Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spinaalista

12.04.2010 |

Otsikon mukaisesti kaipailisin kokemuksia spinaalista synntyksessä. Miten nopeasti se vaikuttaa, mihin laitetaan jne. Olen nyt raskaana vk:lla 31+4 ja kysymyksessä on kolmas raskaus. Aikaisemmissa synnytyksissä en ole saanut muuta kuin ilokaasua (joka sekään ei vaikuttanut)ja olen nyt alkanut pohtia tämän synnytyksen kivunlievitystä (jos tällä kertaa ehtisin sellaista saada =D). Ajatus epiduraalista ei innosta jostakin syystä enkä välttämättä halua jälleen luomua synnytystä (ilmeisen kivuliasta on ollut, koska aikaisempien synnytysten ponnistusvaiheesta en muista mitään) ja avautumisvaihekin on ollut melko nopea.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä se ei tehonnut ollenkaan, turvauduin koko synnytyksen ajan ilokaasuun, vaikka olin saanut spinaalinkin.

Ainut, missä spinaali tuntui, oli sivuvaikutuksena tullut kutina, jota kesti ainakin vuorokauden...

2/5 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ketjun ihan täysin =)

Noh, joka tapauksessa, synnytys vietiin jälleen kerran luomuna. Jos olisimme lähteneet puolta tuntia myöhemmin sairaalaan, olisi tyttö syntynyt autoon =D

Mutta täytyypä lukea näitä edelleen, eipä sitä koskaan tiedä, vaikka haluttaisiin vielä neljäs lapsi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ensimmäinen synnytys lievitettiin spinaalilla. Sain piikin vain n. 30min aikasemmin ponnnistusvaihetta, auttoi supistuksiin tosi hyvin, olisi vaan pitänyt saada se aikasemmin mutta nukutuslääkäri ei kerennyt tulla ajoissa.

Ei tullut mitään sivuvaikutuksia, joillekkin iskee kauhea pään särky ja se on kuulemma KAUHEA!

Vierailija
4/5 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain spinaalin noin pari tuntia ennen ponnistusvaihetta. Alkoi vaikuttaa lähes heti ja vei tosiaan kivun kokonaan pois - huvittavaa, mutta synnyttäminen oli oikeastaan jopa nautinnollista tuon puudutuksen kanssa :o)

Mulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia ja itse puudutus kesti sen pari tuntia - ponnistaessa siis vaikutus oli hiukan heikennyt, mutta toisaalta se oli hyvä, että supistukset tuntuivat kunnolla ja ponnistaminen oikeaan aikaan oli helppoa.

Vierailija
5/5 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku otsikko kertoo,minä sain spinaalin viimeiseks puoleks tunniks ja autto todella nopeesti. Sen piikin jälkee olo oli aivan mainio.. Ponnisvoimia se kyllä vei,mutta en kokenu sitä haittaavaks,kyllä ne kätilöt kerto ku piti ponnistaa ;) Jatkossaki pyydän ehottomasti spinaalin.