IL - ” ”Olen valmis mielellään maksamaan enemmän veroja” – demariministeri Lindén väläyttää veronkorotuksia hoitajien lepyttämiseksi”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f46ec51e-abc4-4839-8c9b-a5b179bf1…
Onko tää ihan tosissaan?
Kommentit (22)
Mistä sä kuvittelet, että ne rahat palkankorotuksiin saadaan, jollei sitten veroja nostamalla? Ei raha puussa kasva. Joko ne rahat otetaan jostain muusta (leikataan vanhuksilta tai peruskoulusta jne.) tai sitten nostetaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä kuvittelet, että ne rahat palkankorotuksiin saadaan, jollei sitten veroja nostamalla? Ei raha puussa kasva. Joko ne rahat otetaan jostain muusta (leikataan vanhuksilta tai peruskoulusta jne.) tai sitten nostetaan veroja.
Ja meillähän oli muitakin leikkauskohtia kuin vanhukset ja peruskoulu.
Maksoin viime vuonna tuloista veroja 79 tuhatta euroa ja pakollisia eläke- ym. vakuutusmaksuja pidätettiin 18 tuhatta euroa.
En halua maksaa enää yhtään enempää.
Ne eivät ole mitään yhteisiä rahoja vaan yksittäisten miesten ja naisten ja perheiden omia rahoja. Ja kokoomus ei varmasti anna kenenkään viedä niitä!
Vierailija kirjoitti:
Raha luodaan tyhjästä eli tapahtuu helpommin kuin kasvien kasvatus. Keskuspankilta saa rahaa. Paremman EU-koronapaketin itselleen neuvotelleet Ranska, Espanja ja Italia antoivat hoitajilleen roimat korotukset.
Minun nettopalkkani on pienempi kuin hoitajien keskimääräinen bruttopalkka. Lienee turha sanoakaan, etten halua maksaa enää senttiäkään enempää veroja.
Demarit ottaa muutenkin koko ajan lisää syömä velkaa. Miksei nyt yhtäkkiä velalla voi maksaa palkankorotuksia?
Minä en ole
Kyllä leikatkoon muualta
Minä en rupea lisäveroja makselemaan. Maksakoot rikkaat demarit. Minä en muutenkaan saa hoitoa. Siksi käytän yksityistä lääkäriasemaa. M45
Maksan ihan tarpeeksi veroja jo muutenkin hintojen kallistuessa. En halua maksaa Sari sairaanhoitajalle yhtään enempää. Irtisanoutukoon vaikka iäksi minun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meillähän oli muitakin leikkauskohtia kuin vanhukset ja peruskoulu.
Miljoonaomaisuuden veronmaksajien rahoilla kerryttäneen Suomi-Venäjä seuran saisi lakkauttaa ensimmäisenä ja siirtää varat hoitajien palkkoihin. Ko puljuun on uponnut valtion rahaa 10 miljoonaa vuosien 2015-2021 välisenä aikana.
https://www.verkkouutiset.fi/a/te-suomi-venaja-seura-kerryttanyt-miljoo…
Vierailija kirjoitti:
Maksoin viime vuonna tuloista veroja 79 tuhatta euroa ja pakollisia eläke- ym. vakuutusmaksuja pidätettiin 18 tuhatta euroa.
En halua maksaa enää yhtään enempää.
Tienaa vähemmän. 2000 euron netollahan elää ainakin yksi ihminen varsin hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Afrikan ja Italian avustuksista ei ainakaan saa leikata.
Vierailija kirjoitti:
Ja veroja maksaa hoitajatkin, eli voi mennä miinukselle koko rieha.
Verot on nyt tapissa. Ei yhtään euroa enää. 300000000 miljoonaa löytyi lehmille sormia napsauttamalla . Ottakoot muualta. Voisi niitä asiakasmaksujakin vähän korottaa.
Vierailija kirjoitti:
Verot on nyt tapissa. Ei yhtään euroa enää. 300000000 miljoonaa löytyi lehmille sormia napsauttamalla . Ottakoot muualta. Voisi niitä asiakasmaksujakin vähän korottaa.
Korjaus edelliseen 300 miljoonaa.
"Hoitajien lepyttämiseksi" on vähän erikoinen ilmaus, kun oikeasti niitä palkkoja pitäisi nostaa jotta saataisiin ihmisiä riittävästi alalle.
Voisiko sitä hyvätekeväisyyspottia pudottaa muutamalla miljardilla?
Demari yrittää selitellä taas.