Mistä saan Roaccutan-kuurin?
Olen opiskelija ja minulla on enää yksi kesä tämän jälkeen aikaa löytää mies.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle siis olen menossa. Siksi haluan tämän kerralla purkkiin.
AP
No et sinä kuuria saa yhden näppylän takia. Ensiksi määrätään ehkä miedompia antibiootteja ja rasvaa. Ne joillain myös auttavat. En ymmärrä miten olet saanut jo noin paljon rahaa menemään. Miedommat antibiootit eivät paljoa maksa.
Sain antibiootteja ja miljoonia rasvoja, joihin melkein kuolin.
Ap
Ja paskat.
Ehkä sulle ei määrätä roaccutania, koska kuolisit oikeasti.
Hoito aloitetaan aina antibiooteilla ja syödään kuuri loppuun. Jos on haittoja, otetaan heti yhteys hoitavaan lääkäriin.
Roaccutanista:
"Isotretinoiini-valmisteella hoidetaan sellaisia vaikeita aknemuotoja, joihin eivät ole tehonneet muut hoidot, kuten suun kautta otettavat antibioottihoidot ja paikallinen hoito. Tällaisia vaikeita aknemuotoja ovat esimerkiksi nodulaarinen akne, onteloakne (acne conglobata) ja akne, johon liittyy pysyvä arpeutumisen vaara.[2]
Lääkkeen vaikutus kohdistuu talirauhasiin, joiden ylituotantoa se hillitsee. Lisäksi se rauhoittaa ihon tulehdusta. Lääke saattaa auttaa hankaliinkin oireisiin. Haittavaikutusten vuoksi lääkettä käytetään kuitenkin vain huolella harkituissa tapauksissa, joissa sairaus on todella vaikea.[3]
Isotretinoiinia voivat määrätä ainoastaan sellaiset ihotautilääkärit, joilla on asiantuntemusta systeemisten retinoidien käytöstä vaikean aknen hoidossa, tai heidän valvonnassaan toimivat lääkärit. Lääkärin on tunnettava perusteellisesti isotretinoiinihoidon riskit ja seurantavaatimukset.