Mistä saan Roaccutan-kuurin?
Olen opiskelija ja minulla on enää yksi kesä tämän jälkeen aikaa löytää mies.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle siis olen menossa. Siksi haluan tämän kerralla purkkiin.
AP
No et sinä kuuria saa yhden näppylän takia. Ensiksi määrätään ehkä miedompia antibiootteja ja rasvaa. Ne joillain myös auttavat. En ymmärrä miten olet saanut jo noin paljon rahaa menemään. Miedommat antibiootit eivät paljoa maksa.
Sain antibiootteja ja miljoonia rasvoja, joihin melkein kuolin.
Ap
Ja paskat.
Ehkä sulle ei määrätä roaccutania, koska kuolisit oikeasti.
Hoito aloitetaan aina antibiooteilla ja syödään kuuri loppuun. Jos on haittoja, otetaan heti yhteys hoitavaan lääkäriin.
Roaccutanista:
"Isotretinoiini-valmisteella hoidetaan sellaisia vaikeita aknemuotoja, joihin eivät ole tehonneet muut hoidot, kuten suun kautta otettavat antibioottihoidot ja paikallinen hoito. Tällaisia vaikeita aknemuotoja ovat esimerkiksi nodulaarinen akne, onteloakne (acne conglobata) ja akne, johon liittyy pysyvä arpeutumisen vaara.[2]
Lääkkeen vaikutus kohdistuu talirauhasiin, joiden ylituotantoa se hillitsee. Lisäksi se rauhoittaa ihon tulehdusta. Lääke saattaa auttaa hankaliinkin oireisiin. Haittavaikutusten vuoksi lääkettä käytetään kuitenkin vain huolella harkituissa tapauksissa, joissa sairaus on todella vaikea.[3]
Isotretinoiinia voivat määrätä ainoastaan sellaiset ihotautilääkärit, joilla on asiantuntemusta systeemisten retinoidien käytöstä vaikean aknen hoidossa, tai heidän valvonnassaan toimivat lääkärit. Lääkärin on tunnettava perusteellisesti isotretinoiinihoidon riskit ja seurantavaatimukset.
Isotretinoiini on teratogeeninen (sikiöepämuodostumia aiheuttava), eli se voi vahingoittaa syntymätöntä lasta (esim. aiheuttaa keskushermoston poikkeavuuksia, kasvojen poikkeavuuksia ja sydämen ja verisuonten poikkeavuuksia), vaikka lääkettä otettaisiin vain lyhyt aika raskauden aikana. Myös keskenmenon vaara on suurempi.[4]"
Lue sitaatin toiseksiviimeinen kappale.
Kyllä minä sain julkiselta. Tk lääkäriin ja kertoo ettei mikään muu auta. Lähetteellä ihotauti lääkärille ja sieltä roaccutan kuuri.
Nuo vaarat on melko höpöjuttua. Kerran vilkaisivat maksa-arvot ja siinä kaikki.
T. Tuo edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No et sinä kuuria saa yhden näppylän takia. Ensiksi määrätään ehkä miedompia antibiootteja ja rasvaa. Ne joillain myös auttavat. En ymmärrä miten olet saanut jo noin paljon rahaa menemään. Miedommat antibiootit eivät paljoa maksa.
Ap
Sen varmemmin saat seuraavalla lääkärikäynnillä Roaccutan-kuurin, kun muut on jo kokeiltu.
Huom. Jos koet antibiootit ja muut aknevoiteet vaarallisina ja sinua vahingoittavina, niin Roaccutan on sitten sinulle ehkä liikaa.
Roaccutan kuorii ihosi ja voi aiheuttaa iholle rakkuloita. Silmät kuivuu ja hämäränäkö heikkenee. Myös nivelkipua ja lihaskipua. Ehkäisyä on pakko käyttää hoidon ajan. Nostaa maksa-arvoja. Aiheuttaa rasva-arvojen nousua. Ei saa tehdä karvanpoistoa hoidon aikana. Vaikuttaa kaikkialle kehoon, ei vain naamaan. Älä pelästy, vaan mieti vain suhtautumistasi lääkkeiden pelkoon. Roaccutan kyllä auttaa akneen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sain julkiselta. Tk lääkäriin ja kertoo ettei mikään muu auta. Lähetteellä ihotauti lääkärille ja sieltä roaccutan kuuri.
Kyllähän tämä kuulostaa siltä, että lääkärillä on aito peruste olla määräämättä lääkettä. Muita keinoja ei ole kokeiltu riittävästi, AP kuuluu riskiryhmään jolle ei voida määrätä, tauti ei ole riittävän vakava, AP ei kykene sitoutumaan ehtoihin (verikokeet, ehkäisy)…
Nämä tarinat miljoonista tonnin maksaneista lähes kuolemaan johtaneista rasvoista ja napeista soittavat varoituskelloja.
Sulla ei ole ilmeisesti ehkäisyasiat ja psyyke isotretioiinihoidon edellyttämällä tolalla.
Jos saat nämä kuntoon niin etsi ihotautilääkäri, jolla on oikeudet määrätä tätä lääkettä. Kaikilla ei ole. Varaudu toistuviin käynteihin. Se on varmaan yli satasen per käynti yksityisellä.
