Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muitakin, kun mies on sairaana?

Vierailija
21.04.2022 |

Tiedän, sairastumiselle ei mitään voi, mutta silti ottaa päähän. Mies on monella tavalla osallistuva puoliso ja tekee osuutensa, mutta vähänkään sairaana ollessaan heittäytyy aivan avuttomaksi. Mies potee usein jotain "miesflunssaa" eli ulospäin ei näytä olevan kovin sairas ja reagoi, jos on vähänkään kipeä olo. Ei siis ole kyse siitä, että olisi oikeasti todella sairaana, niissä tilanteissa on ymmärrettävää tarvita lepoa. Mies nostaa hirveän haloon siitä, kun kurkku on vähän kipeä ja/tai on hieman lämpöä tms. Ei siis ole kunnolla kipeänä, vaan olo menee yleensä parissa päivässä ohi. Jos mies on vähänkään kipeä, ei jaksa tehdä mitään kotitöitä. Minä saan hoitaa ruoanlaitot, pyykit ja taaperon asiat. Samalla siinä kaikki kotityöt tehdessäni mies jaksaa sata kertaa päivässä tulla kuvailemaan minulle oireitaan, "nyt tuntuu kurkku kipeämmältä kuin aamulla/on jotenkin huono olo jne." En millään jaksaisi kuunnella tuota miehen ruikutusta, kun itsellä ei olisi noin pienten oireiden takia todellakaan mahdollisuutta jäädä lepäämään. Pahinta on, jos taapero ja mies ovat yhtä aikaa sairaana: hoivaan sairaan taaperon, hoidan kotityöt ja kuuntelen siinä sivussa, kuinka mies sataan kertaan selittää miten sairaana on ja mitä kaikkia oireita on. Jos itse olisin vähän kipeänä, niin en minä saa levätä, vaan joudun hoitamaan taaperon ja tekemään kotityöt kipeänä tai kotityöt kasaantuvat myöhemmin tehtäviksi.

Argh, onko muilla tällaista ja miten jaksatte asian kanssa?

Ap

P.S. Ei tarvitse tulla ehdottamaan, että jätä se possu. Mies on oikein mainio, paitsi sairaana ollessaan.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin lämminpäivä,Hesassa 14,1

Vierailija
62/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tunnettu tosiasia että miehillä flunssaoireet on usein rajumpia kuin naisilla ja naiset tuntee vähemmän empatiaa miehiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on päinvastoin. Mies saattaa sanoa, että on vähän höntti olo, ja minä pakotan sitten hänet mittaamaan kuumeen. Kuumetta yleensä on jo tuossa vaiheessa. Mies yleensä nukkuu kuumeessa, joten hän on helppo potilas. Pidän huolen, että mies pysyy pitkällään ja hänellä on koko ajan juotavaa, mieleistä syötävää ja särkylääkettä.

No sinähän oletkin kunnollinen nainen joka osaa ottaa huomioon muutakin kuin omat tarpeensa.

Vierailija
64/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tunnettu tosiasia että miehillä flunssaoireet on usein rajumpia kuin naisilla ja naiset tuntee vähemmän empatiaa miehiä kohtaan.

Se miesten empatia ei vaan aina näy tekoina, kun naisten pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapset sairaanakin. Ei kauheasti mieltä lämmitä, jos mies sanoo osaaottavasti, että ei noilla kotitöillä ole kiire, lepää vain, tee sitten kun olet parantunut.

Vierailija
65/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa näin. Ei ärsyttäisi ja mielellään hoivaisin, jos saisin itse kipeänä samaa kohtelua. Viimeksi kun mies oli kipeänä sanoin että "Noniin nyt saat saman kohtelun kuin minä kaksi viikkoa sitten flunssassa".. Pilke silmäkulmassa toki, en ajattele että mies on tahallaan ollut huomioimatta.

Kai se vähän otti opikseen xD

Vierailija
66/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miesten empatia ei vaan aina näy tekoina, kun naisten pitää tehdä kotityöt ja hoitaa lapset sairaanakin. Ei kauheasti mieltä lämmitä, jos mies sanoo osaaottavasti, että ei noilla kotitöillä ole kiire, lepää vain, tee sitten kun olet parantunut.

Sinuna ottaisin ensiaskeleen miehen saamista silmällä pitäen, että lopeta juominen, röökaaminen ja laihduta. Sitten koita mennä töihin.

Vierailija
67/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Harmittaa toki, kun joku perheestä sairastuu, rajoittaahan se elämää ja lähipäivien suunnitelmia, ja tauti voi levitä muihinkin perheenjäseniin, eikä sairastaminen ole kenestäkään kivaa.

Meillä ei ole tapana sairastaa miesflunssaa, ja oman vointinsa mukaan saa kyllä levätä. Minäkin voin potea rauhassa kun olen kipeä, jolloin mies hoitaa lapset ja kodin. Jos molemmat vanhemmat sairastaa, niin vähemmän sairas tekee enemmän.

Vierailija
68/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Harmittaa toki, kun joku perheestä sairastuu, rajoittaahan se elämää ja lähipäivien suunnitelmia, ja tauti voi levitä muihinkin perheenjäseniin, eikä sairastaminen ole kenestäkään kivaa.

Meillä ei ole tapana sairastaa miesflunssaa, ja oman vointinsa mukaan saa kyllä levätä. Minäkin voin potea rauhassa kun olen kipeä, jolloin mies hoitaa lapset ja kodin. Jos molemmat vanhemmat sairastaa, niin vähemmän sairas tekee enemmän.

