Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammenterhojen lauantai

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olis uskonu että meikä joskus ehtii avata päivän pinon ;). Aikaisin herätys tähän asti kun on ollut joskus kasin tienoilla ja vielä sen jälkeen on ainakin puol tuntia poitsun kanssa köllötelty. Nyt heräsin jo tunti sitte enkä oo saanu unta sen jälkeen, joten äsken luovutin! Mieskin oli häipyny hommiin niin en päässy käpertymään senkään kainaloon =(. Pitänee sitten ottaa päivunet yhdessä poijan kanssa =).

Vierailija
2/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäipähän eilen palstan lukeminen ja vastaileminen täysin, oli vähän oman navan kanssa miettimistä. No hoidellaan tänään.

* mansemammalle hauskaa kruisailua :-) ja vupiille onnittelut poikauutisista!

* Zatu - kyllä toi johtaja on yleensä ollut tosi jees, taitaa olla vähän paineita ylemmältä taholta. Juttelin sit hoitajan kanssa torstaina ja hän ehdotti kokopäivähoitoa 5-7 h/pv (maksu 80%) ja sitten ilmoittaa etukäteen vapaapäivät jos hoitoa haluaa vain 2-3 krt/vko niin niistä saa sitten hyvityksen. Tämä tuntuisi meille sopivan ja tähän varmaan lähdetään.

* sinda75 - soita Kelaan ja kysäise, aika omituiselta tuo kuulostaa. En ole kyllä kuullut että mitenkään automaattisesti tietoja mistään menee. Höh, kurja homma tuo työjuttu. No ehkä se tosiaan vie ajatukset ja aika menee kivasti. Toivottavasti vointi pysyy vaan hyvänä.

* täällä napa on puoliksi jo kääntynyt ja mies sille aina nauraa :-) varsinkin kun nousee vaikka sohvalta se aina pullahtaa ulos...

* Lapselle kertomisG: me kerrottiin esikoiselle 4v aika alussa jo vauvasta ja on aika hyvin jyvällä hommasta. Kirjasta on joskus katsottu kuvaa että minkälainen vauva siellä äitin masussa asustaa. Syntyy esikoisen mukaan marraskuussa (jos ei nyt kuitenkaan vielä silloin :-)

* HankintaG: turvakaukalo on vielä ostamatta mutta ollaan se jo sovittu miehen serkun kanssa että heiltä ostetaan käytetty. Muuta isompaa ei tarvitse, rattaat/vaunut ostettu aiemmin, muut vanhaa.

* Hermione - kurja homma toi Naikkarilla käynti, tutulta kuulostaa...

* Vakuutusta ei omasta yhtiöstä enää saatu ja ei viitsitty muualta edes yrittää kun ei kaikkien vakuutusten siirto olisi onnistunut. Toivotaan että pärjätään alkukuukaudet ilmankin.

(.) Perjantaina puolen päivän jälkeen hokasin että supistuksia tulee n. 20 minuutin välein ja ne on erilaisia kuin ennen (kipeempiä ja pidempiä) lisäksi oli jännää painontunnetta ja vihlontaa ihan alhaalla. No en ehtinyt neuvolaan puhelintunnilla soittamaan ja ajattelin katsella tilannetta.

Hommelit jatkui samanlaisina vaikka en mitään ihmeellistä tai raskasta tehnyt. Soitin sitten illalla ennen kasia Kättärin päivystykseen kysyäkseni että mitä tehdä. Sanoi että täydelliseen lepoon ja jos ei helpota käymään siellä ja mieluummin herkemmin kun esikoinenkin tuli vähän etuajassa (otti tiedot jo valmiiksi). Ei helpottanut makoilulla ja sitten vielä vessassa käydessä vihloi oikein urakalla ja tuntui että nyt tulee muutakin ulos. Pähkäilin ja mies sitten sanoi että mene käymään koska ei voi tietää. Niin sitten lähdin yhdentoista aikaan näytille ja vastaanotto oli " mikset tullu päivällä, päivystävä lekuri ei tykkää että tullaan tähän aikaan tarkastamaan vaan tilannetta" . Tosi hyvä fiilis tuli :-( en edes viitsinyt selittää että toimin niiden itse antamien ohjeiden mukaan (vuoro oli vaihtunut klo 22).

Laittoi mut käyrille puoleksi tunniksi ja se oli ok. Kolme supistusta tuli sinä aikana mutta ne ei piirtyneet (ei kyllä esikoisen aikaankaan synnytyssupistukset :-) pissa- ja verinäyte otettiin ja sit lääkäri tuli. Teki sisätutkimuksen ja otti EASET näytteet ja ultras. Ulkokanava oli vähän auki (voi olla ihan normaalia uudelleensynnyttäjillä) kaulaa 2 cm. Ultralla katsottuna kaikki kuitenkin ok ja näytteetkin ok. Oli kuitenkin ihan ok eikä ihmetellyt että menin käymään. Sairaslomaa ja lepoa ensi viikko ja jos ei helpota niin neuvolaan yhteyttä. Katsellaan siis tilannetta. Sorry pitkät sepustukset...

t. Mirabella (turhaan hätäilijä) ja Albert rv 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tuntuu ettei oo oikeen käynnistyny, vaikka tunteroisen on ollu jo ylhäällä. Sen verran monta kertaa heräsin yöllä ja ku akka nukku vieressä niin se yleensä tietää liskojen yötä. Mut pakko oli ottaa viereen, ku köhi koko ajan. Kumma ku sit simahti heti meiän sänkyyn :O ja yskiminenki helpotti joksiki aikaa. .