Antibiootti olisi halvempi ja vaarattomampi. Jos yksi ei sovi, kokeillaan toista.
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo edellinen
Eivät todellakaan ole. Jos olisin ymmärtänyt riskit, en olisi syönyt lääkettä.
Terveisin, toinen kuurin syönyt.
Roaccutan kuuria on todella nykyään vaikeampi saada kun ennen. Johtuu varmaan kun siinä on niin hirveästi vakaviakin sivuoireita. Toivottavasti en itse joudu enää hakemaan. Potutti se jokakuinen raskaustesteissä ravaaminen ja maksakokeet otettiin muutamaan kertaan kuurin aikana. Tukkaa lähti ihan mielettömästi ja ahdistukseen taipuvaisena ihmisenä huomasin että olin loppu kuurista melko alavireessä.
Mutta kerran ap kärsit noin paljon aknestasi niin suosittelen kuuria silti. Pahaa aknea eivät antibiootit saati sitten jotkut rasvat paranna! Ja tuskin kukaan huvikseen haluaa antibiootteja syödä!
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo edellinen
Ei ne kyllä ole. Australiassa ainekin syntyi epämuodostuneita lapsia kun potilaat ei tajunut ottaa tosissaan tota vaaraa. Kyllä Roaccutan aika myrkkyä on mutta myös tehokkain hoito akneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo edellinenEi ne kyllä ole. Australiassa ainekin syntyi epämuodostuneita lapsia kun potilaat ei tajunut ottaa tosissaan tota vaaraa. Kyllä Roaccutan aika myrkkyä on mutta myös tehokkain hoito akneen.
Tämä. Itselläni hoidosta aiheutui sekä ohimeneviä että kroonisia haittoja. Suosittelen ottamaan hoidon tosissaan ja noudattamaan ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
T. Tuo edellinen
Niin että yksittäisen Pirjon kokemus vesittää mm. tutkimustiedon? Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap
Mikä on ollut perusteena, ettei ole saanut Roaa? Ko. läkkeellä voi olla hyvin vakavia haittavaikutuksia - sitä ei voi määrätä aivan jokaiselle.
Kuulutko johonkin niistä ryhmistä, jotka eivät voi lääkettä käyttää? Voit tarkastaa ryhmät esim. verkosta löytyvästä pakkausselosteesta.
Minulla ei ole mitään estettä. Ei mitään sairauksia. Veriarvoni ovat viitealueiden sisällä. He halusivat ensin vain testata kuolenko näihin tuotteisiin.
Ap
Ota sit huomioon et Roa-kuuri ei välttämättä auta. Mutta ihotautilääkäri sen sulle kirjoittaa jos on tarpeeseen, muutama finni ei riitä.
Ja sivuvaikutukset voi olla rajut.
Eikö se yksi purseri pamauttanut matkustajakoneen vuorenseinään kun oli seonnut Roaccutanista?
Vierailija kirjoitti:
Ota sit huomioon et Roa-kuuri ei välttämättä auta. Mutta ihotautilääkäri sen sulle kirjoittaa jos on tarpeeseen, muutama finni ei riitä.
Ja sivuvaikutukset voi olla rajut.
En välitä sivuvaikutuksista. Tapan itseni joka tapauksessa, jos tämä jatkuu vielä liian kauan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap
Mikä on ollut perusteena, ettei ole saanut Roaa? Ko. läkkeellä voi olla hyvin vakavia haittavaikutuksia - sitä ei voi määrätä aivan jokaiselle.
Kuulutko johonkin niistä ryhmistä, jotka eivät voi lääkettä käyttää? Voit tarkastaa ryhmät esim. verkosta löytyvästä pakkausselosteesta.
Minulla ei ole mitään estettä. Ei mitään sairauksia. Veriarvoni ovat viitealueiden sisällä. He halusivat ensin vain testata kuolenko näihin tuotteisiin.
Ap
Sinun kantasi on tiedossa, mutta mikä lääkärin peruste oli? En usko, että lääkärin peruste olla myöntämättä Roaa oli se, että haluavat testata kuoletko muihin lääkkeisiin.
Ylipäätään se, että kerrot lähes kuolleesi toiseen lääkkeeseen on huolestuttavaa. Mikäli olet näin yliherkkä (?) lääkkeelle X, voi vahvempi Roa olla aidosti poissuljettu.
Aikaisemmista viesteistä päätellen olet nainen. Silloin usein kokeillaan ensin e-pillereitä. Tietyt merkit vaikuttavat akneen. Roa on se viimeisin vaihtoehto. Hae ne e-pillerit, jos miestäkin olet vaikka. Roan kanssa on sitten eri e-pillerit, tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap
Ap
Sinun kantasi on tiedossa, mutta mikä lääkärin peruste oli? En usko, että lääkärin peruste olla myöntämättä Roaa oli se, että haluavat testata kuoletko muihin lääkkeisiin.
Ylipäätään se, että kerrot lähes kuolleesi toiseen lääkkeeseen on huolestuttavaa. Mikäli olet näin yliherkkä (?) lääkkeelle X, voi vahvempi Roa olla aidosti poissuljettu.
No sitten minut on yliherkistetty näille aineille tahallaan!
AP