Vaikutatte tasapainoisilta ja täysijärkisiltä ihmisiltä. Hus pois palstalta!

Vierailija
69/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että ap puhuisi valitsemansa ja pitämänsä miehensä kanssa, hän tekee aloituksen palstalle. 

Mielestäni ihan hyvä purkaa täällä joskus jotain hölmöjä, parempi kuin kotona jäkättäminen kun toinen tuskin kuitenkaan muuttaa esim. juuri kuvailtua tapaansa sairastaa. Tällainen "tilojensa kuvailu" varsinkin sairaana on kuitenkin mielestäni ihan yhtä tyypillistä molemmille sukupuolille, jotkut jaksavat raportoida jokaisen sormitikun tulehdusasteen.

Vierailija
70/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se Eppu Normaali - bändin anarkian uhoaja menikään ? Kaikki pikku runkkarit huutaa poteroistaan jos et ole puolellamme olet meitä vastaan . Ennustivat some-keskustelun jo aika kauan sitten.

Vierailija
71/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sairastui oksennustautiin, hänen jälkeensä lapset sairastuivat, mies oli jo toipunut mutta hänen herkkä hipiänsä ei kärsinyt siivota lasten oksennuksia vaan minä yötä päivää hoidin homman. Melkein nautin kun tauti tuli myös minulle kun lapset vielä sairastivat, en kyennyt vuorokauteen muuta kuin makaamaan vessan lattialla. Hyvinhän tuo mieskin pakon edessä pystyi sotkut siivoamaan.

Vierailija
72/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee siksi, että noita tilanteita on ollut ihan säännöllisesti.

Minä jo muutenkin teen hoitovapaalla 11 kk ikäisen vauvan kanssa todella paljon kotona. Hoidan suurimman osan kotitöistä ja vauvan hoitamisesta, toki mieskin jonkin verran tekee, mutta ei läheskään yhtä paljon. Omaa aikaani on se, että pääsen yksin käymään kaupassa ilman vauvaa pari kertaa viikossa. Kyllä tuohon päälle sapettaa, jos joudun huolehtimaan muutaman päivän 24/7 vauvasta ja kodista, kun miehellä on selkä kipeä/huono olo jne. 

Vierailija
73/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos homma toimisi yhtälailla molempiin suuntiin. Meillä ongelma on se, että jos minä en hoida jotakin sairaana, niin suurin osa asioista jää hoitamatta. Mies saa tehtyä ruoan, mutta pyykit jää pesemättä, koti siivoamatta ja kaupassa käymättä. Nuo askareet odottavat sitten minua heti, kun pääsen tolpilleni. 

Aika monet kerrat olen siivonnut kotona ja kipaissut kauppaan, kun on ollut olo, että olen tulossa kipeäksi. Ei noita hommia mieskään tekisi.

Vierailija
74/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nainen saisi vaikka kerran kuussa menkkavapaata kotona, jolloin mies hoitaisi kodin ja lapset? Nainen saisi keskittyä potemaan menkkakipuja rauhassa.

Vierailija
75/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies sairasti alilämpöä: 36.3 astetta mittarissa. Kovin oli kipeä.

Vierailija
76/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen saisi vaikka kerran kuussa menkkavapaata kotona, jolloin mies hoitaisi kodin ja lapset? Nainen saisi keskittyä potemaan menkkakipuja rauhassa.

Minä saan. Endometrioosin takia on todella kipeät kuukautiset, ja makaan särkylääkepöhnässä lämpötyynyn kanssa sängyssä pari-kolme päivää.

Mies näkee, että olen oikeasti kipeä, eikä kyseenalaista tai marise, vaan hoitaa hommat. Mies myös saa sairastaa rauhassa, silloin kun on jotain tautia.

Vierailija
77/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alapeukuttajamies eksyi paikalle 😁

Vierailija
78/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä naisilla isot ongelmat. Toista se on Mariupolissa ja muualla Ukrainassa kuinka helpolla siellä naiset pääsevätkin, kun miehet eivät köhi miesflunssassa ;P

Häpeä ap!

Me jokainen eletään kuplassamme, sinä myös. Voin olla samaan aikaan ahdistunut mikromuovista ja sodasta kun nauran näille miesflunssajutuille. Elämä on sillai outoa.

Vierailija
79/91 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä naisilla isot ongelmat. Toista se on Mariupolissa ja muualla Ukrainassa kuinka helpolla siellä naiset pääsevätkin, kun miehet eivät köhi miesflunssassa ;P

Häpeä ap!

Kaltaisesi vänisijät saavat verenpaineen nousemaan heti.

Tällä pallolla on ollut useampi sota käynnissä maailman sivu, ei se poista yksittäisten ihmisten elämän harmituksia ja ongelmia.

Tunnistit siis heti itsesi: turhasta valittaja ja mäkättäjä.

En suinkaan, vaan ihminen joka ei vähättele ja mitätöi muiden mielipahaa lapsellisilla verukkeilla.

Vierailija
80/91 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä ap!

Kaltaisesi vänisijät saavat verenpaineen nousemaan heti.

Tällä pallolla on ollut useampi sota käynnissä maailman sivu, ei se poista yksittäisten ihmisten elämän harmituksia ja ongelmia.

Tunnistit siis heti itsesi: turhasta valittaja ja mäkättäjä.

En suinkaan, vaan ihminen joka ei vähättele ja mitätöi muiden mielipahaa lapsellisilla verukkeilla.

Sen sijaan mitätöit ruumiillisen sairauden sellaisella lapsellisella verukkeella, että ei mies voi tai saa olla sairas.

-sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi