Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään vielä vakiintunut ja kohtelias tapa keittää kotiin tulevalle romonttimiehelle, pesukoneenkorjaajalle tms. kahvit?

Vierailija
22.04.2022 |

Vai onko tämä takavuosien juttu?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robottimiehelle ei tarvitse keittää kahveja.

Vierailija
2/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romuttimiehelle soitetaan poliisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kysäistä josko korjaaja haluaisi kahvia. Tuskin kukaan kuitenkaan loukkaantuu jos ei tarjota.

Vierailija
4/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä just huoltomiestä odottelen paikalle enkä aikonut keittää hänelle kahvia.

Vierailija
5/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pesukoneenkorjaajille tmv. tarjonnut, kun yleensä tekevät taukoamatta töitä jokusen tunnin ja lähtevät. Minulla on kotona iso projekti meneillään, ja koko työpäiväksi tiluksilleni töihin tuleville tarjoan kyllä ehdottomasti tauolla kahvit, täällä kun ei ole ihan lähellä edes mitään huoltsikkaa mistä sen voisi itse hakea.

Vierailija
6/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän aina kahvit, on kohteliasta. Opin tuon tavan omasta lapsuuden kodistani. Aina kun ovesta tuli joku sisään, remonttimies, korjaaja tai naapuri, oli vanhemmat heti kahvia keittämässä. Pakastin oli pullaa ja piirakoita täynnä josta pystyi nopeasti tarjoamaan vieraille. Ei katsottu, oliko tuttu vai vieraampi ihminen.

Vierailija
7/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä, mitä muilla on tapana tehdä. Jos tuntuu, että olisi hyvä tarjota kahvia, tarjoa, jos ei niin sitten ei.

Vierailija
8/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaajille en keittäisi, niillä yleensä on aikataulut tiukemmat ja viipyvät suht vähän aikaa, mutta jos kotiini tulee ns. remppaäijä tekemään isompaa hommaa (viipyy yli tunnin), niin kysyn, että ottaako kahvia (kun keitän itselleni).

Vierailija
9/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osa edelleen tarjoaa, pääsääntöisesti kuitenkin vanhemmat ihmiset. Joskus on kuulemma ihan ruokapöytäänkin kutsuttu.

Vierailija
10/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä pesukoneen korjaajalle tarvii. Moen tunnin remppamiehelle kyllä voi.

Vierailija
11/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla on ollut ilmeisesti tapana keittää ihan kaikille kahvit.

Minä en keitä kuin ihan satunnaisesti. Se sähkömies/putkimies/remppamies/rekkakuski on töissä ja saa palkan käyttämästään ajasta. Minä maksan sen joten en todellakaan viivytä tyyppiä yhtään pidempään. Lisäksi mulla on työni, en halua istuskella kahvilla kaikkien talossa poikkeevien kanssa.

Vierailija
12/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän aina kahvit, on kohteliasta. Opin tuon tavan omasta lapsuuden kodistani. Aina kun ovesta tuli joku sisään, remonttimies, korjaaja tai naapuri, oli vanhemmat heti kahvia keittämässä. Pakastin oli pullaa ja piirakoita täynnä josta pystyi nopeasti tarjoamaan vieraille. Ei katsottu, oliko tuttu vai vieraampi ihminen.

Meillä ei ole vierasvaraa enkä halua pelkkää mustaa kahvia tarjota, kun en itsekään sellaista joisi.

Vierailija
13/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä nykyisin ole enää aikaa. Kyllä keittelisin ja pullaakin tarjoaisin jos sattuisi olemaan. Muuten on kyllä asiakaspalveluhenkisiä, koska minä olen kovin kiinnostunut kaikesta talotekniikasta ja kaikki on jaksaneet näyttää ja selittää juurta jaksaen mitä on tapahtumassa. 

Vierailija
14/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kehua sitä työn jälkeä. Kerran takuutyöhön uuteen asuntoon tuli mies, joka oli itse työn jo aikaisemmin tehnyt ja todella hyvin. Takuu koski ei hänestä johtuvaa vikaa. Halusin kertoa kuinka hienosti alun alkaen oli työ tehty ja hän oli niin mielissään kun oli sattumoisin hänen työnsä jälkeä. Jäi molemmille hyvä mieli.

Näitä remonttireiskoja kehutaan niin harvoin ainakaan työnantajiensa puolesta ja kun näette hyvää työn jälkeä niin kehukaa. Ei se maksa mitään, mutta tuo arvostusta ja hyvää mieltä.

Vierailija
15/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ kestää enemmän kuin tunnin, tarjoudun keittämään aina kahvit. Yleensä eivät halua kahvitella. Viimeksi kahvi maistui kaveruksille, jotka kävivät tarkistamassa katon kunnon.

Vierailija
16/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi onkin kiva tapa, mutta valitettavasti se remonttireiska laskuttaa siitä asti kun se pysäköi. Olen oppinut olemaan tarjoamatta mitään, teen homman niin valmiiksi kuin voin ja sitten häivyn.

Vierailija
17/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useamman tunnin tekemässä työtään, ja sinä aikana itselleni kahvit keitän, saatan kysyä, joisiko hänkin kupillisen. Jos ei ole kahviaika itsellänikään, en edes kysy.

Pidempiaikaisen remonttireiskan kanssa tietenkin on selkeintä sopia heti alussa, juoko hän kahvit talossa vai ei. Silloin pitää myös ruokailuista sopia.

Vierailija
18/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tarjoan mielelläni kahvit ja jälkiruoaksi herkkupiirakkaa. 

t. Nainen

Vierailija
19/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumpun asentaja meillä hääräämässä ja kahvit äsken tuonne terassille tarjosin ja vieläpä tuoreen pullankin, kovasti kiitteli.

Vierailija
20/60 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tavallista, että eletään vaivaantuneesti omaa elämää kun huoltomies on paikalla, ei tarjota kahvia vaikka keitetään itselleen.

Joskus kun olen kokonaisia työpäiviä ollut samassa kohteessa, olen kysynyt tyylillä "oliskohan mahdollisesti kuumaa vettä ja vähän ylimääräistä kahvinpuruja jäänyt niin ei tarvitsisi keskeyttää työpäivää sillä että lähtee kahvilaa etsimään".

Sillä on joskus kahvit saanu.

Huvittavaa myös se, että toisille on ihan sama mennäänkö asuntoon yleisavaimella, vai pitääkö asunnon haltijan olla paikalla.

Nämä paikalla olijat ovat ihme kyttääjiä ja luulevat että huoltomies käy siellä penkomassa heidän mielenkiintoista elämäänsä. Evvk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme