Barona palkkaa satoja intialaisia hoitajia paikkaamaan pulaa Suomessa – Ensimmäiset saapuvat pian
Barona odottaa intialaishoitajien rekrytoinnin kasvavan merkittävästi lähivuosina.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/barona-palkkaa-satoja-intialaisia-ho…
Kommentit (684)
Kyllä he pian lähtevät takaisin, kun huomaavat miten ankeat työilmapiirit ja kiire täällä on. Pelkkää paskanjauhantaa ja valitusta, omaisten ja kollegojen, esimiesten taholta. Lisänä sää, pitkä, ankea syksy/ talvi, sekä palkan pienuus ja verotus. Korkeat hinnat. Eipä taida olla pitkä pesti.
Vierailija kirjoitti:
Vantaan kaupungilla on koulutettu kohta kolme vuotta kiinalaisia sairaanhoitajia suomalaiseen systeemiin ja opetettu kieltä. Työskentelevät mm. vanhainkodeissa, joihin ei varsinaisesti ole ollut tunkua hoitajista. Nyt on tulossa filippiiniläisiä. Minusta ihan mahtava juttu! Motivoituneita ja lämpimästi vanhuksiin suhtautuvia ihmisiä.
Ovathan he nauravaisia, ahkeria ja osaavat temput. Mutta vanhusta ja ketä tahansa pelottaa, jos hän koettaa kertoa hoitajalle jonkin olevan pielessä, eikä tämä ymmärrä, nauraa vaan että "kyllä kyllä" ja jatkaa tekemistä.
Barona:
Toimitusjohtaja: Taru Turunen ex-kokoomuksen puoluesihteeri
Hallituksen jäseniä:
kansanedustaja Sanna Lauslahti (kok), ex-kansanedustaja Ulpu Iivari (sd) ja Miapetra Kumpula-Natrin (sd) Pasi puoliso, ...
Vierailija kirjoitti:
Newsflash: Hoitajia kyllä olisi, mutta työolot ovat niin kauheat (eli kiireiset ja joudut yksin toimimaan vaarallisissa tilanteissa), että he eivät kauan viihdy. Nämä kauheat työolot aiheuttaa se, että työnantaja ei suostu palkkaamaan enempää hoitajia kuin juuri ja juuri sen minimin, jolla toiminta joten kuten pyörii.
Meilläkin väki juoksee niska limassa huonosti hoitaen samaan aikaan, kun esimies sanoo puhelimitse töitä kyseleville, että nyt ei ole työvoimalle tarvetta.
suosittelen sinulle rakennusalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse lukemaan kuin otsikon eli vähän turha linkitys. Epäilen että intialaishoitsut lähtevät ekalla koneella takaisin, kun tulee marras-joulukuu ja pimeys ja kylmyys. Eivät he ole tottuneet sellaiseen. Ja vielä vähemmän pohjoisessa Suomessa asumiseen.
Ei ne mihkään lähde. 3300e kuussa on kymmenen kertaa enemmän kuin koti-Intiassa.
suomessa tuolla rahalla pärjää hyvin. voi jopa omistaa auton!
nimimerkillä. 1400 nettotulot.
Vierailija kirjoitti:
Barona:
Hallituksen jäseniä:
kansanedustaja Sanna Lauslahti (kok), ex-kansanedustaja Ulpu Iivari (sd) ja Miapetra Kumpula-Natrin (sd) Pasi puoliso, ...
Aika vanhentunutta tietoa sulla
Vierailija kirjoitti:
Barona:
Hallituksen jäseniä:
Hallitus löysi sopivasti vuokrahoitajia kovalla rahalla tarjoavan "HyväVeli"-yrityksen.
Onkohan tämä sitä korruptiota? Onkohan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barona:
Hallituksen jäseniä:
Aika vanhentunutta tietoa sulla
Laita uusi nimilista jos on ... ja muista laittaa puoluesidonnaisuudet myös.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti eivät käytä yhtään aikaa suomen kielen opiskeluun. Jokainen suomalainen osaa englantia.
varsinkin lääketieteelliset termit on potilailla hallussa. esim närästys heartburn, umpilisäketulehdus, appendicitis.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaan kaupungilla on koulutettu kohta kolme vuotta kiinalaisia sairaanhoitajia suomalaiseen systeemiin ja opetettu kieltä. Työskentelevät mm. vanhainkodeissa, joihin ei varsinaisesti ole ollut tunkua hoitajista. Nyt on tulossa filippiiniläisiä. Minusta ihan mahtava juttu! Motivoituneita ja lämpimästi vanhuksiin suhtautuvia ihmisiä.
Ovathan he nauravaisia, ahkeria ja osaavat temput. Mutta vanhusta ja ketä tahansa pelottaa, jos hän koettaa kertoa hoitajalle jonkin olevan pielessä, eikä tämä ymmärrä, nauraa vaan että "kyllä kyllä" ja jatkaa tekemistä.
toisin kuin suomalainen hoitaja jota saa huutaa taukohuoneesta loppuelämän ajan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse lukemaan kuin otsikon eli vähän turha linkitys. Epäilen että intialaishoitsut lähtevät ekalla koneella takaisin, kun tulee marras-joulukuu ja pimeys ja kylmyys. Eivät he ole tottuneet sellaiseen. Ja vielä vähemmän pohjoisessa Suomessa asumiseen.
Ei ne mihkään lähde. 3300e kuussa on kymmenen kertaa enemmän kuin koti-Intiassa.
Tuohan on enemmän kuin suo,malaishoitajien keskiansio. Eivätkä edes puhu tai lue suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin vain pari ekaa sivua, pahoittelut jos tulee toistoa.
Olen itse lähtenyt alalta jo vuosia sitten. Ei fysiikka kestänyt. Olen nippa nappa 160cm ja laiha. Potilaat/asiakkaat sitä suomalaista ylipainoistaista ja minua pidempää porukkaa.
Apuvälineitä käytin aina kun mahdollista, mutta siitä huolimatta oli pakko lopulta myöntää, että parhaiten niissä hommissa pärjää vähän ronskimman kokoiset ihmiset.
Niin että miten nämä sirot aasialaiset saavat neliraajahalvaaantuneen 185/95 miehen hoidettua yksin? Kielitaidosta puhumattakaan.
Ei ole tavatonta, että suomalainen 185-senttinen mies painaa vaikka 180 kiloa!
No ei näitä kukaan suomalainenkaan yksin nosta, ellei oo umpityhmä. Kyllä sotealallakin on työsuojelulainsäädäntö.
Minut pienikokoisena hoitajana, paiskattiin uudessa työssä yksin avustamaan n. 200kg, jalatonta ukkoa. Ukko tippui lattialle, makasi siellä pari tuntia, ennenkuin joku tuli apuun.
Sama kohtalo, tosin olin opiskelija kesätöissä, yhden vuoden lähihoitajaopinnot takana. Sain avuksi hakemaltani kollegalta haukkumista ja suoraa huutoa, että "tällaista ei saa päästää tapahtumaan". Minä olin kyllä pyytänyt jotakuta avuksi ja turvaksi nosturin käyttöön, mutta kuulemma piti jo osata, kun se yhden kerran minulle oli näytetty.
Onneksi potilaalle ei käynyt mitään. Itse irtisanouduin parin viikon jälkeen, kun olin joka ikinen päivä purskahtanut itkuun kotiovesta päästyäni.
Osaavathan ruotsia, ettei oikeus saada palvelua äidinkielellään vaarannu?
Surkeaa on suomen terveydenhoidon tulevaisuus. Vanhuksia hoitavat kielitaidottomat, kulttuuria tuntemattomat hoitajat. Muistisairaalle on äärettömän tärkeää se, että häntä hoitava tuntee oman kulttuurin ja osaa esim. puhua hänen murrettaan. Muistisairaalle voi joku vanha laulu olla ainoa asia, jonka hän muistaa. Omalla työpaikallani vanhukset ovat aivan innoissaan, kun teemme visailuja, joissa esim. tunnistetaan vanhoja työkaluja tms. Heillä ovat vanhat asiat hyvin mielessä. Miten joku Intialainen hoitaja kykenee aktivoimaan muistisairaan kognitiota? He voivat olla hyvä apukäsi rutiinitehtävissä, mutta ei heitä voi muistisairaiden ainoiksi hoitajiksi laittaa, jos halutaan, että vanhus saa kunnollisen, virikkeellisen hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lähtenyt alalta jo vuosia sitten. Ei fysiikka kestänyt. Olen nippa nappa 160cm ja laiha. Potilaat/asiakkaat sitä suomalaista ylipainoistaista ja minua pidempää porukkaa.
Apuvälineitä käytin aina kun mahdollista, mutta siitä huolimatta oli pakko lopulta myöntää, että parhaiten niissä hommissa pärjää vähän ronskimman kokoiset ihmiset.
Niin että miten nämä sirot aasialaiset saavat neliraajahalvaaantuneen 185/95 miehen hoidettua yksin? Kielitaidosta puhumattakaan.
No ei näitä kukaan suomalainenkaan yksin nosta, ellei oo umpityhmä. Kyllä sotealallakin on työsuojelulainsäädäntö.
Minut pienikokoisena hoitajana, paiskattiin uudessa työssä yksin avustamaan n. 200kg, jalatonta ukkoa. Ukko tippui lattialle, makasi siellä pari tuntia, ennenkuin joku tuli apuun.
No juuri tuon vuoksi kukaan järkevä EI mene tekemään noin! Vaarallista hoitajalle JA potilaalle. Hoitajan kuuluu tietää tällainen asia, kuuluu ammattitaitoon. Opetetaan jo opinnoissa tämä. Älkää olko noin avuttomia! Kieltäytykää älkääkä uhriutuko!
Kuule tuo on arkipäivää pitkäaikaishoidon osastoilla. Kun ei ole 0tarpeeksi hoitajia, vanhuksia pitää kuntouttaa ja aikaa on liian vähän.
Kuule tiedän. Olen ollut. Ja soittanut sinne työsuojelupiiriin. Ja asiat parani.
Mitä kuntoutusta tommonen on sille vanhukselle?
Älkää tehkö, kun se on väärin. Hoitoalalla toi on se suurin ongelma. Tehdään ja uhriudutaan ja valitetaan.
Yritystiedot Barona
Toimialakuvaus: Yhtiön toimiala on kaikki laillinen liiketoiminta.
:):):)
Vierailija kirjoitti:
Yritystiedot Barona
Toimialakuvaus: Yhtiön toimiala on kaikki laillinen liiketoiminta.
:):):)
Tiina Jylhän yrityksellä sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kohtalo, tosin olin opiskelija kesätöissä, yhden vuoden lähihoitajaopinnot takana. Sain avuksi hakemaltani kollegalta haukkumista ja suoraa huutoa, että "tällaista ei saa päästää tapahtumaan". Minä olin kyllä pyytänyt jotakuta avuksi ja turvaksi nosturin käyttöön, mutta kuulemma piti jo osata, kun se yhden kerran minulle oli näytetty.
Onneksi potilaalle ei käynyt mitään. Itse irtisanouduin parin viikon jälkeen, kun olin joka ikinen päivä purskahtanut itkuun kotiovesta päästyäni.
Minulle käynyt samoin. Järkyttää on se, että kerran näytetään jonkin laitteen käyttö, sitten sinun pitäisi osata kaikki. Itse jouduin aloittelevana hoitajana auttamaan miestä, jonka jalat olivat amputoitu. En ollut koskaan nähnytkään tekojalkoja. En osannut laittaa niitä asiakkaan jalkoihin. Sain hirveät huudot, kun asiakas tipahti lattialle. Lopetin työn siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa on suomen terveydenhoidon tulevaisuus. Vanhuksia hoitavat kielitaidottomat, kulttuuria tuntemattomat hoitajat. Muistisairaalle on äärettömän tärkeää se, että häntä hoitava tuntee oman kulttuurin ja osaa esim. puhua hänen murrettaan. Muistisairaalle voi joku vanha laulu olla ainoa asia, jonka hän muistaa. Omalla työpaikallani vanhukset ovat aivan innoissaan, kun teemme visailuja, joissa esim. tunnistetaan vanhoja työkaluja tms. Heillä ovat vanhat asiat hyvin mielessä. Miten joku Intialainen hoitaja kykenee aktivoimaan muistisairaan kognitiota? He voivat olla hyvä apukäsi rutiinitehtävissä, mutta ei heitä voi muistisairaiden ainoiksi hoitajiksi laittaa, jos halutaan, että vanhus saa kunnollisen, virikkeellisen hoidon.
Vanhukset oppii uusia intialaisia kansanlauluja.
Pitäisikö tehdä kansalaisaloite suomen sairaanhoitajakoulutuksen lopettamiseksi kun hallitus ei halua maksaa työstä ja haluaa ulkomaiset hoitajat tilalle. Sittenhän hallituksen on helpompi sopia Baronan kanssa ulkomaisten hoitajien tuntihinnoista. Baronan johtajathan ovat hallitukselle tuttuja entisiä poliitikkoja joten juttu varmasti luistaa mukavasti ja hinnoista sovitaan yhteisymmärryksessä. Vai luuliko joku ressukka että Barona valittiin sattumalta?