Itse ei kannata pyrkiä ajamaan takaisin kotiin operaation jälkeen. Polkupyörä yms. liikunnallinen ei tule kyseeseen.
No nyt ei ollut kysy menopelistä -.-
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan "kohjunpoistoon".
?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asuinpaikasta. Jossain julkisillakin, mutta taksi tai oma kuski on paras vaihtoehto. Itse ei kannata pyrkiä ajamaan takaisin kotiin operaation jälkeen. Polkupyörä yms. liikunnallinen ei tule kyseeseen.
Ap
Kysyit, sait vastauksen. Ehkä kysymystä pitäisi muotoilla huolellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kysyit, sait vastauksen. Ehkä kysymystä pitäisi muotoilla huolellisemmin.
Minä kysyin miten pääsee ja sinä vastasit miten mennään ja vielä takaisin.
Ap
Kysy gynekologiltasi jos tiedät mikä se on. Googlaa.
Oletko minkä ikäinen? Miksi haluait poistoon?
Joskus muistan lukeneeni, että kohtua ei poisteta kuin lääketieteellisestä syystä (esim. sypöä) koska kyseessä sen verran iso leikkaus johon liittyy riskejä (kuten aina leikkauksiin).
Menemällä lääkäriin ja kertomalla että haluaa kohdunpoistoon.
Minulla oli kohdussa iso myooma, joten sillä diagnoosilla sain kohdunpoiston.
Kohdunpoistoon pääsee menemällä terveyskeskukseen. Lääkäri kirjoittaa lähetteen sairaalaan, missä kohdunpoistotoimenpide tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Menemällä lääkäriin ja kertomalla että haluaa kohdunpoistoon.
Lääkäri nauraa potilaan ulos huoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Menin polkupylrällä, kun oli niin kaunis ilma. Mus haki pois autolla.
Lääkäri antaa lähetteen, jos tarpeellinen poisto, muuten tyhmä kysymys.
Iso kasvain kohdussa nopeutti huomattavasti pääsyä. Se aiheutti mm. järkyttävät vuodot. Oli myös epäilys pahanlaatuisesta.
Sanoivat, ettei julkisella pääse kohdunpostoon kuin erittäin hyvästä syystä. Ei siis pääse vain sillä, että as. itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri antaa lähetteen, jos tarpeellinen poisto, muuten tyhmä kysymys.
Lääkäri antaa lähetteen vain naistentautien polille. Siellä taas lääkäri päättää, leikataanko vai ei.
Minun kokemusteni mukaan ei ainakaan yksityisen gynekologin avulla. Kävin vuosittain kuulemassa, kuinka taas on tullut myoomia lisää ja kassan kautta ulos.
Sitten kerran päätinkin mennä terveysaseman ystävällisen naislääkärin puheille, kun runsaan vuodon kanssa meinasi lähteä taas järki. Lähete erikoislääkärille irtosi samalla käynnillä, ja häneltä sain lähetteen leikkaukseen.
Kohtua en kaipaa, lapset on tehty, hyvästit kuukautisille - mahtavaa!
Ei sitä poisteta vain halusta poistaa. Pitää olla erityisen painava syy siihen. Kyseessä on kumminkin sisäelin, joten sen poistaminen vaikuttaa kaikkeen sen ympärillä.