Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukan poisto?

Vierailija
22.04.2022 |

Onko teillä poistettu kierukka aina vain perheensuunnitteluneuvolan puolella eikä terveyskeskuksessa tms? Kuinka nopeasti olette päässyt poistoon kun sen olette halunnut? Itsellä kierukka vasta laitettu mutta noin viikko sitten alkoi kovat sellaiset kuukautiskiputyyppiset kivut ja vatsaa jomottaa koko ajan ja muutenkin todella outo olo. Kävin lääkärissä mutta ei sen tarkemmin tutkinut ja sanoi että on ihan normaalia kun asettamisesta niin vähän aikaa. Jotenkin tuntuu silti etten halua enää kierukkaa pitää koska alunperinkin olin vähän kahden vaiheilla sen laittamisesta. Otin siis yhteyttä neuvolaan että haluan sen pois mutta sain ajan vasta kuukauden päähän eli tosi ihanaa jos näillä kivuilla täytyy olla siihen asti.. kuulemma se on ainut mahdollisuus poistaa kierukka ja samalla katsotaan mistä kipu on saattanut johtua. Oon miettinyt että jos joudun joku ilta lähteä päivystykseen tän takia niin antaako ne sielläkin vaa kipulääkettä ja käskee odottamaan neuvola-aikaan asti... kipujen lisäksi on ollut pientä vuotoa ja pahoinvointia sekä väsymystä. Lääkärissä kuitenkin tarkistettiin että ei ollut kohtutulehdus mutta sekään ei ollut ihan 100% varma.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli mielettömän kovat kouristavat kivut ainakin viikon-kaksi ajan. Sitten rauhoittui.

Hieman veristä vuotoa myös. 

Kierukka oli paikoillan kunnes hain sterilisaation. Kävin itse lääkärillä sen nyppäyttämässä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla