HS toimittaja liittää isänmaallisuuden roskaväkeen, toivoo että se brändättäisiin tarkoittamaan esim "päällikkömuijien" ja ilmaisen koulutuk...
Olisihan se kaunista, kun varusmiehet sotilasvalaa vannoessaan liikuttuisivat kyyneliin ajatellessaan, että pääsevät ehkä joskus tekemään sen suurimman mahdollisen uhrauksen Yeboyahin vuoksi. Itsellänikin täällä tippa silmässä. :'(
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tuon isämmallisuuden ja idioottijunttiuden vahvan yhteyden havaitsee melkein millä tahansa nettipalstalla. Mutta tässäkin pätee se sama mikä moneen muuhun, että idiootit on niitä kaikkein äänekkäimpiä.
On patriotismia ja nationalismia.
Maailmanvaltiot ovat aina himottaneet despootteja idässä ja lännessä. Sekö on ihan jees että Suomella ei ole enää mitään kansallista identiteettiä?
Millähän "jalostamisella" tätä koetetaan perustella? Paikallisella historialla ja erityisyydellä ei ole mitään arvoa, paitsi kun kyseessä ovat woken omat lemmikkivähemmistöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja ajattelee ihan samoin kuin minä - miten hienoa olisi jos voisi olla isänmaallinen ilman että tulee liitetyksi ööriäikeistöläisiin äyhöttäjiin, tyyppeihin jotka väittävät olevansa isänmaallisia mutta pyrkivät itse asiassa kylvämään epäsopua ja rauhattomuutta, usein toisen maan rahoituksella. Aloitus on oikeastaan hyvä esimerkki tästä porukasta. samoin aloittajaa peesaavat aloitaajan omat tai saman kaveripiirin viestit.
Toimittaja itse liittää isänmaallisuutta äärioikeistolaiseen öyhötykseen, ei kukaan muu.
Siis juuri äärioikestolaiset öyhttäjät ovat pyrkineet pukemaan oman riekkumisensa isänmaallisuudeksi, pukevat päälleen Suomen lippuja ja leijonakoruja. Se on Suomen lipun polkemista lokaan.
Jotain Minna Canthia rinnastetaan ihonvärillään ratsastavaan tusinaräppääjään? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edelleenkään isänmaallinen. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö pitäisi Suomea hyvänä valtiona asua. Mutta niin hyvä ei ole mikään maapalanen, että sen puolesta kannattaisi vapaaehtoisesti kuolla.
Kyse on ehkä kuitenkin vähän enemmästä kuin maapalasta...annetaanko sortajille ja tyranneille periksi nikottelematta. Sitä nämä rauhanlähettiläät eivät vaivaudu miettimään.
Sortajista ja tyranneista ei päästä eroon ennen kuin ihmiset oppivat käyttämään omia aivojaan ja sanomaan järjettömyyksille ei. Ja en kykene näkemään ihmisen kehittyvän evolutiivisesti niin pitkälle, että tätä tulisi tapahtumaan koskaan. Varmasti ei tapahdu ainakaan minun elinaikanani.
Vierailija kirjoitti:
Nerokas trollaus Kaarisateelt… eikun se olikin ihan oikea!
Nyt-liite tehnyt Kaarisateen turhaksi ;P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja ajattelee ihan samoin kuin minä - miten hienoa olisi jos voisi olla isänmaallinen ilman että tulee liitetyksi ööriäikeistöläisiin äyhöttäjiin, tyyppeihin jotka väittävät olevansa isänmaallisia mutta pyrkivät itse asiassa kylvämään epäsopua ja rauhattomuutta, usein toisen maan rahoituksella. Aloitus on oikeastaan hyvä esimerkki tästä porukasta. samoin aloittajaa peesaavat aloitaajan omat tai saman kaveripiirin viestit.
Toimittaja itse liittää isänmaallisuutta äärioikeistolaiseen öyhötykseen, ei kukaan muu.
Siis juuri äärioikestolaiset öyhttäjät ovat pyrkineet pukemaan oman riekkumisensa isänmaallisuudeksi, pukevat päälleen Suomen lippuja ja leijonakoruja. Se on Suomen lipun polkemista lokaan.
Merkityksetöntä surinaa. Normaali isänmaallinen vetää itsenäisyyspäivänä lipun salkoonsa ilman sen kummempia koruja ja öyhötyksiä.
Kieltämättä itsekin tunnen vaistomaista varausta, jos joku alkaa mesoa liikaa isänmaallisuudella. En tiedä tuleeko se lapsuudenkodista vai mistä, mutta ylipäänsä uhoaminen ja kaiken maailman turha fiilistely tuntuu lapselliselle ja oikeastaan aika valheelliselle. Useinhan kovimmat uhoajat ovat tosipaikassa reppanoita. Vaikka olen tällainen maltillinen, suoritin intin asiallisesti ja tiedän, että tosipaikassa tekisin kuten määräykset sanoo. Ei se olisi minulle moraalinen ongelma. Intissä oli muita kaltaisiani. Hassua kyllä, keskeyttäneissä oli juuri näitä Suomi-leijonamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä surinaa. Normaali isänmaallinen vetää itsenäisyyspäivänä lipun salkoonsa ilman sen kummempia koruja ja öyhötyksiä.
Näin on.
”Isänmaallisuus tuntuu aiheena kiusalliselta, koska liitän sen mielessäni uusnatsien katupartioihin, rasistisiin Twitter-tileihin ja huonosti käyttäytyviin setämiehiin. Isänmaallisuus yhdistetään Suomessa arvokonservatismiin, suvaitsemattomuuteen ja äärioikeistoon.”
Inkerin kannattaa hakeutua mielenterveyspalveluiden pariin, taas yksi voimaantunut fem akko keksii ongelmia tyhjästä.
"Liitän isänmaallisuuden ja sitä edustavat symbolit aatteisiin ja ryhmiin, joiden kanssa en halua kuulua edes samaan lauseeseen, kirjoittaa toimittaja Inkeri Harju."
No tämähän on puhtaasti toimittajan oma ongelma, ei isänmaallisuuden taikka muun yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tuokaan tyttö naisten vapaaehtosta varusmiespalvelusta varmaan käyny?
Ja sinäkin olisit mieleläsi korvannut asepalveluksen muka-isänmaallisella öyhyämisellä ja kaljan juonnilla vanhempien loisena, mutta huono homma kun oli pakko mennä.
En tiedä kenen puolesta puhut muttet ainakaan mun.
Mä tykkään aseista ja oon kiinnostunu sodankäynnistä. Harkittin jopa MPKK:hon hakemista mutta vuoden varusmiespalvelus saikin riittää.
Kaljaa sai juoda siellä iltavapailla ja viikonloppulomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään määrittele yhtään sen enempää mitä Suomen lippu tarkottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä itsekin tunnen vaistomaista varausta, jos joku alkaa mesoa liikaa isänmaallisuudella. En tiedä tuleeko se lapsuudenkodista vai mistä, mutta ylipäänsä uhoaminen ja kaiken maailman turha fiilistely tuntuu lapselliselle ja oikeastaan aika valheelliselle. Useinhan kovimmat uhoajat ovat tosipaikassa reppanoita. Vaikka olen tällainen maltillinen, suoritin intin asiallisesti ja tiedän, että tosipaikassa tekisin kuten määräykset sanoo. Ei se olisi minulle moraalinen ongelma. Intissä oli muita kaltaisiani. Hassua kyllä, keskeyttäneissä oli juuri näitä Suomi-leijonamiehiä.
Totta, kyllähän he ovat usein vähän ongelmaisia. Kuitenkin he ovat ymmärtäneet kansallismielisyyden edes jollain tavalla oikein, siis miten nämä jutut tunnetasolla menee. Vaikkakin he sitten saattavat vetää sen överiksi.
Toimittaja tässä ehdottaa, että koko juttu keksitään uudelleen ja korvataan jollain keinotekoisella äärivasemmistolaisella huminalla, joka varmasti kuulostaisi hyvältä feminismikerhon tiedotteessa.
Toimittelija rinnastaa isänmaallisuuden valkoroskaisuuteen ja puhuu itse "päällikkömuijista". Hmm...
"UKRAINAN sota ja mahdollinen uhka Suomenkin koskemattomuudelle on tehnyt minusta aiempaa isänmaallisemman – ja sitä on hyvin vaikea myöntää. "
Miksi vasvihrmuijat on mustamaalannut äidinmaallaisuuden?
On tervetty järkeä arvostaa Suomea erästä top10 valtiota, joka tilastossa.
Miksi varsinkin naisille on ongelma olla ylpeä kotimaastaan.
Joku vamma, päässä.
Nyt Ukrainan sodan aikaan olen lueskellut paljon keskustelupalstoja ja hakenut tietoa mielenkiinnosta. Valitettavasti osa palstoista on spämmätty täyteen näiden kaljamahamiesten horinoiden toimesta ja niitä on raskasta lukea. Ei, minua ei kiinnosta lukea montako venäläistä Simo Häyhä ampui, en ymmärrä mitä se liittyy aiheeseen tai ylipäänsä niihin kommentoijiin. Usein vielä paljastuu, että näistä kommentaattoreista harva on edes aliupseeri ja osa on ihan suoraan c-luokituksen saaneita. Eikä siinä ole mitään pahaa, mutta se että he esiintyvät jonakin asiantuntijoina ja öyhöttävät, on vastenmielistä.
Mikä tää Yeboyah on? Joku toimittajan kaveri josta pitää tehdä seuraavaa toteemimuusikko tiettyjen ominaisuuksiensa takia? Tubessa näyttää olevan massiiviset 2k seuraavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kyllähän he ovat usein vähän ongelmaisia. Kuitenkin he ovat ymmärtäneet kansallismielisyyden edes jollain tavalla oikein, siis miten nämä jutut tunnetasolla menee. Vaikkakin he sitten saattavat vetää sen överiksi.
Toimittaja tässä ehdottaa, että koko juttu keksitään uudelleen ja korvataan jollain keinotekoisella äärivasemmistolaisella huminalla, joka varmasti kuulostaisi hyvältä feminismikerhon tiedotteessa.
Ehkä se on vaan liian iso hyppäys noille sellaisenaan, pitää kehittää siihen päälle joku oma narratiivi. Pääasia kuitenkin, että ovat remmissä, sanoisin näin. Kuin että olisivat niitä defaitisteja, joita esim vihreät olivat pitkään ja pahimmillaan ajoivat armeijan alasajoa ja täydellistä puolustuksen romuttamista. Itse muistan ne ajat, ei ole ikävä.
Suurin osa suomalaisista on hiljaa isänmaallisia, ääripäät sitten erikseen. Syrjäytyneet löytävät usein äärioikeiston ja populismin, korkeammin koulutettu pumpulipylly äärivasemmiston. Näiden keskellä on sitten se kansan enemmistö, joka ratkaisee aina kohtalon. Ja se on Suomella kunnossa.
Inkeri Harjulla on huono iho. Miksei tee sille mitään?