[color=blue]Mirabella [color=maroon]etkä oo tosiaan mikään turha hätäilijä! Tosi inhottavaa palvelua, ku töksäytetään miksei oo tullu aiemmin!! Ja tiiän varsin hyvin, ett tuollasessa tilanteessa sitten jälkeen päin tulee mieleen, että ois pitäny sanoa takasi niin ja niin (ainaki mulla). Mutta pääasia, ett kaikki hyvin ja nyt muistat ottaa rauhallisesti.

[color=blue]Hermione [color=violet]oispa mielenkiintosta tietää oliko tuo kyseinen nuori lekuri ite synnyttäjä vai kirjaoppinut. .Kyllä minäkin uskon, että erikoislääkäri osaa asiansa paremmin. Ja perusteellinen tutkimus on aina no perusteellinen. Muista, että jokainen tuntee kroppansa paremmin kuin kukaan muu ja aina kannattaa ottaa varmuuen vuoksi ainaki varovasti, jos minkäänlaisia tuntemuksia on.

[color=blue]Ariella [color=maroon]viettäkää rentouttava päivä tupareitten merkeissä :)

[color=blue]VakuutusG: [color=violet]en oo perehtyny näihin juttuihin, mutta esim. täällä ei yksityisiä oo mailla halmeilla ja sillonhan se ainaki ois ehkä järkevää ottaa. Ja toisekseen mikään raha ei korvaa, jos jotain vakavaa sattuu. Jos jotakin ikävää kävis oli se pientä tai suurta niin ottasin vaikka lainaa mukisematta (toisin ku esim autolainaa), ku miettisin korvauksia. Ehkä aika suoraviivasesti ilmastu, mutta mun aatokset menee tätä rataa.

[color=darkviolet]Ukko tuhisee peiton alla. En yhtään tiiä mihin aikaa tuli reissusta. Varmaan myöhään. .sen ainaki muistan, ett kahen jälkeen hain akalle juomista ku tuli yskänpuuska. Sitten hämärästi, ett ukko könys sänkyyn.

Ihmeen pirtsakka olo nyt. Kai tässä heräs, ku pesas tukan ;) Ihanan tuntunen, ku päällä oleva paita vähä " kiristää" . Ehkä viikko sitten viimeks oli tää päällä, joten kyllä se kumpu kasvaa :)

Mistähän mun masu tykkäs huonoo :/ ei oo pitkään aikaan sekoillu aamusin. Eilen akka valitti masuaan ja ei se kyllä ihan kunnossa ollu. Toivottavasti ei täällä kulkevaan lentsuun liity mitään masupöpöö :/

Nyt toiselle aamupalalle. .

Z ja peipi 24+1

Vierailija
4/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei vielä oikeen onnistu tää kirjoitus ilman aamukaffetta ;)

Ihan ekaks myötätuntoa Birgitille, täällä myös selkävaiva iskenyt! Kolme iltaa on toinen puoli takalistosta ollut niin kipeä, että yhtään ylimääräistä liikettä/ asennon vaihtamista ei tee mieli tehdä. Eilisen olin sitten saikulla (1. saikkupäivä raskauden aikana), kun aamulla en meinannut päästä sängystä ylös. Viime yö nukuttiin petarilla olkkarin lattialla, et olis vähän kovempi, jos auttaisi. Kyl tää takalisto on vähän parempi mitä illalla, mut sattuu silti koko ajan..!! Luin aamulla tuosta Vau -kirjasta lantion löystymisestä ja tätä tää kai on. Jännä vaan, että tuli kuin salama taivaalta, eli ei mulla viikon alussa ollut vielä mitään. Nyt kuljen kotona ovenkarmeista apua ottaen kuin mikäkin..... =( Ensi tiistaina onneksi neuvola ja lääkäri siinä samalla, saan toivottavasti neuvoja.

Sinda: Me ostettiin kans eilen Emmaljungan Edget!! Ukkelin vanhemmat halusivat sponssata meitä ja antoivat vaunurahat, aika hienoa. Itse en ole pahemmin tottunut lahjuksia saamaan/ vastaanottamaan, niin tuntui jotenkin aivan liian suurelta... Mutta 1. lapsenlapsi, haluavat kuulema ehdottomasti ostaa. No on kyllä munkin vanhemmille, sieltä ei tule taasen mitään. Mut en ole odottanutkaan, joten ei sen puoleen.. Ja ihan mielenkiinnosta, paljon teillä vaunut maksoivat? Me ostettiin viime vuoden väri, sellainen vaaleanrusk/ beige/ khaki (meitä oli kolme ostajaa eilen ja jokainen määritteli värin eri lailla..heh) ja kuulema super-tarjous oli, kun hoitolaukun kanssa myi sen tasan 700,-. Kaverini tinkasi kassalla vielä pinnaheijastimet kaupanpäälle. Mutta ei tuo mun mielestä kovin edullinen ollut.. Oon aivan järkyttynyt noitten vaunujen hinnoista, tuollahan ostais jo moottorilla käyvän menopelinkin itselleen!?? Älytöntä.. Loput yritetäänkin hommata sit käytettynä, esim sitteri 5eur, turvaistuin 30e kaverilta. Pinnikseksi haluaisin sellaisen vanhan valkoisen isopinnaisen sängyn, millainen mulla itselläkin ollut. Jostain syystä mun mielestä sellainen olis tosi kiva... huutonetistä vois vaik bongata.

AIniin, Sinda, mä uskon tuon 5vkon menevän uudessa työpaikassa aivan siivillä. Nyt varmaan harmittaa, mutta tosiaan jälkikäteen se, että oot jo uudessa työssä aloitellut ja tullut vähän tutuksi työn kanssa auttaa varmaan myöhemmin. Ja varsinkin se kaksi tiliä - wow. Et sä enää joulukuussa tuota kadu :) :) Ystäväni ainakin totesi parissa viikossa pitkästyneen äippälomalla ja totesi, että ellei tiedä päivisin olevan seuraa ja PALJON tekemistä, niin kannattaa sinnitellä töissä mahd pitkään. Itse tuota pitkästymistä vähän epäilin, mutta aika monelta olen kuullut samaa... sen näkee myöhemmin :)

Tigger: Kiitti vinkistä, et ei hoitopöytä ole välttämätön. Voisi täällä nykyisessä kodissa yrittää ainakin olla ilman ja katsella tarviiko sitä välttämättä ollenkaan. Sitten helmi-maaliskuussa hommais uuteen kotiin, jos selainen olis tarpeen...

Nyt mä taidan pistää kahvit tippumaan ja lähetän tämän huomenen tällä kertaa ihan tekstin kera :)

Omppu + Möhkö 25+6

Vierailija
5/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin merkillinen lauantai, minä kotona ja mies töissä! Yleensä meillä on toisinpäin. Mieheni on yleensä viikolla töissä ja on normaali vkonloppuvapaa, kun minä taas kaupanalalla olen aina lauantait töissä...

Oma olo on huomattavasti parempi, ei nuo supistelut enää ole niin voimakkaita kun heti pääsee makaamaan kun sellainen tulee. Muuten ilkeä painontunne alapäässä jatkuu, mutta se taitaa olla aika normaalia.

Jotain galluppeja oli

VakuutusG: Me otettiin vauvavakuutus Nordeasta samalla kun siirrettiin kaikki vakuutukset sinne.Meillä oli ennen vakuutukset pohjolassa, mutta pyydettiin tarjous Nordeasta ja saatiinkin tosi edullisesti. Nordean vauvavakutuksessa saatiin pienempi omavastuu ja ehdot muuten samat kuin esim. Pohjolassa eli päädyttiin siksi siihen.

HankintaG: Koska meille on tulossa esikoinen, niin kaikki pitää hankkia. Käytettynä saadaan halvalla ystäviltämme lähes kaikki (pinnasänky, rattaat, turvakaukalo, hoitopöytä ym ym.). Rattaat on 2 vuotta vanhat Geslinet (vai miten se kirjoitetaan??) ja ovat kuin uudet, saadaan ne 150e, mun mielestä hyvinkin edulliset. Turvakaukalon ostoa uutena kyllä ajateltiin kun heidän turvakaukalo on jo vanha (hekin ovat ostaneet sen käytettynä). On kyllä siistissä kunnossa, mutta kun ei yhtään tiedä kuinka vanha se loppujen lopuksi on niin on parempi hankkia uusi. Vaatteiden ostoa en jaksa murehtia, meinaan tulokas on samalla omien vanhempieni ensimmäinen lastenlapsi ja äitini tuntien hän ostaa vaatteita hullun lailla =).

Edellispäivänä murehdin parasta ystävääni joka ilmoitti että heille ei vauvaa tulekaan (oli viikkoja 11), sen enempää en asiasta tiennyt. Eilen sain kuulla että heille oli neuvolassa selvinnyt että sikiö oli ollut viikon kohdussa kuolleena ja olivat joutuneet sairaalaan keskeytykseen.

Tuntuu niin pahalta ajatella toisen tuskaa eikä mitenkään hänen oloaan pysty helpottamaan. hän ei vieläkään halua puhua tai tavata ketään, nämä tiedot olen saanut viestinä ja sähköpostina.

Onko joku muu komenut tälläisen, miten pystyisin ystävääni lohduttamaan? ajattelin hänelle ensi viikolla soitella, tiedän että hän on nyt miehensä kanssa mökillä viikonlopun ja parempi antaa heidän olla siellä keskenään. Hänen viesteistään pystyy niin selvästi lukemaan läpi sen tuskan ja kivun mitä hänellä on. Yleensä hän on hyvin järkevä ja järjellä ajatteleva, aina hakee kaikkeen jonkin järjellisen syyn, mutta näiden viestien perusteella hänen tuska on mitä kamalin ja hänen elämä on pysähtynyt täysin. Tämä on varmaan ihan normaalia, mutta minun pahaa oloa lisää se että niin vahva ihminen on niin romuna, uusi ja pelottava tilanne, hämmentävä. Yleensä tämä ystäväni on se joka on minua auttanut, tukenut ja lohduttanut murheiden keskellä ja nyt tilanne on aivan päin vastoin, enkä tiedä mitä tehdä. Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan...

Joka päivä saan olla vain kiitollisempi että täällä menee vielä kaikki hyvin ja tuntuu joka päivä turvallisemmalta että loppuun asti selvitään...

-Outi ja pikkuihme 26+3

Vierailija
6/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Vupii vähäisestäkin tiedosta funneling -asiassa! Tuntuu et kukaan ei ole asiasta koskaan kuullutkaan eikä kellään sellaista ollut...

Mirabella: Hassua miten sut otettiin Kättärille eilen ja mua ei toissailtana vaan komennettiin heti NKL. Kuitenkin kuukausi sitten makasin sen muutaman päivän siellä Kättärillä. Ois kiva tietää millä perusteella ohjataan mihinkin sairaalaan!?

Tulen kyllä kynsin hampain taistelemaan synnyttämään pääsystä Kättärille!!!! Oliko sulla muuten illalla sellainen vaalea pitkä naislääkäri, joka kysyi että miksi tulet vasta nyt? Kuulosti niin tutulta lauseelta ja tavalta kuin mulla kk sitten... =) Hyvä muuten että sait saikkua!

( . ) Menkkakipuja taas ilmassa tänään... Napa ei ole vielä pullistunut ulos mutta napakorun jouduin kuitenkin jo reilu vko sitten poistamaan kiristyksen vuoksi.

Kyselin tuossa äsken meidän tomeralta pikkuneidiltä (4v) että mikä laitettais vauvan nimeksi. (Lapsille ei olla kerrottu kumpi tulee!) Hän tokas mulle: " Kuule äiti, vauvahan syntyy vasta sitten talvella rakettien jälkeen. Mietitään sitä nimeä sitten!" =)

Tänään olis iltapäivällä pojan jalkapalloturnaus. Taidan mennä lepäilee nyt niin pystyisin sit edes vähäksi aikaa menemään katsomaan...

Mukavaa Lauantaita!

t. H ja 26+0!!!!

Vierailija
7/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan todettiin viikon 11 neuvolakäynnillä, että kohdussa ei ketään majailekaan, eli pelkkä tuulimuna oli. Iso suru oli ja kaavintaan jouduin samantien. Mulle tärkein tuki oli oman avopuolison lisäksi ystävät ja se, että he ylipäätään uskalsivat soittaa ja kysellä vointia, ei suinkaan se sisältö mitä he sanoivat. Pari kertaa kuitenkin korvaan särähti keventävät letkautukset " eikun uutta matoa koukkuun" . Se ei sillä hetkellä tuntunut kovin kivalle, vaikka tiesin sen olevan totta. Eli eiköhän se ole tärkeintä, että soitat ja osoitat välittäväsi ja vaikka kerrot, että kuinka vaikea on keksiä sanoja varsinkaan omassa tilanteessasi, niin hän varmasti ymmärtää. Ja mikä omalla kohdallani oli myös täkeää, niin me myös nauroimme! Itku ja nauru tulivat vuoronperään, mutta huumori auttoi ainakin minua.. Kaipasin eniten ystävieni seuraan, ketkä välillä yrittivät myös piristää omilla hullunkurisilla tarinoillaan niiden ikävien asioiden vatvomissessioiden väliin. Jokainen on tietty omanlainen, mutta tämä oli minun kokemukseni!

omppu

ps. niin ja yksiäkään menkkoja ei ehtinyt väliin, tässä ollaan.... :)

Vierailija
8/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4876FF]No nyt on tännekin tullut tää karmea vaiva; suonenvedot. Viime yö oli ihan mahdoton, sillä vuorotellen molemmista jaloista veti suonta ja nyt molempien jalkojen pohkeet on " jumissa" . Kuinka ihanaa :( Täytyy ensi yönä koittaa oliko se nyt Zadun vai jonku muun keinoa laittaa säärystimet jalkaan yöksi. Tänä aamuna tosiaan huomasin, että alkaa olla jo aika viileetä täällä sisälläkin öisin.

Ikävää Hermione ja Mirabella, kun olette joutuneet supistuksien takia kärsimään ja näytillä käymään. Voi kun ne supistukset ja tuntemukset teillä molemmilla rauhoittuisivat! Minun mielestäni supistusten kanssa ei voi olla " turhan hätäilijä" näillä raskausviikoilla mentäessä.

Hermione: Funneling on tosiaan suppilomaista avautumista kohdun sisäsuulla. Lääkärikunnasta osa (ja uudet tutkimustulokset) ovat sitä mieltä, ettei sillä ole mitään merkitystä ennustettaessa kohdunsuun tilanteen mukaan ennenaikaisen synnytyksen riskiä ja toiset mittailevat sitä kyllä ja ovat siitä huolissaan. Olen myös ymmärtänyt, että se voi sieltä tavallaan " hävitä" , johtuen sikiön paremmasta asennosta, kohdun ja vatsalihasten rentoudesta, virtsarakon tyhjyydestä jne. Joten molemmat lääkärit ovat saattaneet olla oikeassa. Mutta lääkärit eivät voi kyllä sinun tuntemuksiasi tietää. Jos tuntemuksia (supistuksia, vihlontaa, epämääräistä kipua) on, niin sinuna lepäisin! Onneksi nyt sait sairaslomaa.

Mansemamma: Tules kertomaan, miltä tuntui Ferrarilla kruisailu :)

Minä lähden taas henkisesti valmistautumaan töihin lähtöön... :)

Sulina + Papu rv 28+2

Vierailija
9/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu - toivottavasti ei tuu mitään masupöpöjä. Voin vaan kuvitella kuinka kurjaa vielä mahan kanssa olisi aikaa viettää tuolla pönttöä halaillen...

Outi - tosi ikävä asia :-( Ei oikein neuvoakaan osaa, mutta tosiaan tärkeintä varmaan kertoa ihmiselle että olet tukena jos / millä tavalla hän itse haluaa.

Hermione2 - olen menossa kyllä Kättärille synnyttämään (jos siis kaikki menee kuin pitää) ja mulle on neuvolasta annettu noi polin ja päivystyksen numerot mihin pitää soittaa jos jotain tulee. Sinne siis illalla soitin ja kysyin vielä että jos tulen pitääkö soittaa vielä ja sanoi ettei tarvitse. Vaalea vanhempi naishoitaja oli ovella kun menin ja kysyi asiaa, lääkäri oli pienikokoinen nuorehko nainen (vaaleahko pitkä tukka ja silmälasit) kohtelias ja vähän " hiljainen hiirulainen" .

Sulina - tsemppiä taas töihin, kurjaa kun motivaatio on hukassa. Se vaan äkkiä rupeaa ahdistamaan kun ei oo motivaatiota ja sitten on huono omatunto jne... Koita kestää ja jos tuntuu pahalta, juttele vaikka terkan kanssa, luulisi ymmärtävän. Mulla kummasti helpotti tää viikon loma ja olisi ollut ihan kiva mennä töihin opastamaan sijaista ja hoitamaan yksi projekti alkuun. Eli tää saikkuviikko nyt vähän sotkee, mutta parempi katsoa kuin katua.

Sairaalakäynnistä vielä - Mua eniten kiusaa se kun en kauheen herkästi yleensä lähde (ainakaan illalla tai yöllä) lääkäriin, eli vaivan pitäisi olla ihan selkeä ja vaivata kovasti. Eilen asiaa mietin koko päivän ja illalla soitin vähän kuin varmuudeksi ja itse sanoivat että herkästi pitäisi tulla jos lepo ei auta. No toinen kätilö oli vissiin toista mieltä asioista. Miehelle sitä lähtöä kovasti mietinkin ja hän sanoi että kun kyse ei ole vaan musta vaan myös vauvasta, eli mieluummin turha reissu kun jälkeenpäin sitten katua kun ei lähtenyt ja jotain vialla. Ja musta oli hassua kun se kätilö ihmetteli etten aiemmin tullut, mielestäni kuitenkin pitää tilannetta vähän katsoakin, voihan se vaiva mennäkin ohi. Iloinen olen tietysti että kaikki oli ok ja oli vähän turha reissu. Toisaalta vaiva alkoi vasta eilen että ehkä se ei heti mitään alapäässä aiheutakaan...

Tänään ei ole samanlaisia suppareita montaa sitten ollutkaan, olen kyllä ollut ihan rauhallisesti koko päivän. Jalkeilla vaan huomaa tuon kovan paineen tunteen alapäässä ja kun kävelee tulee tunne että pitää ottaa tosi rauhallisesti muuten rupeaa supistamaan. Höh, tulee vaan fiilis että on ihan luulotautinen, kun rupeaa tosiaan itseään tarkkailemaan :-/ No ei auta kuin odottaa ja katsoa miten tarina kehittyy.

Hauskaa lauantain jatkoa!

t. Mirabella ja Albert 27+5

ps. oli " hauskaa" olla käyrillä kun Albert otti hipulit ja piti sen ajan semmoista möykkää mahassa että! Äänet kuulin kokoajan ja kivoja rysähdyksiä kun potku osui siihen anturiin :-) Ei vissiin tykännyt siitä hommasta...

Vierailija
10/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä että meidän natiaisen painoarvio oli sitten 1200-1300g. Muita tietoja ei olekaan. Sain kyllä kansion käteeni jossa oli ultrakuvat ja kaikki mutta en sitä edes tyhmänä vilkaissut... No kuvista olisi tietty saattanut paljastua liikaakin :-) Ehkä neuvolassa sitten voi kysyä tarkemmin...

Harmaata sadepäivää vietellen

M & A

Vierailija
11/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä oli tällä viikolla niin kiirus, etten ehtinyt kirjoittelemaan ja lukeminenkin jäi vähälle. Saatan siis olla vähän pihalla kaikesta!

Höh, yritin toppista vauvalle ostaa, mutta eihän siitä mitään tullut. Siis ei ole kokoja enää, tai sit mallit ovat sellaisia lahkeista umpinaisia enkä sellaista haluaisi. No, Nicky&Nellyssä oli NAME IT:n puku, jossa oli 50-56 koko jäljellä. Itseasiassa ZATU on tainnut ostaa sellaisen, kuvasta päätellen? Siinä on edessä sellaisia lampaita. Tuota vähän mietin, mutta on vähän kapean mallinen? Olliko Zatulla just toi 50-56 koko? Ja samassa kaupassa olisi ollut Lenen toppis, mutta maksoi 60 mikä on aika paljon. En vieläl uovuta, jospa se löytyis jostain.

Osaako muuten kukaan sanoa, minkä hintainen on TUTAN vauvatoppis? En löytänyt täältä mistään sellaista, mutta ihan söpön näköinen oli Tutan sivuilla.

Lapselle kertomisesta: Ollaan kerrottu heti melkein esikolle (2v) vauvasta. Olin aika väsynyt alussa ja pitihän sitä jotenkin selittää. Ja muutenkin miun mielestä muille lapsille olisi ihan hyvä kertoa siinä vaiheessa kun muillekin asiasta alkaa puhumaan. Onhan se tärkeä asia lapsillekin eli miksi jättää ulkopuolelle.

Hankintagallup: Melkein kaikki tarvikkeet on esikoiselta odottamassa. Hoitopöytä-lipasto ostetaan. Ja noita vaatteitakin tekisi mieli ostaa, varsinkin kun olen aika varma että poika tulee!

Vakuutusg: Me otettiin tai siis haettiin vakuutus taas Tapiolasta. Esikollakin on sieltä, ei kylläkään ole kertaakaan tarvittu!

OMk80: Todella kurjaa, mitä ystäväsi on joutunut kokemaan:( Tärkeää varmaan on, että viestität olevasi tukena ja käytettävissä mikäli hän haluaa jutella, tavata tms. Mene käymään, kun he haluavat ottaa vieraita vastaan ja kuuntele ja lohduta. Voi tietysti olla, että ystävästäsi voi tuntua vaikealtakin nähdä sinua, kun olet raskaana ja siun vauvamasu muistuttaa hyvin hänen menetyksestään. Ihan ymmärrettävää. Voi ehkä olla hyvä jossain vaiheessa asiasta puhua hänen kanssaan. Oma hyvän kaverin vauva kuoli kohtuun aivan loppuraskaudessa ja jotenkin miusta oli tosi hyvä käydä kylässä mahdollisimman pian ja itkeä yhdessä suurta menetystä ja käydä asiaa läpi. Ja uskon, että se oli tärkeää kaverillekin. Tärkeintä on, ettei kaverisi jää yksin asian kanssa.

Meidän tyttö on kipeä, kauhea nuha. Oli vähän levoton yö, kun hää ramppas jostain syystä jatkuvasti pois sängystä ja mie vein takasin sänkyyn ja valvoin sitten itse. Mies tietysti nukkui eikä tajunnut mistään mitään;) Vähänkö sekin alkoi sit ärsyttämään!!!

Vauvalla on nyt ollut rauhallisempia päiviä. Kyllä liikkeitä tuntuu, mutta meno on rauhallisempaa. Ei kait tässä huolestuakaan tartte??? Onko teillä muilla kauhea meno päällä vai onko meno rauhallisempaa?

Nyt taidan poistua, hartioihin alkaa käymään tämä tietokoneella olo.

tikru ja tiuhti 25+1

Vierailija
12/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellum taisi eilisessä pinossa kysellä, että miksi menen istukkaultraan. Eli rakenneultrassa todettiin, että istukka on kohdunsuulla ja nyt pitää mennä uudelleen sit tarkistamaan, että onko istukka noussut sieltä pois. Jos ei ole noussut, niin edessä taitaa olla sektio. Eli tämän takia olen menossa ultraan ja täytyy kyllä tällä kertaa kehua Oysin äitipolin ripeää toimintaa. Keskiviikkona kävin neuvolassa (lääkärillä) ja sieltä laitettiin lähete äitipolille ja jo eilen perjantaina tuli kirje postissa, jossa sain ajan lokakuun lopulle. Eli tämä oli kyllä ennätys heidän ripeydessään, edellisessä raskaudessa sain lähetteen sinne sokereiden takia ja taisin odottaa aikaa pari viikkoa ja sit vielä muutaman viikon, ennenkuin aika sinne oli. Mutta hyvä, että tällä kertaa pääsen sinne nopeasti.

Harmi Sinda, että joudut vielä sittenkin menemään töihin. No, onneksi on uusi työ, niin se ei varmaan ole ihan niin puuduttavaa ja tylsää, kuin mitä nämä viimeiset viikot ovat näissä samoissa vanhoissa ympyröissä. Mä olisin jo ihan valmis jäämään pois noista töistä, tosin jos saisin tässä vaiheessa vaihtaa työpaikkaa tai edes tehdä eri töitä oman talon sisällä, niin jaksaisin varmasti seuraavat 4 viikkoa paremmin. Joten toivotaan, että näin olisi myös sinun kohdallasi.

Olimme juuri lasten kanssa muutaman tunnin tuolla ulkona, kun mies on töissä. Sain vähän haravoitua ja siistittyä tuota pihaa, mutta kun kaikki lehdet ei oo vieläkään tulleet puista alas, niin ei tuo homma vielä tuohon lopu. Ja sain kyllä haravoituakin vaan yhden osan pihasta, kun ei tämän mahan kanssa enää jaksa kovin paljon hommia tehdä. Nyt ei alkanut onneksi kovin supistelemaan, mutta muuten tuo maha reagoi kyllä kaikkeen. Heti alkaa johonkin koskemaan, kun yrittää tehdä jotain, lähinnä liitoskivut iskee, kun vähän ittee rasittaa. Kävelyllekään en voi lähteä, kun sit alkaa supistelut ja liitoskivut vain pahenee, joten tässä kotipiirissä on vaan yritettävä pysyä.

Lapsille kertomisG: me kerrottiin lapsille, kun olin käynyt ekan kerran neuvolassa, kun siellä täti ultrasi ja näin, että siellä oli " ihan oikeasti elämää" , niin sen jälkeen uskalsimme kertoa myös lapsille (5v ja 2v). Molemmat odottavat vauvan syntymää kovasti ja nuorempi puhuu koko ajan, että vauva syntyy talvella. Poika (siis tämä 2v) haluaa joka ilta pussailla masua ja vauvaa. Lisäksi halailee masua ja sanoo, ihana vauva.. Saa nähdä, että kuinka ihana vauva on sit, kunhan se syntyy..

Vakuutusta ei otettu, mutta toivotaan, että sitä ei tarvitakaan.. Yksityisellä ollaan kyllä käyty lasten kanssa, vaikkei vakuutusta näillä kahdella vanhemmallakaan ole, joten joskohan sitä raskis sit myös tätä vauvaa käyttää, jos on tarvis. Pitää vaan toivoa, että ei tuu mitään sairastelukierrettä.

Mutta jospahan nyt lähtisin vaikka kattomaan, että mitä tekis iltapäiväruuaksi, kun mieskin on varmaan aika nälkäinen, kun joskus kotiutuu.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

-äitiliini ja masukki 27+4

Vierailija
13/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Sulina [color=violet]juu mie ainaki nukun pelkät säärystimet jalassa :D vetäsen ne sillei " liian" alas eli varpaat näkyy. .sen verran pitkät, ett onnistuu. Tykästyny pitään noita, jotka on kaupasta ostettu, ku äitin tekemät varmaan kutittas paljaalla iholla.

[color=blue]Mirabella [color=maroon]niin mie tarkotin sellasta pöpöö, ett pitäs istua pöntöllä ;D Mut eipä tuo onneksi sitten aamun oo sekoillu. Tais vaan johtua siittä, ett tyhjään mahaan join kuumaa teetä.

Mulla viimeksi neuvolassa sydänääniä kuunnellessa kans peipi heti potkas doppleriin :) Mä joutuin akkaa oottaessa lopussa käymään joka toinen viikko käyrää otattamassa niin siinä rentoutu ihanasti pötkötellessä ja kuunnellessa vauvan touhuja.

[color=blue]Tikru [color=violet]näköjään on Name It:n puku (ja on just se 50/56cm). Piti ihan tarkistaa, ku mulla ei merkit merkkaa mitään :) Hmm no ei se kauheen levee oo, mut ku vasta näki vastasyntyneen niin on ne niin lutusen pikkusia ettei ne isoa pukua tarvikkaa. Mä ku en tuota pukua ostanu siksi, että sinne alle tunkisin kauheesti vaatekertaa.

Aattelin, ku autolla paljo liikkuu talvella varsinki jos paukkupakkasia niin voihan tuon viltin heittää päälle jos tuntuu ettei autossa tarkene.

Vaunuihin laittaessa voi sit käyttää ä-pakkauksen pukua.

[color=blue]LiikeG: [color=maroon]välillä on tullu kyllä mietittyä, ett onko peipi tallessa kunnei omasta mielestä oo ilmotellu itestään. Nyt ku on niin erilaista, ku istukka etuseinässä ja akalta oli takaseinässä. Ja ohan ne vauvat yksilöitä liikkeissäänki.

Enempi iltasin huomaa liikkeitä tai no päivälläki, jos maltan heittäytyä selälleen. Paitsi äskön oli ihana ukon mummulla, ku istuessa tunsin kylen puolelle potkuja :) Harvemmin viel istuessa on tuntenu muuta ku " alapotkuja" .

[color=darkviolet]Eilen kerroin miten hankalaa oli taapertaa kävelyllä. Tänään lähettiin sit ukon mummulle kävellen ja mennessä tuntu vähä hankalalta, mut tullessa oli meno ihan toinen :O Ihan ku vetreytys tuohon hommaan? Pitäs yrittää joka päivä etes pikku keikka heittää, mut mä en sateella muka viiti tai ku en halua lentsua niin siks en lähe ja no sitten ei vaan toisina päivinä viiti. .

Söin äskön sipsejä, järkevä minä. Ku tajusin ett on nälkä niin sitten vedän herkkuja. Lähtee syömään lihasoppaa. Akan laiton pitkästä aikaa päikkäreille, ku yö oli köhimisen takia risanen.

Vierailija
14/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vaan lukenut pinoja enkä kirjoitellut, kun mitään kummempaa ei ole tapahtunut meidän elämässä..

hankintaG: cracon auto baby turvakaukalo, hoitopöydän pehmuste, pienen vauvan amme, vaatteita.. pinnasänky + petivarusteet verhoineen. vielä hankittava lisää vaatteita, brio combi yhdistelmät teleskooppi aisalla (on jo valittu) sitteri, itkuhälyttimet. hoitopöytää ei hankita, koska yläkerran wc:ssä sopiva taso jo valmiiksi ja alakerrassa khh taso saa kelvata.. menemme 20.10 helsinkiin, joten sieltä ostelemme loput tavarat.

vakuutus otetaan ja miehen pitäisi ensi viikolla hoitaa asia. kävin kelassa ja todella yksinkertaisesti kävikin asiat. olin valmistautunut kokemaan jonkinlaista vääryyttä ja kädenvääntöjä :)

enää en ole kotona puntariin uskaltanut mennä.. varmaankin jo se 8-9kg tullut alkupainosta. tuntuu, että masukin alkaa heti rinnoista ja olen " tasaisen paksu" keskivartalolta :)

( . ):asukki ollut aika hiljainen, mutta johtunee varmaan uudesti alkaneesta kuhertelukaudestamme ;)

nyt lähden lenkille ja hevosta moikkaamaan!

Vierailija
15/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivä oli aivan mahtava:):):)kunpa pääsis joskus toistekkin..käytiin myös tänää hakemassa tulevalle vauvalle semmonen siili ja karhuhaalari olivat niin ihania ettei voinu olla ostamatta..tytötki tykkäs tosi paljon siitä ajelusta:)saivat myös ilmapallot ja pehmolelutkin..ja anto ne vielä tälle tulevallekki vauvalle semmosen pehmolelun:)

Kuinka monella tulee mies mukaa synnytykseen?mulla ei tule tälläkään kertaa kun hänen täytyy jäädä kotiin tyttöjen kanssa..miten pitkiä teidän aikasemmat synnytykset on kestäny ja miten menivät?mulla ekä synnytys kesti 13h50min ja sairaalassa ehdin olemaan noin 3h kun tyttö synty,ja toka oli sitte tosi nopee kesti vaa 4h ja sairaalaan pääsin klo 16:42 ja tyttö synty klo 16:52 eli oli tosi nopee..saas nähä kuinka nopeeta tää kolmas päättää syntyä:)

Vierailija
16/18 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on tullut lauantaisin kirjoiteltua, vaikka kotonakin ois ollut. Kylläpä on harmaa päivä! herättiin miehuksen kaa just puolentoista tunnin päikkäreiltä. syötiin tänään intialaista maustettua ruokaa, tosi hyvä valinta kun närästys ei oo ihan vieras juttu, mut ei oo ainakaan viä alkanut. (koputetaas puuta)

nähtiin kaupassa tänään tän meidän kodin entiset asukkaat. sit kun sanottiin et on tulossa tuohon ylimääräiseen huoneeseen asukas vuoden vaihteessa niin sanoivat ettei uskois kun oon niin pienenä pysynyt! hei, mun massu menee yläkäyrillä! mut oon kyllä sen verran levee rakenteeltanikin ja sit toi jo valmiiks ollut massu ettei sitä kai sit ihan yhtäkkiä huomaa. ja ei mulla kyllä ollut mitkään pintaa nuolevat vaatteetkaan kun rennot verkkarit ja tuulipuvun takki. mies kyllä sitten kotona mua lohdutteli että kyllä hän tuon massun ainakin huomaa:) eilen muuten mies tunsi ekaa kertaa kunnon monotuksen kyljessä kun malttoin odottaa.:)

vakuutuksesta: tapiolasta ollaan mekin käyty varaamassa, mut ei mitään vastauksii tullut vielä. ja kans sillä isommalla omavastuulla mitä joku muukin sano.

mirabellakin käynyt sairaalassa pyörähtämässä. en mäkään sitä minään hätäilynä pidä! mielummin kannattaa hyvissä ajoin mennä kun jättää menemättä.

omppu:meillä kanssa minun vanhemmat halus vaunut ostaa, kun eka tyttären lapsenlapsi. ekalle lapsenlapselleen ostivat aikoinaan kanssa. ja kyllähän noihin vaunuihin rahaa menee, meitin vaunut makso 710 euroo ja sit siihen hoitolaukku vielä päälle. mut sitteri saatiin kavereilta ilmatteeks, turvakaukalosta (joka on noin kaks vuotta vanha) maksettiin heille 20 euroo. vaatteita tuntuu moni tekevän simppikselle (minä kudon, anoppi kutoo, täti kutoo jne)

omppu: mulla eka raskaus päätty keskenmenoon rv7 suunnilleen kaks vuotta sitten. oli kuitenkin " onneks" niin alussa, ei vielä neuvoloita, ei ultria, ei ääniä, ei mitään, et varmaan sillä sitä ei osannut ottaa niin pahasti. en siis joutunut " synnyttään" , vaan tuli ittekseen pois, sairaalassa käytiin vaan toteemassa tapahtunut ja sit kotona ooteltiin et lähteekö ittestään. joulu oli vähän ankee, kun aatonaattona lähti ja vuoto loppui, ja sit taas veljen vaimo samaan aikaan viidennellä kuulla. oikeestaan musta tuntui pahimmalta jonkin ajan kuluttua kun muutamakin kaveri ilmoitti olevansa raskaana, et miks he mutten minä.

asiaa purin miehen ja työkavereiden kaa. muille kavereille oon kertonut sen jälkeen, jos on siltä tuntunut. vanhemmilleni kerrottiin silloin kun nyt kesällä simppiksestä kerrottiin ja veljillekkin nyt vasta kesällä. just siks ootettiin tohon np-ultraan ennen kun kerrottiin odotuksesta muille kun mun työkavereille. ei sitä sit osannut silleen iloita tästäkään raskaudesta ennen sydänääniä ja np-ultraa joissa konkretisoitu että kyllä siellä massussa joku taitaa nyt oikeesti pysyä.

teillähän on sitten saman merkkiset vaunutkin kun meillä, ja tosiaan hyvään hintaan saitte tutuilta hankittua:)

mansemamma on kruisailulta kotiutunut. ei ihan ilma ollut suosiollinen:( mut hyvä että nautitte koko perhe:)

tigru ja simppis 28+1

Vierailija
17/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kiireinen viikko, en ole ehtinyt pinojakaan lukemaan. Sisko on ollut täällä kylässä oman koiransa kanssa, ja kyllä sitä hoitam ista on riittänyt kun kaksi koiranpentua riehuu ja ulkona on satanut ja ollut kuraa... Koirat on olleet paljon ulkona, mutta aina sisään tullessa on opitänyt kuivata ja ollaan pesty niitä monta kertaa, molemilla pitkä turkki (kultainen noutaja ja bernin paimenkoira). Kyllä ihminen itselleen ristin ottaa kun hankii koiran kun on pieniä lapsia. Sitten huomattiin eilen että koiralla on haava kaulassa joka märkii, sen jälkeen kun oli pitänyt meitä hereillä kello neljään asti yöllä uikuttamalla ja ulisemalla... Höh. Eläinlääkäriin saatiin aika vasta tänään, mies onkin juuri nyt siellä, ja viime yönä koira sai sitten ripulin ja oksennustaudin, koko apukeittiö oli aamulla yltä päältä p****ssa ja oksennuksessa, koko kämppä haisee vieläkin... =( Olen tässä kironnut että kuka tyhmä meille koiran päätti hankkia ja manannut että on varmasti viho viimeinen kunhan tosta päästään. Mies kun haluaisi perustaa kennelin vielä joskus... Ollaan tästä asiasta hiukan eriä mieltä.

No valitusta vaan...

Mansemmammalle onnea ferrarikruisailuista, oli se varmaa aika erikoista!

Vaunuista, niitä meillä on ollut monen laista, uutena ja vanhana ja lainattuna. Viime raskaudessa anoppi halusi ostaa uuden vaunun, myös me ostettiin tuo emmaljunga duo edge, vuosimallia -05 ja väri on sampanja, eli ihan vaalea. Täkäläinen lastentavaraliike lopetti toimintansa viime keväänä ja sain vaunut alennuksella, taisin maksaa 680 ¿ mutta siihen ei sisältynyt laukkua, sen sisko osti lahjaksi. Kori on vauvalle, teen siihen vain uuden kankaan, pinnasänkyjä kaksi, babysitteri löytyy mutta sitä en ole käyttänyt paljon ollenkaan, kun olen vuokrannut tuon rok-a-totin ( autoistuimen) joka keinuu ja siinä on lapset istuneet mieluusasti. Vaatteita löytyy ja kaikkea rekvisiittaa. Haalarit aion ostaa, mutta taidanpa odottaa alennusmyyntejä mullakin kiikarissa se tutan haalari, hintaa taisi olla 50 ¿.

nyt mies tuli kotiin pitää mennä kuulemaan mikä sitä koiraa vaivaa. Kuulumisiin!

Vierailija
18/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli korialla oli jotain mitä kututaan hot spotiksi, ilmeisesti joku vaaraton ihottuma jota on raapinut haavaksi asti ja se oli tulehtunut. Antibiooteja määräsi ja puhdisti haavan. Ettei sen pahempaa. Ripuli oli vaan ylimääräinen " bonus" ...

No eipä tässä muuta, taidan alata vähän raivaampaan kämpää kun mies meni ulos lasten kanssa. Huomisiin!