AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Laurea espoo: koulutus/sosiaali--ja-terveysala/johtaminen-ja-kehittaminen-sosiaali--ja-terveysalan-muutoksessa-yamk/
kuinka monennelta varasijalta pääsi sisään? en ymmärrä tuota vipusta
Oiskohan mulla vielä hyvät mahdollisuudet päästä 2 varasijalta sairaanhoitajaks, kun paikkoja on 60 ja niistä vastaanotettu 48
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan mulla vielä hyvät mahdollisuudet päästä 2 varasijalta sairaanhoitajaks, kun paikkoja on 60 ja niistä vastaanotettu 48
On hyvät! Älä ainakaan vielä luovuta toivosta. Moni pistää sairaanhoitajan koulutuksen varalle, jos ei pääse ylempiin, tiedän kokemuksesta. Saattavat jättää vastaanottamatta ja yrittää taas seuraavana vuonna uudelleen sinne minne haluavat.
Minä olin varasijalla 36 ja sain opiskelu paikan sosionomiksi :)
Onpa paljon sosionomiksi hakeutuneita jo pelkästään tässä ketjussa! Meinasin tosin itsekin hakea niin en voi sanoa mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Mihin olet saanut paikan. Olen varasijalla 5 ei mitään muutos tapahtunut. Sosionomi päiväopetus Diak AMK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Mihin olet saanut paikan. Olen varasijalla 5 ei mitään muutos tapahtunut. Sosionomi päiväopetus Diak AMK
Laureaan
Onnellinen tuleva geronomi kirjoitti:
Pääsin 1. varasijalta Lapin AMK geronomiksi 😍 Siitä asti kun todistusvalinnat tulivat niin olin varasijalla 1! Nyt kun kaikki tämmöinen AMK koulutus on uutta minulle niin mitä muuta tulee tehdä kuin paikan vastaanottaminen ja opiskelijaksi ilmoittautuminen🤗 kävin jo katsomassa Lapin amk sivuilla ohjeita mutta siellä oli niin paljon että aivot menivät jo solmuun kaiken tämän innostuksen jälkeen😂
Onneksi olkoon! :) Ite sosionomiksi Lapin amkiin!
Eli onko näin, että jos olen kirjoittanut ylioppilaaksi vuonna 2010, niin hakemukselle ei tarvitse liittää kopiota todistuksesta? Vaan sen saa suoraan sieltä rekisteristä? Haluaisin vain varmistuksen, ettei koulupaikka jää siitä kiinni, etten tallentanut vaadittavia todistuksia... Tai jos liitän sen joka tapauksessa ihan vaan varmuudeksi :))
Onko opintopolku päivittynyt?
Osaako joku paremmin tulkitseva katsoa vipusesta montako paikkaa on jäljellä Oamk sosionomi? Onko näin, että paikkoja olisi enää vain 1 vai onko mahdollisesti enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku paremmin tulkitseva katsoa vipusesta montako paikkaa on jäljellä Oamk sosionomi? Onko näin, että paikkoja olisi enää vain 1 vai onko mahdollisesti enemmän?
Ei vipusesta voi katsoa noin tarkasti. Siellä on pyöristetty lähimpänä kolmella jaolliseen lukuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten muka AMK valintakokeisiin pitää käydä joku valmennuskurssi. Helpoin korkeakoulupääsykoe mitä maasta löytyy. :D
Samaa mietin itekkin :D kävin puoli vitsillä lukematta testaamassa mimmonen se koe on jotta voisin ensvuonna lukea kunnolla kokeeseen ja tietäisin mitä odottaa ja pisteitä tulikin senverran että pääs heittämällä mihin vaan sisään
Nytkö on se hetki kun saan sanoa heipat opiskelupaikalle? Oon varasijalla ei ensikertalaisena ja mulla on enemmän pisteitä, mitä alimmat hyväksytyt pisteet on tällä hetkellä. Korjatkaa ihmeessä, jos oon väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Nytkö on se hetki kun saan sanoa heipat opiskelupaikalle? Oon varasijalla ei ensikertalaisena ja mulla on enemmän pisteitä, mitä alimmat hyväksytyt pisteet on tällä hetkellä. Korjatkaa ihmeessä, jos oon väärässä!
Sama tilanne täällä, 15 pistettä enemmän kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Opiskelen tällä hetkellä amk:ssa kylläkin mutta ala tuntuu nyt aivan väärältä niin haluaisin vaihtaa. Jospa sitten siirtohaun kautta tärppäisi
Vierailija kirjoitti:
Niin se voi olla. Itselläni oli jo heti jo 10 pistettä enemmän kuin alimmalla hyväksytyllä. Nyt mennään jo 17 pisteen erolla ja silti varasija 6.
Syksyn yhteishaussa näyttäisi olevan Oamk:ssa sosionomin koulutusohjelma. Jos nyt jää paikka saamatta, niin uudelleen hakupapereita menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten muka AMK valintakokeisiin pitää käydä joku valmennuskurssi. Helpoin korkeakoulupääsykoe mitä maasta löytyy. :D
Samaa mietin itekkin :D kävin puoli vitsillä lukematta testaamassa mimmonen se koe on jotta voisin ensvuonna lukea kunnolla kokeeseen ja tietäisin mitä odottaa ja pisteitä tulikin senverran että pääs heittämällä mihin vaan sisään
Lukea? Mitä sä siihen muka edes lukisit, ei siinä mitään tietoa testata. Matikan peruslaskut ainoastaan treenataan kuntoon, perus sisälukutaito riittää enkkuun ja äikkään. Mitään tietokysymyksiä ei ole.
Laurea: johtaminen ja kehittaminen-sosiaali-ja-terveysalanmuutoksessa-yamk/, pääsikö kukaan varasijoilta sisälle? Itse en halunnut jännätä varasijoilta vaan otin seuraavan toiveeni vastaan kun sinne suoraan pääsin.