Minne veisin entiseltä mieheltä saamani kultakorut?
Ei niitä paljon ole, mutta ajattelin että voisinhan niistäkin ehkä jotenkin hyötyä. En voi enää niitä käyttää. Eron jälkeen käytin ja halusin säilyttää ne muistona hyviltä vuosiltamme.
Mutta kun koko totuus toisesta naisesta liittomme aikana yms. on paljastunut, en pysty koruja edes käyttämään.
Eli voisko viedä kultaliikkeeseen, maksaako ne jotain?
Tai voiko ne siellä sulattaa ne uudenlaisiksi koruksi?
Kommentit (11)
Siis toi sulatus? Pitääks se tuleva koru suunnitella ite?
Ei romukullasta mitään hyvitetä, tai siis todella nimellisesti.
Pidä ne korut, uhallakin. Ne ovat sinun. Minulla on tallessa vanha kihlasormus ja vihkisormus sekä huomenlahjaksi saadut timanttikorvikset. Sormuksia en tietenkään käytä, mutta korviksia käytän, sen verran kalliit ne aikoinaan ex-miehelleni olivat.
Mutta sormukset ovat muistoja niiltä ajoilta. Kenties voin joskus ne lapselle antaa. Ja kyllä: ex-mies petti rankasti ja jätti, ja se kävi ilmi vasta " karkaamisensa" jälkeen.
Nyt olen naimisissa lapsemme isän kanssa, ja uudet korut ovat rakkaat. Mutta en minä silti tuhoa niitä vanhoja. Mies oli paska, mutta timantit ovat ikuisia ;)
Mä en pysty käyttään niitä huomenlahjaks saamiani korvakorujakaan... no enkä kihla- ja vihkisormuksia tietenkään. En myöskään kaulaketjua enkä ranneketjua. Etoo!
Nyt sinulla on liikaa tunteita pelissä.
Kun tunteet kuolevat, hyvä ja pahat, niin asiat neutralisoituu. Silloin voit jopa nuttia niistä koruista.
Anna ajan kulua.
- se eronnut korvisten käyttäjä
Itse olen säilyttänyt saamani korut lapselleni. Itse en myöskään koruja käyttäisi, vaikka ei se siitä johdu, että mies petti...
vuosi siihen tosin meni, siihen tuskaiseen aikaan. Nyt tajuan jo varsin selvästi kuinka onnellinen olen ilman häntä.
Mutta mulle ne korut ei oo pelkkiä koruja. Niihin sisältyy välttämättä muistoja.
Miten ne kultasepällä koruista maksaa? Määräytyykö hinta painon mukaan vai miten?
En voisi koskaan käyttää korua jonka sain exältä hääpäivälahjaksi, kun selvisi että oli pettänyt minua juuri paria viikkoa ennen. Yhdistän sen aina mielessäni huonon omantunnon lepyttelyyn ja siihen omaan pahaan oloon.
Julmaa etteivät ihmiset ymmärrä kohdella toisiaan paremmin. Sainpa elinikäiset arvet siitäkin piittaamattomuudesta. :(
Tuo rahaksi vaihto luottopantissa on ok otat rahat ja jätät korut pantiksi ja unohdat ne sinne.
Vierailija:
Tuo rahaksi vaihto luottopantissa on ok otat rahat ja jätät korut pantiksi ja unohdat ne sinne.
Itse aion viedä kultasepälle, joka sulattaa kaikki exän antamat kultakorut minulle sormukseksi.