Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

175cm miehen terve paino on 56.7kg - 76.6kg

Vierailija
21.04.2022 |

Tiesitkö tämän? BMI laskurin mukaan on näin. 60 kiloinen mies on täysin normaali

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 175cm miehellä 60kg on aivan liian vähän. Rasvat putoaa olemattomiin eikä siihen kroppaan mahdu lihastakaan. Joku 68kg on todella hoikan näköinen miehellä. 70kg alkaa olla tasapainossa. Täytyy myöntää, että BMI rajat kieltämättä ihmetyttää vaikka olen ollut normaalipainoinen aina.

Vierailija
42/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kukka keppi saa olla.

180 senttiselle bmi 18,5-25 antaa painohaarukan 60-81 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 kg.

Vierailija
44/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 175cm miehellä 60kg on aivan liian vähän. Rasvat putoaa olemattomiin eikä siihen kroppaan mahdu lihastakaan. Joku 68kg on todella hoikan näköinen miehellä. 70kg alkaa olla tasapainossa. Täytyy myöntää, että BMI rajat kieltämättä ihmetyttää vaikka olen ollut normaalipainoinen aina.

Rasvojen kuuluukin olla "olemattomissa".

Silloin mies on hoikka eikä "nallekarhu", eli liikaa rasvaa.

Vierailija
45/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin niitä rasvoja tarvitaan?

Vierailija
46/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyllä taas tulee vasten kasvoja se, kuinka hämärtynyt käsitys ihmisillä on oikeasta normaalista - ei siitä kuvitellusta normaalista.

180cm pituiselle normaali paino on välillä 59.9-81kg ja 160cm olisi taas 47-64kg. Joku keskustelussa sanoi olevansa 155/56kg eli 4kg lisää niin hän olisi ylipainoinen eli ei missään nimessä kovin hoikka enää edes nyt. Toki lihasmassa vaikuttaa, mutta tuskin tässä urheilijasta oli kyse.

Naisten keskipituus 164 cm ja keskipaino 70,4 kg

Miesten keskipituus 178 cm ja keskipaino 85,5 kg.

Kumpikin siis laskennallisesti ylipainoisia. Ja ihmiset sokeutuvat sille, mikä on enää normaalia. Paino siellä 80-90kg ja kuvitellaan, että ollaan sopivia. Eikö suomalaiset oikeasti jo herää? Vain joka neljäs yli 30v enää normaalipainossa!

Vierailija
47/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin rasvaton ja lihakseton tikku-ukko. Mieleen tulee anorektikko....

Vierailija
48/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan yhdentekevää mitä sinun mieleen tulee. Kyse on todennäköisesti ihan terveestä ja normaalista ihmisestä

Vierailija
49/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan yhdentekevää mitä sinun mieleen tulee. Kyse on todennäköisesti ihan terveestä ja normaalista ihmisestä

Jaa, ei mutuilua. Tiedänpä henkilön passitetun ravintoterapeutille tuon kokoisena lääkärin toimesta. Mitäs nokkelaa keksit siihen sanoa?

Vierailija
50/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 176 cm pitkä, paino 87 kg. Rasva-% on n. 4 %.

Aika paljon pitäisi lihaksia poltella, jos haluaisi olla normaalipainoinen. Siksi bmi:llä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
51/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 176 cm pitkä, paino 87 kg. Rasva-% on n. 4 %.

Aika paljon pitäisi lihaksia poltella, jos haluaisi olla normaalipainoinen. Siksi bmi:llä ei ole mitään merkitystä.

Älä kerro satuja, jos tuo olisi totta niin olisit joka bodybuildingin maailmanmestari.

Vierailija
52/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyllä taas tulee vasten kasvoja se, kuinka hämärtynyt käsitys ihmisillä on oikeasta normaalista - ei siitä kuvitellusta normaalista.

180cm pituiselle normaali paino on välillä 59.9-81kg ja 160cm olisi taas 47-64kg. Joku keskustelussa sanoi olevansa 155/56kg eli 4kg lisää niin hän olisi ylipainoinen eli ei missään nimessä kovin hoikka enää edes nyt. Toki lihasmassa vaikuttaa, mutta tuskin tässä urheilijasta oli kyse.

Naisten keskipituus 164 cm ja keskipaino 70,4 kg

Miesten keskipituus 178 cm ja keskipaino 85,5 kg.

Kumpikin siis laskennallisesti ylipainoisia. Ja ihmiset sokeutuvat sille, mikä on enää normaalia. Paino siellä 80-90kg ja kuvitellaan, että ollaan sopivia. Eikö suomalaiset oikeasti jo herää? Vain joka neljäs yli 30v enää normaalipainossa!

Mutta onko 164 pituisten naisten keskipaino 70,4kg? Eihän noilla muuten ole juuri mitään tekemistä keskenään. Jos lasketaan kaikkien naisten keskipituus ja kaikkien naisten keskipaino, niin eihän se kerro kaikkien keskipituisten naisten keskipainoa.

Vierailija
53/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lyhyet pitäisi karkottaa venäjälle

Vierailija
54/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän käsitystä siitä mitä normaali ihminen painaa saa kamppailulajien painoluokista. Esim. nyrkkeilyn raskaassa sarjassa on ollut alle 90kg painoisia mestareita. Floyd Patterson painoi 86kg ja kun Sonny Liston tuli mestariksi ja painoi 97,5kg häntä pidettiin gorillana. Tämä siis ajalta jolloin horppaa ei juuri käytetty vaan ihmiset painoivat luonnostaan sen mitä painoivat.

100kg painava mies jolla ei ole paljoa läskiä on melkeinpä luonnonoikku, tai sitten erittäin pitkä, vähintään parimetrinen. Suomen lentopallomaajoukkueessa yli 100kg painoisia ei juuri ole vaikka miehet on lähes tai jopa selvästi yli 2m pitkiä.

Suomalaisten miesten keskipaino 91kg on lähinnä masentava. Siinä on hyvinkin 20kg ylimääräistä läskiä 

Jep. Nyt raskaan sarjan ottelijat ovat jättimäisiä ja roidaavat minkä ehtivät. Anthony Joshua on 198cm/109kg

https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/nintchdbpict0003635…

Joshuan lyönyt Olexandr Usyk on piristävä poikkeus, 191cm/91kg. Ennen hänkin olisi ollut jätti.

BMI laskurin mukaan Joshua on kuitenkin 5 kiloa ylipainoinen, mutta kun kuvaa katsoo niin hän on oikein lihaksikas ja solakka eikä yhtään läski. Eli ei tuo BMI luku kaikkea kerro

Bmi:n käyttämiseen on olemassa ohje. Se ei sovellu bmi:n määrittämiseen.

1. lapsille

2. poikkeuksellisen lyhyille

3. poikkeuksellisen pitkille

4. poikkeuksellisen lihaksikkaille

Kaikille muille sillä saadaan indeksi määritettyä vertailukelpoisesti.

Vierailija
55/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tapailen miestä, joka on 175 cm pitkä ja painaa 66-67 kg. Ei ole edes mikään rimpula: on palomies, eli täytyy olla kunnossa.

Vierailija
56/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän käsitystä siitä mitä normaali ihminen painaa saa kamppailulajien painoluokista. Esim. nyrkkeilyn raskaassa sarjassa on ollut alle 90kg painoisia mestareita. Floyd Patterson painoi 86kg ja kun Sonny Liston tuli mestariksi ja painoi 97,5kg häntä pidettiin gorillana. Tämä siis ajalta jolloin horppaa ei juuri käytetty vaan ihmiset painoivat luonnostaan sen mitä painoivat.

100kg painava mies jolla ei ole paljoa läskiä on melkeinpä luonnonoikku, tai sitten erittäin pitkä, vähintään parimetrinen. Suomen lentopallomaajoukkueessa yli 100kg painoisia ei juuri ole vaikka miehet on lähes tai jopa selvästi yli 2m pitkiä.

Suomalaisten miesten keskipaino 91kg on lähinnä masentava. Siinä on hyvinkin 20kg ylimääräistä läskiä 

Jep. Nyt raskaan sarjan ottelijat ovat jättimäisiä ja roidaavat minkä ehtivät. Anthony Joshua on 198cm/109kg

https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/nintchdbpict0003635…

Joshuan lyönyt Olexandr Usyk on piristävä poikkeus, 191cm/91kg. Ennen hänkin olisi ollut jätti.

BMI laskurin mukaan Joshua on kuitenkin 5 kiloa ylipainoinen, mutta kun kuvaa katsoo niin hän on oikein lihaksikas ja solakka eikä yhtään läski. Eli ei tuo BMI luku kaikkea kerro

Rasvaprosentti olisi parempi mittari, mutta sen mittaaminen on vaikeampaa. 

Vierailija
57/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni yllättyy myös siitä, että näillä "hoikillakin" voi olla 4-5 kg viskeraalista rasvaa vatsaontelossa. Se löytyy tt-kuvauksella.

Vierailija
58/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä. Ja minä kun luulin, että tämä 175 ja 100 kg on normi. 

Vierailija
59/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tapailen miestä, joka on 175 cm pitkä ja painaa 66-67 kg. Ei ole edes mikään rimpula: on palomies, eli täytyy olla kunnossa.

Punnitaan neuvolassa

Vierailija
60/80 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 67kg palomies meinaa kantaa 150kg av-mamman ulos liekehtivästä talosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi