AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään kuka teki kokeen maanantaina? :) Tuntuu, että kaikki puhuvat tehtävistä, jotka olleet muina päivinä.
Aamun kokeessa kävin.
Ei kukaan sattuisi muistamaan mitä tekstejä äidinkielessä oli? Hirveästi jäänyt häiritsemään koe kun oli tuolta osin vaikea.
Eka teksti oli juniorijääkiekosta ja ylsi tehtävä oli digitaalinen jalanjälki mainos.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään kuka teki kokeen maanantaina? :) Tuntuu, että kaikki puhuvat tehtävistä, jotka olleet muina päivinä.
Mä olin maanantain iltapäivä kokeessa.
Oliko niin että sähköpostiinkin tulee ilmoitus kun opintopolku päivittyy?
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin että sähköpostiinkin tulee ilmoitus kun opintopolku päivittyy?
Kyllä, tulee kylläkin vähän viiveellä mitä opintopolkussa näkyy. Mutta tulee kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamun kokeessa kävin.
Ei kukaan sattuisi muistamaan mitä tekstejä äidinkielessä oli? Hirveästi jäänyt häiritsemään koe kun oli tuolta osin vaikea.
Eka teksti oli juniorijääkiekosta ja ylsi tehtävä oli digitaalinen jalanjälki mainos.
Ke iltapäivän kokeessa olin. Itselläni oli eka teksti junioriurheilusta ja huippu urheilusta ja toinen oli tuo digitaalinen jalanjälki. Sitten aika loppui kesken ja ilmeisesti ainakin kolmas teksti olisi ollut luvassa mitä en ehtinyt edes näkemään. Millaisia tekstejä loput on ollut tällaisessa äikän osiossa? Harmittaa hirveesti että aika loppui aivan kesken vaikka äikkä on vahva. Myös enkussa loppui aika aivan kesken ja se taas on muutenkin heikko 🙈
Millaiset mielensäpahoittajat tätäkin aloitusta alapeukuttivat? xD
Mä olin maanantaina aamulla kokeessa.
Mulla oli myös äidin kielessä tuo digitaalinen jalanjälki -infograafi ja ensimmäinen luetun ymmärtäminen koski junioriurheilua, urheiluseuroja, "urheilijan polkua" eli tietä huippu urheilijaksi ym ja toinen luetun ymmärtäminen koski kestävyyttä/kestävää kehitystä erityisesti työelämässä ja ammattikorkeakoulujen roolia liittyen tähän.
Pelkään että mokasin matikan... muistaako joku oliko se niin että väärästä vastauksesta tuli matikassa -0.5 ja oikeasta 2 pistettä?
Jos ei ehtinyt painaa johonkin vaikeaa kysymykseen sitä "jätän vastaamatta kysymykseen"-vaihtoehtoa niin se painamattomuus (eli mitään ei ole ruksattu) ajaa saman asian kuin että olisi painanut tuota vaihtoehtoa?
maanantaikoe kirjoitti:
Mulla oli myös äidin kielessä tuo digitaalinen jalanjälki -infograafi ja ensimmäinen luetun ymmärtäminen koski junioriurheilua, urheiluseuroja, "urheilijan polkua" eli tietä huippu urheilijaksi ym ja toinen luetun ymmärtäminen koski kestävyyttä/kestävää kehitystä erityisesti työelämässä ja ammattikorkeakoulujen roolia liittyen tähän.
Mulla oli just nää samat ke iltapäivän kokeessa :) kuulosti tuo kolmaski tutulta että kerkesin lukea ja vastata joihinki kysymyksiin mutta sitten aika loppu 🙈
maanantaikoe kirjoitti:
Maanantain iltapäivässä oli samat. Kerkesin vastaamaan kaikkiin ja tarkistamaan vastauksia. Osa oli monimutkaisia sanamuotojen suhteen, enkä ole varma menikö loppujen lopuksi mitkä oikein tarkistuksesta huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ehtinyt painaa johonkin vaikeaa kysymykseen sitä "jätän vastaamatta kysymykseen"-vaihtoehtoa niin se painamattomuus (eli mitään ei ole ruksattu) ajaa saman asian kuin että olisi painanut tuota vaihtoehtoa?
Jaa aa, vaikea kysymys. Molemmat vaihtoehdot olisivat mahdollisia, mutta veikkaan miinus pisteitä...
Itse ehkä suuttuisin, jos joku olisi vastannut ainoastaan yhteen kysymykseen, saaden näin tarvittavat pisteet läpäisyyn, ja loppuihin ei olisi kerennyt vastaamaan mitään eikä siitä tulisi miinus pisteitä... Kokeessa oli kumminkin aikaraja jokaiselle osiolle
Vierailija kirjoitti:
maanantaikoe kirjoitti:
Maanantain iltapäivässä oli samat. Kerkesin vastaamaan kaikkiin ja tarkistamaan vastauksia. Osa oli monimutkaisia sanamuotojen suhteen, enkä ole varma menikö loppujen lopuksi mitkä oikein tarkistuksesta huolimatta
Oliko tosta vikasta minkä verran kysymyksiä?
Mä vähän laskeskelin et ma aamun äikän kokeessa ois ollut 5-6 kysymystä per osio. Muistelen et infograafista oli viisi, olisiko sit luetun ymmärtämisistä kuusi... Kokeen ohjeessa luki että joka osiossa on testikysymys ja 6+5+6 ois 17, jolloin pisteitä tulisi 10/16=0,625 per oikea vastaus. Siitä oon varma, et yli kuutta ei ollut missään äikän osiossa.
Mitenköhän kokeessa menetellään, jos ei ole kerennyt painamaan mitään vaihtoehtoa moni valinnoissa
Aaaa, tyhmästi kirjoitettu kysymys. Tarkoitan että ei ole ehtinyt painamaan vastaamattomiin tehtäviin "jätän vastaamatta"
Vierailija kirjoitti:
Aaaa, tyhmästi kirjoitettu kysymys. Tarkoitan että ei ole ehtinyt painamaan vastaamattomiin tehtäviin "jätän vastaamatta"
Jätän vastaamatta vaihtoehto ja se ettei paina mitään on molemmat 0p.
Noniin, jes kiitokset. Helpotti päivää