Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

Vierailija
1261/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut varasijalla 1 nyt viikon. Ei oo ainakaan vielä liikkunu

Vierailija
1262/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut varasijalla 1 nyt viikon. Ei oo ainakaan vielä liikkunu

Aa päivitin opintopolun niin oliki liikkumut, eli pääsin siis kouluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo liikkunut yhtään. Edelleen 8 ja 15 varasija. Pitää näköjään alkaa keksimään vuodeksi jotain tekemistä..

Vierailija
1264/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalta 12 ja 32 varasijalle 6 ja 11. En haluis vielä luopuu toivosta

Vierailija
1265/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vielä siitä toivosta luopuko, jos tänään ei ole varasijat liikkuneet. Huomenna viimeistään tapahtuu se todennäköisin iso vaihtelu varasijoissa, ja varasijoilta voi liikkua aina elokuun 8. päivään asti!

Vierailija
1266/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskallinen odottelu ollut mutta nyt loppu ja koulua kohti

Vierailija
1267/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä millä perusteella ne varasijat liikkuvat, jos huomenna ihmiset ottavat sen tämänhetkisen paikan vastaan?

Vierailija
1268/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihminen on useammassa jonossa. Itselläkin yksi paikka saatuna (ei 1. hakukohde niin en voi vielä vastaanottaa) ja kahdessa koulussa varasijalla. Kun saan vastaanotettua yhden paikan jostain näistä, niin minun paikka vapautuu kahdesta muusta jonosta.

Vierailija
1269/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ihminen on useammassa jonossa. Itselläkin yksi paikka saatuna (ei 1. hakukohde niin en voi vielä vastaanottaa) ja kahdessa koulussa varasijalla. Kun saan vastaanotettua yhden paikan jostain näistä, niin minun paikka vapautuu kahdesta muusta jonosta.

Jos varasija on ylempänä lähellä, niin miksi joku haluaisi vastaanottaa alemman, ellei oo mieli muuttunut järjestyksen suhteen?

Vierailija
1270/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos varasija on ylempänä lähellä, niin miksi joku haluaisi vastaanottaa alemman, ellei oo mieli muuttunut järjestyksen suhteen?

Voi hyväksyä alemman ja jäädä jonottamaan ylempää, mutta voihan mielikin muuttua.

Toisaalta, ei kai ne huomisen jutut näy vielä huomenna Opintopolussa

Vierailija
1271/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt saakin jo hyväksyä alemman toiveen!

Vierailija
1272/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, nyt saakin jo hyväksyä alemman toiveen!

Ai saa? Pitääpä mennä katsomaan itsekin!

Vierailija
1273/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole sellaista vaihtoehtoa, että en ota paikkaa vastaan ja jään jonottamaan ylempiä toiveita. Eikö niin siis voi tehdä?

Vierailija
1274/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla on sellainen vaihtoehto

Vierailija
1275/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä mulla on sellainen vaihtoehto

Oletko varma?

Mulla ainakin voi ottaa alemman sitovasti vastaan.

Tai ottaa vastaan, mutta jäädä jonottamaan ylempää.

Ja hylätä paikan, ylempien jonosta ei mainita mitään.

Vierailija
1276/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun joo, samat mullakin

Vierailija
1277/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko valittujen määrä laskea vai onko joku bugi/valitsevat uusia eli jotkut on hylätty? Vipusesta kun katselin niin #1 vaihtoehdossani oli valittujen määrä tippunut neljällä. Vastaanottaneet pysyneet samana, mutta tosiaan tuo valittujen määrä laskenut. Nyt valittujen määrä on vähemmän kuin opiskelupaikkojen määrä.

Valittu ylempään niin ei oo enää valittuna siihen mihin oli aiemmin.

Mutta eikö silti pitäisi periatteessa valittujen määrä pysyä samana? koska jonossa on kuitenkin porukkaa jotka sitten täyttävät nämä jotka ovat päässeet toiseen kouluun?

Minun hakukohteessa valittujen määrä oli noussut. Valittuja 87, alunperin paikkoja 80...

Vierailija
1278/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei ole vain korkeakouluun.

Eikä siinä mitään pahaa ole - taso on syytä pitää korkeana - kyllä myös suorittavan portaan työtä tarvitaan.

Sanoo itsestään liikoja luuleva!

Vierailija
1279/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä näitä näyttäisi olevan. Voihan mieli tai elämäntilanne muuttua hakuaikana. Ja siis, ei kai se oikeastaan edes liity asiaan. Jos saan 1. hakukohteen paikan, häviän jonoista 2. ja 3. Jos 2. paikan, häviän jonoista 1. ja 3. jne.

Vierailija
1280/2045 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otettu opiskelupaikka vastaan! Mahtava fiilis👌🏼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi