Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhainkodin henkilökunnalla oikeus painostaa käymään siellä?

Vierailija
21.04.2022 |

En ole ollut äitini kanssa missään tekemisissä sen jälkeen kun 18, mutta nyt vanhainkodissa on virkaintoinen hoitaja, joka soittaa jatkuvasti, että minun pitää mennä sinne.

En halua. Mihin tuollaisesta hoitajasta voi valittaa?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antamiesi tietojen mukaan oot nyt n. 62-vuotias, ja äitisi varmaan pitkästi yli 80-vuotias. Sinulla on varmaan syysi katkeruuteen, mutta eikö olisi parempi  yrittää katsoa äitiäsi tässä vaiheessa anteeksiantavammin. Harva vanhempi haluaa lapselleen pahaa, ja olet tavannut äitisi viimeksi yli 40 vuotta sitten. Hän on voinut myös muuttua.  Itse voisit myös paremmin, jos pysytyisit jättämään katkeruuden pois.

Vanhempi voi olla paha myös niin ettei halua pahaa. Narsisti esimerkiksi ei edes ymmärrä olevansa paha ja tekevänsä pahaa.

Samaa pätee moniin muihinkin pers.häiriöihin eli ovat hyvin itsekeskeisiä. Itse uskovat omiin juttuihinsa, vaikka ne olisivat alusta loppuun valetta.

Vierailija
62/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun vaikeaa sanoa sille hoitsulle, ettet ole missään tekemisissä äitisi kanssa. Etkö siis ole vieläkään päässyt tunteidesi herraksi? Äitihullu, mene hoitoon. Äitienpäivä on kohta ja sulla repee levikset, niinsanotusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antamiesi tietojen mukaan oot nyt n. 62-vuotias, ja äitisi varmaan pitkästi yli 80-vuotias. Sinulla on varmaan syysi katkeruuteen, mutta eikö olisi parempi  yrittää katsoa äitiäsi tässä vaiheessa anteeksiantavammin. Harva vanhempi haluaa lapselleen pahaa, ja olet tavannut äitisi viimeksi yli 40 vuotta sitten. Hän on voinut myös muuttua.  Itse voisit myös paremmin, jos pysytyisit jättämään katkeruuden pois.

Aika naiivi ajatus. Et ole ainakaan ollut lastensuojelussa töissä.

Vierailija
64/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin numeron estoon. Siinähän nyt näpyttelee.

ap

AP on ensimmäisenä haaskalla perinnönjaossa, mistä lyödään vetoa?

Vierailija
65/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun vaikeaa sanoa sille hoitsulle, ettet ole missään tekemisissä äitisi kanssa. Etkö siis ole vieläkään päässyt tunteidesi herraksi? Äitihullu, mene hoitoon. Äitienpäivä on kohta ja sulla repee levikset, niinsanotusti.

Ei ole. Olen sanonut sen neljä kertaa mutta kun tää on niin tyhmä ettå leikkii jotain ihme armon enkeliä ja ”ihana vanhus” juoksuttaa ja valehtelee ja tämä sitten juoksee ja toimittaa.

Numero on nyt estetty.

Ap

Vierailija
66/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistiset tyypit haluavat ainostaan itselleen hyvää. Käsityskyky muiden kokemiin tunteisiin ei riitä. Opin jo pienenä alle kouluikäisenä, että tiettyjä henkilöitä pitää "ymmärtää", ihan sairas asetelma, terveet ihmiset pyörivät persoonallisuushäiriöisen ympärillä hyvittelemässä, ettei tyyppi vaan taas räjähdä.

Kun on riittävästi tullut manipuloiduksi ei halua mitään puheluita yhtään mistään.

-ohis

Vierailija
67/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin numeron estoon. Siinähän nyt näpyttelee.

ap

AP on ensimmäisenä haaskalla perinnönjaossa, mistä lyödään vetoa?

Äidilläni ei ole mitään perittävää.

Ap

Vierailija
68/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että minulle ei tarvitse soitella. Et ole ainoa joka näin on tehnyt. Oli syyt mitkä hyvänsä,ei tarvitse selitellä. Jos vielä soittelu jatkuu niin yhteys esimieheen.

Vierailija
69/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään katkeruutta isääni kohtaan, jota en ole tavannut vuosiakausiin. Hän ei ole minulle mitään. Joo, biologinen rooli elämässäni, muttei sen enempää. Sama kuni jostain sopivan ikäisestä miehestä kadulta sanottaisiin "tässä on muuten isäsi" sellainen ai ihan sama-fiilis tulisi.

Vierailija
70/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olen sanonut sen neljä kertaa mutta kun tää on niin tyhmä ettå leikkii jotain ihme armon enkeliä ja ”ihana vanhus” juoksuttaa ja valehtelee ja tämä sitten juoksee ja toimittaa.

Numero on nyt estetty.

Ap

Ihana vanhus, samaan tapaan sanottiin anopistakin, kun oli vanhainkodissa pari päivää. Nyt on jo huomattu miten ihana on.

Vierailija
71/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu, pyydä poistamaan sun yhteystieto. Itsehän sinä äidissäsi roikut.

Vierailija
72/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinpa itsekin katkaista välit myrkyllisiin sukulaisiin.

Vierailija
73/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoin harva, ei kukaan. Lastensuojeluun tulee usein vaikeimmat tapaukset, joten se ei ole edustava otos lapsiperheistä. Muta tää menee ohi aiheen.

Vierailija
74/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaat hoitajalle, ettet aio tulla käymään. Mikäli soittaa uudelleen, niin informoit hoitajan pomolle, että sinulle soitellaan turhaan.

Seuraavassa puhelussa ilmoitat, että sinun tietosi yhteystiedoista pitää poistaa ja sinulle ei ei saa soittaa. Äidillesi pitää ilmoittaa uusi lähiomainen. Onhan äidilläsi edunvalvoja, joka hoitaa asioita. Lähiomainen on ainoa, johon yleensä otetaan yhteyttä.

Milloin minusta hänen lähiomaisensa tuli, enkä minä tiedä hänen asioistaan mitään. Enkä halua tietää. Olen viimeksi ollut tekemisissä 1978.

ap

Onko sinulla sisaruksia? 'Papereihin' merkataan lähiomainen ilmoituksen mukaan, huvittavinta oli, kun soittaa 70 täyttäneen ihmisen enolle terveystiedot, ne on sääntöjen mukaan ilmoitettava lähiomaiselle. Jos et halua olla, niin pyydä edunvalvojan tiedot ja soitat hänelle kieltäytymisesi.

On sisaruksia.

ap

Voit soittaa saman tien ja ilmoittaa, että tietosi pitää poistaa ja jos olet lähiomainen, ilmoita, että sisaruksista pitää valita joku muu. Minä kirjaisin kiellon asiakkaan tietoihin etusivulle.

Olen jo sanonut, että minä en halua olla missään tekemisissä, en ole lähiomainen eikä tietojani saa käyttää, mutta kun tää hoitaja on joku helvetin ympäri puhuttava tollo, joka uskoo paskapään kaikki puheet. Oikein tyypillinen narsistin typerä käsikassara.

ap

Tai sitten hän tekee kaikkensa, jotta äitisi pysyisi hengissä siihen asti, että saisi rauhan sielulleen, jotta murhenäytelmää ei tapahtuisi.

Mistähän ihmeestä sinä puhut?

Siitä, että ei he muuten sinulle soittaisi niin sinnikkäästi, ellei siellä olisi jo äitisi itsemurhasta joko puhunut tai yrittänyt.

Siellä mitään itsemurhaa ole vireillä. Kusipäiset narsistit ei itseään tapa ikinä.

Ap

Väärin. Ne just tappaa. Ei kestä naamionsa murtumista.

No, mut sulla tuntuu olevan kaikki just niinkun haluat ja mitään et aio tehdä, niin jaskaaks tässä sitte.

Toivottavasti tuo anteeksiantamattomuus ja (tuleva) syyllisyyden taakka ei käy sulle pitemmän päälle liian raskaaksi.

Vierailija
75/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syy, ettet halua tavata äitiäsi, mitä niin pahaa hän on tehnyt. Kyllä sinun pitää ottaa selvää, miksi sinua painostetaan käymään, ei tuo ihan normaalia ole. Jos äitisi on tehnyt jotain peruuttamatonta ja todella ilkeää tai epäoikeudenmukaista, sitten sinulla on oikeus olla menemättä. Itse selvittäisin asian ensiksi, enkä vaan jätä menemättä!

Vierailija
76/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä halua tietää mitään, en selvittää, enkä käyttää tuohon paskaan aikaani, ei kuulu minulle.

ap[/quote]

Mitä sinulle on tapahtunut, voitko kertoa?

Vierailija
77/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen keskustelee tämmöisestä asiasta netissä, eikä livenä ystävän tai perheenjäsenen kanssa?

Vierailija
78/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoin harva, ei kukaan. Lastensuojeluun tulee usein vaikeimmat tapaukset, joten se ei ole edustava otos lapsiperheistä. Muta tää menee ohi aiheen.

On paljon perheitä, joiden tilanteeseen ei kukaan puutu ja jotka eivät koskaan päädy lastensuojelun asiakkaiksi, vaikka aihetta olisi ollut. Näin varsinkin vanhemmissa ikäpolvissa. 

Jostain syystä tietyn ikävaiheen mukana kaikki muuttuvat joidenkin silmissä herttaisiksi vanhuksiksi. Ja mikäs siinä ei vanhuksen kuunteleminen ja hyvä kohtelu ole omaisilta pois, kunhan heitä ei painosteta osallistumaan.

Vierailija
79/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni hylkäsi minut enkä kuullut hänestä yli kolmeenkymmeneen vuoteen. Nyt kun kuuli, että olen saanut lapsia ja kaipaisi ilmeisesti seuraa, vaatii päästä osaksi elämääni. Myöhäistä.

Ap:lla ei ole mitään velvollisuuksia olla yhteydessä äitiinsä. Numeron josta hoitsu soittelee voi estää, tai sitten voit kertoa, että ainoa syy soittaa sinulle on ilmoittaa kun äitisi on kuollut(jos haluat tietää).

Kaverin äidillä oli samanlaisia temppuja. Kaivoi jonkun työnumeron ja vaati rahaa. Ei mitään yhteyksiä kymmeniin vuosiin.

Joillakin voi ihan oikeasti olla tosi kurjat vanhemmat. Niin kurjat että mikään kuolinpedin sovintokaan ei ihan oikeasti kiinnosta. Ole onnellinen jos tämä et ole sinä.

Kyse ei ole siitä, että sovinto ei kiinnosta, vaan siitä, että se sovinto on jo tehty omalta osaltani ja että en koe olevani velvollinen osallistumaan vanhempani osalta asioiden käsittelyyn.

En edelleenkään hyväksy vanhempani tekoja, mutta olen antanut anteeksi ja hyväksynyt, että näin kävi. Vanhempani taas on sitä mieltä, että hänen toiminnassaan ei ole mitään vikaa, vaikka ihminen toisensa perään kaikkoaa ja tuomioita tulee toisensa perään. Välillä "hakee" apua, mutta toistaiseksi se on ollut vain showta ja manipulointia, joka ei jatku kauaa.

Kun tätä kaikkea on katsellut vuosikymmeniä, on hyvin vaikea enää uskoa mihinkään muutokseen ja vanhempani niittää sitä mitä on kylvänyt. Tilanteesta riippumatta en näe vanhempani sovintoyrityksissä kuin kaksi vaihtoehtoa: manipulointia tai sen tasoista harhaisuutta, ettei ole enää oma itsensä.

Vierailija
80/136 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni hylkäsi minut enkä kuullut hänestä yli kolmeenkymmeneen vuoteen. Nyt kun kuuli, että olen saanut lapsia ja kaipaisi ilmeisesti seuraa, vaatii päästä osaksi elämääni. Myöhäistä.

Ap:lla ei ole mitään velvollisuuksia olla yhteydessä äitiinsä. Numeron josta hoitsu soittelee voi estää, tai sitten voit kertoa, että ainoa syy soittaa sinulle on ilmoittaa kun äitisi on kuollut(jos haluat tietää).

Kaverin äidillä oli samanlaisia temppuja. Kaivoi jonkun työnumeron ja vaati rahaa. Ei mitään yhteyksiä kymmeniin vuosiin.

Joillakin voi ihan oikeasti olla tosi kurjat vanhemmat. Niin kurjat että mikään kuolinpedin sovintokaan ei ihan oikeasti kiinnosta. Ole onnellinen jos tämä et ole sinä.

Kyse ei ole siitä, että sovinto ei kiinnosta, vaan siitä, että se sovinto on jo tehty omalta osaltani ja että en koe olevani velvollinen osallistumaan vanhempani osalta asioiden käsittelyyn.

En edelleenkään hyväksy vanhempani tekoja, mutta olen antanut anteeksi ja hyväksynyt, että näin kävi. Vanhempani taas on sitä mieltä, että hänen toiminnassaan ei ole mitään vikaa, vaikka ihminen toisensa perään kaikkoaa ja tuomioita tulee toisensa perään. Välillä "hakee" apua, mutta toistaiseksi se on ollut vain showta ja manipulointia, joka ei jatku kauaa.

Kun tätä kaikkea on katsellut vuosikymmeniä, on hyvin vaikea enää uskoa mihinkään muutokseen ja vanhempani niittää sitä mitä on kylvänyt. Tilanteesta riippumatta en näe vanhempani sovintoyrityksissä kuin kaksi vaihtoehtoa: manipulointia tai sen tasoista harhaisuutta, ettei ole enää oma itsensä.

Ymmärrän täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä